Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50099)

Fedona 09-07-12 09:19

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1365617)
det er nok RBK som er favoritten ja; og så vidt jeg forstod på lydende nettopp ble det et mål? En time styrketrening er bra ja, og tungt.... Timen inkluderer 25 min på ellipsemaskin og romaskin da, så selve styrken er ikke så lang tid. Har et program som er satt opp i forhold til de utfordringene jeg har, og behovene for å trene spesielle deler av kroppen. Men jeg er støl, særlig i mageregionen så det er tydelig at jeg har gjort noe som det er lenge siden sist :D Skal i vei i morgen også; så får vi se om jeg er i stand til å spise mat etterhvert :D Styrketrening kan være kjedelig, men er samtidig til glede ved at en kjenner virkningen/resultater så fort. Nå er det en bit sjokkis til, og jeg er bare så sjeleglad vi ikke har pepsi max i huset. Gårkvelden tok på, med litt for mye vin:D. Hyggelig og morsomt i går, seint før vi kom hjem ble det også - og dagen i dag litt ekstra slitsom... har ikke lyst på vin en gang - snodig?? :p

Snodige greier det med vinen ja :p

At en blir stil og støl sier vel bare at noe skjer i kroppen og at det virker det du gjør :) Når jeg har vært på yoga så må jeg ta et bad med salt i for å unngå å få så sure og støle muskler. Hvis jeg ikke gjør det så har jeg kjempevondt i mange dager etterpå! Det er stor forskjell!

Ellers har jeg lest litt mer om supergreens og det er flere artikler som sier at det inneholder, bly, uran og kvikksølv og andre giftige stoffer :confused: ble litt satt ut da jeg leste det. Prøver å finne fram til noen som har gode erfaringer med drikken, men de fleste har nettopp startet... Jeg skal nå likevel prøve dette for å se om det gjøre meg bedre. Viser jeg ingen bedring etter en måneds tid så slutter jeg med det. Har noen av dere hørt om andre som bruker dette daglig? Og kan det virkelig stemme at det inneholder giftige stoffer? Og er det mer skadelig enn til hjelp? :confused:

VSB 09-07-12 14:17

Vel overstått båttur. Trent to dager, deilig med litt egentid. Løping, romaskin og styrke. En tur i boblebadet og hårstell/sminke:)

Vet ikke helt om jeg skal si meg fornøyd med kontrollerte utskeielser eller bekjenne mine synder? Vel. Lørdag ble det karamellpudding til dessert. Søndag, litt fløtegratinerte poteter, to søte drinker, 2kornmokjeks. Frokosten i dag ble det 2 brødskiver (hvorav en glutenfri av hensyn til magen...) :eek: ellers fant jeg sjokolade søtet med fruktose... Nesten lovlig, men i hvert fall tålte både mage og humør den mye bedre enn maltitol eller sukker.

Tarato 09-07-12 15:04

Fedona: en kollega av meg bruker noe grønt noe, og jeg antar det kan være det samme. Hun har brukt det en tid, og opplevde det som positivt. Jeg får ikke tak i henne før etter ferien dessverre, og kan ikke si hvilken sort det er snakk om annet enn at boksen var stor (hun viste fram str med hendene en gang). Om det virkelig inneholder de stoffene du snakker om bør vel stå på pakken? Jeg stiller noen spørmål: er de giftige i små mengder? hvorfor er de tilsatt? Fordi vi trenger dem? Forsåvidt kan en del av urtene som er i slike blandinger også være giftige.
Kanskje man burde ha sjekket hva man har i kroppen, hvor mye og hva man bør ha mindre av - og så ta noe som reduserer/skiller ut det som ikke er bra. Men er det ikke litt sånn det pulveret skal fungere?

Så flink du er som trener to ganger/dag VSB! Jeg er strålende fornøyd med en gang jeg. Dagens styrke er unnagjort, og jeg vurderer styrkepause i morgen for å unngå belastningsskade:p:p. Altså, jeg gjør de samme øvelsene hver dag, tar i mer og mer - og tror at det kan være bra, men at variasjon er bedre. Så i morgen må det bli gåtur i stedet. Tror jeg... Får se an været.

Og du...er det ikke litt ugreit å fortelle her hva du har spist (og som du kanksje ikke er heeelt fornøyd med)?? Det hjelper meg i allafall å si det, for da får jeg det litt tilbake i fleisen og det gjør det lettere å se i sammenheng med manglende vektnedgang. Og med det kan jeg fortelle at jeg har spist litt 86% sjokolade i dag. Ikke er det godt heller fant jeg ut i dag. Resten av bakonkrispen gikk i søpla i morges. Må skjerpe meg på de to områdene kjenner jeg.

Er litt spent på ferien til uka; vi bruker å kose oss med potetgull på kveldene når vi er i syden. :eek:Det tenkte jeg å ikke gjøre denne gangen... Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan håndtere det?

VSB 09-07-12 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1365764)
Er litt spent på ferien til uka; vi bruker å kose oss med potetgull på kveldene når vi er i syden. :eek:Det tenkte jeg å ikke gjøre denne gangen... Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan håndtere det?

Hva med å lage en plan over hva du kan kose deg med?
Grønnsaker og dipp, bær og krem mmmm sommer! Ostechips, ev baconcrisp og 70% sjokolade (86 er ikke godt nei...)

Kanskje vi skulle ha en felles brainstorming over sommerkos?

Tarato 09-07-12 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1365824)
Hva med å lage en plan over hva du kan kose deg med?
Grønnsaker og dipp, bær og krem mmmm sommer! Ostechips, ev baconcrisp og 70% sjokolade (86 er ikke godt nei...)

Kanskje vi skulle ha en felles brainstorming over sommerkos?

............grønnsaker som erstatning for potetgull i varmen.......?? :rolleyes::rolleyes:
Skeptisk... men er med på brainstorming ja! Så en artikkel om grønnkål som erstatning for chips, og så fant jeg en lenke da jeg søkte nå
Kanskje det bør prøves?

Forslag sjokoladekos:
50 gram cocosa smeltes over svak varme. Ha i 100 gram 86% sjokolade brukket i biter. Fortsatt smelt over svak varme. Rør forsiktig på slutten. Hell i egnet former, og sett kaldt. Bland inn nøtter eller hva man vil ha for å lage annen konsistens. Jeg bruker ofte å blande i litt stevia med enten vanilje eller english toffee smak for variasjonens skyld.

Noe som knaser: stekt ost i ovnen. Evt Kavli skivet ost (bacon er best synes jeg), stekes i micro ca (!) ett minutt pr skive. Legg skivene på bakepapir før stekingen. Jeg har funnet ut at steketiden varierer fra pakke til pakke så ta en test.

Fedona 10-07-12 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1365764)
Fedona: en kollega av meg bruker noe grønt noe, og jeg antar det kan være det samme. Hun har brukt det en tid, og opplevde det som positivt. Jeg får ikke tak i henne før etter ferien dessverre, og kan ikke si hvilken sort det er snakk om annet enn at boksen var stor (hun viste fram str med hendene en gang). Om det virkelig inneholder de stoffene du snakker om bør vel stå på pakken? Jeg stiller noen spørmål: er de giftige i små mengder? hvorfor er de tilsatt? Fordi vi trenger dem? Forsåvidt kan en del av urtene som er i slike blandinger også være giftige.
Kanskje man burde ha sjekket hva man har i kroppen, hvor mye og hva man bør ha mindre av - og så ta noe som reduserer/skiller ut det som ikke er bra. Men er det ikke litt sånn det pulveret skal fungere?

Så flink du er som trener to ganger/dag VSB! Jeg er strålende fornøyd med en gang jeg. Dagens styrke er unnagjort, og jeg vurderer styrkepause i morgen for å unngå belastningsskade:p:p. Altså, jeg gjør de samme øvelsene hver dag, tar i mer og mer - og tror at det kan være bra, men at variasjon er bedre. Så i morgen må det bli gåtur i stedet. Tror jeg... Får se an været.

Og du...er det ikke litt ugreit å fortelle her hva du har spist (og som du kanksje ikke er heeelt fornøyd med)?? Det hjelper meg i allafall å si det, for da får jeg det litt tilbake i fleisen og det gjør det lettere å se i sammenheng med manglende vektnedgang. Og med det kan jeg fortelle at jeg har spist litt 86% sjokolade i dag. Ikke er det godt heller fant jeg ut i dag. Resten av bakonkrispen gikk i søpla i morges. Må skjerpe meg på de to områdene kjenner jeg.

Det står ikke på pakken at det inneholder dette. Men "noen" har vel funnet ut det ut og nå sier de selv at det inneholder litt av dette, men at det skal være godt for kroppen. Dr. Young som står bak dette er visst nokså omstridt. Men er det ikke sånn da når en lege går utenom skolemedisinen?... Jeg skal starte opp forsiktig for vet ikke om jeg orker å drikke tre liter av dette hver dag.... Hvor lenge har din kollega drukket dette? Og hvordan har det hjulpet henne? Om du vet da.... Ellers så får jeg vente til etter ferien.

Ellers så har jeg vært hos min healer i dag. Det var deilig og merkelig på en gang. Lang historie... Prøver som sagt alt for å bli stadig bedre. Denne gangen så sa hun til underbevisstheten min at jeg skulle kvitte meg med ti kilo til ;) he, he, håper den hører på henne og at det hjelper på :)

Kveldskos i syden? Hmmm.... Jeg bruker peanøtter og mørk sjokolade. Hva med fylte oliven? Liker du det? De er jo så gode der nede. Gode fettkilder også.

Tarato 11-07-12 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1366061)
Det står ikke på pakken at det inneholder dette. Men "noen" har vel funnet ut det ut og nå sier de selv at det inneholder litt av dette, men at det skal være godt for kroppen. Dr. Young som står bak dette er visst nokså omstridt. Men er det ikke sånn da når en lege går utenom skolemedisinen?... Jeg skal starte opp forsiktig for vet ikke om jeg orker å drikke tre liter av dette hver dag.... Hvor lenge har din kollega drukket dette? Og hvordan har det hjulpet henne? Om du vet da.... Ellers så får jeg vente til etter ferien.

Ellers så har jeg vært hos min healer i dag. Det var deilig og merkelig på en gang. Lang historie... Prøver som sagt alt for å bli stadig bedre. Denne gangen så sa hun til underbevisstheten min at jeg skulle kvitte meg med ti kilo til ;) he, he, håper den hører på henne og at det hjelper på :)

Kveldskos i syden? Hmmm.... Jeg bruker peanøtter og mørk sjokolade. Hva med fylte oliven? Liker du det? De er jo så gode der nede. Gode fettkilder også.

Jeg kan ikke svare deg på det grønne pulveret før etter ferien, dessverre:(

Spennende at healeren fortalte underbevisstheten at du skal gå ned mer! Jeg prøvde hypnose en gang for minst hundre år siden; hvor han fortalte meg (på bestilling fra meg ja) at jeg skulle slutte med pepsi max og drikke emr vann i stedet. Det var et par ting til, som jeg ikke husker helt hva var i tillegg. Jeg vet ikke om det fungerte helt for meg, men en venninne som var der samtidig merket at underbevisstheten minnet henne om at "dette" ikke var bra, og mente det var en følge av hypnosen. Mulig det ikke ble det samme for min del da jeg gikk dit med en "bestilling" og sekvensen endte opp med et helt annet fokus enn hva jeg overhodet var forberedt på. Det som kom opp hadde jeg med meg i tankene i lange tider etterpå, så det er mulig det hadde innvirkning der. Spennende uansett å høre hvordan det fungerer for deg!

Oliven er notert; sjokoladen skal jeg holde meg unna, peanøtter kan jeg ikke ta pga allergi. Foreløpig tenker jeg å se hvordan det går; vin skal jeg iallefall drikke. Muligens en øl om dag også:D Å kutte ut alt vet jeg ikke om er en god løsning; men å gi slipp på noe, for å få noe annet - det høres ut som en god deal med meg selv :p

Også glemte jeg å fortelle om gårsdagens trening:boxing: - det ble styrke en dag til ja... Ikke bra, så nå ble det en tvungen pause på meg. Så i dag blir det gåtur igjen; lenge siden sist så jeg gleder meg til det.

Fedona 11-07-12 18:23

Du er så flink med treningen! Selv om det ble mye styrke... Heia heia :) flott at du rapporterer, motiverer oss andre også. Jeg skal på yoga i morgen igjen. Minst en gang i uka er målet, helst to etterhvert, men er ikke helt der ennå. Tar lang tid å restituering seg for meg. I går plantet jeg roser så svetten skvatt! Treningen det også...Kjenner det i dag ja... :p

God tur til syden :)

Tarato 12-07-12 18:10

takk Fedona! dere motiverer meg veldig også! Det ble tur i dag også, ei lita mil. Kjenner jo at jeg liker aller aller best å gå, så jeg må skjerpe meg så det ikke blir bare gåing. Begynner å få noen kommentarer på at jeg har gått ned i vekt; deilig deilig. Satser fortsatt på å ikke legge på meg i ferien. Må jobbe med den saken tror jeg:p tenker nemlig å ta meg en øl ved bassenget, og vurderer så muligens innvilge meg en liten pose chips hvis det passer sånn - og jeg har holdt meg i skinnet resten av dagen. :D Vi får se. Jeg er jo veldig flink til å gi meg selv "mat"premier da ser dere; litt for flink egentlig;)

Tarato 13-07-12 18:46

Hei! Her pakkes og pakkes det, og det er mye dilldall som blir med. Vekta viste 76,7 i dag; 0,2 kg mer enn sist fredag. Veldig fornøyd med det for sist helg spratt den nemlig opp i 77,5 og ble der et par dager. Har jobbet hardt for å få den ned med både mat og med trim. Må vel sjekke vekta i morgen også, før vi drar.

Fedona 13-07-12 19:29

Du må si deg fornøyd med det nå på sommeren ;) Jeg var nede i 76, så ble det 78 og nå er det 77... Men jeg føler meg bra og det er det viktigste, selv om målet er ti til ned. Men det er kanskje litt mye... Vil jo ikke at rynkene skal komme heller... Hvor høy er du Tarato?

Ønsker deg en fantastisk ferie :)

Tarato 13-07-12 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1366842)
Du må si deg fornøyd med det nå på sommeren ;) Jeg var nede i 76, så ble det 78 og nå er det 77... Men jeg føler meg bra og det er det viktigste, selv om målet er ti til ned. Men det er kanskje litt mye... Vil jo ikke at rynkene skal komme heller... Hvor høy er du Tarato?

Ønsker deg en fantastisk ferie :)

Rynker vil vi ikke ha! Jeg er 170 - enn du?
Målet er nå 75, deretter 72 og så 70. Så får vi se. Jeg har vært nede i 67-68 for mange år siden, det var ikke helt pent syntes jeg. Mye som hang og slang men denne gangen går det saktere og jeg trener mer...vi får se :D hvor langt skal dere andre?

Tarato 14-07-12 09:53

God morgen! Innom en snartur før vi drar til flyplassen. Koffertene er ferdig pakket, passet er lagt i veska, billettene likeså. Bikini og badebukser er med. Og kredittkort. Da er vi berget for det meste. Resten er med som tilbehør :)

Vekta viste 100 g ned fra i går, så nå ligger jeg 100 gram over minstenotering. Et heftig utgangspunkt å reise på ferie med siden målet er å ikke gå opp (regner med å trenge en ukes tid for å kvitte meg med vann mm når jeg er tilbake) i ferien. Ja ja; det er greit å ha hårete mål :D

Vet ikke hvordan det er med nettilgang på hotellet, så hvis dere ikke hører noe fra meg så er det grunnen. God sommer enn så lenge!!

Fedona 14-07-12 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1366844)
Rynker vil vi ikke ha! Jeg er 170 - enn du?
Målet er nå 75, deretter 72 og så 70. Så får vi se. Jeg har vært nede i 67-68 for mange år siden, det var ikke helt pent syntes jeg. Mye som hang og slang men denne gangen går det saktere og jeg trener mer...vi får se :D hvor langt skal dere andre?

Jeg er 173. Tenkte først å gå ned til 67, men om jeg holder meg på 70-72 så er jeg kjempefornøyd. Kos deg masse i syden :)

VSB 16-07-12 18:43

Ser ut til å være omtrent samme str alle 3 her da. Jeg er 172cm og vil holde meg rundt 70kg.

Var et par dager i Gøteborg nå, og ferie+Liseberg=noen utskeielser, men såppass veloverveid de fleste at jeg ikke vil snakke om sprekk. Tilbake på rett kjøl!

Middag i dag var selvfisket, grillet torsk, nam! Jeg stod for roingen, mannen for fisking. Så litt trim ble det og... Vekta ligger igjen hjemme, så den er ukjent...

Fedona 16-07-12 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1367246)
Ser ut til å være omtrent samme str alle 3 her da. Jeg er 172cm og vil holde meg rundt 70kg.

Var et par dager i Gøteborg nå, og ferie+Liseberg=noen utskeielser, men såppass veloverveid de fleste at jeg ikke vil snakke om sprekk. Tilbake på rett kjøl!

Middag i dag var selvfisket, grillet torsk, nam! Jeg stod for roingen, mannen for fisking. Så litt trim ble det og... Vekta ligger igjen hjemme, så den er ukjent...

Så herlig å ha ferie fra selve vekta også :)

VSB 17-07-12 11:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1367328)
Så herlig å ha ferie fra selve vekta også :)

Ja, tror det er veldig sundt for meg. Spørs omm jeg klarer å holde meg unna de dagene hjemme nå før vi reiser mandag igjen... Ser ut til at dere gjør en go jobb i ferien da. Stå på!

Tarato 20-07-12 19:09

Heia! Bare innom med en hilsen fra varmen. Alle, og da mener jeg alle, gode forsetter gikk dukken på dag to. Veskebalansen vedlikeholdes med vann, øl, cola light og rødvin. I den rekkefølgen. Spiser mye grønt og råkost, men dog alt for mye. Svømmer en del, og trimmer minimalt utover opp og ned av solsenga. Regner med jeg er tilbake på siste minstenotering til jul. Og det beste - det er verdt det ;-)

God sommer enn så lenge!

VSB 20-07-12 22:20

Vi trenger alle å slappe av litt iblat, ikke bare fysisk... Har hatt mine utskeielser hva mat angår og vekta var litt opp, men dog ikke for ille. August er ferien over og da blir det strengere regime. Nå prøver jeg å lytte til kroppen og holde karbo utskeielsene til et minimum.

Fedona 21-07-12 13:33

Har bestilt oss tur til las vegas til uka. Helt sånn på sparket da jeg fikk vite at min søster skal gifte seg der :) så er veldig spent på hvordan det går med kostholdet mitt der borte... Lurer på om jeg skal ta med meg mitt eget lavkarbo brød.... Litt stressa akkurat nå for dette ble bestilt i går og vi reiser mandag. Har stand by billetter så krysser fingrene på at vi kommer med flyene... Men galgleder meg :) juhu! Vegas here se come :D

VSB 25-07-12 21:02

Fjellferie og mye turer og frisk luft. Spiser nok derfor mer fedonish for tiden. Tror kroppen trenger de ekstra kh nå. Men deilig med aktivitet da! Håper dere andre har en flott sommer:)

suverene severina 26-07-12 14:10

Leeenge siden jeg har vært innom her nå - godt å se at dere holder koken :D. Høres deilig ut med sydentur Tarato - og husk, det forbrenner faktisk mange kcal å svømme!

Selv måtte jeg stikke fingeren i jorda å gå ned på kcal for å få i gang vektnedgangen igjen. Men det gir resultater, så fram til jeg reiser på skikkelig ferie om to uker blir det et nokså stramt regime. I dag noterte jeg minstevekta på mange år - 68,7 kg:w00t:. Målet er å ligge mellom 63-65 kg (er kortere enn dere langbente damer), og det ser ut som om det kan være mulig, selv om det har tatt lenger tid enn jeg egentlig hadde planlagt. Samtidig: fordi ting har tatt så lang tid, og jeg har ligget leeenge på samme vekt, så ser jeg at om jeg ligger på et visst kcal nivå, så holder jeg vekta. Og det er godt å vite - for det betyr at jeg ikke må være matnazi på livstid.
Det er utrolig deilig å føle seg vel i klær jeg forsåvidt har brukt de siste årene, men som nå sitter fint, og ikke sånn at jeg må gå slik eller sånn for at valkene ikke skal synes. Dessuten tror jeg beina mine har godt av en lettere bør å bære på - kjennes sånn ut.

Nuvel - nå skal jeg jobbe litt itl, så hjem og lage lavkarbovafler for å ha med på tur i morgen. Skal ha langhelg til trøndelag, og selv om jeg vet det blir utskeielser - så kan de begrenses. Det er også en nyttig lærdom - maten smaker ikke bedre om den spises i store mengder. en liten croissant er faktisk like god som en stor - og like tilfredsstillende. Mye man (jeg...) måtte bli over 40 før jeg lærte :eek:.

fortsatt god sommer til dere alle!

VSB 26-07-12 22:39

... Og så erfarer man (i hvert fall jeg) at en del HK utskeielser ikke er godt. Lagt bort både brød, syltetøy, kjeks mm etter en bit fordi det ikke var godt! Skal jeg skeie ut, så må det være noe som er verdt det. Litt å lære, det å legge fra seg noe påbegynt, enten det er fordi man er mett eller annet.

Tarato 30-07-12 11:02

Heisann mine venner - da er jeg hjemme igjen. Landet sent lørdag kveld, og det var alldeles deilig å komme hjem. Jeg ser at vi alle gjør oss noen erfaringer, og jeg vil bare minne om at det aldri er for sent å lære - og at det noen ganger kan være for tidlig. Og at etterpåklokskapen ofte er den beste lærdommen:):). Dette gjelder på alle områder, også mat og hva som kan passe best i perioder.

Gratulerer Severina med beste notering! Det tallet misunner jeg deg altså! Jeg misunner deg fjellferie også VSB; det er drømmen min det å kunne gå i fjellet med sekken. Har ingen som vil være med dessverre, verken på fjellturen eller på treningsturene som må tas først :( Fedona er vel i Las Vegas for tiden? Herlighet; bryllup der borte må være en opplevelse.

Jeg er enig i at skal en først skjeie ut må det være verdt det; da er det bedre å ta litt av noe en virkelig ønsker enn å ta litt av noe en likevel kan la være.

Ferien gikk over all forventning; vekta viste oppgang på 1 kg over minstenotering i morges, noe jeg er veldig fornøyd med det, tross alt var det mye lekkert å ta for seg på matbordet. Jeg spiste mye grønt/råkost (ofte i laker/oljer), grønnsaker og kjøtt. Mye av maten ble fritert og jeg spiste litt av det også men holdt meg unna pommes frites og desserbordet. Jeg spiste litt brød; tok den sprøstekte skorpen av loffen mannen min spiste :p og litt skorpe av pizza og pitabrød. Og mye øl, vin, cola light og en is hver dag ;). Svømming gjørde nytten jeg ser det, og så gikk vi lange turer hver kveld. Om vi ikke gikk så fort så gikk vi minimum 5 km hver dag. Og i noen-og-tredve-grader så gjorde det monn ;)

Mens jeg har ligget på solsenga har jeg spekulert på hva som kan være et realistisk vektmål for meg fram til jul. Jeg har gått ned ca 1 kg pr mnd det siste halve året (egentlig har jeg gått dem ned mange ganger hver måned når jeg tenker meg om:p) - og det må kunne være oppnåelig i høst også? Altså 5 kg ned fra 1.august til 1.januar? For å få det til må jeg trene/være i krevende aktivitet 3 ganger i uka, ikke spise mat jeg ikke tåler og ikke spise for mye/ofte.

Så..da er det offentliggjort/sagt høyt og forplikter meg mer enn om bare jeg hadde visst det. Har dere noe mål? Hva, til når, hvordan?

VSB 31-07-12 16:56

Målet mitt er å stabilisere på 70.... Det er nok utfordrende nok. Spent på vekta etter ferie. Tror kroppen har trengt de ekstra kh med mye og lange turer, men merker også problemer som forstoppelse, kviser... Noen dager med abstinenser foran meg nå...

Spist mørkt rugbrød, fiberrik knekkebrød, et par enkkle pommes frites (ikke spesielt godt...) en softice og noen grove kjeks på tur. Kjenner kroppen krever mye mat med det aktivitetsnivået som har vært... Begrenset med eget fett å forbrenne, så det sitter godt!

Vektrapport fredag!

Tarato 31-07-12 20:54

Du kommer til å greie å stabilisere deg VSB; jeg er sikker! Vi som sliter litt mer (enn de som "raser ned"), får desto mer erfaring som vi tar i bruk etterpå. Jeg våger å påstå at det blir vanskeligere å gå opp etter målet er nådd siden jeg har jobba mye hardere for å gå ned enn hva jeg har gjort før - samt at jeg vet hva jeg kan spise og ikke, mengder osv. Dette er ikke blitt en kur for meg; det har faktisk blitt en livsstil. Dog jobber jeg med hvordan jeg skal gjøre det i praksis ute blant andre (i det sosiale livet), men det kommer det og.

og du...jeg blir litt nysgjerrig på kostholdet ditt slik du beskriver det. Er det dette du spiser når du går i fjellet/turer? Neste spørsmål (er rimelig uvitende...): må du det og i så fall hvorfor? Det er ikke sikkert du får abstinenser de neste dagene; jeg merker ingenting etter mine utskeielser hvertfall.

VSB 01-08-12 14:21

Dette har vært på tur ja. Kjenner kroppen trenger litt ekstra kh. I tillegg har det noen praktiske årsaker. Fant fort ut at knekkebrødt gikk i tusen knas... Maten skulle være enkel, matpakke og fristende. Samtidig, ungene ble bestikket med litt sjokolade, kjeks ol i småPauser... Frister en del da, når energien er på vei ned... Prøvde å velge litt fornuftig da... Hvis jeg ikke får litt ekstra kh med høyt treningsnivå, blir jeg uhorvelig sulten, men det har nok blitt litt mer en nødvendig. Så løsningen har blitt inspirert av Fedon og bergquist sin bok ttrre ing och lchf.

VSB 01-08-12 14:22

(Softice ol var rene utskeielser...)

Tarato 02-08-12 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1370573)
Dette har vært på tur ja. Kjenner kroppen trenger litt ekstra kh. I tillegg har det noen praktiske årsaker. Fant fort ut at knekkebrødt gikk i tusen knas... Maten skulle være enkel, matpakke og fristende. Samtidig, ungene ble bestikket med litt sjokolade, kjeks ol i småPauser... Frister en del da, når energien er på vei ned... Prøvde å velge litt fornuftig da... Hvis jeg ikke får litt ekstra kh med høyt treningsnivå, blir jeg uhorvelig sulten, men det har nok blitt litt mer en nødvendig. Så løsningen har blitt inspirert av Fedon og bergquist sin bok ttrre ing och lchf.

Da skjønner jeg. Det kan være at det er riktig kost på lange turer (som du sikkert skjønner har jeg ikke vært på det :(). Det er sikkert utfordrende å finne balansen mellom det du trenger og det du kan tenke deg ekstra attåt. Og den softisen trenger vi ikke snakke om gjør vi? Du har vel "gått den av deg" før du spiste den. Må innrømme at jeg har spist is i syden jeg også; hver eneste dag :cool: Og jeg har ikke gått den av meg for å si det sånn ;)

Fedona 03-08-12 08:29

Hallo alle sammen :) er på vei hjem etter en fantastisk ferie i las vegas og California! Sitter nå i Frankfurt og venter på fly til Norge om noen timer. Har reist i over 24 timer zzz jet lag og oppblåst mage etter dårlig mat i ferien. Prøvde så godt jeg kunne å holde meg til lavkarbo, men det er nesten umulig når man reiser der borte og bare spiser på restaurant. Er allergisk mot hvitløk også, og det gjør det enda vanskeligere. Derfor la jeg en plan om å karbe meg gradvis opp til en topp de to siste dagene for så å gå tilbake til lavkarbo og ketose igjen når jeg kommer hjem. Kanskje det vil hjelpe på å kiskstarte vektnedgangen igjen? Skal ikke veie meg på noen dager for har masse vann i kroppen kjenner jeg. Artig å lese hvordan dere har hatt det også :) Snakkes snart igjen når jet lagen har lagt seg :p

VSB 03-08-12 09:47

Dagens vektoppdatering (kjempe skummelt å gå på vekta...)

71,8 det er 1,8 opp fra minstenotering, men 0,7 ned fra halveis i ferrien. Så må si meg fornøyd:)

Tarato 03-08-12 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1371056)
Hallo alle sammen :) er på vei hjem etter en fantastisk ferie i las vegas og California! Sitter nå i Frankfurt og venter på fly til Norge om noen timer. Har reist i over 24 timer zzz jet lag og oppblåst mage etter dårlig mat i ferien. Prøvde så godt jeg kunne å holde meg til lavkarbo, men det er nesten umulig når man reiser der borte og bare spiser på restaurant. Er allergisk mot hvitløk også, og det gjør det enda vanskeligere. Derfor la jeg en plan om å karbe meg gradvis opp til en topp de to siste dagene for så å gå tilbake til lavkarbo og ketose igjen når jeg kommer hjem. Kanskje det vil hjelpe på å kiskstarte vektnedgangen igjen? Skal ikke veie meg på noen dager for har masse vann i kroppen kjenner jeg. Artig å lese hvordan dere har hatt det også :) Snakkes snart igjen når jet lagen har lagt seg :p

Velkommen hjem Fedona! Høres ut som du har hatt en super opplevelse og tur. Du skal ikke se bort fra at de siste dagene kan være en god start igjen; blir spennende å høre!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1371090)
Dagens vektoppdatering (kjempe skummelt å gå på vekta...) 71,8 det er 1,8 opp fra minstenotering, men 0,7 ned fra halveis i ferrien. Så må si meg fornøyd:)

GODT jobba!!! Og du er jo nesten på 70 tallet allerede så det er litt vanskeligere å gå ned, ikke sant?

Jeg var også på vekta i morges og den viste akkurat det samme som før jeg reiste på ferie; 76,6. Men snikveiing onsdag viste 76,1... Og jeg vet akkurat hvorfor jeg var en halv kilo tyngre i dag enn før to dager siden :D:D og det var verdt hver eneste ting :rolleyes:

Nå skal vi ha middag og grille; gleder meg. Det er bare så deilig å spise en rett etter to uker på hotell hvor en samler litt av alt på et fat - og dermed får stort sett de samme smakene hver eneste dag. Ikke rart en blir lei av maten da:p

VSB 03-08-12 23:07

Ja, rart det at man blir lei buffet, men jeg har kjent på det selv...

Flott at du også holder vekta i ferien Tarato! Ikke stort mer å forvente i ferien. Og når det kommer til utskeielser, så snakker vi livsstil og da må vi lære å håndtere de og, finne ut hva vi tåler osv. Det må vel bli litt prøving og feiling.

Tarato 03-08-12 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1371282)
Og når det kommer til utskeielser, så snakker vi livsstil og da må vi lære å håndtere de og, finne ut hva vi tåler osv. Det må vel bli litt prøving og feiling.

Signerer denne!

Fedona 05-08-12 19:05

Da er formen bedre etter den lange hjemreisen. 48 timer fra vi forlot hotellet til vi var hjemme... Har vært dødssliten hele helga!

Jeg skulle jo ikke veie meg før etter noen dager, men jeg klarte ikke la være. Opp to kilo. Men neste dag var de borte igjen :D nå har jeg spist lavkarbo i to dager og regner med å være i ketose igjen snart. Skal sjekke i kveld.

Deilig å være hjemme så jeg får spist ordentlig mat! Har funnet ut når jeg er ute og reiser så spiser jeg lavkarbo så langt det lar seg gjøre, men velger hk der hvor der hvor valget er hvitløk eller hk. Tåler ikke en smule hvitløk engang og det er jammen ikke lett når man er og reiser ute i verden gitt. De har hvitløk i alt! Er det noen av dere som reagerer på hvitløk med magekramper og diaré?

Tarato 05-08-12 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1371567)
Da er formen bedre etter den lange hjemreisen. 48 timer fra vi forlot hotellet til vi var hjemme... Har vært dødssliten hele helga!

Jeg skulle jo ikke veie meg før etter noen dager, men jeg klarte ikke la være. Opp to kilo. Men neste dag var de borte igjen :D nå har jeg spist lavkarbo i to dager og regner med å være i ketose igjen snart. Skal sjekke i kveld.

Deilig å være hjemme så jeg får spist ordentlig mat! Har funnet ut når jeg er ute og reiser så spiser jeg lavkarbo så langt det lar seg gjøre, men velger hk der hvor der hvor valget er hvitløk eller hk. Tåler ikke en smule hvitløk engang og det er jammen ikke lett når man er og reiser ute i verden gitt. De har hvitløk i alt! Er det noen av dere som reagerer på hvitløk med magekramper og diaré?

Velkommen tilbake, og grattis med å ha holdt vekta. Jeg reagerer ikke på hvitløk (men derimot på omtrent alt annet). Det kan ikke være enkelt å reagere på noe som er i - som du sier - omtrent i all mat.

Jeg har glemt å sjekke om jeg er i ketose eller ikke, men går ut fra at jeg er det siden alt over ett glass vin går "rett i fletta". Kanskje jeg og burde sjekke?

Her har helgen vært særledes rolig; som om jeg samler krefter til å dra på jobb i morgen. Har IKKE lyst, men må... Når skal dere tilbake til hverdagen?

Tarato 05-08-12 22:51

Tok en sjekk og joda; stixen ga godt utslag. Måtte det vare!!!!

Fedona 05-08-12 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1371623)
Tok en sjekk og joda; stixen ga godt utslag. Måtte det vare!!!!

Bra :)

Jeg starter jobb på tirsdag. Jeg jobber deltid nå til jeg blir helt frisk. Ha en fin dag på jobben i morgen :)

VSB 06-08-12 08:43

Jobb tirsdag her og. Har ikke helt motivasjonen enda nei...

Fedona 06-08-12 11:37

Det er noe med det å starte opp etter ferien ja... Men så kommer man fort inn i rutinen igjen ;)

Jeg fant ut at jeg er i ketose allerede! Etter to dager med lk igjen. Så nå skal ermene brettes opp og kostholdet skal jobbes med for å komme meg ned i match vekt! Håper jeg får en kickstart nå! Noen gode råd om overgangen slik at vekta går mer ned etter noen dager med hk? Vurderer å hoppe på sds mat en periode igjen, vi får se...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.