Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

Benedictee 10-08-10 12:32

Sv: Tråd for junistartere

ojojojoj, så tregt dette går nå :P Ned 300gram! whuptie..jaja, ned er ned.

Ditta 10-08-10 12:35

Kjempestolt av datteren min som slengte seg med meg når jeg startet i juni. Hun har tatt av seg ca 8 kilo siden 20 juni! :) Deilig å være to om ting som dette.

JKBB 10-08-10 12:51

Jeg hadde veiedag i går! Denne uka ble det stillestans....har venta litt på det egentlig, for nå har det gått veldig bra, lenge. :) 11 kg på 8 uker! :) Eller på 9 uker blir det nå da. :p
Fikk mensen i dag da, så lurer litt på om dette kan være grunnen til at nedgangen har stoppa opp...(er glad i å skylde på ting!) :p

Ha ei fin uke alle sammen!! :))

grotingeling 10-08-10 14:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marteamanda (Innlegg 912981)
Veiedag igjen! 81.8 kg denne uken.

Etter en uke har jeg gått ned 2.4 av 3.2 kg jeg gikk opp i feriepausen, og sitter igjen med 800 gram etter at vann og litt sånt har forsvunnet.
Gleder meg skikkelig til å komme under 80!

Så bra :heia: - 80 er rett rundt hjørnet vet du
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 913458)
Hei der!

Da er jeg tilbake igjen. Gir ketose en siste sjanse! :-D Jeg gikk ikk ened et gram forrige gang jeg prøvde, i 4 uker, så jeg gav opp, litt ihvertfall. Dro på ferie og gikk opp 1 kilo, men spiste lavkarbo med noen utskeielser. :)

Nå har jeg tenkt en ny strategi. Mer fett, mindre proteiner og trening. Kommer fortsatt til å spise 1/2 skive med rugbrød, for å unngå diaree, men er fortsatt i ketose, så fortsetter så lenge jeg går ned. Har gått ned igjen det kiloet jeg la på meg pluss 500g. altså 1,5 kilo på 2 uker.

Vel, jeg ser at dere andre har gått ned SVIMLENDE tall, jeg vil og!!!! :-D

Cec xxx.

Velkommen tilbake :klem: - vi er mange som vil så du er i godt selskap.
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 913564)
ojojojoj, så tregt dette går nå :P Ned 300gram! whuptie..jaja, ned er ned.

300gram ned er absolutt noe å feire :heia: - hurra hurra hurra (det gjelder å være positiv har jeg hørt :D)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 913583)
Jeg hadde veiedag i går! Denne uka ble det stillestans....har venta litt på det egentlig, for nå har det gått veldig bra, lenge. 11 kg på 8 uker! Eller på 9 uker blir det nå da.
Fikk mensen i dag da, så lurer litt på om dette kan være grunnen til at nedgangen har stoppa opp...(er glad i å skylde på ting!)
Ha ei fin uke alle sammen!! )

Flott resultat på 9 uker, og tante rød er nok grunnen til ukens pause i reduksjonen - blir bedre neste uke skal du se :klem:

Selv har jeg gått opp 1,5kg - og de eneste grunnen jeg finner er mensen som kom i helga :( samt at jeg har vært syk i nesten 2 uker.
Matinntaket har vært nesten helt etter boka, litt lite grønnsaker men ellers fin fordeling mellom proteiner, fett og karber.
Satser på at det meste er borte neste uke.

Tidl. medlem 14-08-10 12:26

Trenger sårt motivasjon for å fortsette...Vekta står stille, kanskje litt opp også. Fikk sånn dum tvil om at kanskje dette var galt, kanskje skal jeg over på GR kur igjen, kanskje, kanskje. For mye fett, riktig???? Tvilen er over meg og er helt i villrede akkurat nå. Føler at jeg virrer litt mye i hodet på hva jeg skal gjøre. Leser på forumet at ja, dere går jo ned så huff, har vel kanskje spist mer lavkarbomat enn ketolyse, muligens en sammensurium av alt.

Benedictee 14-08-10 12:54

Enig med Karillen...har begynt å vurdere ett normalt lavkalorikosthold!! Ik, få meg vekk fra disse tankene!!Gi meg styrke til å steke egg og bacon til tross for at man trenger vernedrakt!

Ditta 14-08-10 13:21

Da jeg gikk på kuren forrige gang hadde jeg det sånn mange ganger men valgte å bite tennene sammen :) Jeg veide meg ikke så ofte og har begynt med det samme nå, kroppen trenger jo tid til å jobbe og da kan det være greit å ikke stresse med vekta. Har et mer variert kosthold denne gangen, ikke så mye egg og bacon som første gang men mer salater og også lavkarbobrød. Favoritten for tiden er brødskive med en diger mikroomelett med litt ketchup på..er godt det. Håper at dere ikke gir opp og at vi kan fortsette sammen her, både med å inspirere hverandre og hjelpe hverandre på veien :)

*lørdagsklemmer til hele gjengen*

Tidl. medlem 14-08-10 14:43

Hallo Benedictee:D Du fikk meg nu til å flire..nå har jeg endelig bestemt meg igjen. rett bort til stekepanna med egg og bacon...Nam det smakte virkelig godt:)Så nå prøver jeg igjen, ketolysestixen skal atter bli rosa eller noe..har vært uten resultat den siste uken mens jeg har sulta meg.. Sammen er vi krutt eller noe....

Benedictee 14-08-10 14:44

Brrrrrra Karillen :D

Vintergumman 14-08-10 15:22

Usj, hvis valget står mellom å sulte seg og spise smaksløs mat, eller velte seg i herlig seterrømme, smør og kjøtt uten dårlig samvittighet vet jeg hva jeg velger ;) Har nå ikke prøvd GR selv, men har fått for meg at det er "spis litt av alt du liker". Vel, litt for meg (lørdagskos) har en tendens til å bli alvorlige mengder når jeg først setter igang. Akkurat som en alkoholiker som kan kose seg med litt øl på lørdagen. Ender ikke alltid helt heldig, tror jeg. Enda en grunn til at jeg selv foretrekker ketose, det er deilig at det ikke er lov med søtsaker, da behøver jeg liksom ikke ta mer stilling til det.

Tro nå ikke at jeg ikke har hatt stillestående perioder. Jeg har vel brukt 13-14 uker på de ti kiloene som er borte nå. Det går gjerne opp før det slipper og raser ned litt. Og det er demotiverende, men jeg trøster meg med at dette er en livsstil jeg kan leve med hele livet. Det er ikke som å sulte seg + trene, og likevel ikke se resultater. For DET er demotiverende som tusan!

Hvis man er dritt lei av egg og bacon så lag noe annet? Får litt på følelsen at egg&bacon er lavkarboens Grandiosa. Himla enkelt og billig, egentlig ikke så godt.

(Ps. dette er ikke en kjeftepost fordi jeg liksom oppfatter at dere sutrer, for det synes jeg ikke at dere gjør. Jeg ville bare legge igjen noen ord, men de ble ikke så oppmuntrende som de kanskje burde ha blitt. Jeg ser det ble veldig fokusert på meg, meg, meg, men jeg får heller ta høyde for det. :) )

Benedictee 14-08-10 16:01

hehehe...enig med den med alkoholikerene..en remse sjokolade av en 200grams plate?..rekti..

egg og bacon bruker jeg som eksempel for det er det eneste high fat måltidet jeg greier å komme på..hehe, jeg er en av de som er rimelig hjernevasket av lavkalorimat, spiser stort sett bare magert kjøtt og grønnsaker framfor salat. Rosenkål MMmMm..ulempen er at nå er jeg raka fant..og det rimeligste jeg finner er pølser og lomper. Utfordring for lysta.

MAR 16-08-10 12:19

Veiedag igjen, 80.5 kilo denne uken. Sååå nær å være under 80 nå, jeg er kjempegira - er av en eller annen grunn veldig opphengt i det 80-tallet akkurat nå.. Neste mandag SKAL jeg ligge under 80 :D

Ditta 16-08-10 17:31

Flottings marteamanda! Gleder meg kjempemye til jeg også kommer dit at jeg bikker over til syttitallet :)) Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden har jeg galant hoppet over den. Neste mandag er det 4 uker siden forrige veiing så da blir det spennende å se hva som har skjedd :)

MAR 17-08-10 10:45

Oi, spennende!
Om jeg hadde selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden skulle jeg definitivt gjort det, må være et skikkelig boost når man ser tallene :D

Benedictee 17-08-10 12:02

85,4 idag :( Blir så deprimert av å ha gått OPP en kilo at jeg ikke vil oppdatere tickeren før det går ned igjen :P

JKBB 19-08-10 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marteamanda (Innlegg 916869)
Veiedag igjen, 80.5 kilo denne uken. Sååå nær å være under 80 nå, jeg er kjempegira - er av en eller annen grunn veldig opphengt i det 80-tallet akkurat nå.. Neste mandag SKAL jeg ligge under 80 :D

Skjønner den fikseringen på 80-tallet ja! :) Jeg har det på samme måte, men med 90-tallet! Er 92,5 nå, og jeg GLEDER MEG til jeg er nede på 80-tallet! Jeiii! :D

MAR 19-08-10 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 918588)
Skjønner den fikseringen på 80-tallet ja! :) Jeg har det på samme måte, men med 90-tallet! Er 92,5 nå, og jeg GLEDER MEG til jeg er nede på 80-tallet! Jeiii! :D

Hehe, det er absolutt noe med det, at når jeg nå er SÅ nære, så vil jeg dit MED EN GANG, hihihi :D Greit nok at man ikke skal stresse med vekten og alt det, men jeg føler på en måte at å passere et rundt tall nesten blir et automatisk delmål, så jeg blir supergira.
Lykke til! Er nok ikke lenge igjen for noen av oss :D

MAR 23-08-10 07:45

Veiedag igjen, 79.7 kilo - hurra :D Superfornøyd med det, har sikla lenge på å komme under 80 :)
I tillegg morsomt å komme ned til overvekt i følge BMI (i stedet for fedme), selv om jeg ikke egnetlig legger nevneverdig vekt på den delen :)

Ditta 23-08-10 16:40

Veiedag i dag, er 4 uker siden sist og i dag viste vekta 83.8 (gammeldagsvekt med viser så det er litt vanskelig å se helt nøyaktig). Går jevnt og sikkert nedover og det er jo supert. Tålmodighet er en dyd...er i allefall det de sier, kan ikke skryte på meg den dyden :p

Gratulerer så mye med det magiske 7-tallet marteamanda!!!

MAR 23-08-10 18:56

Tusen takk, er knallfornøyd med det :D Forresten synes jeg du virker veldig tålmodig, skulle gjerne hatt selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden! :D

Tidl. medlem 26-08-10 11:28

Endelig tilbake på ketolyse. Stixen har vært rosa ei uke igjen nu så det begynner å gå nedover etter at jeg gikk opp 1,5 kg. ser atter 74 tallet på vekta. Måtte sette opp ticken min men hadde ikke lyst. Ærlighet varer lengst..Nå skal det bli fart på sakene igjen. Iallefal 0,5 kg uka eller mer..(håper jeg).Håper på nedgang igjen til neste mandag..Stå på videre dere alle sammen og spis godt..

Tutta112 30-08-10 13:33

Begynte i Juni på lavkarbo og klarte å få noen kilo, men så kom den lage sommeren og alt var tilbake til det gamle, nå har jeg begynt på ktolysekuren og har vært i ketose i en uke, men ingen nedgang enda :(:( men jeg lest litt her inne på forumet og funne ut at det ikke er så uvanlig, får bare håpe denne uka vil vise noen resultater :):cool:

Benedictee 31-08-10 22:46

Yessir! har ikke turt å gå på vekta etter forrige ukes carbfrenzy! Men er godt igang. Igår besto menyen av egg og bacon to ganger :O og idag hadde jeg egg og bacont il frokost, salat til lunsj med egg, reker og kylling og nå til middag/kvelds hadde jeg salat og stekt kylling i strimler og farse, med guacamole ved siden av. har plutselig begynt å få sansen for denne guacamolen...hvordan lager man det?

Er megamotivert igjen nå, og skal skal skal skal skal skal ikke drite meg ut igjen..nå er det ingen festivaler, ingen fester og ingen andre fristelser :)

Full peis!

Vintergumman 01-09-10 18:55

Nå er sommern over :(

Men det betyr jo at jeg/vi har holdt på med dette en årstid allerede :)

tmaria 02-09-10 09:56

Har nå fullført 3 måneder på ketolyse, og ikke skeiet ut en eneste gang!
Ganske stolt :D
Vekta har kun gått ned 9,8 kg - men målt i cm har jeg gått ned 90 cm til sammen. Over- og underarm, bryst, mage, hofter, lår og legger.

Det er jeg meget fornøyd med :D

Ditta 02-09-10 22:34

Så super flink du har vært! Gratulere så mye med det og lykke til videre :)))

Limoncella 03-09-10 10:37

Gratulerer til alle som har kommet så godt igang! Og til dere som sliter litt... Stå på!:)

Er det noen som har erfart at man går mere ned om man ligger oppe rundt 60-70 karber? Jeg har hatt et par utskeielser og i dagene etterpå har jeg gått mere ned enn om jeg har vært kjempeflink og holdt meg på rundt 20 karber.

Tutta112 03-09-10 10:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 926889)
Har nå fullført 3 måneder på ketolyse, og ikke skeiet ut en eneste gang!
Ganske stolt :D
Vekta har kun gått ned 9,8 kg - men målt i cm har jeg gått ned 90 cm til sammen. Over- og underarm, bryst, mage, hofter, lår og legger.

Det er jeg meget fornøyd med :D

gratulere så masse, og uten å skeie ut :) kjempeflott

Zillah 13-09-10 14:03

Hallooooooo?
Har alle junifolka slutta, eller? ;)

Ditta 13-09-10 16:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 932863)
Hallooooooo?
Har alle junifolka slutta, eller? ;)

Still going strong ;) Har bare slutta å veie meg så ofte og da blir det jo ikke til at man har så mye nytt å melde her inne ;) Dattern min som jeg har gått på ketolyse sammen med er ferdig nå, hun har gått ned 14 kilo...er jo bare litt missunnelig siden hun har fått så bra resultat men også kjempestolt over at hun har vært så flink. Mor må nok belage seg på å ta det sakte men sikkert nedover ;)

Vintergumman 13-09-10 17:14

Still going on, har vel aldri vært kjempeaktiv på akkurat denne tråden, da :p

Men blir litt mye med jobb og andre spennende tråder her, så da blir man litt stille.
Var nettopp på vekta etter en hektisk, men herlig dag på jobb - 107,9, ooooh sweeeeeeeet looooord. Skal nå kose meg med lammebog og løk og papriiiika, så den noteringen kommer nok ikke til å holde, men kanskje jeg ser den igjen i løpet av uka. Ganske herlig og utrolig, med tanke på at jeg har totalt binga på fåriiiiiiiikål i helgen.

rik 13-09-10 17:33

Følger på her, men tar det som et langtids prosjekt selv om jeg har kastet unna 15 kg. Står ovenfor store utfordringer nå som jeg skal på langtidsferie til Spania. Får ta det som en utfordring å se hvordan dette blir fremover. Nå vet jeg hvilken type mat man bør holde seg til så det skal vel gå bra. Er egentlig veldig fornøyd med resultatet til nå, selv om det føles tøft enkelte gang når man er matlei, alt byr imot og matlysta er lik null, og egg og bacon er pyton, men man må ha noe å fylle i kroppen. Skal fortsette...... :cool: Lykke til alle andre som følger på her!!:)

Zillah 13-09-10 17:43

Ja, fokus endrar seg naturlig nok litt når ein kjem meir inn i tralten og det er mykje å følge med på her på LK :)

Eg skal ta ein ny gjennomgang av boka i kveld, delvis fordi det er på tide m ein liten repetisjon syns eg, og delvis for å kanskje låne ho bort ei stund og da kan det jo vere greit å ha det litt nyferskt i minnet uansett. :cool:

Zillah 13-09-10 17:45

Å, ja, og kjekt å høyre frå dykk igjen.*vinker* Det var liksom det eg eigentleg hadde tenkt å seie i forrige innlegg da, men det gløymde eg :rolleyes:

Benedictee 13-09-10 20:28

Har heller ikke vært veldig aktiv her de siste ukene pga 3 uker ferie etterfulgt av en ekstra blodsukkeruke hvorav en måned bortkastet :/ heldigvis registrerer jeg at vekta iallefall ikke har gått OPP, men heller ikke ned. Jobber hardt med motivasjonen da jeg er i en frossenpizza-periode hvor jeg bare vil ha kjappest mulig mat billigst mulig uten å måtte gjøre stort selv..akk o ve. Ligger mellom 84,5 og 84,9 på vekta..Skal ned på 80 i første omgang for ikke å miste motivasjonen siden jeg skal ned så mye mer. 80, så 75, så 70 og etter det må jeg se det an litt i forhold til kroppen. Vet rett og slett ikke hvor kroppen passer seg å ligge. men satser på et sted mellom 65 og 70 kg.

Så, idag har jeg laget riktig middag, og håper å øke resultatene jeg fikk de to første mnd som vist i tickeren.

Tidl. medlem 17-09-10 11:32

Hei alle sammen. Har vært inne noen ganger og sett at det har vært svært stille...regnet med at alle sliter litt som meg med de grammene som så gjenre skulle blitt borte fra badevekta..
Har nå endelig begynt å vise seg litt..nå er den bare 100 gram fra at 73 tallet skal vise seg..skjeiet ut med et rundstykke av havre i går så det vil nok straffe seg, bakte kake til jobben og måtte jo smake bare litt på om sjokoladefyllet var god nok, ja det var iallefall veldig søtt..men følte litt at jeg hadde syndet i går...utrulig hvor man straffer seg selv tankegang..
Ny dag nye muligheter ...egg og bacon, litt squash, litt paprika, kaffe og vann + vitamintabeletten, så frokosten er iallefall etter boka

Ditta 20-09-10 17:14

Veiedag i dag igjen, 4 uker siden sist. Vekta viste 81.5, alts 2,3 ned siden siste gang. Målte meg også rundt magen, siden jeg starta har jeg gått ned 14 cm! Er litt stolt jeg da ;)

Tidl. medlem 20-09-10 18:25

jippi:) endelig nedgang denne uken. 1,6 kg..snart vises 71 talllet. Deilig.

Zillah 20-09-10 18:25

Flott, Ditta :)

rik 18-10-10 23:32

Ja nå er vi langt uti oktober. Det var deilig å komme tilbake til Spania og denne gang kunne føle seg vel ved strandkanten. Her blir vi en stund utover i vinter, men kuren følger jeg, om ikke helt slavisk så går det enda nedover på vekten. Det var egentlig ikke noe vanskeligere med maten her en hjemme i Norge. Kanskje heller litt lettere på bakgrunn av ferske grønnsaker som er lett tilgjenngelig.:cool: Lykke til dere andre som har det på samme måte som meg, lever av ketogen kost!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.