![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Hmmm. Har jeg ordlagt meg feil her tro? Jeg har ikke bare spist lavkarbo, har koset meg innimellom jeg altså, men i planlagte og begrensede mengder:ja:
dere er kjempeflinke som er tilbake på Ed. Jeg er så sulten og så vondt i hodet i kveld. Har spist litt speke skinke etter brownisen i kveld og er fortsatt sulten. Tror jeg snart finner senga. Håper hodet er bedre i morgen tidlig:ja: natta :klem: |
Det er vel ketose teppet som er på vei sigende inn fra ketoseland...uff! Søvn er bra. Det er hardt å bli slank. Men den dagen jeg føler meg vel i o'neill bikini....skal jeg prise meg lykkelig over at jeg klarte å forsake velsmakende feil mat noen måneder av livet mitt....sukk!!!!!!!!!!!!
|
Dag 4, og fortsatt ingen hodepine!!!
Skal se strategien med å trappe ned karbene i romjula funket :D http://www.pic4ever.com/images/Bananeyessss.gif |
Så digg da! Det er dama si det!
Idag kom tante rød...ja ja...bedre det enn rett før veiedagen onsdag neste uke. Da er sjokoladefrokostblandingen inntatt! Skikkelig godt å være motivert. Skal på salg idag å finne litt tøy til ungene, og kanskje en liten ting til meg....hi,hi! Ha en strålende dag :D |
Så bra at planen funker, Gro:) nå har jeg vært på trening. Herlig å være i gang igjen:spent: hodet bedre i dag, var veldig stress på jobb på mandag også, kan være derfor det var så ille i går.
Lykke til på salg dag, Monica:) |
dere er så flinke alle sammen gitt! Blir helt imponert jeg.
huff å huff jeg gikk på en smell idag. litt misforståelser fra min side. så husleie og slikt har gått skeis. nei å nei:( får heldigvis hjelp fra mamma, og får låne penger der. men det blir nok ikke mye sjokoladebarer på meg fremover. fattig student ja. jeg får leve på egg og tunfisk og eh,,,agurk fremover. Men jeg har lest en del her inne disse dager da. når jeg får økonomien på fote igjen (forhåpentligvis om 11 dager, studielånet kommer da) skal jeg bestille nye produkter. det er jo bare tull av meg å drive på slik jeg gjør når eurodiett har funker så bra som det har gjort! Så da blir det 10 dager med fase en, for å få en pangstart, og fase to frem til det nye legebesøket. jeg VIL klare dette nå. dette er tydligvis veldig bra for meg, så nå skal jeg slutte å tulle. jeg får ikke begynt skikkelig før 20 januar eller noe slikt da vil jeg tro, men begynne igjen, det skal jeg! for til sommeren, da skal jeg på shopping i london med mamma :) monica, en kilo er ikke mye nei, så det stresser jeg ikke med. det ser jo ut som denne måten å spise på funker for å holde vekten(kiloen skyldes nok julesnop og to pizzakvelder). Jeg tror jeg skal låne den boken ja. Fedon er aaalt for streng med vinen:p |
Lykke til, vi heier på deg.:heia: ikke lett å starte ed uten produkter og kr. Men håper du klarer deg fint på lavkarbo. Fp sine egg er billige og bra lavkarbomat:) må si jeg er småsulten i dag også. Kanskje ekstra sulten pga treningen? Måtte ty til ca fem mandel her;)
|
Uff da Mille! Det er aldri kjekt med slike overaskelser! Godt å ha mamma da!
Skjønner at ED er dyrt! Men du kan gå ned i vekt uten ED, agurker hørtes jo veldig magert ut!!!!!! He,he,he :D Neida, det ordner seg jo! Om noen dager til så er du igang igjen! |
Sitat:
Var det gøy å trene da? hva trente du? |
Spørs om jeg ikke må ty til det jeg også, Monica:ja: i dag trente indoor walking og så noe som het stor ball.
|
Hvor mange her er det som er på fase 1 igjen nå da? Her blir det mer fase 2 enn 1 ser jeg, men flyr på do i ett sett, så tror jeg blir kvitt litt vann uansett;)
|
Jeg kjører fase 2 i nesten 2 uker nå! Så er jeg igang igjen i fase 3a.
Titti, det er ikke et spm. om du skal "ty" til litt ekstra mat når du trener, du MÅ spise en ekstra porsjon med ED eller slalat med litt proteiner i. Min lege sa det er farlig å trene hvis man ikke tar noe ekstra. Fase 2 er ikke store kalorimengden hver dag. Ellers så tærer du bort masse mineraler og viktige stoffer og så klarer du ikke det tempoet etter en stund. Ikke glem å salte maten godt når du trener også. Man mister mye når man svetter. Jeg syntes trening er kjempe viktig (litt engasjert nå kjenner jeg...:D), men dog like viktig å vite litt om det i forhold til kroppen. Før når jeg var mye yngre.....:rolleyes:... kjørte jeg mye hardere på kropppen, men ble bare slapp og sur etter noen uker....bare en advarsel altså. Du går fortere ned om kroppen får det den trenger NÅR den trenger det. Våre instruktører sier alltid etter en time at vi må huske å spise og drikke godt! |
Sitat:
Monica: Er enig med deg om å spise ekstra om du trener hardt. Men i utgangspunktet så er det anbefalt fra ED å ikke trene hard trening før fase 3. Men kanskje man løser det ved å ta et ekstra måltid :confused: Milla: Superkjedelig, når man kanskje i tillegg er supermotivert for å starte opp på nytt. Medfølende-:klem: Grotingeling: :eek: Kanonbra jobbet! Så deilig å slippe hodepine. :klem: |
Da skal jeg huske rådet ditt,Monica:) i går spiste jeg litt spekemat og det hjalp for hodet. TAr litt soyanøtter ekstra til kvelds jeg da. Vondt i hodet i kveld også:(
|
Sitat:
|
Hei Popp!
Det er sant at de ikke anbefaler hard trening før fase 3....MEN....(dette sa legen min)hvis du er vant med trening skal man fortsette som før, men ta et ekstra måltid. Jeg har trent hardt ca.3 ganger i uken helt siden jeg startet opp. Det har jo gått veldig bra! Jeg har ikke mistet et gram muskler siden jeg begynte på ED i september! Det er jeg fornøyd med! Ikke noe farlig å trene for de som ikke er vant heller. De kunne trene aerob trening- kondisjonstrening! Der kan man nesten ikke gjøre feil. Man gir det man har. Akkurat som vi anbefales å gå....... |
Sitat:
|
Popp; så flott at du er i gang! Jeg ser på det som en helseforsikring å trene! Det gjør bare godt! Herlig å holde kroppen i vigør :D
|
trening ja. ikke dårlig altså, flinke dere er!
snuser litt på yoga jeg da. og har snakket med kjæresten om å begynne på salsa. jeg tenker at to ganger i uken er nok. men spørs om salsa er noe å "regne med" i forholdt til treningsutbytte. gøy er det jo, spesielt når man får med seg han :D ringte forresten til ED idag og bestilte produkter over nett. hun ble litt snurt, men nå er maten på vei og jeg jobber meg oppover. så da får jeg giro i posten, og pengene vet jeg jo at kommer. svigerstemor (:confused:) spiser visst også lavkarbo lærte jeg idag. god natt alle. er så herlig å ha dere her, motivasjonen er uvurderlig i slappe perioder. og imorgen bærer det hjem til bergen igjen. Titti: he he he 5 mandler. dristig!:rolleyes: |
Jeg er også i fase 1 igjen:)Trening har jeg holdt på med minst 3 ganger i uken siden 03-nå også:)
|
Fase 1 er godt i gang her i huset, men trening har det så langt blitt lite av.
Ble en ca 1 time i går, hvis jeg kan telle det å lete etter nye støvletter som trim - ble både svett og sliten http://i938.photobucket.com/albums/a...ey_running.gif Fant noen flotte støvletter med snøring bak slik at jeg kunne tilpasse dem til mine tykke legger, så jeg er uansett fornøyd :D |
He he. Grattis med nye støvlet
|
Supert med nye støveletter da!:D
|
Gratulerer med nye støvletter ! :)
|
Bare lurer litt her...kan en spise tomatpurre ?? Er det ikke sukker i det ??
|
Litt tomatpuré går greit, bruker den fra Landlord (Rema) siden den har færrest karber.
|
Sitat:
Her går det bra i fase 2....fortsatt ikke sugen etter noe annet. Det er en seier i seg selv! |
Så flott, Monica. Hittil bare spist ed i dag, og mer energi. Så dette lover bra:) lurer på kyllingwok til middag i dag:)
|
Fikk e-mail idag på min forespørsel om de nye produktene, men syntes det var så tamt svar at jeg sendte ny mail for å høre om er planlagt noen nye produkter i 2011.
Sitat:
|
Jeg har også tatt kontakt tidligere ang. produkter du får kjøpt i andre land, og da fikk jeg til svar at noen av dem inneholder konserveringsmidler etc. som ikke er tillatt i Norge. Typisk... Er så lei de gamle produktene, så hadde virkelig vært godt med litt nytt! Regner med 6-7 mnd til før jeg er i mål... Men vi får heller være kreative med det vi har, og tipse hverandre om evt. nye måter å tilberede maten på.
|
hadde vært så kjekt med nye produkter altså....æsje...:o
|
Merkelig at de ikke en gang virker interessert i å vurdere nye produkter :confused:
Spesielt når vi er flere som har spurt...... Skal ta det opp med legen på neste kontroll i slutten av januar, kanskje Dr. Hetland kan øve press for oss :p |
Idag er det en skikkelig god morgen!
Har følt lenge på kroppen at jeg er blitt mindre og har ikke skjønt hvorfor jeg ikke har sett det på vekten...så siden søndag har jeg gått ned 2,3 kilo!!!!!!!!!!!!!!!! Jiiiipi! Jeg ser 70-tallet. Det er bare super gøy! DET var ihvertfall motivasjon til videre innsats! Yes!!!!! Om 300 gram skal jeg sende før og etterbildet...sa jeg skulle gjøre det når jeg hadde gått ned 15 kilo! Men det kan jo ta en stund siden jeg går sånn i rykk og napp! |
Sitat:
WoW! Monica, Superbra :heia: :heia: 2,3 kilo er helt fenomenalt! Idag blir det hvertfall måking som trimpoeng. Det tar sikkert en time å få tatt unna gårdsplassen! Kanskje jeg skulle ta på pulsklokken å sjekke resultatet :lol: |
Flott om du spørr Hetland om hjelp, hun er "min" lege også, så du kan si vi er flere som er ivrige på dette;)
|
Monica-DET er jo fantastisk, så herlig!:DGratulerer!
|
Takker og bukker!
|
Gratulerer, Monica. Så fantastisk. :heia:
Jeg fikk også en god nedgang etter sykdom, kom heldigvis ikke gikk på igjen. I dag fikk jeg derimot ikke noe godt møte med vekta. Den viste fortsatt en kilo opp siden minstenotering før jul. Men jeg gadd ikke å deppe av den grunn, antagelig gikk jeg opp en ekstra kilo i nyttårshelgen (orket ikke veie meg på mandagen) og uansett har jeg aldri gått opp så lite som en-to kilo en jul før, så det er jo en seier i seg selv. :D Jeg håper kiloen er over til neste veiedag, onsdag eller torsdag neste uke. Og skal ikke opp på vekta før den tid. Det går stort sett i fase 2/3 her. Kjente at fase 1 ble for drøy overgang etter jul, med konstant hodepine og sug, så jeg har tillatt meg et vanlig måltid eller to. En litt sånn overgangsuke, så får vi se neste uke om jeg drar til med fase 1 eller 2, litt avhengig av antall produkter jeg har igjen også. Akkurat betalt forrige faktura og har ikke råd til noe mer produkter på denne lønningen. (Januar = dårlig råd. ;)). Ellers hadde jeg planer om å trene i morges, men våknet opp med DEN hodepinen, samboeren min kom med et glass vann og to paracet og ba meg holde senga. Jeg satte klokken på åtte og tenkte jeg skulle se om hodepinen var borte, i stedet våknet jeg da samboeren min skulle på jobb kl halv åtte, han fikk ikke opp utgangsdøra pga snø!!!! Da skjønte jeg at trening ble utelukket og trakk dyna godt over hodet igjen og sov til kl 11. ;) Har tatt helgevasken og puslet rundt i heimen i stedet, sendt ut et par søknader til jobb, bestilt jentetur til Bergen og litt sånn og bestemte meg for å droppe trening i dag. Skal snart ut og handle og prøve å måke frem bilen min under der et sted, tipper det blir trening nok for i dag. ;) Satser heller på to treningsøkter neste uke. Fikk streng beskjed av samboeren min :love: om å ikke starte for hardt den første uka, han blir så engstelig når jeg har så mye vondt i hodet...selv om jeg prøver å forklare han at det ikke er farlig og bare abstinenser etter julen. ;) Ha en fin dag videre, alle sammen. :klem: |
Sitat:
|
Hei Titti! Så fantastisk samboer du har. Det var virkelig kjærlighet....så deilig når de er litt bekymret for oss....
Jeg syntes alle som har kost seg i jula ikke har gått opp særlig mange kilo. Det er en seier i seg selv! Så er det et helt år til neste gang! Så er det min tur...idag er jeg sulten!!!! Men spiser bare litt ekstra og det hjelper. Sliter med vondt i hodet, har fått det etter jobb hver dag nå. Vi hoster endel også, influensaen henger vel litt i. Hørtes ut som en herlig dag Titti. Skulle gjerne hatt en slik snart! Dagen jeg handlet til barna på salg, fant jeg meg en fin klassisk bomullskjole i god kvalitet- svart! Den satt som en skudd i L!!!!!!!!!!! Det har aldri skjedd meg før, det var gøy! Gleder meg til å bruke den snart! Jeg har vel gått litt ned pga. sykdom, men jeg tror også kroppen har sluppet taket på noen til....føles herlig! Da er det så typisk å bli sulten idag..... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34. |