![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
Sa de for Forusakutten noe om det er både legeutgifter og dietten en kan trekke fra? Har sett flere ulike svar på dette rundt omkring:rolleyes: |
Da var uke 1 gjennomført, og jeg har gått ned 3 kg. Deilig med den gode starten det alltid blir når man mister litt vann;)) Håper på å gå ned 1,5 kg neste uke, det er gjennomsnittlig vekttap jeg har hatt tidligere. Håper det går bra med dere andre også!
|
Sitat:
|
Ja jeg er jo også ferdig med første uke i fase 1, og vekten viser - 1,6 kg.
Er kjempefornøyd, og regner med at dette for det meste er fett - hadde jo en oppstart 2. januar og gikk på fase 1 i nesten 1 1/2 uke før jeg fikk omgangssyken. |
Sitat:
Da starter vi på likt! Masse lykke til!:) |
Hei Biola - velkommen tilbake i fase 1 :D
|
Da har jeg gått to uker og det går over all forventning :-)
har funnet en del mat/produkter som jeg liker godt spesielt kjeksen som jeg bruker til kveldskos. Vekkreist denne uken så jeg er spent hvordan det vil virke inn på vekten, får ikke laget meg omelett... så det blir en uke på suppe, kjeks og bar.. nøtter og salat. |
Sitat:
Det eneste jeg vil kommentere i forhold til ukas inntak er nøttene - de kan være en partystopper:rolleyes: og hører vel strengt tatt ikke med til fase 1 |
[quote=grotingeling;821450]Gratulere med 2 uker gjennomført :D
Det eneste jeg vil kommentere i forhold til ukas inntak er nøttene - de kan være en partystopper:rolleyes: og hører vel strengt tatt ikke med til fase 1 Takk :-) kan man ikke spise nøtter i fase 1? huff jeg har gjort det. men tror jeg skal ha nok mat selv om jeg dropper dem... håper hvertfall det. takk for at du sa fra :-) |
[quote=Alida;821500]
Sitat:
Har du forresten rukket å se på de linkene som finnes her på forumet ang. tips til fase 1? |
får jo kjøpt noen slags nøtter som også kan brukes i fase en, de fåes jo på ED. soyanøtter heter de
|
Sitat:
Alida - hvis det er ED-nøttene du spiser så er det helt OK, jeg hadde helt glemt at de fantes siden jeg ikke spiser dem selv...... sorry:o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Gratulerer med veloverstått uke 1 osv...
Jeg fikk startpakken igår - og på kvelden så satt jeg å planla måltidene. På jobben har vi ikke de store koke og stekemuligheter. Fant ut at Suppe, Paella og Sjokolade frokostblanding går greit. Barene er greit til ettermiddagen før jeg skal hjem. Forløpig oppsummering: Omelett med skinke var veldig tørt - Noen som har tips på sprite opp denne? Grønnsaksuppen var usj - prøvde å spise den opp fortest mulig :) Sjokolade frokostblanding var grei Bar med rosin var veldig god. Jeg så soyabønner var lagt i startpakken min - men har ikke lest noe om det så jeg turte ikke å åpne den. Men dere sier at det er ok å starte med det i fase 1? Kjeksene ligger i en pakke på 6 stk. Men hvor mange kan jeg spise til ett måltid? |
Jeg pleier å spise omeletten med stekte/wokede grønnsaker til. Det gjør ikke selve omeletten noe mer saftig, men gjør at den i det minste går an å spise. ;)
Soyabønnene er fase 1-produkt, tror det var en misforståelse over her i tråden. Vanlige nøtter er ikke fase 1-mat, men soyanøttene (-bønnene) er fase 1-produkt. Jeg har forstått det slik at en pakke med kjeks er ett måltid, dvs at du kan spise alle seks kjeksene som ett måltid. Masse lykke til med oppstart i fase en, håper du finner produkter du kan trives med. |
Hei !
Startet på ED for en uke siden, det har gått kjempebra til nå:)men...plutselig har jeg blitt sulten igjen..har ikke spist noe jeg ikke kan. Bruker skummet melk på produktene som har det i oppskriften. Det eneste jeg har hatt ekstra er SB40 apotektygges for dårlig ånde, ca 2 stk til dagen :eek: Kan dette være grunnen til at jeg er så sulten ? Er jeg i ketose, eller skal man være i ketose i denne fasen ? (fase 1)? nybegynner |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Her har jeg forøvrig listet opp noen av de variasjonene jeg gjør på ulike produkter, kan brukes i alle fasene :D |
Sitat:
Spiser du nok grønnsaker som "fyller opp" magen litt? Drikker du nok vann? Du kan uten problemer bruke skummet melk. Apotektyggis kan jeg ikke skjønne skal være noe problem. Blir det for ille, ta heller et ekstra ED måltid istedet for å "sprekke". Du burde være i ketose nå ja, siden du har fulgt kuren. Du kan kjøpe deg ketose-sti på apoteket for å måle. Jeg kan også føle meg litt "fysen" av og til selv i ketose, men det er som regel psykisk. Ta deg en kopp te, eller spis noen grønnsaker:) Lykke til! |
tror det er normalt og bli sulten igjen etter en uke ,jeg ble også det
grønnsakssuppe bland den med blomkål brokkoli .å spis fort :D ellers kan du også lage grønnskassuppe av grønnsakene, vann med buljongterning , blomkål hodekål løk ja alt du kan tenke deg av lovlige grønnsaker,, og husk salt , smaker og lukter kjempegodt pannekakene blir bedre og bedre,,, jeg blander de enten med vann eller lettmelk,, sjokofrokosten blir også en vane ,,men suppene blir aldri gode |
Æsj suppene er verst.
Pannekakene erganske greie, men noe herk å steke - andre som har problemer med det. Har prøvd forskjellige panner på induksjonstopp. Men i vaffelhjernet funker det flott da :) |
Sitat:
Evt. steke med smør i pannen (meierismør altså, alt annet er bare tull.....) Vi har lov til å bruke litt smør, og det hender jeg bruker litt i pannekakene - blir bedre smak og enklere å steke. |
Hei alle sammen :)
Nu her jeg også, begynte mandag og følger ikke noen bestemt diett men prøver å holde meg på ca 20 - 25 karbo hver dag. Sluttet og røyke for ett par måneder siden og da kom noen kilo magefett som er det farligste... Jeg spiser 2 egg til frokost og 5 små baconskiver som jeg har oppå Lollipopbrødet (har bakt og det er nydelig ). Så lunsj som består av Cottage cheese, og en neve paranøtter. Middag, stekt kjøttdeig m/tacokrydder eller stekt Kotelett og masse grønnskaker. Kvelds er 1 pose baconcrips og litt paranøtter eller honningmelon. Må spørre om det ser greit ut, og kan man kjøpe Ketosestix på Apoteket ? |
Sitat:
|
Ok, Solange......nybegynner feil :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46. |