![]() |
Sv: PCOS skravletråd
Sitat:
Hei igjen! Tror det er alltid tøft å legge om i begynnelsen, men det blir nok en vane etterhvert så jeg ønsker deg lykke til med å prøve deg på LCHF. Jeg har ikke fått eggløsning etter jeg la om til lavkarbo, men jeg tror det skyldes at jeg har vært av og på, og fordi jeg er ganske så overvektig. Men som sagt er det bare noe jeg tror, vetikke om det er grunnen! Nå finnes det annet hjelp å få og det er også viktig å huske mener jeg om ikke lavkarbo fungrer. Mener det er også viktig at lavkarbo er ingen mirakelkur det er ikke alle som får eggløsning eller blir gravide når de legger om til lavkarbo, men det er verdt å prøve å legge om lavkarbo. Lavkarbo er bra for mange ting! Det har jeg merket. |
Velkommen hit, Dolmina :blomster:
Signerer Cho, jeg :smile: jeg spiser LCHF selv (vel, ikke akkurat nå, men til vanlig). Var litt vanskelig i starten, men enkelt og greit når jeg først forsto prinsippene. Bær holder jeg ikke særlig igjen på, men passer på å spise det sammen med fett og proteiner. Min favoritt er pisket krem med bær og nøtter :sikle: Frukt har jeg holdt litt igjen på, er ikke utpreget glad i det uansett :p |
Takk Cho og Klara. :-)
Målet med lavkarbo er ikke å få i gang eggløsning, selvfølgelig hvis det skjer så blir jeg kjempe glad. Men er forberedt på at vi må ha hjelp. Jeg håper lavkarboen kan hjelpe meg ned i vekt. Avtalen med gynekologen er at jeg skal ned 8 kg slik at jeg har en BMI på 35, da skal vi forsøke med eggløsningstab/sprøyter evt ivf etterhvert. Også har jeg lest at lavkarbo kosthold er gunstig for kvinner med pcos. :-) Jeg ser nå at jeg har bommet litt, har jo spist både gulrøtter og neper. De vokser jo under bakken! :-o |
Sitat:
Jeg bare lurer om noen har blitt helt bra igjen. Jeg fikk påvist PCOS i 2007, og har levd lavkarbo siden da. Går på metformin og i begynnelsen var jeg veldig streng og nøye. Gikk ned kiloene og er nå normalvektig. Men jeg har vel fortsatt PCOS? Hårveksten i ansiktet blant annet beviser det, også bilringen som jeg bare ikke blir kvitt ;) Så har blitt mye bedre altså, sist måling for ett år siden viste et c-peptidnivå på 430, mot 1200 da jeg begynte. Men jeg har aldri tenkt at jeg kan bli helt frisk av det, bare bedre. |
Sitat:
Jeg mener jeg har hørt at det går ann å spise seg seg frisk fra PCOS! Men jeg har kanskje tatt feil? At det går ikke ann å spise seg frisk, men man blir bedre av PCOS? Beklager så mye jeg at jeg har tatt feil og har kanskje forvirret veldig mange. Når det gjelder meg (personlig) tenker jeg som frisk (forløpig, men ting kan endre seg) så tenker jeg som frisk om jeg klarer å bli kvitt mange av mine symtomer. ps. Hvis du vil diskutere det mer med meg send meg en pm, Vibeke-67! |
Sitat:
Jeg har stor tro på at lavkarbo får deg ned i vekt det har jeg. Jeg har fått eggløsningtablett (pergotime) av min gynekolog skulle ikke det hjelpe med pergotime måtte vi gå videre til neste skritt med prøverør. Fikk også beskjed at det kunne være lurt å gå ned i vekt og spise lavkarbo ( gynekologen min er ganske fan av lavkarbo hun sett og visst er det ganske bra) for det skulle hjelpe meg å bli gravid. Og ja jeg har en BMI på rundt 35 jeg. ps: Jeg trodde det var lov til å spise neper jeg! Spiste masse neper da jeg gikk på genrell lavkarbo jeg! |
Sitat:
|
Det heter seg vel at man spiser seg symptomfri, ikke frisk.:)
|
Sitat:
Det heter vell det! Bare jeg som er dårlig til å forklare meg. |
Ja det var det jeg tenkte også. Jeg tenker ikke på meg som syk, jeg er helt frisk igjen. Men har jo fortsatt PCOS og må vel alltid passe på. Jeg er faktisk litt spent på hva overgangsalder vil gjøre med PCOS. Men det er ikke du tema helt enda;-)
|
Sitat:
|
Sitat:
Visste ikke det var noen andre eggløsningstabletter enn pergotime jeg. Gynekologen min har sagt til meg virker ikke pergotime for deg så går vi videre med å søke om prøverør, men kan alltid nevne det for gynekologen jeg neste gang jeg skal dit. Jeg har allerede begynt på pergotime jeg! Igjen ønsker jeg deg lykke til med å gå ned i vekt og ønske om å få en liten en. |
Sitat:
Lykke til med pergotime, krysser fingrene for at det blir klaff på første forsøk på dere. :-) klem |
Prøver å slenge meg på igjen her, og håper det er greit:-) er nervøs forran mandag nå, skal på oppfølging på pcos'en på mandag nemlig.... var der og fikk diagnosen i des ifjor. Hadde gått ned 30 kilo via lavkarbo, gått fra bmi 47 og ned til 35.....men gyn ville ikke hjelpe før jeg hadde gått ned ytterlige 20 kilo og hadde bmi 30 eller helst under....jeg har gått ned 21 kilo nå, men er alikevel nervøs. Håper ikke vi går derifra uten hjelp eller en plan denne gangen også. Håper og krysser fingrene for oss alle med pcos:-)får dere forresten bivirkninger av pergotime? Jeg har jo som sagt aldri fått prøve, så lurer litt. Mere smertefull eggl.? Jeg har nemlig ganske smertefulle eggl. fra før av....
|
Har du gått ned 51 kg til sammen? Utrolig bra prestasjon, jeg er virkelig imponert!
Lykke til i morgen. |
Sitat:
|
Sitat:
Du har vært utrolig flink syns jeg:ja: |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gikk på 3 pergokurer, men det var uten el derverre. Så vet ikke det med eggløsningssmerter. Men de bivirkningene jeg fikk var humørsvigninger fra H.. (stakkars mannen), veldige murringer i eggstokk området og litt vekt økning. Lykke til på mandag! :-) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har ikke merket til noe birvirkninger jeg bortsett fra litt oppblåst mage og mer trøtt på kvelden, men bortsett fra det har jeg ikke merket til noe ting. Ellers forstod jeg ikke helt spørsmålet ditt hva du mente. "hvordan er det"? |
:D
Sitat:
|
Oppfattet det sånn at det var gyn som ikke gadd å teste mannen din, Lavkarboforlivet? I så fall ville jeg ikke nølt med å bytte dersom dere ikke kommer noen vei neste time!
Har ikke gått på pergo selv, men har hørt at symptomene er veldig varierende fra person til person. Ikke sikkert du vil få smertefulle eggløsninger ;) Og noen er desverre "immune" mot pergo, rett og slett. Mulig det var derfor det ikke virket på deg, Dolmina? Er kjempeimponert over nedgangen og innsatsen din, Lavkarboforlivet! :heia: |
Sitat:
|
Sitat:
Må bare rette opp i misforståelsen, min mann ville absolutt teste seg. Det var den idiotiske gynekologen som nektet å teste han, på grunnlag av at han synest jeg var for feit uansett... Så gynekologen ville ikke gjøre noen flere undersøkelser på verken meg eller min mann, før jeg hadde gått ned. En smule sjokkert over behandlingen fra gyn.... Nå er jeg spent på hva som kommer ut av denne timen! :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |