![]() |
Sv: Prøvere
Sitat:
Hos meg var det faktiskt gynekologen som foreslo at jeg burde begynne med pergo. Men har mannen din fått sjekket sædcellene sine? |
Sitat:
Må ha lykke til:4klover: |
Sitat:
|
Sitat:
Takk for det! |
Sitat:
Vi får ta det som det kommer. Satser på at det ikke er alt for lenge igjen til jeg kan kontakte gyn. Går ihvertfall riktig vei :D |
Sitat:
Å lykke til! Mye kan skje med nytt kosthold!! |
Da jeg brukte Pergo så sjekket jeg hos gynekologen hvor mange egg det var og planla "hanky panky" etter det:lol:Jeg hadde eggløsning men når jeg gikk til henne var det mer timet osv..
Jeg brukte 3 pergokurer men ble ikke gravid ,ble gravid da 2 mnd etter siste kur og da vi egentlig ikke stresset med det.Hadde nesten gitt oppp etter 3 år... Masse lykke til alle dere som sliter:)Plutselig er det full klaff:) |
Sitat:
Sender deg en pm. |
Sitat:
Tok ikke du blodprøver også for å sjekke om du hadde eggløsning eller var det bare UL? Takk for lykkeønsker. |
Nei jeg var på ul etter jeg hadde gått på kuren rundt fjortende dag tror jeg.Da kunne hun se om hvor mange eggposer som lå klar .Noe sånn i den dur:)Dette gjorde jeg ved hver pergokur.Veldig grei gyn tok ikke betaling for UL de gangene etter første sjekk :)
|
Sitat:
Ok! Hos meg ville gyn ta både ul og blodprøve hos meg. |
Sitat:
Håper det ordner seg :klem: |
Sitat:
Det håper jeg også. :klem: |
Sitat:
Noen får ikke UL engang, det synes jeg er skikkelig uansvarlig av gynekologen! |
Sitat:
Trodde alle måtte få UL jeg får sjekke om alt stemmte ang eggposer etc etc. Men det er veldig bra at jeg får god oppfølging syns jeg. |
Sitat:
Det er vel et begrenset antall pergokurer som er anbefalt, er det ikke tre kurer? Og hvis det ikke har noen effekt/har gitt resultater, så kan man vurdere IVF. Jeg skjønner at du synes det er skremmende å tenke på! :klem: Men det er ikke så skummelt når man er i prosessen! |
Sitat:
Jeg vet det er mange som blir gravide på pergo så det kan være et håp for meg også. |
Så bra at legen din er flink til å informere!
Nei, viktig ikke å tenke for langt fram i tid, og på eventuelle problemer :ja: |
Sitat:
Ja, legen min er flink til å informere meg! Ogja det er viktig å ikke tenke for langt fram i tid og på eventuelle probelemer som du sier. Skal innrømme så har jeg sjekket hvor dyrt det er med IVF og slikt og det er ikke akkurat grattis for å si det slik. |
Litt dumt spørsmål fra meg, men spør for det!
Kan lavtstoffskifte være en av årsaken til at kvinner ikke blir gravide? |
Sitat:
Ja det kan være årsak til at man ikke blir gravid og det kan også være årsak til spontanaborter:( Det er kjempeviktig å ligge i øvre del av normalområdet om man forsøker å bli gravid. |
Sitat:
Takk for svar! Og jeg visste ikke at det kunne være årsak til spontanaborter så nå lærte jeg noe nytt. Jeg har ikke lavtstoffskifte det var mer et nysgjerrig spørsmål fra min side. |
Sitat:
Man blir jo ikke trodd på at man ikke føler seg frisk så lenge blodprøvene er "innenfor normalområdet"... Selv føler jeg meg syk om jeg ikke ligger helt i øvre del eller over normalområdet. Det er ikke ok å ha følelsen av å brygge på influensa hele tiden og når man føler seg sånn er det vel heller ikke rart at kroppen fungerer for dårlig til å kunne bli gravid eller opprettholde et svangerskap? |
Sitat:
Utrolig kjedelig at du føler deg syk hele tiden og du sitter med den følelsen at du brygge på influensa hele tiden det var ikke noe kjekt å høre:nei: Håper du blir bedre:klem: Hvordan går det ellers med prøvingen? |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01. |