![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Endelig hjemme!
såå godt å få spist litt. kyllingvinger og aioli :D! Ender på 22 karber i dag, bare fordi jeg måtte ty til en skyr i mangel på noe annet. Tallet burde ha vært 16... Jaja, bedre lykke i morgen. Det blir definitivt kyllingvinger til lunsj i morgen. Disse var gode. 1,9 karber/100. Fra euroshopper. |
Sitat:
Frukt og bær har karber, og en halv boks cc gir da ikke nok fett til å vare en hel dag. Du får i deg for mye protein i forhold til fett også, noe jeg har lært er en vanlig nybegynnerfeil. Jeg gjorde også det helt til Pruttilutt foreslo å bruke aioli blandet med majones som dip. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg føler jo at ting går riktig vei (ift fraværende blodsukker berg-& dalbane og at opplever meg mindre oppblåst), Men jeg verken veier eller måler - så da har jeg liksom stix'n for å bekrefte / ankrefte... Bør kanskje ikke teste på en stund? Hvor ofte tester dere andre? |
Sitat:
Men så lenge stixen gir fargeutslag hver dag, og du fortsetter som du har gjort, trenger du jo ikke teste så ofte. Jeg går vel lei til slutt jeg og! :D |
Sitat:
Har slutta å teste, men tok en nå for moro skyld. Ikke tegn til utslag. Men jeg er absolutt i ketose!:rolleyes: Har en ånde som skreller neglelakken av fingertuppene :D |
Sitat:
Har bare planer om at klærne skal passe litt bedre - og ta godt vare på helsa mi! :) |
Sitat:
Når jeg har stix tilgjengelig er jeg også sånn som "bare må" sjekke for å være sikker.. Og nå har jeg nesten litt abstinenser fordi jeg ikke får sjekka stix, veid eller målt:rodme: Litt kontrollfreak kanskje:uskyldig: Men er greit å hvertfall ha en indikator for at ting er på stell synes jeg=) |
Idag har jeg vært hos kokken og fått kremfløte:D Tenkte at det var lurt for å få i meg litt mer fett.. Blei ikke ordentlig mett av lunsjen idag, men ville heller ikke spise mer for det eneste alternativet jeg fant var kylling i karrisaus og den faste salaten ved siden av- ikke egg bare eggerøre som jeg tok litt av.. Men jeg vet jo ikke om det kanksje er litt melk i eggerøra og kanskje litt mel i karrisausen(prøvde å spise mest mulig"reint" kjøtt ikke skuffe på med saus) så da blei det bare sånn.. Men fløte i kaffen, det hjelper det asså=) Jeg har 2 egg i kjøleskapet fra frokosten her også som jeg kan hive litt majjo på utover natta;) Ser nok ut som om jeg kommer til å ende opp på ca 3 måltider her ute, må jeg ha MM er det jo alltids no pålegg å finne eller et knekkebrød å knaske på:rolleyes:
Nå er det jammen 3-kaffe igjen, tiden går fort på disse skifta altså:ja: Ønsker alle en god natt og en herlig dag imorgen:hearts: |
Jeg da vøttø, skriver og skriver sånn innimellom, kjeft på meg hvis jeg babler for mye her inne=) Gikk bare å tenkte på; for en FANTASTISK følelse det er å ikke gå å føle seg oppblåst og at magen er som en ballong hele tiden!:) Det er noe jeg har sliti mye med når jeg har vært på jobb tidligere(hjemme og, men her er man liksom rundt folk HELE tiden i tillegg) og nå er det liksom bare borte... I love it!:love:
Og den fløten i kaffen gjorde underverker den, fikk den gode metthetsfølelsen igjen og fortsatt ikke sulten etter 2 kopper med kaffe+fløte i 3-tiden:D Hvem trenger rundstykker og yoghurt som de andre her trykker i seg liksom??? Neeei, det blir magen bare sinna av... Nå er det snart kvelden for meg og, bare 3 kvarter igjen så er det mat, dusj og senga:) Så er det opp igjen i halv4-4 tia for å komme meg på møte.. Tenker jeg kanskje må stå opp og ta kaffe med fløte til frokost, evt putte fløte i kaffekoppen jeg tar med på møtet-namminamm :sikle: |
Sitat:
|
Good morning! :o
God nyhet: Steike fint vær, er svett allerede av varmen - og jeg sitter på kjøkkenet uten vindu. HOH! Orker ikke spise enda, men tar med en pakke fløte på jobb, så har jeg en dæsj i kaffen. :rolleyes: Mindre god nyhet: Gikk på vekta, opp 600 gram fra i går. Etter en runde på toalettet (eller 7), måtte jeg heller i meg 750 ml vann - jeg var så tørst! Tisset godt i morges først. I dag blir den store fett-dagen. Barer uroer meg litt for hvordan magen skal oppføre seg i dag på jobb:D Ha en elskelig dag alle sammen! |
Sitat:
Jeg veide meg forresten i dag. Ettersom mensen er over og jeg IKKE følte at tallet ble riktig på mandag. Samt at jeg reiser på ferie i morgen uten mulighet å veie meg der. Så jeg har nå en før-ferie-vekt. Har gått ned 1,1 kg siden mandag!! http://i391.photobucket.com/albums/o...yer/woohoo.gif |
Sitat:
Nysgjerrig nok: Da forstår jeg veldig godt at du ikke vil veie/måle. Men du merker det på klærne etter hvert ja! Fortsett i samme stil :) Rikkemor: Bare koselig at du sitter i natten og skriver, så blir det noe å lese til morgenkaffen også:p Vi andre skriver jo mens du sover. Synes du er så flink som klarer deg så bra på jobben! Har også merka den deilige ikke-oppblåstheten ja. Befriende! Pruttilutt: Du må ikke veie deg hver dag vet du;) Håper magen blir bedre i løpet av dagen! Selv er jeg superhappy i dag. Dag 3 på fettfaste og ned 1,2 kg fra i går :heia: Det betyr at jeg har gått ned 2,4 kg på fettfasten, og enda er det en dag igjen :) Endelig er jeg over 5 kg i vektnedgang totalt, en milepæl. I dag skal jeg kjøpe meg et klesplagg i belønning :D |
Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig. Det er faktisk bare min andre tur noensinne til sydlige/varmere strøk, og første turen var helt annerledes enn denne her nå. Nå skal vi reise sammen med en god del familie og bo i eget hus. Akkurat det ser jeg som positivt, da all inclusive på hotell var forferdelig for vekta mi sist! Og så har jeg litt angst for at vi skal ha ferie så snart etter skjerpingen av kostholdet mitt. Jeg har vært jojoslanker i 7 år, og vet så godt alt om det. Men jeg kan bare håpe og TRO at jeg faktisk lærer litt av alle mine feil for hver gang. Det som har vært litt "revolusjonerende" for meg denne gangen, her i starten med dere, er at jeg ikke anser fy-mat for KOS lenger. Folk sier "jammen du skal jo på ferie, så du må jo unne deg og koose deg litt". Men nå syns jeg ikke det er KOS lenger å spise is, kaker, brød, pommes frites osv. Hva som er kos med å bli GØRRmett på restaurant, vondt i magen og bare vil legge seg nedpå med det samme man kommer hjem og bli der? :rolleyes: I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen. Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? :p Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv. Så da har jeg et håååååp om å nå målet mitt for ferien. Og det er rett og slett å holde vekta. Det er sikkert et tåpelig mål her inne, men skal jeg være ærlig? Jeg har aldri noensinne hatt en ferie (jul/sommer) uten å gå opp en del kg... Så om jeg klarer å komme hjem med samme vekt som nå, så er det en BRAGD for meg. Innerst inne ønsker jeg gjerne å gå ned 600 gram da, for da kommer jeg ned på et nytt titall!! Men tør liksom ikke håpe... Men alt annet enn å gå opp da. Tror dere det kan gå? Og kan dere heie litt på meg mens jeg er borte :D Har sannsynligvis ingen mulighet å surfe på forum mens jeg er borte. Men tenk på meg, og jeg skal heie på dere i mitt stille sinn :heia: Gleder meg til å komme tilbake om TO uker og lese om alle kiloene dere har gått ned. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Etter et aldri så lite panikkanfall i går kveld, måtte jeg veie meg i dag, og vekta viser 600 gram NED siden mandag!:D Så noe gjør jeg tydligvis rett ;) Det er jammen meg helt sykt, at jeg får spise all denne deilige maten, spiser når jeg er sulten og blir god og mett, OG fortsatt går ned!! Happy! Hvem trenger kake da liksom!:D |
Elanesse: Det tror jeg kommer til å gå helt fint! Frokost blir sikkert no problemo, alle vil vel ha egg og bacon i ferien? ;)
Jeg var i Alicante i fjor, og min erfaring er at de mest turistifiserte restaurantene serverer mye biff og pommesfrites, pizza og den obligatoriske paellaen. Men det er mange fiskerestauranter, tapas må jo være en drøm! og mye annet godt :ja: De lokale matvare butikkene har kjempegodt utvalg i både kjøtt og grønnsaker, så det blir nok ikke et problem! KOOOOS DEG!!! |
frustrert og lei meg i dag, veide meg og har siden onsdag gått opp 300 gram, ble slutt på mensen i dag da, vet ikke om mensen har noe sammenheng, har ikke skeiet ut i det hele tatt, kjenner jeg er så frustrert nå, huff
|
Jeg må veie meg hver dag for å være mentalt "med". Det har litt med kontroll å gjøre. Også har det litt å si hva jeg har spist. Siden jeg ikke har vært noe interessert i å telle hverken det ene eller det andre, så har veiinga vært min telling. :rolleyes:
|
ja føler jeg må veie meg hver dag jeg og, men klarer virkelig ikke få i meg vann, det er helt ille
|
Sitat:
|
Kan alle sende meg en PM med det de vil det skal stå i "presentasjonen" så skal jeg legge inn de jeg rekker i dag. Skal bort i helgen og må ta resten på mandag:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke noe du kan tilsette vannet, slik at det blir enklere å få i seg? |
kan vel prøve å ha oppi noe sitronekstrakt, men det holder med 2 liter vel?
|
2 liter er en fin start ;)
Jeg synes det er best å ha vannet i halvliter flaske, da har jeg kjempekontroll på hva jeg får i meg og jeg har med flaska overalt :nikker: 2 liter er jo kun 4 små flasker! |
da prøver jeg det, vet jeg er veldig dehydrert, derfor lavt blodtrykk, var på sykehuset 2 ganger sist helg pga svimeanfall.
har mye stress i kroppen og mye vann i kroppen så tror ikke alt vannet har slippet |
Det er anbefalt 2.5 - 3 liter, men 2 liter er en flott start! Er gjerne slik at om man først "venner" seg til å drikke mer, føler man seg oftere tørst også :D
Ut fra dette med lavt BT osv, sørg for at du får i deg nok salter! Halvbland gjerne farris og vann :) |
Hva drikker du til måltider da jenta26? Du må vel bli tørst?
Jeg ELSKER vann, så drikker det hele tiden. Eneste annen drikke jeg får i meg er pepsi max, men det er kun litt i helgen! Ellers bare vann vann vann. Syns det er så enkelt, for det er lett tilgjengelig å få kaldt. Det slukker tørsten, og er friskt og godt. Jeg får helt noia av vann med smak i, eller fun light saft eller noe. Men hvis det kan hjelpe andre å få i seg vann så... Jeg bruker flasker på jobb ja, så det er greit. Sluker raskt en sånn 0,7 Imsdalsflaske. |
kan ikke fordra farris, og må ikke ha i meg mye salt da det binder vann i kroppen.
jeg drikekr mye pepsimax da |
Men hvis du er dehydrert er det faktisk viktig å få i seg litt salter :ja:
|
Sitat:
Hvis det da er noe som var ment at alle skulle sende - :) |
Sitat:
|
Sitat:
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg? Eller..? Sorry at jeg har så tungt for det - kan jeg skylde på ketosen?! :eek: Klem fra meg og takk for tålmodigheten!! |
Sitat:
|
wow, tror jammen meg ketosen begynner å "virke"! Har omtrent ikke vært sulten idag!:eek:
Det var nok fett som var tingen, frokost bestod av3 ostekjeks med bremykt, fet spekepølse og majones ;) Samt en kopp kaffe med masse fløte! |
Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?:confused: |
Sitat:
|
Tusen takk for hjelpen:)
Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?:confused: Er det forskjell på morgen og kveld...? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |