Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Prøvere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38524)

Cho 21-05-12 23:04

Sv: Prøvere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bligravid? (Innlegg 1349891)
Åki, greit å ha i bakhode. Skader jo ihvertfall ikke å ta det opp når anledningen en gang i fremtiden byr seg.!

Syns det er alltid greit å ha ting i bakhodet jeg, og det skader jo ikke å det opp når anledningen byr seg en gang i fremtiden hos dere.
Hos meg var det faktiskt gynekologen som foreslo at jeg burde begynne med pergo.

Men har mannen din fått sjekket sædcellene sine?

Cho 21-05-12 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mithila (Innlegg 1349919)
Håpar det går fint for alle her! Me prøver foreløpig på den "gammeldagse" måten. Både spennande, men også litt sånn "åh- negativ test....igjen...og eg som føler alle mulige symptom..".

Må ha lykke til:4klover:

Mithila 22-05-12 11:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1349936)
Må ha lykke til:4klover:

Takk takk! :) og i likte måte!

Cho 22-05-12 12:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mithila (Innlegg 1350052)
Takk takk! :) og i likte måte!

Takk for det!

bligravid? 22-05-12 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1349935)
Men har mannen din fått sjekket sædcellene sine?

Jepp det har han. Ingen ting som skulle tilsi problemer der heller. Han er nok litt overvektig han også, men har langt fra like høy bmi som meg. Så hvor problemet ligger aner ikke jeg.

Vi får ta det som det kommer. Satser på at det ikke er alt for lenge igjen til jeg kan kontakte gyn. Går ihvertfall riktig vei :D

bligravid? 22-05-12 15:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mithila (Innlegg 1349919)
Håpar det går fint for alle her! Me prøver foreløpig på den "gammeldagse" måten. Både spennande, men også litt sånn "åh- negativ test....igjen...og eg som føler alle mulige symptom..".

Know the feeling

Å lykke til! Mye kan skje med nytt kosthold!!

Bøtt 22-05-12 16:55

Da jeg brukte Pergo så sjekket jeg hos gynekologen hvor mange egg det var og planla "hanky panky" etter det:lol:Jeg hadde eggløsning men når jeg gikk til henne var det mer timet osv..

Jeg brukte 3 pergokurer men ble ikke gravid ,ble gravid da 2 mnd etter siste kur og da vi egentlig ikke stresset med det.Hadde nesten gitt oppp etter 3 år...

Masse lykke til alle dere som sliter:)Plutselig er det full klaff:)

Cho 22-05-12 17:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bligravid? (Innlegg 1350141)
Jepp det har han. Ingen ting som skulle tilsi problemer der heller. Han er nok litt overvektig han også, men har langt fra like høy bmi som meg. Så hvor problemet ligger aner ikke jeg.

Vi får ta det som det kommer. Satser på at det ikke er alt for lenge igjen til jeg kan kontakte gyn. Går ihvertfall riktig vei :D

Sender deg en pm.

Cho 22-05-12 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1350166)
Da jeg brukte Pergo så sjekket jeg hos gynekologen hvor mange egg det var og planla "hanky panky" etter det:lol:Jeg hadde eggløsning men når jeg gikk til henne var det mer timet osv..

Jeg brukte 3 pergokurer men ble ikke gravid ,ble gravid da 2 mnd etter siste kur og da vi egentlig ikke stresset med det.Hadde nesten gitt oppp etter 3 år...

Masse lykke til alle dere som sliter:)Plutselig er det full klaff:)

Tok ikke du blodprøver også for å sjekke om du hadde eggløsning eller var det bare UL?

Takk for lykkeønsker.

Bøtt 22-05-12 18:46

Nei jeg var på ul etter jeg hadde gått på kuren rundt fjortende dag tror jeg.Da kunne hun se om hvor mange eggposer som lå klar .Noe sånn i den dur:)Dette gjorde jeg ved hver pergokur.Veldig grei gyn tok ikke betaling for UL de gangene etter første sjekk :)

Cho 22-05-12 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1350186)
Nei jeg var på ul etter jeg hadde gått på kuren rundt fjortende dag tror jeg.Da kunne hun se om hvor mange eggposer som lå klar .Noe sånn i den dur:)Dette gjorde jeg ved hver pergokur.Veldig grei gyn tok ikke betaling for UL de gangene etter første sjekk :)

Ok!
Hos meg ville gyn ta både ul og blodprøve hos meg.

Bøtt 22-05-12 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1350189)
Ok!

Ok :)

Håper det ordner seg :klem:

Cho 22-05-12 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1350198)
Ok :)

Håper det ordner seg :klem:

Det håper jeg også.

:klem:

Klara 23-05-12 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1350189)
Ok!

Bra du får så bra oppfølging!

Noen får ikke UL engang, det synes jeg er skikkelig uansvarlig av gynekologen!

Cho 23-05-12 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1350751)
Bra du får så bra oppfølging!

Noen får ikke UL engang, det synes jeg er skikkelig uansvarlig av gynekologen!

Trodde alle måtte få UL jeg får sjekke om alt stemmte ang eggposer etc etc.
Men det er veldig bra at jeg får god oppfølging syns jeg.

Klara 24-05-12 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1350791)
Trodde alle måtte få UL jeg får sjekke om alt stemmte ang eggposer etc etc.
Men det er veldig bra at jeg får god oppfølging syns jeg.

Jeg innrømmer (noe jeg ikke burde) at jeg tenker veldig mye på hva som skjer om ikke pergokurer, så hva skjer da?
Mer hormonkurer eller blir det prøverør.....?

Først og fremst så er det jo mange som blir gravide på pergo!

Det er vel et begrenset antall pergokurer som er anbefalt, er det ikke tre kurer? Og hvis det ikke har noen effekt/har gitt resultater, så kan man vurdere IVF.

Jeg skjønner at du synes det er skremmende å tenke på! :klem: Men det er ikke så skummelt når man er i prosessen!

Cho 24-05-12 09:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1350852)
Først og fremst så er det jo mange som blir gravide på pergo!

Det er vel et begrenset antall pergokurer som er anbefalt, er det ikke tre kurer? Og hvis det ikke har noen effekt/har gitt resultater, så kan man vurdere IVF.

Jeg skjønner at du synes det er skremmende å tenke på! :klem: Men det er ikke så skummelt når man er i prosessen!

Jeg vet det er mange som blir gravide på pergo så det kan være et håp for meg også.

Klara 25-05-12 07:46

Så bra at legen din er flink til å informere!

Nei, viktig ikke å tenke for langt fram i tid, og på eventuelle problemer :ja:

Cho 25-05-12 09:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1351239)
Så bra at legen din er flink til å informere!

Nei, viktig ikke å tenke for langt fram i tid, og på eventuelle problemer :ja:

Ja, legen min er flink til å informere meg!

Ogja det er viktig å ikke tenke for langt fram i tid og på eventuelle probelemer som du sier.
Skal innrømme så har jeg sjekket hvor dyrt det er med IVF og slikt og det er ikke akkurat grattis for å si det slik.

Cho 08-06-12 14:55

Litt dumt spørsmål fra meg, men spør for det!
Kan lavtstoffskifte være en av årsaken til at kvinner ikke blir gravide?

FrkMarge 08-06-12 18:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1356030)
Litt dumt spørsmål fra meg, men spør for det!
Kan lavtstoffskifte være en av årsaken til at kvinner ikke blir gravide?

Ikke dumt i det helel tatt!!!
Ja det kan være årsak til at man ikke blir gravid og det kan også være årsak til spontanaborter:(
Det er kjempeviktig å ligge i øvre del av normalområdet om man forsøker å bli gravid.

Cho 08-06-12 19:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1356081)
Ikke dumt i det helel tatt!!!
Ja det kan være årsak til at man ikke blir gravid og det kan også være årsak til spontanaborter:(
Det er kjempeviktig å ligge i øvre del av normalområdet om man forsøker å bli gravid.

Takk for svar!
Og jeg visste ikke at det kunne være årsak til spontanaborter så nå lærte jeg noe nytt.
Jeg har ikke lavtstoffskifte det var mer et nysgjerrig spørsmål fra min side.

FrkMarge 08-06-12 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1356087)
Takk for svar!
Og jeg visste ikke at det kunne være årsak til spontanaborter så nå lærte jeg noe nytt.
Jeg har ikke lavtstoffskifte det var mer et nysgjerrig spørsmål fra min side.

Det er mange som ikke vet dette, og mye av skylden må legene ta som bagatelliserer dette så voldsomt. :(
Man blir jo ikke trodd på at man ikke føler seg frisk så lenge blodprøvene er "innenfor normalområdet"... Selv føler jeg meg syk om jeg ikke ligger helt i øvre del eller over normalområdet. Det er ikke ok å ha følelsen av å brygge på influensa hele tiden og når man føler seg sånn er det vel heller ikke rart at kroppen fungerer for dårlig til å kunne bli gravid eller opprettholde et svangerskap?

Cho 17-06-12 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1356184)
Det er mange som ikke vet dette, og mye av skylden må legene ta som bagatelliserer dette så voldsomt. :(
Man blir jo ikke trodd på at man ikke føler seg frisk så lenge blodprøvene er "innenfor normalområdet"... Selv føler jeg meg syk om jeg ikke ligger helt i øvre del eller over normalområdet. Det er ikke ok å ha følelsen av å brygge på influensa hele tiden og når man føler seg sånn er det vel heller ikke rart at kroppen fungerer for dårlig til å kunne bli gravid eller opprettholde et svangerskap?

Utrolig kjedelig at du føler deg syk hele tiden og du sitter med den følelsen at du brygge på influensa hele tiden det var ikke noe kjekt å høre:nei:
Håper du blir bedre:klem:

Hvordan går det ellers med prøvingen?

FrkMarge 17-06-12 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cho (Innlegg 1359633)
Utrolig kjedelig at du føler deg syk hele tiden og du sitter med den følelsen at du brygge på influensa hele tiden det var ikke noe kjekt å høre:nei:
Håper du blir bedre:klem:

Hvordan går det ellers med prøvingen?

Heldigvis har jeg en forståelig (iallefall hatt til nå, måtte nettopp bytte) fastlege som lar meg ligge høyt, så jeg har det ikke slik nå:o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.