Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Elanessë 07-06-11 19:48

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Skyr må være noe av det verste jeg har smakt..! Har prøvd meg på en tidligere, men aldri mer gitt... hehe... Hvor kjøper man tyrkisk yoghurt egentlig?

Pruttilutt 07-06-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132047)
Skyr må være noe av det verste jeg har smakt..! Har prøvd meg på en tidligere, men aldri mer gitt... hehe... Hvor kjøper man tyrkisk yoghurt egentlig?

Coop fører en 1 liters bøtte. Så ICA hadde 5 dl til 26 kroner.
Skyr i frysern i 15-20 minutter - IS :D

mumfie 07-06-11 21:32

I'm in!! :D
Tok av meg 10 kg i fjor, og er i gang igjen nå!
-0,9 kg sist uke! Hurra :D :D

Pruttilutt 07-06-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mumfie (Innlegg 1132220)
I'm in!! :D
Tok av meg 10 kg i fjor, og er i gang igjen nå!
-0,9 kg sist uke! Hurra :D :D

Vi har 10 kg begge to, dette skal vi jaggu klare :D
Gratulerer med god start ;)

manne 07-06-11 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132009)
Det vet jeg ikke, hva havner du på av det du lager?
I en Skyr er det 6 karber per boks.

Diett.no regner det ut til ca 5 karb for 150 gram. :)

Hvor mange gram er en boks med smak?

manne 07-06-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132047)

Naturell med ublandet fun light er som youghurt. :)

Pruttilutt 07-06-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1132282)
Diett.no regner det ut til ca 5 karb for 150 gram. :)

Hvor mange gram er en boks med smak?

160 gram :)

manne 07-06-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132287)
160 gram :)

Lurer på hva de tilsetter de ferdigblandede siden karbene blir det samme omtrent. Må nok lese på flere typer i morgen.

Har liksom bare sett at de har mange fruktsmaker og tenkt at det har vært skummelt... :p

Pruttilutt 07-06-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1132292)
Lurer på hva de tilsetter de ferdigblandede siden karbene blir det samme omtrent. Må nok lese på flere typer i morgen.

Har liksom bare sett at de har mange fruktsmaker og tenkt at det har vært skummelt... :p

De er faktikt riktig så gode. Spiser en i ny og ne, for smakens del. Tok meg et par skjeer før jeg aksepterte konsistensen, litt fromasj-aktig, men nå foretrekker jeg det foran tyrisk youghurt (som inneholder rundt 5 karb per 100). Ingen fett i den, men tar det igjen i løpet av dagen :)

pjukern 07-06-11 22:43

Da er dag 2 over for min del, usikker på om dette er noe jeg i det hele tatt tåler.

Tok en sykkeltur tur/retur butikken i stad og ble rett og slett skikkelig uvel.. Kvalm og svimmel, fikk nesten panikkanfall (har panikkangst fra før..) Tenkte at nå har jeg sikkert for lavt blodsukker og kommer til å svime av.. Det gikk heldigvis bra, og gikk over etter å ha fått drukket en del vann og en proteinshake hjemme.

Endte da i dag på 24karbs, hovedsaklig fra en sala, og no hasselnøtter, da jeg ikke fant noe annet godt jeg kunne bruke som snacks på jobb.

Ketostix viser ingen ketose enda, så jeg vet ikke helt hva som skjer.. Spiser kanskje for lite? Endte på 1800 kcal i dag (iflg diett.no)

Pruttilutt 07-06-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjukern (Innlegg 1132328)
Da er dag 2 over for min del, usikker på om dette er noe jeg i det hele tatt tåler.

Tok en sykkeltur tur/retur butikken i stad og ble rett og slett skikkelig uvel.. Kvalm og svimmel, fikk nesten panikkanfall (har panikkangst fra før..) Tenkte at nå har jeg sikkert for lavt blodsukker og kommer til å svime av.. Det gikk heldigvis bra, og gikk over etter å ha fått drukket en del vann og en proteinshake hjemme.

Endte da i dag på 24karbs, hovedsaklig fra en sala, og no hasselnøtter, da jeg ikke fant noe annet godt jeg kunne bruke som snacks på jobb.

Ketostix viser ingen ketose enda, så jeg vet ikke helt hva som skjer.. Spiser kanskje for lite? Endte på 1800 kcal i dag (iflg diett.no)

Har du lest denne tråden fra start? Tror du finner svar på det du lurer på og det du vil komme til å lure på en stund framover :)
Kort fortalt: Alt du forteller om dagen i dag er helt naturlig. Kroppen din er i omstilling. Anbefales 30 minutt turgåing den første tiden. Du ligger litt for høyt til å komme i ketose (mener jeg). Prøv deg rundt 15 en uke for å få en kickstart. Så kan du etterhvert øke på karbene. Husk å drikke nok vann, spise masse fett og proteiner. Mer fett en proteiner. Ikke bry deg så fryktelig om kcal nå, det er nesten irrelevant for ketosen.

Foksy 08-06-11 00:35

Puh! Var såvidt innom her for å "melde" meg på i begynnelsen, men bare et par dager borte fra pc'n resulterte i maaaange sider å lese meg opp på før jeg kunne poste noe igjen :p
Flott at det er så mange aktive her da :)

Jeg begynte før juni, men det har gått så tregt, og har ikke blitt med noen andre mnd-klubber tidligere.
Jeg skjønner ikke helt det med å holde seg unna lavkarbobrød jeg da, de første 8 ukene gjorde jeg også det, men det var kun den første uka jeg gikk ned i vekt. Etter at jeg begynte å spise lavkarbobrød har jeg klart å spise litt oftere, og vekten har såvidt beveget seg. Jeg mistet veldig fort sultfølelsen, og siden jeg bor i studentleilighet på 40 kvm hender det jeg bruker litt tid på å få kommet i gang med matlaging som krever litt, rett og slett fordi det blir så mye rot av det! Men nå kan jeg ta meg et mellommåltid/kveldsmat i form av en skive brød, med masse fett pålegg på (masse majones og salami, smør skjært med ostehøvel og skinke osv) og en brødskive inneholder jo bare 1,3 g karbs :confused: Kan ikke skjønne annet enn at det er sunt for meg iaf :)

Ellers vil jeg si at både nøtter og baconcrisp har vært stoppere for meg :)

I dag har jeg gått i gang med fettfaste, for å se om det kan booste fettforbrenningen ytterligere, da jeg fremdeles synes det går treeeegt...
Blir spennende å se hvordan det går:)

Rikkem0r 08-06-11 02:34

Jess, da er arbeidsperioden igang etter en laaang tur for å komme seg på plass.. Tåke meg her og tåke meg der altså..!:mad: Fikk heldigvis lov å sove litt før jeg kom på jobb, så begynte ikke før 11 i kveld:D men den kosten, den kosten.. Bah.. De elsker jo rotgrønnsaker her! så blei litt av det da, med knusktørr svinestek og bittelitt saus til middag(som fra nå vil være frokost for meg)^^
Lunsjen(altså kl.23.00) pella jeg meg en del salat med skinke og kylling og heiv på 2 egg med en del majjo.. nå er jeg sulten IGJEN, så håper jeg finner noe jeg kan trykke i meg nå kl.03-hvis vi har fiberrik kan jeg lasse på med makrell i tomat, baconost eller no sånt..
Frokosten i dag morges(takk for oppskriften Pruttilutt:D) holdt meg mett frem til kl.13, så blei en salat med scampi og asparges på flesland-de hadde putta bittelitt dressing på den, men håper det gikk greit:o
Neste måltid var så svinestek her ute og så denne salaten.. Lite fett! Jeg sto på 7eleven på flesland å kikka på kjøleskapet dems og vurderte å kjøpe meg en pakke norvegia og en pakke gullsalami som niste, men hadde nok ikke fått det mellom sikkerhetskontrollen:)
Nei nå tenker jeg bare på mat her, klokka må bli 3 så jeg kan spise igjen!:p Prøver å være flink til å drikke vann, fått i meg noen liter idag hvertfall.. Men det er sååå mye lettere hjemme når jeg har bonaqua-flaska med tut på asså!:( Får vel jobbe litt før 3-kaffen jeg da.. Ha en fin natt alle sammen:)

Rikkem0r 08-06-11 05:03

Ahhh, Fiberrik har vi tydeligvis ikke her ute lenger :nedfor: kl.3 spiste jeg 4 osteskiver og to skinkebiter.. Det tok sulten, men den kom fort igjen... Så jeg gikk inn i messa jeg da, og snakka litt med de - fikk med meg "standard"-knekkis(6,6g kh pr stk) og kokkens "spesial"... De hjemmelagde knekkbrøda ligna jo veldig på de jeg lager hjemme da(mye korn og kli så det ut til), så jeg tok 2 små(tilsvarer ca 1 normalt) og klina på med baconost.. Tenkte det var likegreit, han sa det ikke var mye mel i og jeg tenkte i grunn som så at de kunne vel ikke være stort verre enn de ryvita-knekkebrøda.. Håper det går bra altså.. Kan bli 2 lange uker det her- jeg savner allerede å lage maten min selv :_oy: Nå er det bare 2 timer til heeerlig feit frokost-mat; bacon, egg, eggerøre++:sikle: Beste måltidet av alle her ute det :p Håper det går bra med alle dere andre og at dere holder ut :heia:

pjukern 08-06-11 07:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1132330)
Har du lest denne tråden fra start? Tror du finner svar på det du lurer på og det du vil komme til å lure på en stund framover :)
Kort fortalt: Alt du forteller om dagen i dag er helt naturlig. Kroppen din er i omstilling. Anbefales 30 minutt turgåing den første tiden. Du ligger litt for høyt til å komme i ketose (mener jeg). Prøv deg rundt 15 en uke for å få en kickstart. Så kan du etterhvert øke på karbene. Husk å drikke nok vann, spise masse fett og proteiner. Mer fett en proteiner. Ikke bry deg så fryktelig om kcal nå, det er nesten irrelevant for ketosen.

Har ikke lest _alle_ postene, men har fått med meg det viktigste mener jeg.
Samboern min, som er instruktør på treningsstudio mener det ikke er lurt å trene så hardt og spise for "lite".. Grunnen til at jeg nevnte kcal var fordi jeg mener det var antagelig 1000kcal for lite ift hva jeg burde ligge på. (mann, 26år, trener) Sliter litt med å finne på noe som kan spises til lunch/frokost, men samtidig må kunne skaffes ferdiglaget over disk da jeg jobber slik at jeg ikke har noe fast sted/tid å spise.

ketosticks var foresten mørk nå i dag :)

Orlando 08-06-11 08:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1132431)
Ahhh, Fiberrik har vi tydeligvis ikke her ute lenger :nedfor: kl.3 spiste jeg 4 osteskiver og to skinkebiter.. Det tok sulten, men den kom fort igjen... Så jeg gikk inn i messa jeg da, og snakka litt med de - fikk med meg "standard"-knekkis(6,6g kh pr stk) og kokkens "spesial"... De hjemmelagde knekkbrøda ligna jo veldig på de jeg lager hjemme da(mye korn og kli så det ut til), så jeg tok 2 små(tilsvarer ca 1 normalt) og klina på med baconost.. Tenkte det var likegreit, han sa det ikke var mye mel i og jeg tenkte i grunn som så at de kunne vel ikke være stort verre enn de ryvita-knekkebrøda.. Håper det går bra altså.. Kan bli 2 lange uker det her- jeg savner allerede å lage maten min selv :_oy: Nå er det bare 2 timer til heeerlig feit frokost-mat; bacon, egg, eggerøre++:sikle: Beste måltidet av alle her ute det :p Håper det går bra med alle dere andre og at dere holder ut :heia:

Synes det virker som du har god kontroll jeg med de utfordringene du har på jobben. . Jeg heier på deg.

SFA 08-06-11 08:56

Veiedag i dag og 1 kg er borte. Nøyaktig

Deilig :jippi:

Foksy 08-06-11 08:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjukern (Innlegg 1132442)
Har ikke lest _alle_ postene, men har fått med meg det viktigste mener jeg.
Samboern min, som er instruktør på treningsstudio mener det ikke er lurt å trene så hardt og spise for "lite".. Grunnen til at jeg nevnte kcal var fordi jeg mener det var antagelig 1000kcal for lite ift hva jeg burde ligge på. (mann, 26år, trener) Sliter litt med å finne på noe som kan spises til lunch/frokost, men samtidig må kunne skaffes ferdiglaget over disk da jeg jobber slik at jeg ikke har noe fast sted/tid å spise.

Om stickes er veldig mørk bør du nok drikke mer vann.

Det høres ut som om det er litt lite synes jeg,du bør nok spise litt mer :)
Men du skrev tidligere at du er 183 cm høy og veier 82 kg? Du er jo absolutt innenfor normalen sånn vektmessig, hva kunne du tenke deg å ligge på?
Ketose er vel i utgangspunktet for de som skal ned en del kg, og sånn det høres ut for meg så trenger du ikke det, men bytte ut noe fett med muskler? Å lære seg og spise regelmessig, og kutte mesteparten av junkfooden kan være nok for deg :)

Synes ikke 24 g karbs er for mye, men det spørs jo på hva du får i deg ellers av fett og proteiner da. Anbefaler deg å bruke diett.no en liten stund, til du får det inn i fingertuppene hva du bør spise i løpet av en dag. Og ikke minst for å se hva junkfood inneholder om du skulle forville deg borti det igjen ;)

Salat er jo greit å frakte med seg, og man kan ta en munnfull når man har tid. Ellers kan kyllinglår eller karbonade fra varmdisk være et alternativ?

Elanessë 08-06-11 09:02

Gratulerer med flott nedgang SFA! :heia:

I går var jeg på Rema og skulle kjøpe Lanlords sin gode blomkål- og brokkoligrateng! Og så var den ikke der :eek: Derimot var det en ny der, som også innholdt gulrot og minimais, blæææ det vil jeg jo ikke ha da *nedtur*
Håper virkelig det var akkurat denne Remabutikken som ikke hadde den. For er skikkelig glad i den forrige gratengen.

KarboMamma 08-06-11 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pjukern (Innlegg 1132442)

Min var også mørk sist jeg sjekket, men må innrømme at jeg tror den rett og slett mørkt negativ, mer enn rosa... Sliter med å skille mellom de to. Er det noen som kan fortelle meg om sticksen blir tydelig rosa eller kan det være utslag når den er mørkebeige?? :confused:

KarboMamma 08-06-11 09:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132500)

I går var jeg på Rema og skulle kjøpe Lanlords sin gode blomkål- og brokkoligrateng! Og så var den ikke der :eek: Derimot var det en ny der, som også innholdt gulrot og minimais, blæææ det vil jeg jo ikke ha da *nedtur*
Håper virkelig det var akkurat denne Remabutikken som ikke hadde den. For er skikkelig glad i den forrige gratengen.

Hmm... ferdiggrateng? Hørtes ikke dumt ut! Tror jeg må ta meg en tur på rema :)

manne 08-06-11 09:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1132500)

Jeg har ikke funnet Landlord sin på evigheter på *min* Rema... :(

Hamstret Findus sin sist det var 40% tilbud på Ica... :rolleyes:

Foksy 08-06-11 09:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1132501)
Min var også mørk sist jeg sjekket, men må innrømme at jeg tror den rett og slett mørkt negativ, mer enn rosa... Sliter med å skille mellom de to. Er det noen som kan fortelle meg om sticksen blir tydelig rosa eller kan det være utslag når den er mørkebeige?? :confused:

Blir den farget, er det utslag. Det er ikke nøye om den blir lys eller mørk. Det sier mer om hvor dehydrert du er enn om "hvor mye ketose" du er i :)

Eve 08-06-11 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SFA (Innlegg 1132493)
Veiedag i dag og 1 kg er borte. Nøyaktig

Deilig :jippi:

Gratulerer med - 1 kg. :heia:

Eve 08-06-11 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1132431)

Stå på, følger med og heier på deg :klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.