![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
Så ikke denne før nå. Softis er det enkleste jeg lager av dessert. 1 pk frosne bær 1 pk fløte litt sukrin Pisk kremen til fløte. Kjør bærene i blender til de har inntatt sorbèt-konsistens. Bland sammen og smak til med sukrin eller annen søtning. Kanongodt! |
Sitat:
Dette høres knallgodt ut, og såå snadder i den kommende (forhåpentligvis) sommervarmen. :D |
Sitat:
HAHAHAHA! Tror ikke jeg var helt på nett da jeg skrev det der. :lol: |
Hvor stor er den pakken med frosne bær da Bee? Her trengs nøyaktige notater!;)
|
Sitat:
Tror det er 450-500 gram. |
Sitter og lager middagslister for de kommende ukene, og gikk inn her for litt inspirasjon, men nå har jeg jo bare lyst på is :lol:
|
I dag skal jeg ha;
Kjøttboller; Svinekjøttdeig fløte sitronpepper salt oregano hvitløk Servert med freste gr.saker og evt litt fløtesaus:p |
Sitat:
:lol: I dag skal vi ha blomkålpizza. Topping: Tomatpurè tilsatt litt vann, oregano, grillkrydder og hvitløkspulver, tomat, paprika, løk, ost, bogskinke og spinat. :sikle: |
I dag spiste jeg kyllingbiter i karrisaus med salat til - kjempegodt! :)
|
I dag var det grillet ribbe og grillet andelår med sopp og skaldeman's coleslaw :ja:
|
Oksestek med hjemmelaget rødvinsaus, og smørdampet rosenkål. :) Sjokoladetrekte jordbær i fløte til dessert! :hungry:
NAM! |
Fårikål! :sikle:
|
I dag skal jeg i konfirmasjon og spise buffè :sikle:
(ikke mye hjelp til inspirasjon kanskje, men alikevel. Buffè :love:) |
Jeg elsker når det blir servert buffé i selskaper, for da kan jeg velge akkurat det jeg vil, fremfor når jeg blir servert en tallerken med bittelitt kjøtt og masse tilbehør jeg ikke kan spise...
Jeg skal ha grillmat i dag! |
Indrefilet av svin og asparges. Mannen og guttungen får fløtegratinerte poteter til.
|
10 egg, stekt i masse klarert smør, 1 nakkekotelett, 200g poteter som er skjært opp som kips og stekes i klarert smør, 100g bacon og en del egg+smør+litt sirup blanding. Jupp alt er til meg :D
|
ovnsbakt laks med smøreost, servert med jukseris og brokkoli
|
Tacograteng
|
Egentlig biff, bearnaise og litt salat, men det blir kveldsmat, for mannen jobber sent i dag. Så middagen i dag ble tunfisksalat med majones, egg, tunfisk, en anelse løk, hjertesalat, rømme, sennep, sitronsaft og kvernet pepper over. Skikkelig namnam!
|
Lammenakkekotelett med smørrrr :D
|
Sashimi! Jeg mangler wasabi, men det får stå sin prøve.
|
Sitat:
Håhåhå, det var tider da, da jeg kunne spise så mye. Nå får jeg knapt ned et par speilegg. :knegg: Høres godt ut! Vi hadde fiskegryte i dag. I morgen blir det argentinske lammepølser med potetmos. Jeg har lyst å smake litt på potetmosen men vurderer å heller lage blomkålstappe. Synes i grunnen det smaker bedre. |
uffuff, i dag ble det pizza på meg, og jeg som bare har gått på det i to dager! Er barnevakt, og det var det de serverte til middag
|
1 Vedlegg
mmmmm Taco
|
Vi har spist strimlasvin med masse krydder og kålmos som tilbehør. Sinnsykt godt!
|
Jeg har spist en improvisert formrett med asparges, rester av stekt kjøttdeig og chilikrydder, med masse ost over. Nam!
|
Kom over grillmix fra grillstad til 39 kr pakka, så da ble det hvitløkmar. biff i dag og karrysvin til lunsj i morra! :sikle:
Og champignong med basilikumolje, samt Gerds mozarellagratinerte aubergin-skiver til biffen. |
PANNEKAKER :D med masse fett og bacon!
|
I går ble det rask mat - blomkålmos og en burger, masse grillkrydder og sukkerfri ketchup og sennep.
|
I dag blir det kveite med hollandaise-saus, broccoli og asparges. Hvis de har igjen kveite innen jeg kommer meg til butikken... :rolleyes:
|
Bacon og speilegg med pannestekt potet og flådde tomater.
|
Stekte,strimlede nakkekoteletter stekt m rødløk,rød paprika og squash. Bittelitt tomatpure og hvitløk. Lager en saus av cf og tikka masalakrydder...(kald saus)
og server grønn salat til og pitabrød til dem som kan spise det:) |
Kjøttkaker og kålstuing av nykål.
|
Stekt bacon, kokt brokkoli og blomkål med bearnesaus:D
|
Sitat:
|
Kalkunkjøtt i biter surret i panna sammen med brokkoli, blomkål og paprika. Mot slutten av steketiden tilsettes masse fløte og krydder.....nam nam og holder meg mett leeeeeenge!
|
Biffstrimler stekt i original grillolje fra Caj P. sammen med litt løk og surret i creme fraiche. Stekte grønnsaker i tillegg. NAM!:D
|
Sitat:
Jeg moser den når den er ferdig så den ikke skal bli så "sausete". Klarer ikke å bruke JBK i den f.eks. |
Hei. I går blei det sein middag på meg. Sjekk du heimesida mi, her har eg lagt ut bilete og oppskrifter :)
http://lavkarbo.net/#home |
I dag skal vi ha ovnsstekt laks med smørdampet blomkål og blåmuggostsaus.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |