![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
Kreativ og flink er du Photobscura:heia:Flott blogg! |
Takk! Så hyggelig! :)
|
Fiiiin jakke! Jeg har 3 prosjekter på pinnene nå, så jeg må snart få ferdig noe...
|
Takker!
Har flere prosjekter på gang jeg også. Har nettopp hekla ferdig min trehundrede oldemorrutelapp, så må jeg skaffe mer svart garn og montere. Og så strikker jeg på en kjole til meg selv, hadde noe bomullsgarn liggende som passa. Og så skal jeg begynne på en singletkjole til venninna mi, og en strikkebunad til niesa mi. Puh! |
Det går unna hos deg Photo :D Lekker jakke :)
|
Kjempefin jakke, Photo! :heia:
***************** Så, Dere som hekler, hva er det enkleste å starte med når jeg vil lære meg å hekle? Jeg kan lage mange masker, og vet hva de heter :p men har ikke satt dem i system i form av ett arbeid.. har litt lyst å lage bestemorsruter, går det greit som nybegynnerprosjekt tro? |
Hjertelig!
|
3 Vedlegg
Hårstrikk med blomst, marihøne og humle som var bursdagspressent til søs. Pulsvarmere som ikke har fått noen eiere ennå og kanskje ender opp i gårdsbutikken ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har funnet en måte å bruke de gamle båtkarta på. Har laminert og lagd spisebrikker, serviettboks og en boks til småting. Skal ha dette i båten.http://home.no/eccostrikking/Bilder/serviettboks.jpg
|
Så genialt!!
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Takk skal dere ha, da prøver jeg på det neste regnværsdag :) |
Sitat:
|
Jeg har hekla min første genser, er kjempestolt. Har kun noen oldemorruter på samvittigheten fra før av.
http://home.no/eccostrikking/Bilder/heklagenser.jpg |
Utrolig stilig sistegang! Hvor har du oppskriften fra?
|
Sitat:
|
Wow, kjempebra, Sistegang!
|
Har blitt hekta på hekling for tida. En eller annen gang får disse vel en eier. Hekla av bomull sport på nål. 3,5 mm.
http://home.no/eccostrikking/Bilder/babyconverse.jpg Mønster på Järbo garn |
Så kule de er, sistegang!
Takk for link, jeg må teste ut oppskrifta :smile: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan jeg bruke Tuva til denne oppskriften da? Trodde det var 100 % ull i Tuva? |
Jeg har nettopp begynt på Mariusdress til minstemann :) Storebror har fått tynn Mariusgenser (Lanett) i lys grå så nå får minsten dress i samme farger :):)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fant Bomull Sport på Bogerud Tekstil, og har nå begynt på min første Baby Converse :heia: |
1 Vedlegg
Har strikka en haug bosniatøfler i trefargemønster i barnestørrelser. Artig og fin måte å bruke opp restegarn på! :)
|
Photo, strikket ikke du en lusekofte for en stund siden? Jeg driver og leter etter mønster til en "dameformet" lusekofte, aller helst med typ setesdal/fana-mønster - tenkte jeg kunne konsultere kjente kilder først. :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Se her!
http://www.prosjektmalawi.no/ - klikk på lenka "Babytøy og babyluer" til venstre. Det er helt sikkert mange av dere her inne som har restegarn liggende - strikk en lue eller 5 for de små nyfødte i Malawi! Jeg strikket to luer i går kveld, men oppjusterte størrelsen til pinne 4, for den første jeg strikket ble knøtteliten. Men det spiller sikkert ingen rolle hva slags luer man lager. :) |
Så flott initsiativ :)
|
Hei,kjempeflott med en slik hobbyside :)
Heia,fint vi brukere kan dele hobbyside,takk :)
www.pickles.no www.garnstudio.com www.ravelry.com - krever registrering.[/quote] |
Dere er skikkelig flinke, altså! Har scrollet fort gjennom noen sider her nå, og allerede plukket opp en mengde nye prosjekter jeg har lyst til å prøve :o
Bl.a. den piratvesken i dobbeltstrikk som Camomilla lager, perfekt julegave til en venninne av meg! Og de utrolig søte Bosniatøflene til Photo, og en hel del annet! Sitat:
|
Man kan strikke til syke barn i norge også: http://www.amandaprosjektet.org/apx.html
|
Sitat:
|
Heisann :) Eg er ganske ny her på forumet, og er veldig glad i håndarbeid av alle mulige slag.
Ta gjerne en titt innom bloggen min :) |
Da har jeg begått litt blogging igjen! Endelig ferdig med mitt evighetsprosjekt.
Se her! :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |