Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Mitt aller beste brød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639)

Bravo 17-08-11 21:37

Sv: Mitt aller beste brød

Takk fra meg også!! Etter litt uttesting her og der har jeg landet på dette brødet og baker det ca 1 gang i uken. Deilig brød:)

Karin 20-08-11 16:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bik (Innlegg 1185831)
Er det noe man kan erstatte glutenmel med? Blir en stund til jeg skal til byen igjen. Kanskje bakepro??

Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Bik 21-08-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karin (Innlegg 1188030)
Jeg bakte det for noen dager siden, og var tom for gluten. Jeg prøvde med en ekstra ts fiberhusk og 3 ss ketolyse-bakemiks i stedet. Det ble brød av det, men det var ikke så godt som originalen. Jeg gjør ikke det flere ganger.

Ok. Da venter jeg til jeg har vært i byen å handla inn gluten :)

Egwene 23-08-11 20:58

Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Kitt 23-08-11 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1190479)
Kan man bytte ut splenda med sukrinmelis?
Jeg har ikke Splenda og vet ikke om jeg vil kjøpe en hel pakke kun for brødets del :P

Det går helt sikkert helt fint! Er bare for å få den bittelille sødmen!:)

Karin 24-08-11 18:23

Jada, bare bruk det søtstoffet som passer deg. Og mengden søtt/salt må man bare finne ut av selv - jeg liker det sånn som jeg har skrevet i originaloppskriften, da syns jeg det smaker mest som "ekte" brød. Men smaken er forskjellig.

Egwene 26-08-11 12:52

Ok:)
Tusen takk for svar!
Skal se om jeg får bakt brød i helgen da ^^

friskis 26-08-11 23:05

Tusen takk for oppskriften! Brødet ble supergodt, og smakte som vanlig brød.

Bik 30-08-11 20:43

Da er brødet bakt og smakt. Har ikke fått tak i glutenmel enda, men brukte bakepro i stedet.
Nyyydelig:):D:p

Mammarosa 31-08-11 18:43

Nå står dette brødet i ovnen, dog med glutenfritt mel... Leste nemlig feil og klarte å kjøpe to kartonger glutenfritt mel til nesten 70 kr til sammen. Jadda...

Mammarosa 31-08-11 20:42

Veldig godt! Spiste skalken med fyldig norvegia og agurk. Mmmmm...

Lulla84 13-09-11 22:56

Dette må jeg prøve.. :D

Nerthus 14-09-11 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lulla84 (Innlegg 1206660)
Dette må jeg prøve.. :D

Det må du! Spiser et par skiver til frokost hver dag med makrell i tomat og er mett LEEEEEEENGE selv med bare et par små skiver!

Ego 18-09-11 21:07

Takk Karin for et supergodt brød med SKORPE! :D Har lenge tenkt på å bake dette og heiv meg til i ettermiddag. Dette brødet skal bakes flere ganger, har savnet grovbrød! :o

Himaele 22-09-11 13:26

Nå står brødet til avkjøling.
Er utrolig spent på hvordan det smaker! :)
Har bare smakt 2 lavkarb. brød, og de var ikke veldig gode. Kjøpte et ferdigbrød på en lavkarbo butikk. det smakte PY! Kjøpte en brødblanding på helsekosten i går. det smakte ikke SÅ mye py men ikke veldig godt. kommer nok ikke til å spise det opp. Så nå er jeg spent! :)

Hilde

Himaele 22-09-11 14:36

Et virkelig godt brød ja! :) *hurra*
Jeg kommer nok til å kutte en del av saltet siden jeg ikke er så glad i det, men brødet i seg selv var en sukses! Kommer til å bli bakt mer :)
All ære til deg Karin som har klekt ut denne gode oppskriften :) Tusen takk for at du deler med oss!!

elien 24-09-11 18:50

Nå har jeg etter hvert prøvd mange lavkarbo brød, å ingen har til nå smakt noe godt. Var veldig optimistisk til Møllerens nye brød, men det smakte helt pyton.

Hadde egenlig gitt opp all brød, men prøvde denne oppskriften som et siste forsøk. Og e bare helt hekta nå, dette var super godt :ja:

Tilogmed en kjempe skeptisk mann spiser dette hver morgen nå

sylwester 12-10-11 20:20

Nok engang et av Karins underverk i ovnen. Jeg har blitt avhengig av brød igjen. Har beggynt å fryse ned skiver i par slik at ikke jeg overspiser dette :)

vibsen 12-10-11 21:30

Dette brødet er fantastisk godt, og smaker virkelig omtrent som grovbrød. Jeg varierer på å ha i nøtter/frø hele og å male de helt fint. Det gjør at brødet smaler litt forskjellig fra gang til gang også, noe jeg liker.

Kuredu 17-10-11 20:54

Dette brødet bakes nå fast her hjemme! Barna foretrekker "vanlig" brød, men jeg og mannen spiser KUN dette:D

Er så fornøyd med at jeg nå faktisk kan ha med meg noen enkle skiver på jobb, og at jeg kan ta en kjapp brødskive sammen med ungene!

Hipp hipp hurra, tusen takk Karin!

plast 18-10-11 21:56

For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

Nerthus 19-10-11 14:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av plast (Innlegg 1233400)
For pokker, dette smaker jo brød, jo! Bedre enn brødet fra Lavkarbopikene også, og mye drøyere. Må bare huske å ta ut noen skiver kvelden før, klarer ikke kaldt brød.

Det eneste var at jeg bare fikk 29 skiver ut av det, da... :-)

Jeg skal begynne og lage 1.5 porsjon av originalen så det blir litt større skiver tenkte jeg :) 30 skiver er jammen meg maks hos meg også - og da er det tunga rett i munnen når det skjæres opp :)

Brødet er genialt godt med makrell i tomat og majones på...

Charente 27-10-11 13:50

Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Nerthus 27-10-11 14:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charente (Innlegg 1239900)
Hva i alle dager er blitzet?????? Forklar please Regner med at det er miksing av ingrediensene det menes, eller?

Blitzet - dvs kjapt kjørt sammen på høy fart. Dette for å få vekk klumpene i CC hovedsaklig (antar jeg) :) Mulig også at man gjør dette flere ganger - slik som blitzen blinker? Ikke vet jeg ;)

Poenget er vel og kjøre ingrediensene som skal blitzet på full guffe før man tilsetter det tørre :)

Eva 06-11-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charente (Innlegg 1239900)

Hehe, har leet meg skakk over dette artige uttrykket. Vil tro det er sammenblanding av ingredienser i meget høy fart! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.