Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Auguststarternes tråd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35680)

Brittk 14-09-10 12:16

Sv: Auguststarternes tråd

Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)

MarensLille... 14-09-10 13:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 933388)
Tror nok ikke det hjelper å holde seg for nesen for å ikke merke smaken, ettersom at smaksløkene sitter på tunga:) Lukta vil du derimot ikke merke da;)

Men smaksløkene funker ikke så lenge du holder deg for nesa! Bare prøv! :heia: Du kjenner ikke smaken før du slipper igjen! Seriøs! :D

MarensLille... 14-09-10 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brittk (Innlegg 933504)
Eg bruker ei skei cocosa i kaffe og soyamelk, eller kakao( kakao, søtningsmiddel, vann og fløyte) Kjenner ikkje smaken på cocosaen då :)

Lurt! :D Jeg liker kokos da, så for meg er det vel heller konsistensen av å spise det rent som ville vært det verste :p

Lille34 14-09-10 16:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarensLille... (Innlegg 933551)
Men smaksløkene funker ikke så lenge du holder deg for nesa! Bare prøv! :heia: Du kjenner ikke smaken før du slipper igjen! Seriøs! :D

Sykepleieren i meg nekter å godta dette:o Såfremt man har en av sansene (smaks-) så burde man jo kjenne det, selv om lukte- og synssansen er bort. Men jeg legger meg paddeflat, da det visstnok skal være gjort forskning på akkurat dette:D Jeg prøvde da, med et banandrops, og jeg sverger på at jeg kjente ihvertfall litt smak, altså. Nesten helt sikkert:D

TrillTrall 14-09-10 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 933601)
Sykepleieren i meg nekter å godta dette:o Såfremt man har en av sansene (smaks-) så burde man jo kjenne det, selv om lukte- og synssansen er bort. Men jeg legger meg paddeflat, da det visstnok skal være gjort forskning på akkurat dette:D Jeg prøvde da, med et banandrops, og jeg sverger på at jeg kjente ihvertfall litt smak, altså. Nesten helt sikkert:D

*hehe* Har du ikke opplevd å være så tett i nesa at ikke noe mat smaker noe som helst?

MarensLille... 14-09-10 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 933601)

Hihihihi, jeg ser den ;)

...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p

Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D

Lille34 14-09-10 19:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 933608)
*hehe* Har du ikke opplevd å være så tett i nesa at ikke noe mat smaker noe som helst?

Det smaker jo litt, ikke sant? Sånn bittelitt ihvertfall? Nesten helt sikker på det også:p

Lille34 14-09-10 19:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarensLille... (Innlegg 933633)
Hihihihi, jeg ser den ;)

...det var nok bare hodet ditt som VISSTE at du sugde på et banandrops... :p

Rart med det, men det funker på meg hvertfall! Gjør alltid dette om jeg må ta hostesaft eller annet flytende som smaker giftig... :D

Da har jeg konkludert med at luktesansen er sterkere enn smakssansen, sånn at jeg har litt rett ihvertfall;) Føles mye bedre:D

Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D

Medli 14-09-10 22:57

Da hadde jeg månedsjubileum, ketose fra dag 1 og fortsatt i gang i dag. :) Er litt spent ettersom jeg har gått meg på å prøve ut sukkerfrie sjokolader, siden de inneholder så lite karber.. Men så var det hva disse sukkeralkoholene vil gjøre med vektnedgangen, da. :P Leser flere steder at de kan være veldig store party-stoppers. Vil prøve denne uka og vurdere nedgangen på søndag. Freia 86% kakao er jo helt fint brukbar, selv om man skulle ønsket det var enda litt færre karber i. Skal teste ut en cookies-oppskrift med nøtter og sjokolade til helga. :)

Om man bare finner nok lavkarbo-ting som er nommis så kan man vel også overleve jula uten nevneverdige sprekker. :D

Dollsine 15-09-10 21:51

Da har jeg både kjøpt og smakt på cocosa ;) Ikke så ille på smaken og kokos lukter jo godt. Jeg var mest spent på konsistensen; fryktet at det ville bli et belegg av fett i munnen etter å ha spist det. Heldigvis var det ikke det. Jeg kjøpte den som skal haes oppå mat, brød osv, dvs ikke til steking.
En av dere nevnte at det å ta ekstra fett på kvelden før leggetid fikk fortgang på fettforbrenningen. Det har jeg ikke hørt/lest om før men jeg synes det er inspirerende (alt er det for min del for tiden da:rolleyes:).
Ketostixen gir kraftig utslag hver kveld nå, men vekta (joda..snikveier hver morgen) viser over en kg opp siden mandag. Jeg setter min lit til at det er fordi jeg får "tante rød" på besøk i disse dager. Hvis ikke....:realmad:

Nå er det god natt her i gården; ble så altfor seint i går og når man er i min alder må man ta igjen det tapte:sove:
Ha en super dag i morgen alle sammen!

Nupsida 16-09-10 00:26

Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!

Morro! :D

MarensLille... 16-09-10 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 933671)
Da har jeg konkludert med at luktesansen er sterkere enn smakssansen, sånn at jeg har litt rett ihvertfall;) Føles mye bedre:D

Skal likevel svelge stoltheten min såpass neste gang jeg må svelge medisin som smaker gift (da gjør det jo vondt å svelge uansett...) at jeg holder for nesa mens jeg svelger. Sånn i ren slår-et-slag-for-fellesskapet-ånd:D

Det er sånn det skal være :D *Hihihi*

MarensLille... 16-09-10 21:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 934374)
Har endelig fått begynne på treninga nå! :D Idag var det zumba i en time, knall morsomt! å hardt ikke minst!

Morro! :D

Åååååh, jeg har såååååå lyst å bli med på en Zumba-time på Elixia en gang, men foreløbig har jeg bare stått å smugtittet i døra... :( De er såååå flinke de som trener de timene, og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D
I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;)

Dollsine 16-09-10 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarensLille... (Innlegg 934761)
....og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn..... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns???

Drit! i hva de andre synes! Du er du, de er dem! Gi blaffen! Diss i vei; de kommer til å misunne deg som tør å være SÅ tøff at du gjør det. Kom igjen; dans - og fortell oss hvordan det var. Jeg har råååålyst til å prøve zumba; men treningssenteret mitt tilbyr det ikke dessverre.

Nupsida 16-09-10 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MarensLille... (Innlegg 934761)
Åååååh, jeg har såååååå lyst å bli med på en Zumba-time på Elixia en gang, men foreløbig har jeg bare stått å smugtittet i døra... :( De er såååå flinke de som trener de timene, og jeg, med alle mine tjukkebolla-kiloer, føler liksom at jeg ikke passer helt inn... :p
Kanskje jeg rett og slett bare skal kaste meg inn i det, og driiiiiiite i hva alle andre syns??? Jeg er 30 år og 2 barnsmamma, da er det lovlig at det disser litt vel??? :D:D:D
I morgen blir det hvertfall spinning, så får vi se om jeg klarer å manne meg opp til en Zumba-time i løpet av neste uke... ;)

slik hadde jeg det også.. men jeg hoppet i det, og angret ikke ett sekund! :D

Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D

Nupsida 16-09-10 22:39

har laget lav-karbo knekkebrød, NAM! :D

http://i938.photobucket.com/albums/a...a/CIMG0189.jpg

hmmm 17-09-10 00:22

oppskrift Nupsida?

Nupsida 17-09-10 09:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hmmm (Innlegg 934851)
oppskrift Nupsida?

http://lowcarbs.blogg.no/1267817912_...knekkebrd.html

MarensLille... 17-09-10 13:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 934781)
Drit! i hva de andre synes! Du er du, de er dem! Gi blaffen! Diss i vei; de kommer til å misunne deg som tør å være SÅ tøff at du gjør det. Kom igjen; dans - og fortell oss hvordan det var. Jeg har råååålyst til å prøve zumba; men treningssenteret mitt tilbyr det ikke dessverre.

Ja, du sier noe...:o Flesk er flesk bare en kort stund til, så jeg burde egentlig bare hoppe i det!!! :D (Selvironi har jeg hvertfall nok av ;))

MarensLille... 17-09-10 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 934810)
slik hadde jeg det også.. men jeg hoppet i det, og angret ikke ett sekund! :D

Dessuten så har folk det nok med å trene, enn å sitte å kikke på andre! :D

Jaaaaaaa, jeg kikker på andre når jeg trener jeg da... ;):p Men det er bare fordi jeg er misunnelig... :D

nina75 17-09-10 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 934814)
har laget lav-karbo knekkebrød, NAM! :D

http://i938.photobucket.com/albums/a...a/CIMG0189.jpg

Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige :mad:.. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen?

Nupsida 17-09-10 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nina75 (Innlegg 935164)
Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige :mad:.. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen?

Kan nok være det.. jeg har varmluftsovn heldigvis :)

Nupsida 17-09-10 22:56

Idag bakte meg og mamma lavkarbo gulrotkake, smakte skikkelig godt, men holdt med ett stykke for å si det slik!

http://i938.photobucket.com/albums/a...a/CIMG0199.jpg

Nupsida 17-09-10 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 935219)
Idag bakte meg og mamma lavkarbo gulrotkake, smakte skikkelig godt, men holdt med ett stykke for å si det slik!

http://i938.photobucket.com/albums/a...a/CIMG0199.jpg

JEg spiste forresten ikke kakepynten (hjertene), siden den er ren sukker, men synes den var fin som pynt :)

Medli 18-09-10 03:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nina75 (Innlegg 935164)

Har ikke varmluftsovn, men fikk laget disse uten at de ble seige. Tok vel ekstra varme på, og så får man bare se an steketiden. Det ene brettet mitt ble delvis svidd, og det var ikke godt!
Du får prøve på nytt, men det er mulig å få et bra resultat selv uten varmluft. :P

EDIT:
Var på en innflytningsfest i går, og siden jeg forutså mengder av potetgull og høykarbofestmat så lagde jeg cookies5 på forhånd og tok med en del. Gjett hva som ble totalt spist opp! :D Har heldigvis 4 stk igjen hjemme som jeg kan kose meg med i kveld. Men var kjempegøy å få komplimenter på denne.. alternative baksten min. Også var de så superenkle å lage! Nå kan ikke jeg finmale nøtter uten å bruke en evighet, så de ble mer grovhakkede. Men kjempegode og faste kjeks ble det likevel. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.