Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

hope10 08-02-11 19:21

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024575)
wææææh..kom over ei NORSK sie med de peanuttbutter cups!!!!! ååååå.. elsker bare de da.. skal, skal ikke????

Flott nedgang i cm, på bloggen din :heia:

Bollemor 08-02-11 19:23

[quote=Cassiopeia;1024588]
Led meg ikke inn i fristelse, Bollemor...

Ikke for det... det kan hende det blir en Black sunday muffin på meg i løpet av kvelden ;)
Hvis jeg ikke blir fornøyd etter å ha spist Nannahbrød til kvelds da.

Først må jeg si gratulere med fin nedgang:)

Hehe.. kjenner vannet i munnen nå. Vart jeg bestilte!! :p
Så bestile jeg elektronisk fettklype og noe småtterier;) noen som har prøvd slik fettmåler???

1979 08-02-11 19:25

[quote=Bollemor;1024596]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1024588)
Led meg ikke inn i fristelse, Bollemor...

Ikke for det... det kan hende det blir en Black sunday muffin på meg i løpet av kvelden ;)
Hvis jeg ikke blir fornøyd etter å ha spist Nannahbrød til kvelds da.

Først må jeg si gratulere med fin nedgang:)

Hehe.. kjenner vannet i munnen nå. Vart jeg bestilte!! :p
Så bestile jeg elektronisk fettklype og noe småtterier;) noen som har prøvd slik fettmåler???

Hvor bestiller du det hen??

Bollemor 08-02-11 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1024592)
Flott nedgang i cm, på bloggen din :heia:

åh takk for det :D tenkte å legge ut noen bilder igjen.. Men det vises ikke så godt da:D hvordan går det med pulvermaten???

Bollemor 08-02-11 20:28

[quote=1979;1024598]
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024596)

Hvor bestiller du det hen??

Proteinbutikken.no;)

hope10 08-02-11 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024647)
åh takk for det :D tenkte å legge ut noen bilder igjen.. Men det vises ikke så godt da:D hvordan går det med pulvermaten???

Skal jammen ta frem målebåndet ikveld jeg også :) Pulvermaten, kan jeg vel ikke akkurat skryte av ...Har slitt med å spise det, faktisk brekkt meg av både smak og konsistens, men har funnet en vri, hvor jeg får det til nå..sper det ut til det er helt helt tynt, drikker det i ett, å svelger det med mye vann...

Men det viser allerede på vekten, så satser på at det fortsetter, så jeg får noe igjen for det...å håper de ikke spretter rett på igjen etterpå..:rolleyes:

Det vanskeligste er at jeg må lage alle måltider til de 5 andre i familien, å så kan jeg ikke smake selv på de neste 3 ukene..men, men,jeg har da selv valgt det, gleder meg til jeg begynner her igjen, savner maten :)

Bollemor 08-02-11 22:27

da er det lagt ut nye bilder på bloggen min.. ta en titt og gjerne kom med tilbakemeldinger:)

hope10 08-02-11 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024808)
da er det lagt ut nye bilder på bloggen min.. ta en titt og gjerne kom med tilbakemeldinger:)

WOW:eek::eek::eek::eek:

FANTASTISK!! Viser jo kjempegodt, det der var lurt, tror faktisk jeg også skal ta bilder, gjøre det med det same, håper jeg også kan se tilbake på de, å se resultater senere :)

Gleder meg til fortsettelsen ;) Du er jammen flink :klem:

Beurre 08-02-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024808)

Wow, stor forskjell! Gleder meg til å følge med videre:)

Bollemor 08-02-11 23:06

takk til dere begge:D
får lyst til å forsette da;)

Midnight Choir 08-02-11 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg (Innlegg 1024582)
begynte 4.1.11 - 133,4 kg
uke 1 11.01.11 - 128 kg - 5,4kg - 4,06%
uke 2 17.01.11 - 126 kg - 2kg - 1,56%
uke 3 24.01.11 - 125,5kg - 0,5kg - 0,3%
uke 4 31.01.11 - 125,5kg - 0,6kg - 0,3%
Uke 5 07.02.11 - 122 kg - 2,5 kg - 2%

Samlet nedgang: 11 kg på 5 uker!

Jeg er så glad! har nettopp fullført min første uke i pappaperm (skal ha perm frem til 15.8.11!!) og første uka har jeg jo gått tur hver dag, så da går vekta ned..

Har ikke trent forrige uke, men tror det er fordi jeg har brukt en del energi på å komme inn i rutiner..

Jøss! Gratulerer!! Hva i all verden er det du da spiser? Jeg kjenner jeg sliter med å finne ut av det.

hope10 09-02-11 09:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1024862)
takk til dere begge:D
får lyst til å forsette da;)

Inspirert av deg, er (forhåpentligvis FØR) bildene tatt, å det var alt annet enn et vakkert syn...:o..Kan ikke si annet enn at motivasjonen ihvertfall stiger hver gang jeg ser på de.....
jeg har også tatt mål på samme steder som du, så nå er klar til å se en forandring :D Foresten så hadde vi omtrent samme mål over de fleste stedene,så vi er ganske like :)

Nesten samme kiloer også, jeg er på 88 nå, å skal ned til 65, du har 85, å skal til 55 ;)

nisse 09-02-11 12:38

det er jo lurt å måle. jeg ser at det er flere som mister masse rundt lår. rart det. men deilig :D kan komme med mine.

bryst: 120 - 109 men cm er heldigves fra ryggen
under brystet: 95 - 87
midje: 105 - 93 målet et 70 til sommeren(kanskje denne:rolleyes:)
magen: 113 - 109 bli vanskelig å bli kvitt tror jeg
hofter: 110 - 107
lår: 68 - 63

total: - 48cm det er jo nesten halv meter. oi nå ble jeg enda mere motivert for å fortsette. :D:D:D

Beurre 09-02-11 12:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 1025278)
det er jo lurt å måle. jeg ser at det er flere som mister masse rundt lår. rart det. men deilig :D kan komme med mine.

bryst: 120 - 109 men cm er heldigves fra ryggen
under brystet: 95 - 87
midje: 105 - 93 målet et 70 til sommeren(kanskje denne:rolleyes:)
magen: 113 - 109 bli vanskelig å bli kvitt tror jeg
hofter: 110 - 107
lår: 68 - 63

total: - 48cm det er jo nesten halv meter. oi nå ble jeg enda mere motivert for å fortsette. :D:D:D

Oi, det var mange cm! Så flink du har vært:D

hope10 09-02-11 12:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 1025278)

WOW :heia: Ikke rart at du blir motivert av det :D jeg kan godt legge inn mine mål også, men jeg har gjemt de laaaaaangt ned i en skuffe, il helst ikke se de, å vil ihvertfall ikke at min mann skal finne verken de eller bildene jeg tok igår :rolleyes:
Å så har jeg ingen forskjell på de enda, siden jeg tok de igår, så jeg kan heller vente 1 mnd..å håpe at det er forskjell :D

nisse 09-02-11 15:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1025299)
WOW :heia: Ikke rart at du blir motivert av det :D jeg kan godt legge inn mine mål også, men jeg har gjemt de laaaaaangt ned i en skuffe, il helst ikke se de, å vil ihvertfall ikke at min mann skal finne verken de eller bildene jeg tok igår :rolleyes:
Å så har jeg ingen forskjell på de enda, siden jeg tok de igår, så jeg kan heller vente 1 mnd..å håpe at det er forskjell :D

jeg har lagret mine på pc og oppgraderer de en gang i uka.men har ikke noen bilder. orker ikke å mine meg på det...har aldri vært så stor før. ikke den dagen jeg skulle føde.... tror at kroppen min er glad i ketolysen. sover bedre, har ikke vondt i magen eller luft og det er bare gøy. prøvde dette i fjor og gikk også fort ned men da begynte jeg med lavkarbo brød og muffinsene og da stoppet alt. ga opp etter noen uker og her sitter jeg på ny igjen. men denne gangen bli det ikke noen tull.
skal lage meg is med knust atkins bar i til spessielle feiringer men ikke noe mere. spiser bare når jeg er sulten og middagene er obligatoriske. vil bare dele en liten tips. mange vet det sikkert men. når jeg steker sopp, obergine (eller hvordan man skrive det) og squash da suger de i seg masse olje. masse. da er det bare helle på litt til og steke de andre grønnsakene jeg har lyst på ;). greit måte å få i seg fett :D

nisse 09-02-11 15:33

he he. fant på et nytt mål. Gå ned en meter. skulle gå. er jo nesten halvparten der :D.

Bollemor 09-02-11 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1025084)
Inspirert av deg, er (forhåpentligvis FØR) bildene tatt, å det var alt annet enn et vakkert syn...:o..Kan ikke si annet enn at motivasjonen ihvertfall stiger hver gang jeg ser på de.....
jeg har også tatt mål på samme steder som du, så nå er klar til å se en forandring :D Foresten så hadde vi omtrent samme mål over de fleste stedene,så vi er ganske like :)

Nesten samme kiloer også, jeg er på 88 nå, å skal ned til 65, du har 85, å skal til 55 ;)

så artig:D Mine bilder er langt fra vakkert syn de også:P men bruker de som et mål.. skal aldri bli sånn igjen.::D

Bollemor 09-02-11 20:35

veide meg i kveld;D minus 2 kg til... HAPPY:D

nisse 09-02-11 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1025706)
veide meg i kveld;D minus 2 kg til... HAPPY:D

Gratulerer :D

Runegutt 10-02-11 12:32

Endelig har vekta begynt å tusle nedover.
Hittil denne uka: -2 Kg :)
Jeg er heime med bronkitt, og har liten matlyst.
Gir bang i å få meg nok karber. Spiser 2-3 måltider, type kosemat.
F.eks en chevalier sjokolade= et måltid.
Riskrem med rødsaus (En pk. fløte, en pk CC, Candarel, kanel og vaniljedråper) Rødsaus er av Fun Granateple + JBKM

Mystisk nok, er denne kosematen aldeles udmerket for å gå ned, mens man er syk.

Bollemor 10-02-11 22:21

æææææsj... har så vond smak i munnen HELE tia:S

Benedictee 11-02-11 09:39

Dag 5 uten sjokolade, håper det holder lenge nok til at suget forsvinner. Lever altfor mye på kylling, noe som ikke nødvendigvis er optimalt på denne kosten, men det er det jeg foretrekker, så får det heller være slik i noen dager. Heromdagen laget jeg svinestrimler med brokkoligrateng hvor jeg hadde hevet oppi masse salatskinke, det var knallgodt.
Har det også veldig travelt om dagen med flytting og full jobb, så jeg ser at de gode måltidene erstattes av kjappe buffalowings og denslags, men det funker jo. har iallefall kvittet meg med et par kilo denne uka selv om det sikkert bare er vannbeholdningen fra de siste tre ukene hvor jeg ikke var flink i det hele tatt.
Dessuten, sydenturen i august er bestilt så det er faktisk ingen kjære mor lenger nå. I tillegg skal jeg prøve å konkurrere litt med min slankeopererte venninne. Hvis hun skal ned, skal pokker jeg også ned. har bestandig vært litt mindre enn henne og det har jeg absolutt tenkt til å fortsette med :P Her gjelder det å finne alle mulige små metoder for å lykkes, selv om de kan virke egoistiske.

hope10 11-02-11 13:19

Spent på hvordan det står til med alle :) Er litt roligere her nå.. Gleder meg til å komme tilbake på den gode maten :) men er det noen her som kan lære meg litt om det med kcal, protein g pr kroppsvekt og dette her, må visst ha det inn med teskje....:o?
Når jeg skal på igjen vil jeg følge mer med på det også, kan noen linke til tråder som forklarer dette bra, eller dele litt av erfaringen sin om de kan noe om det? setter i tilfelle stor pris på det :)

hope10 11-02-11 15:02

Fått svar nå, i en annen tråd :snill:

hope10 14-02-11 08:23

03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)

Ha en fin valentinsdag alle sammen :klem:

Bollemor 14-02-11 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1029566)
03.01 - 91 kg ( oppstart ketolyse )
10.01 - 87,9 kg, ( -3,1 kg.1 uke )
17.01 - 88,3 kg, ( +0,4 kg, 2 uke)
24.01 - 86,9 kg, ( -1,4 kg, 3 uke )
31.01 - 87,0 kg ( + 0,1 kg, 4 uke )
07.02 - 88,2 kg ( + 1,2 kg, 5 uke)
14.02 - 84,6 kg ( - 3,6 kg, 6 uke,1 uke pulver)

Ha en fin valentinsdag alle sammen :klem:

kjæmpe bra hope!!! Flink du er:blomster:

starte på psmf i dag jeg.. skal prøve det en liten ukes tid.. kanskje 2 om jeg trives med maten;)
Noen her som har prøvd d??

klem

hope10 14-02-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1030328)
kjæmpe bra hope!!! Flink du er:blomster:

starte på psmf i dag jeg.. skal prøve det en liten ukes tid.. kanskje 2 om jeg trives med maten;)
Noen her som har prøvd d??

klem

Tusen takk for det,føler meg ikke så flink nå men:o å så er jeg mere spent påom det holder seg borte når jeg beg å spise igjen om 2 uker...

Kan ikke hjelpe deg, dessverre, jeg vet ikke hva psmf står for en gang :o

hope10 15-02-11 09:16

Hvor er alle sammen :confused: På de 5 siste dagene er vi på samme siden her inne enda, er det mange som ikke er her lenger:confused:

Hasselnøtt 15-02-11 09:27

Jeg er her :)... Har ikke vært så aktiv på skrivefronten i det siste, men skal prøve å skjerpe meg.

Det går som vanlig veldig sakte hos meg, men jeg gir ikke opp av den grunn. Har ikke hatt noen utskeielser (bortsett fra rødvin til maten i helgene da).

Skal bake lavkarborundstykker og ta med meg på jobb i morgen. Var noen som lurte på oppskrift der. Nå er vi 4 stk på jobben som koser oss med Lavkarbo til lunsj. Det er koselig når vi er fler som kan dele erfaringer og spise "rar" mat. :D

hope10 15-02-11 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt (Innlegg 1030654)
Jeg er her :)... Har ikke vært så aktiv på skrivefronten i det siste, men skal prøve å skjerpe meg.

Det går som vanlig veldig sakte hos meg, men jeg gir ikke opp av den grunn. Har ikke hatt noen utskeielser (bortsett fra rødvin til maten i helgene da).

Skal bake lavkarborundstykker og ta med meg på jobb i morgen. Var noen som lurte på oppskrift der. Nå er vi 4 stk på jobben som koser oss med Lavkarbo til lunsj. Det er koselig når vi er fler som kan dele erfaringer og spise "rar" mat. :D

Så kjekt :) Jeg syns det er kjekt når det er liv her inne jeg har ingen rundt meg som spiser dette, å må forklare opp og ned i mente hele tiden....Igår hadde jeg en diskusjon med ei på jobben, hun mente hun aldri hadde klart seg uten poteter, ris, pasta, brød osv... å hun lurte på hva vi spiste i stedetfor.. jeg forklarte:
- at vi har erstatningsprodukter, for endel, men at poenget ikke er at i skal erstatte alt som i spiste før, og at maten faktisk er MYE bedre..

men det nådde ikke inn, ikke hos henne eller noen andre rundt meg for den del.....

Så eneste stedet jeg kan snakke med noen om dette er her..

På morsdagen i helgen laget jeg baconsurret kyllingfilet med mozarella til min mor og far, å de var såååå skeptiske, hun ville egentlig ikke ha det, for hun likte nok ikke mozarella, å hun ville ikke spise det som vi spiste, men jeg satte alt i ovnen, å gikk hjem, så fikk jeg melding en stund senere, å de var helt overrasket over hvor god maten var :p
Den skulle hun definitivt servere i klubben sin ;) å der hadde hun ei som gikk på dette også, så da kan hun også spise ;)

Har du en god oppskrift på rundstykker ? jeg tenkte jeg skulle få hele familien 100 % over på lavkarbo neste mandag, når jeg begynner å spise igjen, så har laget meg en stor oppskriftsperm nå,med flere hundre oppskrifter, så gleder meg til å smake meg gjennom de :)

Vi la over til steinaldermat ifjor etter sommeren, men har appelsinjuice til maten, å så har de litt mais, litt pasta og litt brød igjen før de er helt over på det, har minket ned enda mer nå mens jeg er på pulver, men neste mandag skal jeg få de helt over på lavkarbo, ikke på ketose som meg da men ..

Så jeg tenkte jeg skulle bake opp litt rundstykker, tekaker eller brød, så jeg har noe i bakhånd, om det ikke er så mye rester en dag eller at vi trenger noe lettvint :)

MaritR 15-02-11 12:47

Jeg er innom her flere ganger om dagen men har ikke så mye å si;)

Jeg hadde bakehelg på søndag. Lagde mange oopsi ruls og mange av gerd sine rundstykker. Kjekt å ha i frysern slik at jeg ikke trenger å bake hver dag.:)

hope10 15-02-11 12:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MaritR (Innlegg 1030868)
Jeg er innom her flere ganger om dagen men har ikke så mye å si;)

Jeg hadde bakehelg på søndag. Lagde mange oopsi ruls og mange av gerd sine rundstykker. Kjekt å ha i frysern slik at jeg ikke trenger å bake hver dag.:)

Var oopsi`ene gode? jeg så på de igår, å lurte på å lage selv, men alltid greit å høre fra andre at de er gode først, da det jeg bakte sist her inne, var BLYTUNGT å alt annet enn godt :o

MaritR 15-02-11 17:49

ja jeg syntes de er gode...har de til lunch hver dag med ost, skinke og paprika inni. Får i meg masse fett :D siden de kun innholder egg og ost :)

hope10 15-02-11 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MaritR (Innlegg 1031094)
ja jeg syntes de er gode...har de til lunch hver dag med ost, skinke og paprika inni. Får i meg masse fett :D siden de kun innholder egg og ost :)

Åå, da skal jammen jeg også bake opp i helgen, for de kan vel frysest eller? må inn å se på oppskriften senere, er nettopp kommet hjem fra jobb, så tar kveld nå tror jeg...

Bollemor 15-02-11 22:33

Jeg er her.. Men synes det er lite liv inn her:(

hope10 15-02-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1031367)
Jeg er her.. Men synes det er lite liv inn her:(

Akuratt det jeg mente også, jeg trenger å ha noen som er i samme båt å snakke med, så har kastet meg litt på andre tråder, å snakker endel på PM, med folk som har tatt kontakt med meg, ja faktisk sikker mer på Pm enn her, å det er jo dumt, har veldig lyst at det skal være liv her inne, har ikke så mye spennende å si jeg heller, men kjekt om vi klarer å holde liv i gruppa, å hjelpe hverandre på en dårlig dag, eller høre om en bra dag for den del, håper at det kommer seg :snill:

hope10 15-02-11 22:47

Er faktisk inne flere ganger daglig jeg, bare for å se hvordan de andre som jeg snakker med her inne har det idag, opp- eller nedgang, så støtter vi hverandre gjennom det, er ikke hver dag some r like enkel syns jeg ihvertfall, å det er laaaaangt igjen til målet for min del, så da trenger jeg andre i samme båt å snakke med, ingen rundt meg har tro på dette, å mener det kommer rett på igjen, eller at jeg har altfor høye mål, må ikk ehøre på legen, eller nok med 5 kg osv osv

Så JEG TRENGER dere VIRKELIG !!!!! :o:o:o

Bollemor 15-02-11 23:42

Helt enig!!
Lenge til jeg når målet mitt jeg også..så hadde vært greit å fått motivasjon fran andre:)

Begynner å få litt angst for det bryllupe jeg skal i på juni nå!!

Hasselnøtt 16-02-11 00:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1031385)
Så JEG TRENGER dere VIRKELIG !!!!! :o:o:o

Og jeg trenger dere :klem:

Lover å være mer aktiv :syklubb:

Ha en god natt, alle sammen...
Nattaklem:sove:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.