![]() |
Sv: I DAG har jeg
- bakt brød
- laget verdens beste tacopizza!! - laget lavkarbolefser/tortillas - laget lavkarbo pizzabunn - laget vannbakkels - kokt høyryggsbein og brunet storternet storfekjøtt; skal bli middag i julen - kokt erter til erterstuing - brunet jevning til saus og har dermed nok til hele jula og vel sa det -singelfrosset jordbær og bringebær - smakt på sambos tre hjemmelagede juleøl (den ene var spes god :sikle: den blir damejuleøl :ja:) - farget håret og nappet bryn |
Laget pepperkakeknappene fra bloggen til fotballfrua. De ble ikke spiselige de heller, som det meste av lavkarbokaker jeg har bakt. Men jeg tror muligens de blir bedre med mer krydder, litt mer agavesirup (de hadde ikke yucon så jeg prøvde med agave), litt mindre mandelmel og litt mer smør. Og litt mindre fiberhusk. Kanskje.
|
Gått tur for første gang på over ett år uten krykker!
|
Sitat:
|
Bestilt badespakveld for sambo og meg. Jeg fikk av meg vinterpelsen og har nå sommerpels; helt sikkert gått ned et kilo bare med det....:eek:
|
-lært at holdbarhetsdatoen på fersk mozarella bør overholdes... :o
|
5 uker røykfri, og ikke et gram opp i vekt :D
|
Sitat:
I dag har jeg skaffa rullator til min 91 år gamle mormor, som ikke blei veldig begeistra. :rolleyes: Men det blei pusen min som syntes det var veldig stas å ligge på "bordet" på den. :p |
- farget håret, vipper og øyenbryn.
- kjøpt meg en svart bikerjakke i skinn. :love: (lenge hatt lyst på) - fått implementeringen av et helt nytt dataprogram på jobb til å fungere! :heia: Det er snakk om direkte kommunikasjon mellom hundrevis av kontor. Hadde en dyktig fjernveileder og sammen ble det suksess!! - laget 30 kjøttkaker. Det skulle bli tradisjonelle med ingefær og løk, men i stedet ble det med mye hvitløk, chili og cayannepepper. De ble kjempegode!! Men sterke. :o |
Pynta treet. :)
|
Sitat:
Kanskje vi skulle ha en egen "Bilde av juletreet" tråd? :ja: |
Måttet avlyse et veldig etterlengtet veninnetreff pga unge og samboer som spydde om kapp.... :rolleyes:
Og stått i kø gjennom halve byen + lang kø i parkeringshuset på storo for å hente bestilt julegave de ikke fant likevel. Hva med å si fra?! |
Sitat:
|
Håper julen din ble fin og fredelig uten sykdom og irritasjoner. :klem:
|
Endelig vært ute og løpt litt igjen! Har vært i overkant stillesitting og snospising i det siste... *host*
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så julesnopet mitt i år er hvitvin og tørrfisk. :sikle: Det eneste søte jeg har fortært i jula var en portvinsmarinert sviske til ribba... :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Klatra i stiger "i hele Oslo" :D
|
Liggi rett ut med feber og verk i hele kroppen :nedfor:
|
Lagd lavkarbo sjokoladeis i min nye iskremmaskin, youghertis
|
og sambo bestemt oss for at neste jul reiser vi laaaaangt bort! Nå har vi hatt besøk av to store og to små siden 18. desember og de skal være her noen dager til. Sambo og jeg holder på å tørne... Det er jobbing hele tiden og de er på juleferie... :rolleyes: Kanskje vi kan feire jul hos dem neste år? I 14 dager?? Blir fiiiint for oss det. Gå til dekket bord hver dag, ikke bry seg om oppvask, klesvasken blir også tatt av vertene, samt at de tørker dem og stryker dem. Det blir så kjekt!!! :D
|
Sitat:
Kjenner selv at jeg misliker lange besøk, da føler jeg meg hemmet og ufri, og trenger å få rom til å gjøre mine egne ting. Da kommer irritasjonen også snikende. Men merkelig at gjestene dine ikke stiller opp på noe, som matlagning, vask etc. Vaske sitt eget tøy gjør vel alle, det skulle vel ikke være dere som skjemmer bort voksne barn??? |
Sitat:
|
I dag har jeg servert andebryst med hvitløkspotetmos, glaserte gulrøtter, rødløkskompott og appelsinsaus og toåringen gaflet i seg :D
|
Sitat:
Man oppfører seg jo bare ikke slik som disse. *rystet* |
Feiret dagen på jobb, og nå endelig kommet hjem min kjære.:p
|
Sitat:
|
Sitat:
Er ikke konsekvent med maten for tida, så innholdet er ikke så nøye nå. |
I dag har jeg flyttet alle strikkepinner og heklenåler inn i en sånn super
verktøyveske fra Biltema: http://biltema.no/no/Verktoy/Arbeids...oyveske-20601/ http://img6.imageshack.us/img6/7139/y2n4.jpg og så har jeg sortert en million rundpinner i plastlommer i 2 små ringpermer.. I tillegg har jeg fått somla meg til legen og fått ny B12-sprøyte + en tur til frisøren.. + gjort et kupp på vedbriketter for 10 kroner pakka hos Europris :) Føler seg veldig fornøyd med innsatsen :D |
Sitat:
|
Dagen startet fint med at jeg våknet med mannen ved siden av meg i senga. Det er litt luksus enda, siden vi flyttet sammen kun for noen dager siden. :D :love:
|
Sitat:
Jeg har kastet ut jula både på jobben (jada, vi har juletre og full pakke!) og her hos Lille Gubben i dag - nå gjenstår bare jula hjemme hos meg selv... :rolleyes: |
Sitat:
Der sier du no! Har bare en liten duk og et miniatyrtre fremme her, det forsvinner i helga. :) Hehe! Skulle ønske de ryddet bort jula på jobben min også. Pepperkakene står fremdeles fremme! |
Sitat:
I dag har jeg tatt metformin for første gang på alt for lenge, noe jeg tydeligvis burde gjort for lenge siden... Har tilbragt en time skjelvende på sofaen med svimmelhet og feberfølelse... Som vanlig når jeg begynner mao. :o |
Sitat:
|
siste dag på jobb før ferie :D
2 uker med sommer og sol :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45. |