![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kva slags tull er det eigentleg Widerøe har for seg no da? Dei køyrer januar/februarkampanjen sin no, men det er jo fint lite billettar som er billige. Brussel Oslo vil koste 1000nok, og innenlandsturen vil koste 3000nok. Hurra hurra. :mad:
|
Sitat:
Hørte en fin historie en gang, om at indianere visstnok alltid takket "bror hjort" eller hvilket dyr som det ble jaktet på, før han spente buen for å skyte. Det synes jeg er vakkert og symbolskt sett sier veldig mye om hvordan vi burde forholde oss til dyr. Pelsdyrnæringa er helt meningsløs, og de som sier at "men det er jo så kaldt i Norge, og pels er så varmt" kan ta seg en bolle. Det er tomme argumenter, og alle vet at det er status og tegn på velstand, for ikke å snakke om stadig tilbakevendene mote å gå i pels. Om man trenger å holde seg varm finnes det joggu meg ull og fleece og what not. Jah, da fikk jeg sagt det. Tilbake til spørsmålene! :D |
Sitat:
|
Sitat:
Og angående søt, skal jeg være ærlig så er vel ei ku mye søtere enn en hest, altså. |
Sitat:
|
Sitat:
Nei, jeg må sannelig si at sauen i sannhet er et ålreit dyr. Ikke bare er den dum og enkel, den kan både lages garn og fårikål av! Kjekt :D |
Ser absolutt ikkje noko problem i å ete hest. Islendingane et jo det, og dei seier også at det beste kjøtet er frå ungfolar. I Belgia er det heilt vanleg å ete røykt hestekjøt på skiva, som parmaskinke liknande. Likar hestekjøt sjølv eg. Ikkje så ofte det blir ete, men ser ikkje heilt problemet. Eit saueliv er då like mykje verdt som eit hesteliv, er det ikkje?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg smakte hestekjøtt i Italia sommeren jeg var 17 år. Må innrømme at det ikke var helt det store for min del, men det var nok fordi det var rått. Jeg er lite glad i rått kjøtt. :o Kanskje jeg skal prøve det igjen en gang, men stekt (det er vel det man gjør med hest...):) Men merker at det er litt sånn "æsj, hest, hvem spiser hest?"-tankegang innebygd hos meg. Det kommer vel av at det fortsatt er litt tabu som dere nevner her.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
All slags fisk et jo kva som helst dei kjem over. Survival of the fittest og alt det der.
Ikkje berre i Snatch grisen åt "godt" - skjedde ikkje det i Berlinerpoplene til Ragde også da? Kvfor går tida så altfor fort når ein har det kjekt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Har forstått det slik at dei likar smaken av blod. Det har eg høyrt frå ein annan stad, ikkje frå boka hennar. Det kan jo hende ho såg filmen, who knows. ;)
|
Ja, jeg har hørt at noen gjør det hvertfall. men jeg tror ikke det gjelder alle. En vi hadde spiste en kanin.... Mens hos de andre hoppet kaninene fritt ut og inn, og satt oppi de når de lå i bingen og sånn.
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Dei vart også kvitt "problemfolk" i HBO serien Deadwood ved hjelp av grisar... ;)
Ja, det var kanskje i den boka vimsen, hugsar ikkje detaljar, lenge sidan eg las dei no. |
Sitat:
|
Tror vi kan konkludere med at det er reelt at griser kan spise mennesker og at hestekjøtt begynner å bli vanligere her til lands. Kanskje et tegn på et sekulært eller refortryllet samfunn.. ;)
Men jeg har et ganske urelatert spørsmål nå (selv om det enda handler om mat). Har lyst på krumkaker til jul og prøver å finne en oppskrift her inne. Men den eneste jeg fant inneholder Atkins vaffelmix og det finner jeg ikke noen plass. Noen som har en krumkakeoppskrift uten eller vet hvor jeg kan kjøpe vaffelmixen? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |