Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

Zillah 19-10-10 03:06

Sv: Tråd for junistartere

Deilig :)

Kos dykk der nede! :cool:

Ditta 21-10-10 23:25

Veiedag mandag denne uka (vært uten nett så har ikke kunne jubla før nå). Vekta stoppa på 77,5!!! Det vil si at den har gått ned 4 kilo siden siste veiing for 4 uker siden. Huzzzah!

Zillah 22-10-10 02:22

Heldig du, det er flott! :) :heia:

Eg har gått ned 4 kilo sidan 1.juni :(

rik 02-11-10 01:41

1.november er passert og 20 kg. er borte. Føler at jeg har fått et nytt liv og det er takket være dere som har testet ut lavkarbo kost. Er snart inne i en fase hvor jeg sakte og sikkert skal finne kost som skal holde min vekt stabil. Det kan bli en utfordring, men vil så gjerne klare det etter alle kg som er kastet vekk. Skal kose meg her i Spania videre med Lavkarbo. :)

Zillah 02-11-10 09:03

Så flott, rik!! :heia:
Blir litt sjalu, da. :rolleyes: Men det gleder meg veldig å sjå at andre kjem ned i ei vekt dei trivst med og forhåpentlegvis kan halde. Unner deg og alle andre her eit godt, lett liv! Kos deg i Spania :D

Ditta 03-11-10 17:19

Så flott rik! Gratulerer så mye med fantastisk bra resultat! Flott å se at det er liv her på tråden ;)

rik 07-11-10 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 959867)
Så flott, rik!! :heia:
Blir litt sjalu, da. :rolleyes: Men det gleder meg veldig å sjå at andre kjem ned i ei vekt dei trivst med og forhåpentlegvis kan halde. Unner deg og alle andre her eit godt, lett liv! Kos deg i Spania :D

Takk! Hadd min første utskeielse i dag! Tar meg inn igjen i uka som kommer:)

rik 07-11-10 23:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ditta (Innlegg 960826)
Så flott rik! Gratulerer så mye med fantastisk bra resultat! Flott å se at det er liv her på tråden ;)

Takk Ditta! Lykke til Finnmarkingen og klemz fra en Finnmarking:)

Ditta 15-11-10 08:28

Ny veiedag, 74 kilo viste vekta. Kjempefornøyd med det og med at jeg har klart meg uten sprekk fra start av :) Neste veiing er i midten av desember, får se da om jeg koser meg litt ekstra i jula for så å starte på ny frisk etter jul :)

Ditta 27-12-10 09:58

71,5 den 20 desember...still going strong! ;) Ut av ketose nå etter et par dager i med mye kos i jula. På tide å snu og vende tilbake til ketolyse igjen, spesielt siden jeg har fått meg lchf kokebok i julegave! ;)

Zillah 27-12-10 10:43

Flott med kokebok, det ønska eg meg også, men eg fikk så mange andre ting frå ønskelista at eg kunne vel ikkje få alt heller ;)
Eg har også hatt mykje kos i jula, men ikkje av "konfekt, mandarin og marsipan"-typen, og har ikkje sakna det heller. Tok meg ein halv potet til ribba på julekvelden, og spiste halvparten av han. Meh, potet er da ikkje så godt. Smakte ein bit lefse også, treng jo ikkje vere fanatisk. Og lefse er jo godt, men... det var liksom ikkje så uunnværleg som i tidlegare år. Merkeleg, dette, ting endrar seg sann.

Tidl. medlem 09-01-11 02:08

Hei er det fremdeles noen igjen på denne tråden? Har vært fraværende selv ei god stund, men har enda noen kiloer igjen før kroppen har det godt.
Har passet på karboinnhold osv. Litt utskeielser da jeg var hjemme i Finnmark i desember, men er i ketose igjen. Baker knekkebrød, men nå med soyamel i tillegg som det er veldig lite karbo i. Blir både bedre smak og noe mykere konsistens. Kjøper dem på helsekostbutikken. Tror de kom fra Tyskland.

Noen her.....

Ditta 09-01-11 02:28

Er i allefall her enda :) Blitt veldig stille på denne tråden men godt å se at det er noen som fremdeles er her!

Zillah 09-01-11 06:08

Joda, er enda langt, langt unna å vere ferdig. Det går usedvanleg treigt. Men eg er nesten overraska over at det er andre igjen ;)

KarMa40 09-01-11 11:15

Og jeg henger også med! ikke noe vektmål jeg da som ikke takler det, men endel flesk igjen;-)

Men, heia Ditta! Er du nesten i mål? Fornøyd?

Og Zillah! 28 kilo står det respekt av, applaus!!

Min største fysiske forandring er når jeg bøyer meg og magen plutselig bretter seg inn og jeg får to pølser istedet for en klump :-)

Zillah 09-01-11 11:22

Joda... 28 kilo er forsåvidt bra det, men 22 av dei var tatt før eg begynte på ketolyse, så dei siste 7 månadene har eg berre klart 6 kg...=sukk=

KarMa40 09-01-11 11:30

Hårete mål er tøft!!

Kjæresten min bruker deg som eksempel for andre! Han gikk selv ned 21 kilo på seks år, med å gradvis kutte ut sukker og stivelse, for å lande på streng lchf i sommer.

Men du har jo fortsatt nedover etter de 22 første, det går riktige veien! Og sakte er bedre, da har huden en sjanse til å følge med.
Når du har klart det, (se: NÅR, ikke hvis) så har du slanket bort en hel meg! Nesten ;-) ikke mye igjen ihvertfall. Jeg heier på deg i hvertfall!

Ditta 09-01-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 996516)
Men, heia Ditta! Er du nesten i mål? Fornøyd?

KJennes deilig ut å være kvitt 20 kilo, kan nok være jeg prøver å strekke meg ned mot 65 etter jeg har nådd det målet jeg først satte meg. Fantastisk å dra i butikken å finne klær i medium og vite at jeg passer dem! Dessverre går det hardt utover plassen i klesskapet på den måten :p

Tidl. medlem 09-01-11 21:53

Hei. Det var godt å lese at vi er flere som sliter sammen.
Har noen av dere prøvd den soyamelen som er fra Spielberger og har bare 3'1 gram karbohydrater pr 100 gram?
Bruker den som sagt i knekkebrøene mine i tillegg til alle frøene. Må ha litt mer vann i, men de blir kjempegode.

KarMa40 09-01-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ditta (Innlegg 996710)
Fantastisk å dra i butikken

Mmmm *Medium* drømmedrømme...

Ditta 09-01-11 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karillen52 (Innlegg 996976)
Har noen av dere prøvd den soyamelen som er fra Spielberger og har bare 3'1 gram karbohydrater pr 100 gram?

Kjøpte den som en test for lenge siden, alt med lite karbs må jo prøves :p Har brukt den i pizzabunner når jeg lager det, har funka kjempebra til det i allefall!

KarMa40 09-01-11 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karillen52 (Innlegg 996976)

Spiser overhode ikke soya, det kan påvirke stoffskiftet negativt.

Zillah 10-01-11 04:25

Nei eg prøver også å halde inntaket av soya så lågt som mogleg. Eg trudde det var sunt, men det ser ut til å berre vere propaganda, og det stikk motsatte.

Tidl. medlem 12-01-11 12:03

ok. Soya..altså ikke bra, men leste at de bruker soya i ketolyseboka..er veldig usikker nå..åpen for mer informasjon fra dere..

Ditta 17-01-11 17:58

Ny veiing etter at det var et par dager med mye karbs i jula. 1 kg ned denne måneden....ikke fantastisk men det går i allefall nedover :) Skulle gjerne ha bikka ned på 60-tallet men det får bli til neste måned :)

Ditta 30-06-11 18:54

Sjekker bare om det er noen igjen her inne? :) Har hatt en måned med vanlig spising men er tilbake igjen. Ikke helt ferdig enda, gikk nok en del kilo opp på den måneden, kjentes på klærne *grøss*. På tide å være flink pike igjen ;) Har ikke veid meg siden før påska og da lå vekta på 67.

Zillah 30-06-11 19:19

Har gitt opp "ketolyse" som kur for lenge sidan, men eg har vel for så vidt framleis same kosthaldet. Mange mange kilo igjen til målet.

heihei123 21-10-11 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna? (Innlegg 890310)
Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da:_plystre: )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager:D! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?

Hei :) Har du lyst å dele med meg hva du spiste iløpet av de første ukene? Jeg ¨har null variasjon i min mattlaging, og for det meste går det i egg, kylling, fisk og salat og brokkoli. Blirr tør matt i lengden i og med at jeg tilbereder alt på samme måte. H

Håper du har tid til å svare :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.