![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Sitat:
Nytt spørsmål: Makrell i tomat, det er helt OK det, når man går på moderat lavkarbodiett? Har oppdaget hvor godt det faktisk er, til og med helt alene, og det er jo en så enkel og grei måte å få i seg litt mettende og næringsrik mat på. Og 3 karbohydrater per 100 gram er jo ikke akkurat så mye? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ååå, klarte 1. delmål i dag og det er gjort på 3 uker! -5 kg :D
Hørte et sted at man ikke får "ordentlig" tynn kropp av lavkarbo, men jeg leser jo hele tiden om folk som får DEN kroppen etter mye trening kombinert med lavkarbo.. Noen som kan forsvare påstånden? Jeg er veldig glad i å trene og sammen med dette kostholdet ønsker jeg jo en sunn kropp, selvfølgelig over tid.. God kveld =) |
Sunn og tynn kropp er vel langt i fra det samme??
|
Ja, det er to forskjellige ting ;) Men var bare ute etter om noen ville forsvare påstanden jeg da:p Mener jo ikke anoreksitynn, heller vanlig slank - som man får ved riktig kosthold og trening.. :)
|
Klart man kan bli slank med lavkarbokosthold! Det er det jo evig mange beviser på (sjekk bildetråden), lavkarbokosthold er jo riktig kosthold, så det skulle bare mangle! :D
Trening i seg selv gjør jo at kroppen blir mer spenstig og muskuløs, men har ikke så mye å si for vekttapet, annet enn at over tid så får man bedre basalforbrenning om man bygger muskler, så trening er udelt bra! :D Men tynn kan jo være så mangt. Noen er tynne fordi det er den naturlige kroppsformen de har, da tenker jeg på at man er smal og vever i kroppesbygginga, mens andre igjen har en større ramme og mere muskler. Tynn behøver ikke være usunt, jeg synes vel bare det er en slags form for slank som ikke alle kan bli, ettersom det handler om kroppstype. Igjen kan tynn også være litt mer sånn ... ja, som du nevner, et lite varselssignal på at noe ikke er helt som det skal, og sånn tynn kan i utgangspunktet alle bli. Hehe, ja, litt personlige begrepsdefinisjoner på en mandagsmorgen! :p |
Sitat:
|
Lurte på en ting angående ketose. Noen snakker om det å gå inn og ut av ketose, men hvordan kan en vite når en går inn og ut av ketose? Kan en merke det på kroppen, eller kan en bruke noe til å sjekke det med?
|
Sitat:
De fleste merker div symptomer som hodepine, kvalme, svimmelhet, diare etc når de går inn i ketose. Dette er også symptomer på sukkerabstinenser og trenger derf or ikke indikere sikker ketose. Om du vet at du spiser under 20- 30g karbohydrater i døgnet kan du stort sett med sikkerhet si du er i ketose, særlig om du opplever symptomene over i tillegg! Denne tråden er fint lesestoff!:D |
Ok.. ingen spørsmål er for dumme... Jeg venter på ketolyseboken i posten, har tenkt til å prøve å følge ketolysedietten.
Jeg lurer på, tillater ketolyse lavkarbobrød (ala frø, nøtter osv, 2,9 /100 g). Jeg har fulgt lavkarbo i 4 uker snart og har gått opp 1 KG =/ Har vært ganske streng, ligger på rundt 15-20 KH/dag. Men jeg lurer også på: Er ketolyse noe for meg iom at jeg ikke går ned? Jeg er 170 høy og veier 70 Kg. Har ganske høy fettprosent likevel, mye fett rundt mage og lår.. Vil ned 10 Kg. Har hatt en sprekk med sukker og stivelse en dag. |
1 Vedlegg
I dag: Vedlegg 8932
Første gang jeg spiser atkinsbar da.. Grunnen til at jeg legger ut dette er at jeg blir altså litt oppgitt når jeg har gått til innkjøp av alle mulige kjøkkenmaskiner og frø, masse fra helsekosten, ketolyse bakemiks osv osv. og laget så mye mat i en mnd fra bunn av osv. Jeg trenger noen til å si at jeg ikke skal gi opp! Burdte jeg kutte ned på fett?? 3300 KCAL er jo mye...? Jeg har ikke sukkersug, eller vil tilbake til vanlig kosthold. Jeg er bare oppgitt... Noen som tar seg tid til en liten analyse? Salaten spiser jeg forresten hver dag, bare bytter mellom vanlig ost/fetaost osv.. |
Sitat:
Du er ikke spesielt overvektig, og dermed er det vanskeligere og gå ned i vekt. Ofte vil man oppleve at kroppen endrer fasong til "det bedre", så bruk målebåndet ditt! 3300 kalorier kan bli i overkant mye for deg på 70 kilo - om du da ikke trener enormt mye. Bruk en basalforbrenningberegning til å beregne hvor mye du bør spise for å opprettholde vekten din, og legg deg litt under istedet. Dette selv om lavkarbo ikke handler om kalorier - men for de med normal BMI må det innimellom reduksjon av kalorier til også :) I tillegg er trening; spesielt styrketrening god hjelp til å stramme opp :) Trives du med kostholdet, fortsett med det! :) |
Sitat:
|
Jeg er av den oppfatning at man kan dele oppskrifter her inne, men jeg lurer på hvorfor jeg ikke får til å kopiere oppskriftene eller sende de til meg selv på mail. Må jo skrive ned nesten alle oppskriftene for hånd - å det tar tid. Kan noen hjelpe meg eller fortelle meg hvorfor det er slik????
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg også har kopiert mange oppskrifter men veldig mange går ikke å kopier. I går gikk jeg inn på eks. Ziggy's lavkarbo tomatsuppe, Ziggy's polarbrød/lapper. DISSE FIKK JEG IKKE TIL Å SKRIVE UT. Men takk for svaret. |
Her er det også bare til å markere og kopiere ivei. Kanskje det er noe galt med nettleseren din?
|
Sitat:
Hender jeg ikke får til, men det er sjelden nå. Var oftere før! |
Sitat:
Sitat:
|
Hvilken nettleser bruker du? Funker det ikke å bruke ctrl+c heller?
|
Sitat:
|
Nå fikk jeg det til uten bilde da. Tusen takk :)
|
Sitat:
Jeg bruker Mozilla Firefox, jeg! Har sluttet med Explorer for lenge siden, bare tullball! Firefox eller Google chrome funker mer enn bra nok for meg! Noen liker Opera, det har jeg ikke prøvd! |
Sitat:
|
Heisnn!
Jeg fikk så lyst til å lage min egen journal, men hvordan gjør jeg det tro? Vet ikke om dette er det rette stedet å spørre og om jeg gjør det riktig. Har lest her inne ett par mnd. og det er ett kjempeflott sted å være:) Og føler for å lage en journal nå. Kan noen hjelpe meg? |
Sitat:
Lag ny tråd :ja: Så skriver du hva du vil journalen skal hete i overskrifta, og begynner å skrive :D |
Tusen hjertlig Gerd:)
Da har jeg funnet det så da setter jeg igang sikkert litt famlende i begynnelsen. Men er da en start:) |
Hvor mange kh er det i de store ifa pastillene? Skal man trekke fra sukkeralkoholene? Hvis ikke blir det jo en del kh egentlig nesten 0,5 pr pastill?
|
Sitat:
Bare husk at for mange kan gi store problemer med luft i magen, smerter og hyppige turer til rommet med hjerte på døren!;) |
Dyter inn ett spm til jeg
hvordan får man ticker'en til å vise desimaler? min ticker sier nå at jeg har gått ned 4 kg og så er det egentlig bare 2,9 siden den runner opp og ned som den vil |
Sitat:
|
takker og bukker :)
|
Hørte i dag at en kopp kaffe tilsvarer 8 sukkerbiter. Er det noen andre som kjenner noe til dette?
|
Sitat:
Vanlig svart trakter/kokekaffe har ikke karbohydrater. |
Sitat:
Jeg tror nok du har helt rett:D¨Det foregår mange antikanmanjer mot lavkarbo for tiden. Men det var første gangen jeg hørte denne i diskusjonen:rolleyes: |
Sitat:
|
HALSBRANN!
Hei igjen! Jeg kjenner at jeg får veldig halsbrann - har vært plaget med dette innimellom, men det er mye oftere nå etter at jeg spiser lavkarbo. Har dere noen råd til meg om hva jeg kan spise for å unngå dette eller om det er noe jeg ikke bør spise. Idag har jeg spist stekt egg og bacon til frokst, Yoplai youghurt m/kli og solsikkefrø + et kokt egg og en halv avokado til lunsj. Selvfølgelig drukket masse vann. Venter med lengsel på noe svar! |
Sitat:
Om du avslutter måltidene med et par mandler, skal det hjelpe!:) Og ikke drikk mer enn du egentlig føler for. Jeg får masse oppstøt om jeg presser i meg mer vann/væske enn kroppen min klarer å ta unna!:p |
Yoplait inneholder kunstig søtning, sannsynligvis er det den som halsbrann.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |