Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Tusentråden 2006 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8984)

Huldr 04-12-06 01:34

Sv: Tusentråden 2006

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 219032)
Frøy: jeg liker nisser og engler, bare ikke før 23 desember. synes liksom ikke de har noe med adventstiden å gjøre, for for meg er advent å vente på julen, ikke starte den. Derfor har jeg ikke frem noe julepynt før 22 eller 23 (alt etter når jeg har fri) men jeg har frem både nisser og engler når jeg pynter til jul. Så frem til ca 20 desember (siden jeg drar til mamma 21) så er det lilla og stjerner som pynter opp her, og julemusikk på cd spilleren..

men vi er jo så forskjellige, så jeg har absolutt ikke noe i mot at folk pynter med nisser nå...

Jeg mente ikke at du var kritisk, jeg bare så at du snakket om nisser og ikke om engler jeg skjønner du ... Lurte bare på om englegale jeef ikke skulle pynte med engler til jul ;). Men det skulle du jo :).

Forresten enig med Lemen (tror jeg det var?), om stjerner som henger "opp ned" , jeg synes det ser rart ut. Naboen over gata har to diiiigre stjerner i vinduene med spissen ned. Veldig fine stjerner, men litt synd at de er opp ned da ... :p

Hyper 04-12-06 01:35

Oh yes!
Jeg fikk flaxlodd i kalenderen i dag...vant ti kroner..Kan jo begynne å spare;)...
Tar ikke så lang tid det?Så kan jeg sitte der, med masse langt, grått hår, og prøve å være kreativ i gyngestolen....;)...

Hobbyrom skal jeg ha en gang!Mamma og pappa har solgt huset hjemme, og kjøpt leilighet..Mamma skal ha hobbyrom der (hadde det hjemme og-mitt gamle jenterom), men dette blir visstnok snasent!!!...Er nesten misunnelig gitt..Mamma har AALT mulig du kan tenke deg...Og ho lager aaalt mulig...Trodde aldri jeg skulle arve den interessen, men plutselig i sommer, ble jeg bitt av basillen...og jeg blir ikke "frisk" igjen;)

jeef-micro 04-12-06 01:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøy (Innlegg 219388)
Jeg mente ikke at du var kritisk, jeg bare så at du snakket om nisser og ikke om engler jeg skjønner du ... Lurte bare på om englegale jeef ikke skulle pynte med engler til jul ;). Men det skulle du jo :).

Englene mine har jeg fremme hele året... JEg har tre stk, og de er så søte, så de får ikke stues bort på loftet :D og forresten så har jeg spyd i toppen av juletreet og ikke stjerne.

og jeg var til mamma og pappa i dag, og mamma har hengt opp julegardiner på kjøkkenet... Gardinene kaller vi bare for "nussenissene" for de har bilde av to nisser som står og nusser hverandre på, og rundt nissene er det et hjerte. Det blir ikke jul uten nussenissene, og mamma synes gardinene er sinnsykt stygge, men jeg og søster har bestemt at de må opp :D

Fridolina 04-12-06 01:46

vart i sverige å handlet..hyggeligt som vanligt det..å jag spiste chili-cheese!!!!! ikke veldigt lav-karb, men jag kan ikke dra dit uten å spise det!! Er så sinnsykt gott!!!! Kjøpte ost og masse pålegg..det var ju bare ca 2 uker siden jag var der sist, så denne gangen trengde vi ikke så mye mat.. bare røyk..og julmust!!:p

Trolljenta 04-12-06 02:38

Skjønner ikke at jeg ikke kan få fornuft nok til å legge meg tidligere, må opp om ca 7 timer. Vurderer å droppe forelesninger i morgen, men uansett på tide å sove når man tror at Jeefern har spydd på juletreet.

Må alltid tenke to ganger når noen snakker om nusser, for det betyr nemlig pupper på bergensk. Kunne ikke helt få det til å stemme at Jeef sin mamma har nussenisser på kjøkkenet i den betydningen:p

Lemen 04-12-06 03:41

Akkurat nå så angrer jeg på at jeg sov så lenge i dag. Sov til kl. 11, og da pleier det ikke å være noe problem å få sove på kvelden igjen. Men det er det i dag. Har ligget lys våken i senga i to timer og hørt på nattønske og sett litt på Judging Amy. Så nå gav jeg opp, er så sår i halsen og har vondt hele tiden. Har derfor stått opp og kokt meg en liten kopp med tomatsuppe, og en stor kopp med te. :)

jeef-micro 04-12-06 09:38

hehe Trolljenta da... her i Trondheim betyr å nusse det samme som å susse tenkte ikke på at det kunne bety noe annet jeg :p men greit å vite om man skal til Bergen :p akkurat det samme som at "ful" betyr to vidt forskjellige ting på trøndersk og i stavanger. Det betyr vistnok kåt i Stavanger (vet ikke om det skrives sånn da) og det betyr furten eller sur her i trøndelag...

Nena 04-12-06 10:28

I dag har jeg skikkelig julestemning på kontoret - svibelen min står i full blomst og sprer deilig duft .... mmmmm.... vet at det er mange som ikke greier slik lukt, men jeg er helfrelst! Gran og svibel er bare herlig! Whiskykake er bakt og lagt til modning i kjeller, så nå er jula i gang. Det blir baking av pepperkakehus neste helg, er bare spent på hvordan kattungen reagerer for han er veldig glad i pepperkaker - kanskje vi kommer hjem til rasert pepperkakehushus lenge før jul:p , men jeg må ha den lukta i huset for å komme i skikkelig julestemning. Så vi gjør et forsøk!

nomma 04-12-06 11:33

jøss så flinke dere er å skrive innlegg.. Har vært opptatt i helgen med å vaske kjøkken har brukt tre dager.. men nå er det nesten færdig.. skal bare vaske vinduer og inni noen skap så er jeg færdig.. helt utrolig.. Fikk nesten nytt kjøkken for det var lenge siden sist det ble rundvasket:o. Men det er jo litt morsomere å vaske når du ser forskjellen..

Hyper 04-12-06 11:44

Er godt over halvveis i denne tråden nå ja!Ikke verst..Jeg må være flink å skrive før jeg skal reise bort 17.desember...Reiser til London til 19, og skal jobbe hele dagen 20, og hjem 21 ...Blir ikke så mye skriving da er jeg redd..Mulig jeg tar med laptopen hjem da..Mamma og pappa har et helt utrooolig treigt nett...Så da tar jeg med min pc, og kobler meg på trådløst (naboen sitt:o)....
Takler ikke ting som går seint..Jeg er utålmodig!!

Aline 04-12-06 12:12

Jeg stemmer for at Hyper ta med lap topen hjem :ja: :D

Jeg tar iallefall med meg min! *avhengig*
Også er jeg glaaaad idag :) Har nemlig bestemt meg for at dette blir en bra dag, så da blir det nok det :ja:
Ikke lenge til jeg skal ned på skolen heller. Latsabben meg...
Er ikke så lenge siden jeg var på skolen hver dag kl 08.00 eller 07.00

Og nå bare purker og sover jeg... Må kanskje ha noe med årstiden å gjøre?
Jeg gleder meg til det blir lyst, jeg :ja:

Hyper 04-12-06 12:15

Er litt avhengig av min og..Også har jeg litt bilder og sånn innpå her, som jeg jo må vise fram hjemme:)...Søs pleier å ha med sin også...Alltid kos det..Og ho elsker å spille..Jeg og egentlig...Kjøpte dreamfall2, men er noe galt med det..eller det funker ikke på min pc...Grafikken bare skurrer og hakker...Dritkjipt, for de spillene er utrooolig gøy!!!Har spilt ferdig det første...(The longest journey...Dreamfall heter nr, 2...)Noen må skrive her da, så jeg kan legge inn et nytt innlegg;)

Nena 04-12-06 13:50

Nå har jeg tatt meg laaang lunsjpause og sittet ute!!!!! og spist!! Ikke dårlig til å være 4. desember vel?? Godt inntulla i fleecepledd og greier, fikk strikka noen omganger attpåtil så jeg er vel fornøyd med lunsjen. Trenger alt dagslyset jeg kan få nå om dagen! I vinduet mitt har jeg ei adventsstjerne med telys i, ser veldig koselig ut blant alle plantene :D - Og nå skal jeg snart på møte - min tur til å være referent *sukk*

Mila 04-12-06 14:40

Akkurat nå så har jeg nettopp kommet inn døra, vært hos kjæresten til i dag, og skal på jobb kl 3, ikke i form i det heletatt. Sitter å ser på tv nå, å har en pus på rommet som vil inn OVERALT!! (skuffer, skap, under senga, bak tvbenken osv...) akkurat nå så har jeg ei skapdør som lever... hehe. søt puse da :love: kommer å koser litt sånn innomellom :)

Har begynt å glede meg litt til jul nå da, for når jeg kom inn døra her hjemme så var det pynta til jul gitt :love: kreative flinke mamman min :)

Nååå.. har jeg hvertfall over 50 ord.. sådetså..

(pluss att jeg må gå å dra pus ut av skapet før hun endevender alt jeg har der inne)

jeef-micro 04-12-06 16:22

Jeg har vært på skolen i dag, og hadde gledet meg så innmari til å få fri i morgen, men lærerne har tatt fra oss fridagen vår, så vi må på skolen allikavell... og jeg har kjøpt julegave til Maya i dag. søster sa at Maya ønsket seg dvd'er til jul, så hun får samleboks med alle Ivo Caprinofilmene (for den hadde tante lyst på nemlig...)

nå er det middagstid

nomma 04-12-06 16:38

huff så lang tid det tar når en skal på en liten shoppingrunde.. og så sliten en kan bli.. jeg som skulle gjøre så mye i dag.. hmmm... det er jo noen timer igjen av dagen da.. men lille-mor kommer hjem om en time.. da er det å lage middag, spise middag, se Barne-tv, leke til Mari skal legge seg og vips så er ettermiddagen og halve kvelden gått.. så finner jeg sikkert noe interessant å se på tv'n ikveld også..

jeef-micro 04-12-06 16:57

shopping er kjempeslitsomt... Jeg skal på RAFT-kafe i kveld. har ikke hørt noe om noe styremøte, så jeg vet ikkeom det skal være først. Frister å krype under dyna å sove da, men skal ikke gjøre det... skal llage powerpoint presentasjon av eksamen på skolen i morgen, og ha framføring for klassen neste uke

nomma 04-12-06 20:50

Hva er RAFT?? oj..nå må jeg skrive mer:D

Fikk kjøpt ny advent stake i dag.. fant ut i går at den var litt avlegs den jeg hadde den var ti år gammel og kostet meg 19,90 den gangen.. I dag kjøpte jeg en kjempe fin lilla duk, sølvfat og fire store lilla kubbelys. så fant jeg noen nydelige lilla glitter stjerner som jeg strødde rundt på fatet.. ble kjempe fint.. Tror kanskje jeg skulle ha kjøpt noen fine bånd å knyte rundt lysene for de var litt for høye..

sånn..

Nena 04-12-06 20:58

Er møkk sur etter tur innom forretning der jeg kjøpte en adventskrans i fjor- kombinert stearinlys og elektrisk - og så HAR DE IKKE RESERVEPÆRER:mad: :mad: :mad: !!!! Går ikke an å selge noe som bare blir bruk og kast - hele fem pærer var gått, av totalt 40. Så nå har jeg sendt klagemail til den danske produsenten - var ikke noe billigvare akkurat heller. Tror ikke jeg kommer til å handle noe mer i den butikken på en stund, når de har så lite peiling på det de selger. Irriterende...

jeef-micro 04-12-06 20:59

RAFT står for Rødbyggets Akademiske Forum for Tegnspråklige. det er en studentforening for tegnspråkbrukende studenter. Vi har kafe annenhver mandag, og en del fester, samt den berømte åreturen hver vinter. Kjempebra for oss som skal prøve å bli litt flink i tegnspråk. mange døve studenter i trondheim, så vi får lært språket godt med at vi er sosiale med dem..

men i dag gadd jeg ikke å dra på kafe da...

Mila 04-12-06 20:59

Hjemme fra jobb igjen! Kom hjem til en puse som har vært i slosskamp.. daaakar lille gopusen min. Nå ligger hun på en gidigen pute ved siden av senga mi og koser seg. Kommer opp for å få kos å trørt av og til :love:

Eller så ser jeg på tv, sviver rundt her på internett og koser meg under dyna. Ikke helt i form, kvalm og småskjelven. Hmm, rare greier.

jeef-micro 04-12-06 21:32

Hmm ikke bra å være uggen i magen Mila... jeg har nå sett jul i tøyengata. vet ikkehelt hvorfor jeg ser det, for det var ikke så innmari gøy... ikke er jul i Valhal noe særlig bra heller... men jeg må jo se på alle kanalene da.

I dag varjeg og kjøpte meg krem til å ha på helene mine... de lider under at jeg har så innmari dårlige sko på jobb, og har fått sprekekr i seg, så nå har jeg kjøpt en superdyr krem som skal virke på 7 dager..

Titti 04-12-06 23:27

Jeg synes heller ikke Tøyengata er så morsomt som jeg hadde trodd, har bare sett litt, er ikke som nissene på låven nei ;)
Men Jul i Svingen derimot :love: Gleder meg like mye som lille gullet, det er koselig serie det :ja:

Hyper 04-12-06 23:28

Når og hvor går denne jul i svingen da?Barnetv på Nrk?
Også var det tusentråden ja...Joda...Jul i tøyengata...er det bare meg som blir litt irritert?..Jeg er så fryktelig glad i Jul i skomakergata jeg, og synes denne serien blir for teit...
Ødelegger litt av den gamle gode følelsen jeg har for Skomaker Andersen...Finner det ikke morsomt i det hele tatt..Kanskje bare jeg som er sær?..

Titti 04-12-06 23:33

Jeg trodde Jul i Tøyengata skulle bli artig, men det er jo så treg humor, jeg ler ikke i det hele tatt jeg.

Jul i Svingen er på Nrk barnetv ja, kl 18. Da får du litt julestemning.
Du kan også se det på Nrk.no! Klikk på Jul i Svingen og så kan du se t.o.m. episode nr 4 ved å trykke på kalenderen. Gullet og jeg jukser litt og ser ofte episoden først på Nett-tv etter middag og så på barnetv igjen ;)

Hyper 04-12-06 23:38

Oi!Kanskje jeg skal se på de episodene som har vært da!Og jeg får ikke sett imorra heller....jobb fra 16-20..
Og tusentråden ja...Den gylne hale var kjempegøy!!Husker jeg var så fascinert av den glasskula....hehe..Åh, savner gamle barnetv jeg..var så mye bedre enn det som er nå synes jeg..Og jeg gleder meg til 3 nøtter til Askepott på julaften altså..Sinnsykt og...Og gleder meg sånn til å dra hjem!!Kribler i magen..Skal se igjennom de gamle tinga mine en dag og..Det gleder jeg meg til..håper jeg finner glansbildene mine og sånn..De har jeg bruk for nå, til hobbyting og sånn:)Sånne engler og sånt...Dødsfint!

jeef-micro 04-12-06 23:47

ja jul i svingen er kjempekoselig... Jeg ser alltid barne tv på desember. er så koselig det. Men ingenting er som skomakergata.

Hadde kunne tenkt meg hotell den gyldne hale igjen også da, men det er mest for at jeg studerer tegnspråk..

mennå er det natta for jeef... er trøttesen her, og bare lyst til å sove, så da gjør jeg det... tror jeg må begynen å trene igjen

Nena 05-12-06 06:44

Synes desemberdagene går så fort - det haster med å sende julegaver til utlandet - har søster i Australia, tenkte hun skulle få litt hjemmelaget julepynt, nærmere bestemt et tovet julehjerte som hun kan henge noe grønt i :) . Varme er ikke akkurat det jeg forbinder med julestemning da- kunne ikke tenke meg å være der i jula (men nyttår derimot *drømme* - hun har svømmebasseng som slett ikke er det verste stedet å oppholde seg i varmen.. med noe kaldt å drikke..). Men man venner seg vel til det meste, antar jeg. Så nå er det bare å få gjort hjertene ferdige, henta et helt rør med knapper på stoffbutikken i går, så her går det unna! Så blir det også noen små pakker til venninner andre steder i landet - de må vel av gårde snart de også :p

jeef-micro 05-12-06 09:36

bra du sa Nena... er vel på tide å tenke på å få sent julekort også :) jeg synes det er s åkoselig å sende julekort, og å få de så klart :D

Skal på skolen jeg nå, og forberede fremlegg av eksamen som vi leverte forrige uke. Vi skal ha et lite fremlegg for å vise at vi behersker sakprosa-sjangeren på tegnspråk. blir spennende å se hva de andre har skrevet om :D

nomma 05-12-06 11:12

nå skal jeg prøve å få gjort det jeg skulle gjøre i går.. :o før jeg skal over til naboen på kaffebesøk...

Vi har så utrolig koselige naboer.. de har en datter akkurat like gammel som vår.. de går i barnehagen sammen.. Vi kaller de bare tuppen og lillemor.. de snakker veldig mye om hverandre når de ikke er sammen..men når de kommer sammen er det mye kranglig. De er søte da..

Det er stort sett pensjonister i nabolaget her.. så vi ble veldig glad når en småbarnsfamilie kjøpte nabohuset..

jeef-micro 05-12-06 14:30

kjekt med venner til lillejenta da Nomma.
søskenbarnet mitt er 15 år yngre enn meg, og da hun var 3 år og begynte i barnehagen lurte barnehage personalet på om hun hadde to fantasivenner. Onkel svarte at hn ikke hadde merket noe til det, og fikk til svar at hun snakket så mye om to personer de trodde var fantasivenner. Barnehagetanta sa navnet på de to, og det viste seg å være meg og søsteren min :p

hun var min største fan

Hyper 05-12-06 14:42

Hihi..Så skjønn da Jeef!!...

Regner i Bergen i dag og...Uff..Nesten så en begynner å bli lei jo..;)
Skal på FI noen timer i kveld, og modellen som jeg skulle stripe, kunne ikke likevel, så da blir det å øve på oppsetting isteden...
Det blir kjedelig i 4 timer altså..Menmen...Må man, så må man...
Har fri i morra, og da lurer jeg på om jeg skal stå opp litt tidlig, og ta meg en liten runde, for å bli ferdig med resten av julegavene...
Jeg begynte tidlig i år, men nå merker jeg at jeg blir tatt igjen her..Går fort fram til jul nå..

nomma 05-12-06 14:49

Fantasi-venner er ett morsomt fenomen... jeg hadde mange da jeg var lita.. det var ingen barn på min alder i nabolaget.. Jeg var også yngst.. så når de store barna var på skolen måtte jeg bare dikte opp noen venner.. Mamma kan fortelle at det hørtes ut som om det var en hel gjeng som lekte sammen med meg..:D
Tanteungen min har hatt fatasivenner som han kaller drage-hjelperne ??? De fikk lov til å gjøre alt det han ikke fikk lov til..:D:D:D
Jeg begynte å spørre ham ut om dem, fikk ganske mye morsomme svar tilbake, som f.eks at de ikke hadde øyne og ører, men de hørte og så likevel????? og så viste de hva folk tenkte..:D Da jeg spurte litt for mye, ga han beskjed at resten var hemmelig. :D

Nille 05-12-06 15:47

Fantasivenn ja. Venn og venn - Min het Agu..... Det var "han" som gjorde alle fantestreker hjemme hos oss. Jeg hadde et litt blandet forhold til Agu. Samtidig som han var veldig fin å skylde på, var jeg litt redd ham også. Redd for at han skulle komme å ta meg fordi jeg lot ham få skylda hele tia. (Det var vel samvittigheten min som gnagde litt tenker jeg).

Agu hadde også et litt skremmende utseende. Han var prikk lik mannen på Tiedemans reklamen utenpå veggen til kolonialen. Svær brun hatt, masse skjegg og bart.... og han røykte pipe :p

jeef-micro 05-12-06 16:00

hehe min søster hadde syv alver som fantasivenner, og jeg som ikke hadde fantasivenner på den måten latet som jeg så søster sine... Jeg hadde en liten bamse jeg, Han het Leif, og jeg har han fortsatt :) Han var i aller høyeste grad levende, så på et vis var han vel en fantasivenn...

Nena 06-12-06 06:43

Fint vær med nordlys og måne ute - hjelper på humøret når det er så fint som nå, selv om det godt kunne vært litt julesnø - jeg har så fryktelig lyst på carvingski :o ... prøvde meg i alpinbakken i fjor med lånt utstyr, og det var fantastisk moro, selv om jeg lå mest og kravla til å begynne med, før jeg fikk dreisen på det med å svinge. Artig! Så nå håper jeg det blir passe mye snø slik at man kan ha litt glede av vinteren også, ikke bare barmark og skitt over alt... blir ikke skikkelig julestemning uten snø :nei:

Siljevanilje 06-12-06 08:42

jeg vil også ha snø, men kun i sirdal, der vi skal feire jul. her "nede" holder det med opphold og et par varmegrader. ellers så kommer jeg til å gå pinnstiv hele vinteren, med opphovnet kne og tær. er ikke så morro. tror det er best med mild vinter for min del.

tidlig på an idag,skal på jobb kl 10 og jobbe i 9 timer. ( gulp)

jeef-micro 06-12-06 10:59

Jeg har akkurat stått opp, veid meg, og fik dagens første nedtur...

i dag har vi ikke skole på skolen, men skal sitte hjemme og jobbe med fremlegg av eksamen. hun jeg har jobba sammen med på opgaven kommer hit, så vi får lagd en powerpoint-presentasjon og øvd på tegnspråket vi skal bruke i fremlegget vårt...

Mila 06-12-06 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje (Innlegg 219983)
jeg vil også ha snø, men kun i sirdal, der vi skal feire jul. her "nede" holder det med opphold og et par varmegrader. ellers så kommer jeg til å gå pinnstiv hele vinteren, med opphovnet kne og tær. er ikke så morro. tror det er best med mild vinter for min del.

tidlig på an idag,skal på jobb kl 10 og jobbe i 9 timer. ( gulp)

Skal dere feire jul her??!! :eek:

Æææh.. nå må jeg jo skrive 50 ord også.. Snø ja, ser ikke helt bra ut enda da, regner som bare det. Men snø til julaften hadde ikke akkurat gjort noe. Men da må det være ordentlig snø også, ikke slaps, regn å is altså! DET vil jeg ikke ha noe av!! *teller ordene*

Sikkert over 50 nå.. japp!

jeef-micro 06-12-06 14:31

Her er det heller ikke snø ennå... håper den kommer snart, for det er litt koselig med hvit jul... Da kan vi jo ut og lage snølykt, engler i sneen, snemenn og gå på ski :D Jeg og søsteren min lagde en snø-iguan et år. vi brukte vann med kondittorfarge i på sprayflaske, og sprayet den grønn etter vi hadde lagd den.

barnslige vi?? næh...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.