Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Idarull 16-11-10 00:40

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 967212)
Hvorfor får jeg bare til å forandre den ene tickeren når jeg har to?

Det ser ut for meg at du har link til bare den ene tickeren i signaturen din, så noe har blitt borte i klippinga og liminga di. Du må gå inn på sida der du lagde tickeren og lime inn på nytt.

vaskeklut 16-11-10 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 967215)
Er det mulig at magekatarren min kommer av lavkarbo?:confused: Det faller merkelig sammen med at jeg ble dårlig en stund etter jeg begynte med Skaldemans prinsipper.. Dog, det var nok flere faktorer også.

Anyone?

kennygirl 16-11-10 18:44

Har spurt i en annen tråd, men spør her også:
Noen som vet om en rimelig nettbutikk som selger hobby/scrapbooking utstyr?

Har sjekket de fleste norske nettbutikker, men blir fort dyrt å ha scrapping som hobby :rolleyes:

vaskeklut 16-11-10 19:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 967879)
Har spurt i en annen tråd, men spør her også:
Noen som vet om en rimelig nettbutikk som selger hobby/scrapbooking utstyr?

Har sjekket de fleste norske nettbutikker, men blir fort dyrt å ha scrapping som hobby :rolleyes:

har du forsøkt ebay?

kennygirl 16-11-10 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 967886)
har du forsøkt ebay?

Jepp

Snellen 16-11-10 20:55

Er det noen som går på lavkarbo-mat her og som ikke kjøper spesialprodukter? Noen som rett og slett bare spiser lite karbo og unngår visse mattyper?

Jeg er skeptisk til alt av pulver og tabletter folk vil selge, og vil endre kostholdet mitt til mat som er minst mulig bearbeidet og som metter godt.

Gerd 16-11-10 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snellen (Innlegg 967947)
Er det noen som går på lavkarbo-mat her og som ikke kjøper spesialprodukter? Noen som rett og slett bare spiser lite karbo og unngår visse mattyper?

Jeg er skeptisk til alt av pulver og tabletter folk vil selge, og vil endre kostholdet mitt til mat som er minst mulig bearbeidet og som metter godt.

Jeg spiser mest mulig rent. Rent kjøtt, grønnsaker, ikke lettprodukter.
Bruker veldig lite erstatnings-greier :ja: Og stortrives med det kostholdet:ja:

Cherry 16-11-10 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snellen (Innlegg 967947)

Tja, spesialprodukter og spesialprodukter. Jeg lager da en og annen pannekake med fiberhusk eller glutenmel i da. Men nå kan jeg ikke spise melkeprodukter lengre så nå er det slutt på det. Så nå går det i kjøtt, fisk og grønnsaker, og en god del bær.

Snellen 16-11-10 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 967971)
Tja, spesialprodukter og spesialprodukter. Jeg lager da en og annen pannekake med fiberhusk eller glutenmel i da. Men nå kan jeg ikke spise melkeprodukter lengre så nå er det slutt på det. Så nå går det i kjøtt, fisk og grønnsaker, og en god del bær.

Jeg bare ser det selges det ene og det andre for dem som skal følge en spesiel filosofi/bok, og mistet nesten troen. Godt å se at man kan bli sunnere og tynnere ved å spise mer riktig og samtidig bli god og mett, uten at man trenger å kjøpe spesialprodukter i form av pulver og tabletter.;)

Cherry 16-11-10 21:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snellen (Innlegg 967980)
Jeg bare ser det selges det ene og det andre for dem som skal følge en spesiel filosofi/bok, og mistet nesten troen. Godt å se at man kan bli sunnere og tynnere ved å spise mer riktig og samtidig bli god og mett, uten at man trenger å kjøpe spesialprodukter i form av pulver og tabletter.;)

Tja, tabeletter og tabeletter. Jeg tar nå multivitaminer og kalsiumtabeletter bare for å ha gjort det på den sikre siden ;)

Cherry 16-11-10 21:51

Noen som vet hvorfor markøren min hopper dit den vil? Og hvordan jeg får den til å slutte med det? Jeg kan sitte å skrive noe og plutselig har den hoppet langt pokker i vold lengre opp eller ned og skriver det jeg skriver midt inni ett ord osv. FRYKTELIG PLAGSOMT!!

katten 16-11-10 22:31

Regner med at du har laptop :)

Grunnen til at markøren din hopper rundt omkring, er fordi du er borti styreflata når du skriver. Det skjedde heile tida med meg før, heilt til eg vart klar over det. No skjer det nesten aldri lenger, men hendene "kviler" ikkje lenger nede på styreflata.

Cherry 16-11-10 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av katten (Innlegg 968030)
Regner med at du har laptop :)

Grunnen til at markøren din hopper rundt omkring, er fordi du er borti styreflata når du skriver. Det skjedde heile tida med meg før, heilt til eg vart klar over det. No skjer det nesten aldri lenger, men hendene "kviler" ikkje lenger nede på styreflata.

Nope, er ikke derfor;). Den hopper like godt om hendene er 12 kilometer over bakken

katten 17-11-10 00:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 968042)
Nope, er ikke derfor;). Den hopper like godt om hendene er 12 kilometer over bakken

Nei då er det nok ikkje difor :)

LineJM 17-11-10 00:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 967990)
Noen som vet hvorfor markøren min hopper dit den vil? Og hvordan jeg får den til å slutte med det? Jeg kan sitte å skrive noe og plutselig har den hoppet langt pokker i vold lengre opp eller ned og skriver det jeg skriver midt inni ett ord osv. FRYKTELIG PLAGSOMT!!

maskinskrømt?:rolleyes:

vimsen85 17-11-10 02:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 967857)
Anyone?

Jeg mener at flere nevnte på lavkarbokonferansen at lavkarbo var betennelsesdempende og katarr er vel en mild betennelse, eller? Så i prinsippet burde det vel bli bedre. Men de snakket også om at slimhinner kunne reagere og bli irritert av melkeprodukter. Og det er vel slimhinnene som er irriterte når man får katarr, eller er jeg helt på bærtur her? Så egentlig vet jeg ikke, men tenkte at jeg kunne nevne det. Kanskje det finnes en sammenheng..?

Ferskenbeinet 17-11-10 09:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 967990)

Har du prøvd å støvsuge godt i tastatur/mus? Av og til er det hår etc som gjør sånne mystiske ting...

lommerusk 18-11-10 22:49

Jeg er glad i ost og youghurt, men blir dårlig av melkeprodukter :( Er det noen som har forslag til melkefrie erstatninger? Drikker soyamelk i teen, og prøvde soyayoghurt også men den smakte litt merkelig

senorita 18-11-10 22:51

Etter mye feiling med en bearnaisesaus har jeg nå 7!! eggehviter.. hva skal jeg bruke dem på? Vil gjerne lage noe sunt, ikke noe snop med søtning i.. Noe mat jeg kan lage av det, ikke dessert? Prøver å søke på oppskrifter men bare "eggehvite" gir jo en haaaaaug av svar.. :S

Carisma 18-11-10 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 969212)
Etter mye feiling med en bearnaisesaus har jeg nå 7!! eggehviter.. hva skal jeg bruke dem på? Vil gjerne lage noe sunt, ikke noe snop med søtning i.. Noe mat jeg kan lage av det, ikke dessert? Prøver å søke på oppskrifter men bare "eggehvite" gir jo en haaaaaug av svar.. :S

Eggehviteomelett? Vet ikke helt hva det er, men det er et uttrykk jeg hører ofte :)

http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=18652

senorita 18-11-10 23:27

da får det bli frokost i morgen :D Takk for det :)

vaskeklut 19-11-10 02:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 968102)
Jeg mener at flere nevnte på lavkarbokonferansen at lavkarbo var betennelsesdempende og katarr er vel en mild betennelse, eller? Så i prinsippet burde det vel bli bedre. Men de snakket også om at slimhinner kunne reagere og bli irritert av melkeprodukter. Og det er vel slimhinnene som er irriterte når man får katarr, eller er jeg helt på bærtur her? Så egentlig vet jeg ikke, men tenkte at jeg kunne nevne det. Kanskje det finnes en sammenheng..?

Var det jeg mente jeg og ja. Takk :D

Supera 19-11-10 05:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 969230)
Eggehviteomelett? Vet ikke helt hva det er, men det er et uttrykk jeg hører ofte :)

http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid=18652

Mange kutter ut eggeplommen fordi den inneholder så mye fett og derfor mange kalorier. Og kolesterol! :rulleøyne Godt vi vet bedre. Neste alle vitaminer og mineraler i egget er jo i eggeplommen.

Furine 19-11-10 09:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 969297)
Mange kutter ut eggeplommen fordi den inneholder så mye fett og derfor mange kalorier. Og kolesterol! :rulleøyne Godt vi vet bedre. Neste alle vitaminer og mineraler i egget er jo i eggeplommen.

Eg høyrde på ein eller annan Hollywoodfilm ein gong "I'll have a heart friendly omelette" - den var berre med eggekvitar.:rolleyes:

Gracella 19-11-10 09:38

Eggehviteomelett høres grusomt ut, spør du meg :eek:. All den gode smaken (og fargen) er jo i plommen. :) Og heldigvis kan vi spise den med god samvittighet!

Ang. eggehviter som er "til overs", lag marengs eller kransekakestenger. I marsipan er det vel også eggehviter?
Når du lager omelett/eggerøre, er det jo bare å hive oppi en hvite eller to ekstra (synd å kaste mat, ja)

Ellers kan man fryse de til en passende anledning. Ta en brødpose, ha oppi en hvite, lag en knute, hiv oppi neste hvite osv. Da er det bare å klippe av en og en hvite når man trenger de.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.