![]() |
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Jeg er kjempedårlig på sånne tablett-ting. så jeg har ikke kjøpt de engang... vet ikke helt om det er et dårlig valg sikkert, men.... ja ihvertfall, jeg tar dem ikke!
|
Den drinken hørtes god ut, Bjella! Mon tro om den ikke blir prøvt ut til helga :)
Jeg tar forresten heller ikke ketolysetablettene, men tar både multivitaminer og trankapsler, så tror det holder. Hadde aldri klart å huske å ta tablettene til riktig tid jeg heller, men å ta disse som en del av morgenrutinen går som regel greit :P |
Tar tablettene ja, merket at kroppen slet veldig den første tiden (da jeg ikke tok dem) og at det ble bedre nesten med engang jeg tok dem..
|
Ingen tabletter her heller, men har tenkt på det mange ganger. Er så dårlig til å huske på slikt når jeg har det i hus...
Nå er det endelig helg, og bare 1 uke til ferie ;) Begynte så smått å lete frem sommerklær til feriekofferten i går, og alle buksene som satt som pølseskinn i fjor, var for store nå :D ble veldig fornøyd kan en si og ikke fritt for at jeg ble stolt også ;) Dro også til byen å kjøpte litt nye klær, vanvittig deilig å faktisk prøve klær i butikker uten store størrelser. Fant en kjole jeg bare måtte ha, den var litt trang, men fikk trykt den på meg. Ekstra motivasjon fremover....:) Ha en super helg alle sammen |
Hei hei!
Tilbake fra ferie og startet ketolyse igjen idag. Greidde ikke spise lavkarbo i det hele tatt på ferien og har gått opp litt, men ikke alt :) Gledet meg masse til å starte igjen idag, kjente at kroppen trivdes slett ikke på høykarbo og den maten jeg ikke hadde spist på en stund smakte heller ikke så godt som jeg husket ;) Hurra for lavkarbo! |
Oi, lenge siden jeg har skravlet nå!
Velkommen fra ferie Euphita! Veiedag igår viste ENDELIG litt nedgang igjen, etter stillstand i 6 uker. Jeg har økt på kh ved å spise mer bær (i hovedsak bringebær og jordbær). Nå er jeg 2 kg unna det første målet mitt, og jeg er allerede kjempefornøyd! Jeg hadde jo bare litt som skulle av, men har også merket alle de andre fordelene med lavkarbo så jeg stopper nok ikke med det kostholdet :) På lørdag skal jeg i utdrikningslag, og til lunch skal vi visst på restaurant å spise sushi! Jeg har aldri prøvd det før, men etter hva jeg har lest er det jo ikke så veldig heldig når man spiser lavkarbo/ketolyse. Men siden det er en spesiell dag og siden jeg endelig får muligheten til å prøve det har jeg bestemt meg for å spise bare denne ene gangen. Ellers holder jeg jo streng diett så det burde vel gå an bare en dag? Ellers blir det nok endel vin (Trulli seff :D), men jeg skal være flink å drikke masse vann i tillegg. |
Fytti katta, jeg er så imponert over dere etter å ha lest veietråden!
*bøyer meg i støvet* Jeg har langt og lenge igjen. Sånn totalt sett, har jeg kun gått ned 1,5 kg fra 1.mai. Dvs jeg gikk opp igjen 2,2 kg iløpet av 16 dager ferie. Ikke bra. I hele går hadde jeg en grusom hodepine, sikkert pga overgangen til ketose. Har ikke hatt det tidligere, men så har jeg heller ikke trykt nedpå så mye høykarbomat i forkant som denne gangen heller(måtte gjøre kål på noe feriegodteri søndagskvelden...) La meg kl20.30 i går! Idag er hodepinen borte, men har hatt grusom diare. Tro om det og kan følge med i overgangsfasen? Tror jeg er i ketose, har en umiskjennelig, lite digg smak i munnen ;) |
Velkommen tilbake fra ferie Euphita!!
Den hodepinen man kan få i overgansfasen er helt forferdelig. Hadde det første gang jeg gikk inn i ketose, men har ikke hatt det siden. Her tror jeg det er litt på og av om dagen i forhold til ketose. Har aldri ført opp og regnet ut hva jeg har i meg, men merker det på smaken i munnen etc når ketosen inntrer. Har vært litt mer løssluppen med maten siste ukene, men stresser ikke så lenge vekten går rette veien. Nå er akkurat siste vakt unnagjort på jobb, så nå har jeg FERIE :) 2 døgn igjen til årets ferietur, en smule reisesyk, gleder meg vannvittig mye ril cruise i middelhavet. Blir nok ikke streng lavkarbo da, men skal prøve å "holde meg i skinnet". Kommer nok til å spise litt frukt og kanskje et par is ihvertfall, men skal prøve styre unna de største karbokildene. |
Cruise høres deilig ut! Skjønner godt du gleder deg ja!
Kjekt at vekta går rette veien selv om du ikke stresser da :heia: Jeg måtte selvfølgelig lure meg på vekta idag (har reist til mine foreldre en ukes tid, og her er det ingen vekt ;) ) og den viste 1,4 kg ned på 2 dager! Juhu! Er vel bare vann, men det føles godt likevel ja :) |
Kan tenke meg det føles godt ja :D All nedgang er en seier. Hjelper på motivasjonen videre også...
Her ble det 0,5 ned på 6 dager, er strålende fornøyd :D Har rundet minus 10 kg også siden jeg startet, herlig følelse. Håper fortsettelsen på dette kostholdet blir like bra :D |
Fy søren, nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Har vært mye ute på reise i ferien. Synest stort sett det har gått veldig bra å leve i ketolyse ( lav karbo) i ferien. Men nå er jeg dritt lei av at jeg på 3-4 uka står bom fast på vekta :( grrrrrr. Synest jeg liksom gjør alt det rette, men men får håpe det løsner snart :)
Total har jeg gått ned 8,5 kg, synest det er lite på såååå mange uker. Hvordan ligger dere andre ann? |
Jeg synes også det har gått treigt med vekta i det siste.
Erfart at jeg ikke tåler mye karbohydrater før vekta skyter fart i feil retning. Når vi er hjemme går det greit, men ikke så enkelt når vi er avgårde. De siste dagene har det snudd litt igjen og jeg merker på kroppen at noe skjer liksom. Jeg har begynt forsiktig å ta Udo's og cocosa som tilskudd, samtidig med at jeg har vært flink med ketolyse tablettene. Har funnet ut at rømmegrøt til frokost er digg, og holder meg mett lenge samtidig med at det hjelper med med å få opp fettinntaket. Resultatet er ned 1kg og 100 g fra fredag til mandag :) Nå skal vi være borte 2 uker på hytteturen, så spent på hvordan jeg får det til da. |
Da er jeg hjemme fra miniferie igjen, og skal veie meg i morgen.
Tror ikke det er noe særlig resultat, da det ble en fest (og ikke noen liten en heller...) lørdag. Men, nå er jeg hjemme og skal være hjemme resten av sommeren. Det er lettere å gjennomføre da ja, det syns jeg og :) Og 8,5 kilo? Jeg hadde jubla jeg om jeg hadde gått ned så mye siden 1.mai ! |
gikk opp en kg og underer på om den har tenkt å bli værende? Trodde den var borte,men jammen var den her da jeg snikveide meg i dag morges...
|
Kjipern Luci!
|
Ja det er det.. Håper på gode nyheter i morra!
|
Ned 800 g :jippi: da ble jeg glad gitt for det hadde jeg ikke forventet!
Kanskje ting endelig begynner å gå min vei? Har tilogmed kommet inn på ett studie jeg var sikker på jeg ikke kom inn på, så nå blir det spennende år å gå i møte :D |
I dag kjøpte jeg jammen noen topper i 46/48 på kappahl! wow me! Meneh.. er det flere som merker at Kappahl er romsligere enn BIB? Kommer ikke inn i de samme str i begge butikkene joe (BIB er en str "Mindre").
|
Laget noe kult i dag.. Hadde kokosmelk stående i kjøleskapet noe som var både kult og ukult samtidig.. Fettet stivnet nemlig (selvsagt! men det hadde jeg ikke tenkt på) sånn at når jeg skulle ha meg litt kokos melk her istad så fikk jeg en klump med kokosfett og litt "skummet melk" i glasset. Drakk opp melken og tenkte "øh ja hva gjør jeg nå med dette fettet". Smakte på det og kom på at det var nokså godt.. Hentet litt sjokolade og rapet over og så spiste det sammen med skje.. Litt bountyaktig og herlig dessert! litt flaks skal en ha... *ler*
|
Å for en utrolig grusom dag. Så trist så tris.
|
Fryktlig... :(
|
Det hørtes godt ut lucifine!
Ja, dette var vært to helt uvirkelig triste dager. Jeg bor langt unna (bergen), men sliter med å holde tårene vekke når jeg tenker på de rammede og alle rundt :( Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som står midt oppi det! Fryktelig... Idag ble det utskeiing på meg gitt. Vi har vært på akvariet med jenta vår og skulle spise lunch med en felles venninne. Det ble Egon, og det ble Chicken BLT sandwich med french fries :o Meeeeen jeg har ikke skjeia ut siden jeg begynte på streng lavkarbo/ketolyse (midten av mai), så jeg bare kjørte på og bestilte noe jeg virkelig hadde lyst på idag uten å ta hensyn til fornuften. Det vaaaaar så godt! Mmmmmm! Såg på det som en "belønning" fordi jeg har vært så flink :D |
Helt tragiske dager vi har vært igjennom :(
Føler seg liksom litt skyldig i at verden må gå videre, men det både må og skal den. Jeg spiser ikke nok for tiden. Hadde jeg proppa innpå med mat og da mere fett, tror jeg at det hadde vært rett. Sliten, trøtt og klar periode og da blir det slik med maten. Irriterer meg. Håper denne usigelige trøttheta snart er over. |
Hjemme igjen fra cruise, og en skikkelig høykarbo uke. Ikke lett å leve lavkarbo i land der pasta og ris er hovedingrediensene, men så kan man unne seg litt også iblant - er jo ikke hvert år jeg er på cruise.
Har hatt en helt fantastisk tur, opplevd mange nye og fine steder. Slutten av turen ble dog noe spesiell mtp alt det triste som har skjedd her hjemme. Har fulgt med på nyhetene innimellom, det er helt uvirkelig. Mange tanker har gått til de involverte og ikke minst de som har mistet, eller savner noen av sine |
Det er grusomt det som skjedde i helgen. Jeg kjenner heldigvis ingen av ungdommene, men jeg mistet broren min på samme alder brått i fjor sommer og vet hva de etterlatte går igjennom. Det er umulig å ikke bli påvirket av historien. Det ligger i bevisstheten hele tiden.
|
Ja det ligger i bevisstheten hele tiden, helt sant.
Mange tanker rundt dette. En i min omgangskrets mistet sin niese, så det ble litt nært selv om jeg ikke kjente jenta personlig. Midt oppi denne tragedien, er det likevel imponerende å se hvordan landet vårt har taklet disse dagene. Jeg er imponert over ungdommene som var på Utøya som prater om det og ikke lar seg skremme, jeg er imponert over statsminister og kongehus, jeg er imponert over Norge. Lavkarbo har kommet litt i bakhånd her, ikke spist feil men spist for lite og drukket for lite. 300g ned siste uka. |
Ferien er over for denne gang og jeg må si at flink - det har jeg ikke vært.
Opp et par kilo igjen så nå er det på`n igjen.:o |
En uke siden tragedien, kjørte forbi Utøya i dag, veldig spesielt. Når man ser den grønne "fredelig " øya kan man ikke forstå hva som har skjedd der! Mange folk som hadde stoppet og lagt ned blomster og tent lys.
Har kjørt 8 timer hjem fra ferie i Norge i dag, blir stolt av landet mitt jeg. Overalt er det flagg på halv stang, i byer, tettsteder og på øde plasser. Når det gjelder kostholdet har jeg greid meg bra synes jeg. Er nok ikke i ketose , men har ikke skeiet ut med mer enn en softis og noen pizzabiter på to uker. Problemet er vel vært å få i seg nok fett og vann. Blitt mye cola zero også. Men jeg er fornøyd med egen disiplin jeg, og det er deilig å kjenne at jeg ikke synes det er vanskelig og la være å spise godteri og annet, når andre spiser det! |
Det er superbra Bjella! Hurra for deg :heia:
Stolt av Norge ja, helt enig. Jeg gikk på en bolle-smell i dag.... forklaring i denne tråden. |
Hei jenter.
Jeg er innom for å si at jeg gir meg på ketolyse. Jeg elsker maten på denne dietten, men jeg greier ikke å spise nok igjennom dagen. Samtidig så sliter jeg med å variere maten. Jeg hater å lage mat og leter dermed ikke etter varierte oppskrifter, ei heller middager jeg kan lage til hele familien. Jeg vet jeg burde, men realiteten er en annen ;) Iallefall, jeg har bestemt meg for å følge en litt "snillere" lavkarbovariant. Enn så lenge blir den egenkomponert til jeg får tak i bøker å lese. Tenker i retning Fedon tror jeg. Blir nok å finne rundtom på forumet her da, også blir jeg sikkert å snike på dere, se hvor flinke dere er ;) |
Sitat:
Lykke til Euphita!! Maten skal ikke være et ork, når det ikke fungerer så er det lurt å prøve noe annet. Du finner nok ut av det, kunnskap har du jo. Du får komme innom og si hei og fortelle oss litt hvordan det går. Kjempe klem fra meg |
Det var leit, men godt vi ikke mister deg helt da!
|
http://bergans.no/dynamisk/ftp/produ.../1911_plum.png Denne prøvde jeg i går, vanlig XL og tenk at DEN PASSET! Fikk lukket glidelåsen og alt.. Kan ikek huske sist jeg kunne bare ta en merkevarejakke og få lukket glidelåsen.. Dette er min gulrot: skal unne meg selv denne dersom jeg fortsetter å være like flink fremover!
|
Moro Lucifine!!
Jeg prøvde noen kjoler i skapet som jeg ikke har fått på meg på en stund og jeg fikk igjen glidelåsen moro, moro moro :) Og jakka var kjempe fin!! |
Kjempeflott jakke lucifine!
Lykke til Euphita! Jeg har vært på ferie en uke, og har vel stort sett spist hva jeg vil. Det vil si, det har blitt endel french fries, hamburger, pizza og 2 is, pluss en øl eller et glass vin hver kveld :D Snop har jeg ikke lyst på, så det er ikke noe problem å holde seg unna sålenge jeg får i meg en bit mørk sjokolade i ny og ne. Veide meg idag, og vekta viste opp 400 gram fra forrige uke, noe som var helt greit. Jeg har uansett svinget endel på vekta de siste ukene og i tillegg venter jeg på mensen og da går jo også vekta opp litt. Nå er jeg hjemme igjen, og tilbake på ketolyse. Har merket godt på kroppen at jeg har spist annerledes, også har jeg blitt litt sånn rar og ruglete i huden?! Kan det være kostholdet? Jeg er helt nuppete på halsen og brystet, pleier å ha glatt og fin hud der.. |
Det er synd at du skal slutte om du liker maten Euphita.
Jeg er også lite interessert i kjøkkenarbeid men forsøker å holde meg sånn ca. mett. Det går masse i nakkekoteletter med wokgrønnsaker til. Er så lat at jeg tar noen skiver Norwegia til frokost og en Atkinsbar til lunsj og har jeg lyst på noe godt så lager jeg Fun-gele med krem til. Spiser ikke mye men jeg går da ned litt:) Selv har jeg ikke fulgt diett i sommer men nå går det rette veien igjen. To kilo kom på i ferien og de er forsvunnet denne uka. Stå på :) ikke gi opp:) |
Sitat:
|
Så moro Lucine, grattis!! :) Moro når klær begyynner å passe, merker det selv!
Vekten min har vel nesten stått stille i sommer, men vært mye utskeielser, fester, bryllup, osv... iallefall er vekten nå 104, startvekten var 113! Så alt i alt er jeg fornøyd og motivert til å fortsette :) :) Ha en FIIIIN lørdag alle sammen !! :) |
Sitat:
Jeg har ikke gått noe særlig ned i sommer. Har levd lavkarbo, men har nok ikke vært i ketose. Men er egentlig veldig fornøyd, for jeg pleier å legge på meg 5-7 kg etter ferien, nå jeg lever høykarbo. Nå er ferien over og vekta ser ut til å krabbe laaaangsomt nedover igjen. Men med mindre enn 10 kg igjen og medisiner som "jobber" imot vektnedgang, så må det bare ta den tiden det tar. |
Hei hei!
Savner igrunn å skravle med andre lavkarbere.....får jeg lov å være her selv om jeg ikke kjører ketolyse? :smiske: Kan fortelle at jeg kjører mitt eget lavkarboløp. Er ikke i ketose og spiser ikke potet, hvete, ris, pasta og sukker. Andre grønsaker er jeg ikke så strenge på, jeg spiser saus om maten er laget i saus, havregrøt laget på store havregryn osv og nå ser det ut til at det løsner for meg :) Og slik kan jeg leve, er det som er viktig for meg :) Må inn å endre tickeren min :D Jeg blir så glad av å lese at det går bra med dere! Litt feriekilo når man hopper av det hører jo med, men dere er knallflinke som er back on track og fortsetter! Lucifine, så du prikken på ett annet forum? ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |