Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   I DAG har jeg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52514)

Kanutten 10-11-13 19:22

Sv: I DAG har jeg

- bakt brød
- laget verdens beste tacopizza!!
- laget lavkarbolefser/tortillas
- laget lavkarbo pizzabunn
- laget vannbakkels
- kokt høyryggsbein og brunet storternet storfekjøtt; skal bli middag i julen
- kokt erter til erterstuing
- brunet jevning til saus og har dermed nok til hele jula og vel sa det
-singelfrosset jordbær og bringebær
- smakt på sambos tre hjemmelagede juleøl (den ene var spes god :sikle: den blir damejuleøl :ja:)
- farget håret og nappet bryn

TrillTrall 10-11-13 19:30

Laget pepperkakeknappene fra bloggen til fotballfrua. De ble ikke spiselige de heller, som det meste av lavkarbokaker jeg har bakt. Men jeg tror muligens de blir bedre med mer krydder, litt mer agavesirup (de hadde ikke yucon så jeg prøvde med agave), litt mindre mandelmel og litt mer smør. Og litt mindre fiberhusk. Kanskje.

benam 10-11-13 22:54

Gått tur for første gang på over ett år uten krykker!

Kanutten 11-11-13 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av benam (Innlegg 1465813)
Gått tur for første gang på over ett år uten krykker!

:heia: Fabelaktig!! :roert:

Kanutten 11-11-13 23:00

Bestilt badespakveld for sambo og meg. Jeg fikk av meg vinterpelsen og har nå sommerpels; helt sikkert gått ned et kilo bare med det....:eek:

Carisma 12-11-13 18:54

-lært at holdbarhetsdatoen på fersk mozarella bør overholdes... :o

langaard 12-11-13 18:59

5 uker røykfri, og ikke et gram opp i vekt :D

Bønna200 12-11-13 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1466137)
-lært at holdbarhetsdatoen på fersk mozarella bør overholdes... :o

Uffda!! :eek: Håper ikke du ble veldig dårlig...

I dag har jeg skaffa rullator til min 91 år gamle mormor, som ikke blei veldig begeistra. :rolleyes:
Men det blei pusen min som syntes det var veldig stas å ligge på "bordet" på den. :p

Kanutten 19-12-13 20:17

- farget håret, vipper og øyenbryn.
- kjøpt meg en svart bikerjakke i skinn. :love: (lenge hatt lyst på)
- fått implementeringen av et helt nytt dataprogram på jobb til å fungere! :heia: Det er snakk om direkte kommunikasjon mellom hundrevis av kontor. Hadde en dyktig fjernveileder og sammen ble det suksess!!
- laget 30 kjøttkaker. Det skulle bli tradisjonelle med ingefær og løk, men i stedet ble det med mye hvitløk, chili og cayannepepper. De ble kjempegode!! Men sterke. :o

Bønna200 19-12-13 21:55

Pynta treet. :)

Kanutten 19-12-13 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1470668)
Pynta treet. :)

:love: Det gjorde vi allerede på søndag siden vi venter storinnrykk av småfolk i morgen. Så pr nuhh er jula kommet hit også!

Kanskje vi skulle ha en egen "Bilde av juletreet" tråd? :ja:

Carisma 20-12-13 00:30

Måttet avlyse et veldig etterlengtet veninnetreff pga unge og samboer som spydde om kapp.... :rolleyes:
Og stått i kø gjennom halve byen + lang kø i parkeringshuset på storo for å hente bestilt julegave de ikke fant likevel. Hva med å si fra?!

Dilly 26-12-13 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1470685)
Måttet avlyse et veldig etterlengtet veninnetreff pga unge og samboer som spydde om kapp.... :rolleyes:
Og stått i kø gjennom halve byen + lang kø i parkeringshuset på storo for å hente bestilt julegave de ikke fant likevel. Hva med å si fra?!

Huff, stakkars deg..

Pearl 26-12-13 12:23

Håper julen din ble fin og fredelig uten sykdom og irritasjoner. :klem:

TrillTrall 26-12-13 23:16

Endelig vært ute og løpt litt igjen! Har vært i overkant stillesitting og snospising i det siste... *host*

langaard 27-12-13 00:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1471125)
Endelig vært ute og løpt litt igjen! Har vært i overkant stillesitting og snospising i det siste... *host*

Snop:eek:Vik fra meg :eek::D

annex 27-12-13 10:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1471142)
Snop:eek:Vik fra meg :eek::D

Er hvitvin snop??? Da ligger jeg tynt an i romjula...

langaard 27-12-13 18:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1471154)
Er hvitvin snop??? Da ligger jeg tynt an i romjula...

Samme her :D

Kanutten 27-12-13 20:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1471206)
Samme her :D

Samme her. :ja:

Så julesnopet mitt i år er hvitvin og tørrfisk. :sikle:
Det eneste søte jeg har fortært i jula var en portvinsmarinert sviske til ribba... :rolleyes:

langaard 27-12-13 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1471217)
Samme her. :ja:

Så julesnopet mitt i år er hvitvin og tørrfisk. :sikle:
Det eneste søte jeg har fortært i jula var en portvinsmarinert sviske til ribba... :rolleyes:

Portvinsmarinerte svisker er helt innafor :D

Kanutten 27-12-13 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1471218)
Portvinsmarinerte svisker er helt innafor :D

:lol: Høres bra ut!!

smgj 29-12-13 20:57

Klatra i stiger "i hele Oslo" :D

langaard 29-12-13 21:42

Liggi rett ut med feber og verk i hele kroppen :nedfor:

annex 31-12-13 01:03

Lagd lavkarbo sjokoladeis i min nye iskremmaskin, youghertis

Kanutten 31-12-13 17:34

og sambo bestemt oss for at neste jul reiser vi laaaaangt bort! Nå har vi hatt besøk av to store og to små siden 18. desember og de skal være her noen dager til. Sambo og jeg holder på å tørne... Det er jobbing hele tiden og de er på juleferie... :rolleyes: Kanskje vi kan feire jul hos dem neste år? I 14 dager?? Blir fiiiint for oss det. Gå til dekket bord hver dag, ikke bry seg om oppvask, klesvasken blir også tatt av vertene, samt at de tørker dem og stryker dem. Det blir så kjekt!!! :D

annex 31-12-13 18:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1471487)
og sambo bestemt oss for at neste jul reiser vi laaaaangt bort! Nå har vi hatt besøk av to store og to små siden 18. desember og de skal være her noen dager til. Sambo og jeg holder på å tørne... Det er jobbing hele tiden og de er på juleferie... :rolleyes: Kanskje vi kan feire jul hos dem neste år? I 14 dager?? Blir fiiiint for oss det. Gå til dekket bord hver dag, ikke bry seg om oppvask, klesvasken blir også tatt av vertene, samt at de tørker dem og stryker dem. Det blir så kjekt!!! :D

Hørte at britene har en gammel saying "En god gjest varer i tre dager".
Kjenner selv at jeg misliker lange besøk, da føler jeg meg hemmet og ufri, og trenger å få rom til å gjøre mine egne ting. Da kommer irritasjonen også snikende.
Men merkelig at gjestene dine ikke stiller opp på noe, som matlagning, vask etc. Vaske sitt eget tøy gjør vel alle, det skulle vel ikke være dere som skjemmer bort voksne barn???

Kanutten 31-12-13 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1471499)
Hørte at britene har en gammel saying "En god gjest varer i tre dager".
Kjenner selv at jeg misliker lange besøk, da føler jeg meg hemmet og ufri, og trenger å få rom til å gjøre mine egne ting. Da kommer irritasjonen også snikende.
Men merkelig at gjestene dine ikke stiller opp på noe, som matlagning, vask etc. Vaske sitt eget tøy gjør vel alle, det skulle vel ikke være dere som skjemmer bort voksne barn???

Sambo skjemmer nok bort litt for når han ser at skittentøyet bare hoper seg opp på vaskerommet putter han det i vaskemaskina bare for å få det unna. Madammen er sur på meg fordi jeg to ganger i løpet av alle disse dagene har bedt henne hjelpe til på kjøkkenet. :o Mannen derimot ble glad da vi bad om hjelp for han syntes det var utenkelig at de IKKE skulle hjelpe...:)

Carisma 31-12-13 21:56

I dag har jeg servert andebryst med hvitløkspotetmos, glaserte gulrøtter, rødløkskompott og appelsinsaus og toåringen gaflet i seg :D

TrillTrall 31-12-13 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1471520)
Sambo skjemmer nok bort litt for når han ser at skittentøyet bare hoper seg opp på vaskerommet putter han det i vaskemaskina bare for å få det unna. Madammen er sur på meg fordi jeg to ganger i løpet av alle disse dagene har bedt henne hjelpe til på kjøkkenet. :o Mannen derimot ble glad da vi bad om hjelp for han syntes det var utenkelig at de IKKE skulle hjelpe...:)

Er dette slektninger av dere? Jeg husker du nevnte dette for en tid siden - jeg hadde glatt satt foten ned og sagt at dere hadde planer slik at de ikke kunne komme i jula. At de alt hadde bestilt billetter er deres problem.
Man oppfører seg jo bare ikke slik som disse. *rystet*

nellie 01-01-14 00:20

Feiret dagen på jobb, og nå endelig kommet hjem min kjære.:p

vaskeklut 01-01-14 12:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1471525)
I dag har jeg servert andebryst med hvitløkspotetmos, glaserte gulrøtter, rødløkskompott og appelsinsaus og toåringen gaflet i seg :D

Nam! Hvordan lager du sausen? Sist jeg lagde appelsinsaus skulle det være sukker og alt mulig oppi.. :o

Carisma 01-01-14 22:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1471552)
Nam! Hvordan lager du sausen? Sist jeg lagde appelsinsaus skulle det være sukker og alt mulig oppi.. :o

Sist jeg lagde smakte den varm appelsinjuice... så denne gangen kjøpte jeg rett og slett den ferdige fra Stangekylling. :o
Er ikke konsekvent med maten for tida, så innholdet er ikke så nøye nå.

Dilly 02-01-14 16:30

I dag har jeg flyttet alle strikkepinner og heklenåler inn i en sånn super
verktøyveske fra Biltema:

http://biltema.no/no/Verktoy/Arbeids...oyveske-20601/

http://img6.imageshack.us/img6/7139/y2n4.jpg

og så har jeg sortert en million rundpinner i plastlommer i 2 små ringpermer..

I tillegg har jeg fått somla meg til legen og fått ny B12-sprøyte + en tur til frisøren.. + gjort et kupp på vedbriketter for 10 kroner pakka hos Europris :)

Føler seg veldig fornøyd med innsatsen :D

TrillTrall 02-01-14 16:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1471734)

og så har jeg sortert en million rundpinner i plastlommer i 2 små ringpermer.

:sikle: Jeg elsker slike ting! Spørs om jeg må en tur på Biltema snart! :D For det er et salig rot i strikkepinnene samme hvor mye jeg prøver å rydde. Og plastlommer til rundpinnene var kjempesmart!

Licota 02-01-14 20:21

Dagen startet fint med at jeg våknet med mannen ved siden av meg i senga. Det er litt luksus enda, siden vi flyttet sammen kun for noen dager siden. :D :love:

TrillTrall 02-01-14 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Licota (Innlegg 1471768)
Dagen startet fint med at jeg våknet med mannen ved siden av meg i senga. Det er litt luksus enda, siden vi flyttet sammen kun for noen dager siden. :D :love:

Heldiggriser! :D

Jeg har kastet ut jula både på jobben (jada, vi har juletre og full pakke!) og her hos Lille Gubben i dag - nå gjenstår bare jula hjemme hos meg selv... :rolleyes:

Licota 02-01-14 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1471769)
Heldiggriser! :D

Jeg har kastet ut jula både på jobben (jada, vi har juletre og full pakke!) og her hos Lille Gubben i dag - nå gjenstår bare jula hjemme hos meg selv... :rolleyes:

Der sier du no! Har bare en liten duk og et miniatyrtre fremme her, det forsvinner i helga. :) Hehe! Skulle ønske de ryddet bort jula på jobben min også. Pepperkakene står fremdeles fremme!

Carisma 02-01-14 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 1471734)

og så har jeg sortert en million rundpinner i plastlommer i 2 små ringpermer..

Så lurt!! Nå vet jeg hva mamma skal få i bursdagsgave, inkludert et bilde av din. :D.

I dag har jeg tatt metformin for første gang på alt for lenge, noe jeg tydeligvis burde gjort for lenge siden... Har tilbragt en time skjelvende på sofaen med svimmelhet og feberfølelse... Som vanlig når jeg begynner mao. :o

Dilly 02-01-14 21:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1471777)
Så lurt!! Nå vet jeg hva mamma skal få i bursdagsgave, inkludert et bilde av din. :D.

I dag har jeg tatt metformin for første gang på alt for lenge, noe jeg tydeligvis burde gjort for lenge siden... Har tilbragt en time skjelvende på sofaen med svimmelhet og feberfølelse... Som vanlig når jeg begynner mao. :o

:-)

mereo 03-01-14 09:00

siste dag på jobb før ferie :D
2 uker med sommer og sol :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.