Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

Runegutt 13-01-11 03:02

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Frokost: 3 egg
Lunch: Kjøttpudding, agurk, løk, tomat og remuladen min
Middag: Kalkungryte suprise + 4 taffelostekjeks med leverpostei
Kvelds: 1 Atkinsbar, noen lavkarbo nøtter, en boks torskerogn.

Ligger rundt 20 karber/døgn
Er i ketose

Vekta står stille, men etter siste ukes ras, var det forventet. Er fornøyd med 1/2-1kg/uke

Veiedag er egentlig fredag.

Emine 13-01-11 05:57

Slenger meg på her jeg også :)
Startet 07.01. Har gått ned 3 kg.

Har prøvd å spise alle måltider en "skal" til nå jeg.. Men burde kanskje følge tipset med å bare spise når man er sulten.. For å spise når man ikke er sulten er virkelig ikke noe særlig. Har skumlest tråden her , men får lese den nøyere nå tenker jeg!

Fjasnissen 13-01-11 09:42

Hele tankegangen om at man skal spise ofte og små måltider for å øke forbrenninga er utdatert og usann. Kroppen forbrenner hele tia. Spis når du er sulten og til du er passe mett. Dette er det eneste dere behøver å tenke på i forhold til når dere skal spise. Dette betyr også at man kanskje må spise litt saktere enn det enkelte av oss gjorde før, fordi det tar litt tid før kroppen sier ifra om at den faktisk er mett.

surime 13-01-11 10:43

Dette er min fjerde dag på ketolysekuren, og eg føler meg heilt topp. Går og ventar sånn halvvegs på det ubehaget som ketolyseboka seier at truleg kjem til å kome, men eg håper jo at det ikkje gjer det. Syns det er herlig å ete egg og bacon til frukost med kaffi og fløyte til. Har gått ned 1,5 kilo på tre dagar, så så langt er alt flott.

MaritR 13-01-11 11:26

Noen som husker hvor mye fett vi skal ha pr dag??? Sitter å regner på det jegg spiser og tror jeg får i meg for lite fett....greit med 15 karb, men fettet...Har ikke boka forran meg akkurat nå siden jeg er på jobb:o

Fjasnissen 13-01-11 11:35

Heisann Marit :)

Skal vi se om jeg kan klare å si det riktige da. Jeg var jo alltid litt slepphendt med både fett og proteiner, så lenge karbene var riktig.

15 gram karbo
1 gram protein pr kilo kroppsvekt (mer hvis du er en aktiv person)
Resten fett.

Tror det er noe sånt som 70-75% fett.

Benedictee 13-01-11 11:37

Ser ingenting i veien med en nakkekotelett, stekt sjampis og en god dæsj rømme til frokost :D

MaritR 13-01-11 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1000557)
Heisann Marit :)

Skal vi se om jeg kan klare å si det riktige da. Jeg var jo alltid litt slepphendt med både fett og proteiner, så lenge karbene var riktig.

15 gram karbo
1 gram protein pr kilo kroppsvekt (mer hvis du er en aktiv person)
Resten fett.

Tror det er noe sånt som 70-75% fett.

Takk lille venn....var noe slikt jeg også trodde :)

Midnight Choir 13-01-11 12:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 1000560)
Ser ingenting i veien med en nakkekotelett, stekt sjampis og en god dæsj rømme til frokost :D

hehehehe, ved første øyekast overså jeg "stekt" foran "sjampis", så jeg ble umiddelbart imponert over dagligdags glam med champagne til kotelettene:D:D:D

ikea 13-01-11 12:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1000062)
link? :)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....+kj%F8ttboller :)

Taran 13-01-11 13:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 995693)
Hehe. Satse på at det gikk bra vel :p

Huff, nå er jeg så sjokolade sugen at jeg spiser "lissom" sjokolade som gutt ungen på 5år har laga på leke komfyren. Haha. Snakk om desperat :P

Hei :)
Jeg er på min andre uke og har hatt "fysing" helt til i går, da lagde jeg meg en form med: 100 g Cocosa og 100 gr sukker/melkefri sjokolade og noen never med hakkede nøtter jeg liker, smelta alt og hadde det i ei lita form med bakepapir og inn i kjøleskapet. Skar opp i biter - fett og godt og man orker ikke mer enn en liten bit eller to - og vips sukkersuget forsvinner. :D
Det er ca 48 karber pr 100 gr i sjokoladen jeg kjøpte så blir ikke mye pr. bit.

Lykke til!

hope10 13-01-11 16:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MaritR (Innlegg 1000540)
Noen som husker hvor mye fett vi skal ha pr dag??? Sitter å regner på det jegg spiser og tror jeg får i meg for lite fett....greit med 15 karb, men fettet...Har ikke boka forran meg akkurat nå siden jeg er på jobb:o

Så dette i en annen tråd:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13741

Kanskje denne kan være til hjelp?

Emine 13-01-11 17:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1000435)
Hele tankegangen om at man skal spise ofte og små måltider for å øke forbrenninga er utdatert og usann. Kroppen forbrenner hele tia. Spis når du er sulten og til du er passe mett. Dette er det eneste dere behøver å tenke på i forhold til når dere skal spise. Dette betyr også at man kanskje må spise litt saktere enn det enkelte av oss gjorde før, fordi det tar litt tid før kroppen sier ifra om at den faktisk er mett.

Begynner å skjønne det nå ja :) Og hvis jeg klarer å snu de innkjørte mønstrene enda litt mer, og til å slutte å tenke på mat hele tiden, bare spise når jeg er sulten og la kroppen styre det selv.. Ja det må være en SKIKKELIG befrielse!

Emine 13-01-11 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surime (Innlegg 1000484)
Dette er min fjerde dag på ketolysekuren, og eg føler meg heilt topp. Går og ventar sånn halvvegs på det ubehaget som ketolyseboka seier at truleg kjem til å kome, men eg håper jo at det ikkje gjer det. Syns det er herlig å ete egg og bacon til frukost med kaffi og fløyte til. Har gått ned 1,5 kilo på tre dagar, så så langt er alt flott.

Dag 8 her, og hodepinen kom for fullt tidligere i dag. Ubehaget er visst noen som er veldig individuelt skjønner jeg, kanskje du er heldig og slipper helt unna? :D

Cassiopeia 13-01-11 19:02

Jeg tror jeg melder meg på her jeg :)
Egentig brgynte jeg i oktober, men det har butta imot. Jeg har stått stille, gått opp litt, gått ned et par kilo, stått stille, gått opp litt, gått ned et par kilo til...
Jeg ser tydelig at vekta svinger i takt med månen, så jeg får ikke panikk når jeg har gått opp to kilo fra siste veiing (slik som i dag), men jeg synes det går alt for sakte.

Jeg satser på at det hjelper å gå sammen med dere andre!
Motivasjon og råd er alltid velkomne (og jeg hjelper så gjerne om jeg kan).

Som dere vel ser av tickeren min, så skal jeg ned mye, minst 30 kg. Jeg har satt 70 kg som mål, men vi får se hva som skjer når jeg er der.
Etter ketolysestandarden er 7 kg på tre mnd veldig lite når jeg har så mye å ta av, så jeg må prøve å finne ut hva jeg gjør feil. Jeg har ikke vært flink nok til å notere meg hva jeg spiser, så fra og med i dag blir det strengt regime med matdagbok på meg.

Arbeidshypoteser per i dag:
1. Jeg drikker for lite vann
2. Jeg spiser for lite
3. Kroppen min reagerer negativt på svinekjøtt.

Bollemor 13-01-11 19:05

hei:)
Da har jeg nettopp inntatt en nydelig biff middag:) mmmm det var godt det:)
hvordan går det med folk?
Her går det så det suser.. ikke veid med siden mandag, men håper på et stort vektnedgang da oxo;) litt redd jeg spiser litt lite fett, så lurer på er det ikke noe jeg kan lage av smør? Forsalg??? hihi

Midnight Choir 13-01-11 19:54

Føler det går bra med opplegget, og begynner å få fram kreativiteten hva angår matretter, heldigvis. Idag ble det brokkoli- og blomkålgrateng fra Landlord, med biter av avokado og 8 skiver fårepølse. Veldig godt! Og så digg å variere bort fra de enorme mengdene med egg jeg har fortært den siste tiden...! Nå er det kaffe med matfløte som gjelder, og til kvelds rester av pizzaen jeg lagde igår (se kommentar lenger oppe for oppskrift):) Gikk raskt ned i starten, så gikk det bittelitt opp igjen, så det blir spennende å veie på mandag. Er heldigvis i ketose, og da regner jeg med at alt er som det skal.

Lykke, lykke til, alle sammen!

hope10 13-01-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 999946)
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D. Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:

Pizzabunn:
1 beger cottage cheese (moses)
4 egg (piskes)
150-200 g revet hvitost
--> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter

Fyll:
Kjøttdeig av svin
Oregano
Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l)
En liten boks tomatpuré
Fersk rosmarin (hakkes)
Hvitløk
2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte
Salt og pepper
Revet hvitost på toppen

Stekes på 200grader.

Denne var suuuuper god :D Hadde denne til middag idag, å skal ha rester i matboksen imorgen, sammen med salat :D

Settter pris på at dere deler oppskrifter dere har testet selv, jeg er ikke så flink med å teste mange nye, men skal forsøke meg litt nå :)

Midnight Choir 13-01-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1001114)
Denne var suuuuper god :D Hadde denne til middag idag, å skal ha rester i matboksen imorgen, sammen med salat :D

Settter pris på at dere deler oppskrifter dere har testet selv, jeg er ikke så flink med å teste mange nye, men skal forsøke meg litt nå :)

Så bra! :)

Venus Willendorf 14-01-11 00:14

En liten artig oppdagelse:

Tennene mine blir ikke lodne :D

Benedictee 14-01-11 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 1000613)
hehehehe, ved første øyekast overså jeg "stekt" foran "sjampis", så jeg ble umiddelbart imponert over dagligdags glam med champagne til kotelettene:D:D:D

haha! hadde det vært så væl..måtte dessverre ut å kjøre..OG jobbe. Får ta igjen DEN sjampisen ;)

Supah 14-01-11 02:48

Dette vil jeg gjerne være med på! :)

Natt til mandag 10.01.11 gikk det opp for meg. Jeg skal ned i vekt, og det NÅ! Jeg har gått på lavkarbo-diett i 4 dager nå, og har allerede gått ned 2,3 kg! :D

Høyde: 1.72
Startvekt: 94.1
Nåværende vekt: 91.8
Mål: 70

Denne gangen er jeg ikke i tvil. Jeg skal ned 20 kg i 2011! :-) Føles godt!

MaritR 14-01-11 07:06

Uff skjønner ikke noe jeg...har ikke gått ned ett eneste gram denne uka:( Joa har fått mensen, men pleier kun å gå opp dagen føre for å være nede igjen dagen etter....Skikkelig demotiverende dette altså, får satse på at det er kroppen som holder igjen og at det løsner snart.:o

Midnight Choir 14-01-11 08:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MaritR (Innlegg 1001322)
Uff skjønner ikke noe jeg...har ikke gått ned ett eneste gram denne uka:( Joa har fått mensen, men pleier kun å gå opp dagen føre for å være nede igjen dagen etter....Skikkelig demotiverende dette altså, får satse på at det er kroppen som holder igjen og at det løsner snart.:o

Jeg skjønner heller ikke hva som skjer. Nå har det stabilisert seg på ketose (og der er sterkere rosa utslag, så det er iallefall ikke tvil, og dessuten ser jeg jo at jeg nok drikker litt for lite). Likevel har jeg faktisk gått opp i vekt siden veiing mandag og jeg føler at fingrene er litt hovne. Sikkert noe vann i kroppen som har samlet seg opp, for jeg har hatt et godt saltinntak. Samtidig går jo forsåvidt midjen inn og jeg føler meg veldig opplagt, så jeg får skrive det på kontoen for overgangs-ups and downs.....

MaritR 14-01-11 08:22

Merker jeg er i ketose og er ganske så opplagt og jeg drikker 2-3 liter vann hver dag. Føler igrunn at jeg gjør at riktig, så får gjør som deg og føre dette på up and downs kontoen :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.