![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Ha, ha, husker første gangen jeg hadde på meg slike "lim-på" negler.
Var ikke vant til det i det hele tatt og klønte mye med det meste. Jeg stod i kassakøen og begynte å lempe varer på kassabåndet da to av neglene spratt av og fortsatte fint forbi kassadamen...:eek: :D:D :eek: Det så LITE lekkert ut, det kan jeg love, hehe |
Sitat:
|
Jobber som vikar på en ungdomsskole, og hadde en 8.klasse i dag. En av guttene hadde SKIKKELIG sterkt bartevekst og da snakker jeg skikkelig. Er det normalt?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er litt som, når kommer mensen til jentene? Den kan jo komme fra jenta er 8 år og oppover.. (dog jentene er som regel tidligere ute med pubertetrelaterte ting) Jeg vet om flere gutter i den alderen som har bart- og skjeggvekst :) Jeg ser også at de med noe mer pigmenter får det tidligere enn andre, så det er kanskje mindre utbredt hos oss blodekte nordmenn ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Kjæresten min hadde skikkelig skjeggvekst også når han var 12. Så det er nok store variasjoner. De jeg nevner har forøvrig ikke mer pigment enn den "vanlige" nordmann. :) |
Sitat:
Fetteren min arvet veldig på faren sin som var svarthåret og generelt hårete. |
Sitat:
|
Sitat:
Gjør du det skikkelig kan det være like lekkert med korte, lakkerte negler som lange fake som detter av. Synes forøvrig ikke det er så lekkert med veldig lange negler lagt av negledesigner heller, spesielt ikke de med en voldsom hvit tip. |
Når vi først er inne på neglelakk, noen som kan anbefale et merke som tørker ganske kjapt?
Eller komme med en sånn: Slik legger man på neglelakk for dummies? Jeg sliter med å få det pent, særlig å få det til å tørke sånn at jeg ikke våkner neste morgen med dynetrekkrynker i lakken!:p |
Er veldig fornøyd med lakken fra Chanel...tørker fort og tåler mye. Jeg legger alltid et lag med klar Top Coat lakk oppå - da holder det enda bedre. Men la det tørke skikkelig før Top Coaten blir lagt på....
|
Om du ikke vil bruke masse penger, så vil jeg anbefale neglelakkene fra Depend. Små flasker som selges på Vita og H&M (tror jeg affal :p). De holder sikkert ikke like lenge som de litt mer prisete greiene, men lenge nok for meg i alle fall! Og så finnes de i uhorvelig mange farger, og er såpass små at du kanskje rekker å bruke dem opp før de tørker inn.
Neglelakklegging for dummies: Vaske og skrubb hendene, fil negler og bånd om nødvendig, dytt litt på neglebåndene, om de "vokser utenfor" (typ tynt hudlag inn mot negleroten). Smør med en god krem, og la trekke godt inn. Gjerne en halvtime eller mer. Legg et tynt lag forsiktig fra roten og ut. Om neglelakken er nogelunde bra, så er den første hånda tørr nok til å legge på et lag til når andre hånda er ferdig. Oooog la tørke. Gjerne rist litt på fingrene, og gjør minst mulig med hendene en liten time framover. Skulle du få litt lakk på feil sted, la det tørke godt først, før du går over med q-tips og neglelakkfjerner. For et enda mer varig resultat, legg på et tynt lag klar neglelakk over. Tada! Pene puselanker! :) |
To ting som jeg synes er viktig for en bra neglelakkjobb:
Corrector pen til å rette feil (mye enklere enn med q-tips og neglelakkfjerner. Og Hurtigtørkende top coat fordi jeg aldri har tålmodighet til å vente lenge nok på at lakken tørker. hvis lakken skal vare i mange dager så er en god base coat viktig også. Selve neglelakken synes jeg det spiller mindre rolle hvilket merke den er så lenge top og bunn er bra. |
takk for mange negletips alle sammen :-)
|
Spis deg slank med Skaldeman - eller GI boka?
Hvis man skal kjøpe en av dem, hvem er lettest å forstå, hvem får man mest utbytte av, har begge oppskrifter? Hvem er best for dem som drasser på mange kg som skal av? |
Sitat:
|
Sitat:
Og takk for andre innspill, selvfølgelig! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Et lite bonustips, i hvert fall for oss som lider av litt "grove" tørre hender (jeg har oppvaskhanskefobi av en eller annen merkelig grunn, og har ikke oppvaskmaskin, så hendene betaler litt ... :o), om du har kaffetrakter, ta noe av gruten som er igjen i filteret, bland med håndsåpe, og peel hendene med det. Smør deg godt med krem mens hendene enda er litt fuktige. Man får seriøst babyhud! For full uttelling, kjøpe bomullshansker på apoteket, og ta dem på og sov med, etter kremen er smørt inn. Kaffegrut kan også brukes på kroppen for øvrig, men det blir fort litt griseri av det. :p Ikke bruk det i ansiktet, det blir for grovt. *erfart* Dette funker best med trakterkaffegrut, ettersom fettet blir igjen i filteret. |
Jeg skal jo på hotell i helga og lurer litt på frokosten... Stemmer det at eggerøre på hotell ikke er laget av egg, men av noe pulver greier?
|
Sitat:
|
Går det greit å bruke frossne blomkål og brokoli, eller bør de være ferske? Synes det er så greit med frossent for det holder seg bedre.
|
Sitat:
|
Vet du om de inneholder mindre vitaminer enn ferske?
ja det er greit når de er frossne synes jeg, slipper å kaste slikt som ikke har blitt brukt opp i tide. |
Sitat:
|
Ok, får lete etter den :-)
Gjorde et søk i sted for å finne ut hvilken olje man bør bruke for å få i seg mer fett, men ble sannelig ikke klok. En del anbefalte extra virgin olivenolje- men så skrev andre at den smakte grusomt. Flere anbefalte cocosaoljen. jeg steiker jo i meirismør, så det er vel helst en olje å bruke til andre ting jeg er ute etter. Som ikke smaker vondt, og gjerne tilfører kroppen noe positivt. Noen anbefalinger? Og hvor kan man egentlig putte inn olje for å få i seg mer fett i kosten? |
Eggemelk er jo perfekt til det. Bruk enten cocosa med eller utan smak, utan smak er den jo heilt nøytral.
|
Sitat:
Olje kan du helle over salaten, gjerne i form av vinagrette! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
og takk til Photo, og Kitt :-)
|
Kan noen fortelle meg hvordan jeg får oppgitt drikkevarer på diett.no? Jeg får bare velge gram som mengde, mens jeg ser andre har fått til dl osv.. Hvordan?
|
Jeg fikk det til allikevel :P ble bare så frustert et lite øyeblikk der hehe
|
men jeg har et annet spørsmål da..
Jeg finner det ikke ut selv etter å søkt og søkt og søkt på forumet, ett sted må svaret ligge, men det er søren meg godt gjemt. Hvorfor kan vi trekke ifra sukkeralkohol? Hva er det? |
Sitat:
Noen sukkeralkoholer er som fiber. De tas ikke opp i tarmen og gir dermed ikke blodsukkerstigning!:D Men ikke la deg lure! Det gjelder ikke alle sukkeralkoholer og hvorvidt det gir blodsukkerstigning eller ikke, er også litt individuelt!:eek: Pluss at fibereffekten også kommer frem i at svært mange reagerer med magesmerter og utallige svært kjappe turer til toan!:eek: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |