![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
http://www.33smiley.com/smiley/everyday/17.gif Helt klart, dette må vi klappe for! Du skal være veldig fornøyd med alt dette. Gratulerer :klem:
Sitat:
|
Sitat:
Boken som de refererer til er Slank med Ketolysekuren Sitat:
Mitt langsiktige mål: Når jeg blir 40 år, skal jeg fortsatt bruke str. 38! |
Nå har jeg gått på ketolyse i over ett år så vet jo at kroppen ikke faller ut av ketose pga alkoholen jeg har drukket, men på ketolyse spiser man jo faktisk mat og mye mer, så var mer redd for hvordan kroppen kan reagere. Eller hvor drita jeg kan risikere å bli :p
ED er jo mye strengere enn hva ketolyse er, altså da tenker jeg på kcal-inntaket for det er jo ekstremt lavt. Skal ikke drikke alkohol på fase 1, og har egentlig ikke tenkt det i fase 2 heller, men vi får se når den helga kommer og hvor mye jeg har gått ned på fase 1 :) Men takk for tipsene ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Skjønner veldig godt at du vil ta noen uker ekstra. Selv har jeg tenkt å ta en uke ekstra siden jeg ikke kan dra tilbake til Bergen etter 4 uker, men må vente en ekstra uke. Og da kjører jeg Fase 1 til jeg har vært hos legen. Klarte jo selvsagt i å gå opp igjen alt i forrige uke som jeg gikk ned de ukene før jeg starta på ED, dette fordi jeg måtte smake på ALT som jeg ikke skal spise på veldig mange mnd :o Men 3 kg er iallefall vekke denne uka, selv om det bare er vann, når jeg er nede igjen på den vekta jeg var for noen uker siden kan jeg se om dette virker, for da er det vel fettet som skal til pers vil jeg tro :) |
Hyl gjerne ut om noen vil bytte eller kjøpe omelettpakker.
Konsistensen var grusom og samme er smaken, og det er jo heller ikkje til omelettens fordel at jeg ikke er så veldig glad i det. |
Sitat:
For kaloriinnholdet i posen er jo 78 cal kontra 167 i baren. Når det gjelder kaffe, så drakk jeg bare koffeinfritt på min første runde av ED. Var også striks på cola-light. På min andre runde nå har jeg drukket vanlig kaffe, og mer cola-light, da jeg har oppdaget at jeg ikke faller ut av ketose ved det. Men det er kanskje ikke bra likevel? koffeinen øker insulinutskillelsen?? Jeg trenger litt hjelp til å forstå alt dette, hvis noen vet.... |
hmmm. Jeg har fått blødningsforstyrrelser virker det som. Ser ut som mensen er på vei, og det er alt for tidlig. Andre som har opplevd det?
Og forsto det slik at man kunne bli litt slapp i fase 1.. veeel.. jeg oser av energi. Våkner grytidlig om morgenen og er kjempekvikk. Mye mer våken enn på lenge... |
Sitat:
Så flott at du oser av energi, kan jeg låne litt i dag??? Seriøs migrene i dag, så har stort sett oppholdt meg på sofaen http://www.33smiley.com/smiley2/emot...ppointed/1.gif |
Sitat:
Jeg blir også superkvikk på ED, det var en helt vidunderlig følelse første gangen jeg opplevde det, etter å ha vært daukjøtt i nesten 15 år!!!! Motiverer jo absolutt ofr å fortsette å være i ketose:) |
Sitat:
Uff, du har all min sympati, migrene er pyton, har det ikke selv, men en venninne har det. Ser hvordan det stadig velter om på planene hennes for dagenhttp://www.33smiley.com/smiley/everyday/11.gif God bedringhttp://www.33smiley.com/smiley/love/9.gif |
Sitat:
Migrene er noe dritt, men er mye bedre nå - har bare "vanlig" hodepine.... Tvang i meg litt mat og det hjalp veldig, så nå sitter jeg her og surfer litt rundt på forumet og nettet :) |
Så litt reklame...... http://www.33smiley.com/smiley/humor/14.gif
Til dere som nå snart er ferdige i fase 1, så kan jeg av erfaring si at det er kjekt med noen tips til det/de måltidene som ikke skal bestå av ED-produkter. Her har jeg startet en tråd for fase 2-oppskrifter, sleng gjerne inn dine så får vi en fin liste med variasjoner. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28606 |
Sitat:
Fettvev påvirker kvinners hormonbalanse. Reduksjon i fettmasse kan derfor redusere eller forandre menstruasjonssyklusen i en periode. Super link du har laget, grotingeling! Kjekt at du reklamerer...Det er godt å kunne lese hva andre har gjort, når fantasien på kjøkkenet her i huset ikke er den helt store. *koke-bok-avhengig* God bedring med hodepine. Og jeg må bare få si det, siden jeg startet på ED produktene har jeg ikke hatt migrene en eneste gang (bank i bordet). Jeg som pleide og ligge med dette hver 14 dag. yuhu.... |
Må bare fortelle dere noe som jeg opplevde igår. Det går på at vaner ikke er lett å endre. Kokte pasta til de andre og jeg har alltid smakt på pastaen for å sjekke at den er riktig kokt. Det gjorde jeg igår også, tygde & svelget unna......da jeg PLUTSELIG kom på at jeg skal da ikke ha dette! :p. Fort gjort, men jeg satser på at ikke jeg kommer ut av ketose pga den pastaskruen.
Minus 11 - litt sol, men heldigvis ingen kald vind idag. Kanskje blir det en tur på teknisk museum med familien idag?? :D Der er det supergøy for store og små. |
Sitat:
Sitat:
Må nok holde meg inne i dag, har ikke helt blitt kvitt hodepinen fra i går - og skarpt lys med kald trekk er ikke akkurat noen oppskrift for å bli kvitt den. |
Ingen som ønsker å kjøpe omeletter? :( Dere må selvsagt ikke betale full pris. Tenkte 100 kr pakken og så betaler jeg frakt i tillegg.
|
Sitat:
Hvor mye var det du hadde av omelettene? |
Sitat:
Du er en engel om du ønsker å kjøpe de :klem: Jeg får de rett og slett ikke i meg uansett hva jeg gjør. Send meg gjerne en PM om du vil ha de :) |
Hei og hopp:)
Liiiiten overreaksjon, kanskje, men her er dagens stressmoment. Jeg sitter nå her foran tvn, og som den idioten jeg er glemte jeg at dagens bar var oppspist... Og jeg var i alle fall 1/3 inni det jeg trodde var nr 1 før jeg innså at den faktisk var nummer to... Så. Spørsmålet er. HVOR krise er dette? jeg spiste selvsagt ikke resten=p Gikk vel så langt at jeg spyttet ut det jeg hadde i munnen også=p Nå sitter jeg med dårlig smak i munnen (eg. ikke, men you know..) og lurer... For på tirsdag skal det veies og måles og prikkes i..=( Jeg er forresten ferdig med fase 1 på tirsdag... eller fredag=P Legen lar meg bestemme selv... Så jeg er ikke sikker=p men jeg tror egentlig det blir tirsdag, for er utrolig klar for litt tyggemotstand i proteinene=P Forresten jukse-veide jeg meg.. I forigårs. 3 kg.. Så det er jo fint! Men vet ikke helt, jeg hadde jo nettopp spist og drukket=p så var egentlig dust å veie seg da=p |
Sitat:
:heia: for jukseveiing :) |
Må spørre om det er andre som har opplevd dette:
Diaré? Jeg har stort sett lest om forstoppelse her inne og det opplever virkelig ikke jeg, og jeg får heller ikke i meg noe særlig med grønnsaker. Akkurat spist mitt 3.måltid i dag og jeg sliter virkelig med å få i meg alle måltidene. Ikke er jeg sulten heller. Neste kan skal jeg bare kjøpe kakao, cappuccino og pannekake :lol: |
Sitat:
Strever litt for tiden. Er litt lei... kanskje mest fordi jeg i starten unngikk alt av matsamvær. Men jeg innser jo at folk må spise (f.eks kjæresten)... Selv om han er utrolig flink og unngår å friste meg, så finnes det selvsagt andre som også spiser... Som bror til kjæreste.. Som spiste en pølse i bilen i dag... USJ! Jeg liker ikke pølser en gang. Usj. Men jaja, jeg overlevde jo det også.. gleder meg til laks og hvitvin på tirsdag... Or possibly onsdag=p vi får nå se=) |
Sitat:
Jeg tror det er virkelig viktig at man får i seg alle de måltidene man skal ha. Er du flink til å spise hver tredje time? Jeg fikk beskjed om at det var viktig. Og at det var viktig å få i seg alle måltidene, ellers ville du forbrenne muskler istedetfor fett og bli slapp og dårlig... Så hvis du spiser jevnt og trutt skal du se du blir sulten;) Før var jeg ikke spesielt streng med måltider, men på ED er jeg helt nazi. Hver tredje time. Til nøøøød hver fjerde. Ellers sulter jeg=p |
Sitat:
|
Sitat:
Selv sliter jeg med mangelen på sult, ja det er nok ett luksusproblem, men jeg MÅ jo ha i meg disse måltidene skal jeg få i meg nok liksom og ikke kroppen gå i sparepluss. I går så jeg en film, det regner kjøttboller. Dette er en animasjonsfilm som ikke er komt ut i Norge ennå, iallefall ikke på DVD. Og der regner det bokstavlig talt mat fra himmelen, DA synes jeg det var tøft. Men ellers har jeg ikke de største problemene med at folk spiser rundt meg :) |
Jeg spiser rett i ukedagene liksom, da er det mer rutine i hverdagen, men nå i helgen har det bydd på problemer, men jeg tror det tar seg opp fra i morra igjen :)
Grønnsaker spiser jeg altfor lite av, er ikke så glad i grønnsakene på liste 1 og de fleste måltid passer der rett og slett ikke med grønnsaker føler jeg....hehe Men må virkelig ta meg sammen og det skal jeg, er egentlig veldig glad i grønnsaker, men savner de gode sausene fra Ketolyse :lol: |
Da har jeg akkurat sendt en lang bestilling på at. Har nok mat en måned nå..... Sliter med middagene, så det ble bare pasta og couscous. de andre var ikke noe videre god... og spesielt ikke fransk potetstuing...
Og, i dag fant jeg frem en bukse jeg fikk av en venninne som hun hadde slanket seg ut av. den har vært for trang for meg. men i dag gikk den på.. jeg har gått ned en liten buksestørrelse. herlig!!! |
Sitat:
Jeg hater de middagene jeg også... omeletter har vært løsningen min.. Og pastaskruene. Men nå er det snart fase 2... I alle fall tror jeg det=p Jeg varierer veldig hva jeg syns. Jeg vil jeg vil.. men jeg er jo veldig klar for å holde på en hurtig vektnedgang! |
:heia: Mokki, helt supert :)
|
Sitat:
|
Samme her, blir ikke noe spes mett av baren så den spiser jeg før trening når jeg trener rett etter jobb og da holder det til jeg kommer meg hjem.
Er faktisk mest sulten mellom 12-16, altså i ukedagene, men tror det har med at jeg kjeder meg på jobb ;) |
Jeg spiser ikke hver tredje time. det går bare ikke hver dag...
I dag spiste jeg frokost kl 7.30, men pga noen kjempehektiske timer på jobb ble det ikke lunsj før kl 12.30... Men slik er det jo som oftest i helsevesenet... Spennende om 3,5 uke og se hva som har forsvunnet... Om musklene har fått lide... Er hvertfall ikke lapp. Snarere tvert i mot... er jo i knallform.. Jeg sliter ikke med diarè. Jeg er heller hard i magen. Får nesten ikke ut noe når jeg er på do, men føler meg langt fra forstoppet også... Så begynner å lure på om jeg rett og slett bruker veldig mye av maten.. Aner ikke.. Spiser grønnsaker, og syns jeg spiser bra mengder. Har ikke plass til mer under måltidene. Og spiser grønnsaker til 2 av 4 måltid. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fungirl: Sender deg PM. Når det gjelder grønnsaker fra liste 1 så er vel litt grønnsaker bedre enn ingenting. Jeg knasker i meg stangselleri i håp om at den skal gi meg en litt "gulrot" følelse. Det hender at jeg tar med meg en bunt med oppskåret brokolli som jeg tar ved siden av frokosten eller mellommåltidet. Forstoppelse og diare er vel begge deler like vanlig såvidt jeg forsto på kurslederen. Men det er ikke noe særlig, jeg har vel såvidt hatt litt diare. Men desto mer luft i magen, promper masse. Det syntes jeg er litt flaut :o Får dere klager på at det lukter vondt fra munnen deres? Her er det bare fra barna når jeg skal klemme på de...... I helgen har jeg bare klart 4 måltider pr dag. Det er vel fordi vi spiser frokost så sent, itillegg så sto jeg å lagde mat til vi skulle ha gjester og hadde dårlig tid. Dermed så glemte jeg å spise mellommåltidet. Jeg tenker som så at hvis jeg blir veldig sulten idag, tar jeg 6 måltider for å kompensere. Noen som har andre ideer? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takker snille Popp som kjøpte omelettene mine :suss:
Om noen vil kjøpe grønnsakssuppen så er det bare å rope høyt, er ikke så glad i suppe og kylling var den som falt best i smak hos meg. 20 kr posen og jeg betaler frakt. Vet ikke hvor mye jeg har, men skal sjekke hjemme i dag :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |