Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vimsen85 31-10-10 16:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Gerd.
Har ikke bakemiks. Men prøver meg litt fram. Har kuttet opp ost i biter og håper det blir snadder! ;) Hadde visst ikke mer bacon, så det får jeg heller prøve en annen gang ;)

Opheliia 31-10-10 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 958648)
Jeg lurer på hvorfor jeg aldri lærer? :rolleyes:

Haha, jeg kan ikke gi deg et svar. Fordi jeg er likens (ta en titt på: http://opheliiasverden.blogg.no/1288465043_de_bron.html og deretter les kommentarene, så ser du hva jeg mener:o

Carisma 31-10-10 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 958704)
Haha, jeg kan ikke gi deg et svar. Fordi jeg er likens (ta en titt på: http://opheliiasverden.blogg.no/1288465043_de_bron.html og deretter les kommentarene, så ser du hva jeg mener:o

Hehe, veldig bra :D

For min del ble jeg tatt av vinen i går. Bare to glass, my ass.... :cool:

Kanutten 31-10-10 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 958734)
Hehe, veldig bra :D

For min del ble jeg tatt av vinen i går. Bare to glass, my ass.... :cool:

:lol:

Kanutten 31-10-10 17:49

Hvordan får man ut et drueskall fra kanalene mellom nesen og halsen??? :o

Jeg spiste en drue og begynte umiddelbart og hoste med det resultatet at skallet for opp i nesegangene.. Jeg kjenner at det ligger der og det klørirriterer noe forferdelig! VIL ha det bort! :p Må vel frem med nesehornet...

Bombus 31-10-10 17:58

Er det noen som har prøvd karboblokker?
Jeg tullet til å kjøpe av ren nysgjerrighet, ikke for at jeg trenger på noe vis. Den heter Phase 2. Det står: "Phase 2 er en veldokumentert, trygg og naturlig måte å redusere opptaket av karbohydrater på."
("naturlig", liksom, jommen sa jeg smør).

Men så står det også under dosering: "3 tabletter 5 minutter før et stivelsesrikt måltid." Nå fins det jo flere karbohydrater enn stivelse.

Kanskje den ikke virker på inntak av is og sjokolade, men bare på brød, pasta og potet? Noen som vet?

Kitt 31-10-10 18:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bombus (Innlegg 958752)
Jeg tullet til å kjøpe av ren nysgjerrighet, ikke for at jeg trenger på noe vis. Den heter Phase 2. Det står: "Phase 2 er en veldokumentert, trygg og naturlig måte å redusere opptaket av karbohydrater på."

Men så står det også under dosering: "3 tabletter 5 minutter før et stivelsesrikt måltid." Nå fins det jo flere karbohydrater enn stivelse.

Kanskje den ikke virker på inntak av is og sjokolade, men bare på brød, pasta og potet? Noen som vet?

Søker du på Phase2 her inne, finner du mange tråder!;)

Bombus 31-10-10 18:32

OK. Jeg fant et svar fra jvb et sted: "Karboblokkere nøytraliserer den midlertidige virkningen av alfa-amylase, enzymet som spalter stivelse til glukose iflg Phase 2." Det virker altså bare på stivelse, noe som var litt uklart i forklaringen på pakningen.

Carisma 31-10-10 18:33

Sitat:

Eller ingenting? ;)

Cherry 31-10-10 19:41

Hvordan skal jeg brenne en plate for å spille på vanlig anlegg? Når jeg brenner platene mine fungerer de på pcen og på stereoen i bilen. De fungerer imidlertidig ikke på vanlig stereoanlegg, og det er forferdelig upraktisk nå som jeg prøver å kjøre inn en spinningtime og cd-plata mi IKKE fungerer på senterets anlegg.:(

Zillah 31-10-10 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 958744)
Hvordan får man ut et drueskall fra kanalene mellom nesen og halsen??? ...Må vel frem med nesehornet...

Usj da, så ubehageleg!

Naseskylling var det eg skulle til å foreslå, fint at du har nesehorn, da blir det jo mykje lettare.

Opheliia 31-10-10 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 958744)
Hvordan får man ut et drueskall fra kanalene mellom nesen og halsen??? :o

Jeg spiste en drue og begynte umiddelbart og hoste med det resultatet at skallet for opp i nesegangene.. Jeg kjenner at det ligger der og det klørirriterer noe forferdelig! VIL ha det bort! :p Må vel frem med nesehornet...

Hahahahaha....herregud, er det mulig?? Jeg har aldri vært i den situasjonen, så beklager for at jeg bare ler..og ikke har noen gode råd:o

Opheliia 31-10-10 19:49

Sitat:

Samboeren min kjøpte seg slik for ehm, rundt 1-1,5 år siden og hun gikk faktisk ned...men samtidig så spiste hun også minimalt :o

Så vet ikke helt hva det var som er best, å ikke spise eller å ta karboblokkere:rolleyes:

Bombus 31-10-10 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 958819)
Samboeren min kjøpte seg slik for ehm, rundt 1-1,5 år siden og hun gikk faktisk ned...men samtidig så spiste hun også minimalt :o

Så vet ikke helt hva det var som er best, å ikke spise eller å ta karboblokkere:rolleyes:

Ja det er nok poenget, at det ikke er godt å vite om det virker uten å gjøre kontrollerte forsøk. Jeg kjøpte den bare for kuriositetens skyld. Ser Phase2 har vært diskutert på andre tråder. Dette er ingen diskusjonstråd så saken kan legges død for nå.

Nerthus 31-10-10 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958811)
Hvordan skal jeg brenne en plate for å spille på vanlig anlegg? Når jeg brenner platene mine fungerer de på pcen og på stereoen i bilen. De fungerer imidlertidig ikke på vanlig stereoanlegg, og det er forferdelig upraktisk nå som jeg prøver å kjøre inn en spinningtime og cd-plata mi IKKE fungerer på senterets anlegg.:(

Er det mp3 filer? Mulig anlegget på senteret ikke kan spille mp3-filer? Jeg har ihvertfall opplevd dette tidligere at man må ha et anlegg som kan spille slike filer.
Det er mulig å konvertere fra mp3 til .wav filer vha gratisprogram som du laster ned på pcn din - om det da er dette som er problemet :)

Cherry 31-10-10 20:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 958826)
Er det mp3 filer? Mulig anlegget på senteret ikke kan spille mp3-filer? Jeg har ihvertfall opplevd dette tidligere at man må ha et anlegg som kan spille slike filer.
Det er mulig å konvertere fra mp3 til .wav filer vha gratisprogram som du laster ned på pcn din - om det da er dette som er problemet :)

Joda det tror jeg også, ettersom anlegget i bilen viser "MP3" når plata kjører. Hvor finner jeg sånne programmer da?

Nerthus 31-10-10 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958829)
Joda det tror jeg også, ettersom anlegget i bilen viser "MP3" når plata kjører. Hvor finner jeg sånne programmer da?

CDex er et gratis program som det ser ut til har fått mange gode tilbakemeldinger.

http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=842

Du kan laste det ned fra mange sider - bare google CDex, linken over er fra en dansk nedlastingsside. Som vanlig kan jeg ikke garantere at det ikke er noe som vil gi problemer for din pc ved bruk - samtidig får jeg ingen advarsler når jeg går inn på siden - altså - på eget ansvar ;)
Du kan også laste ned fra CDex sin egen side -

http://cdexos.sourceforge.net/?q=download (velg "release version")

Gi meg en tilbakemelding så jeg får høre hvordan det gikk :)

Kom på en ting til - sjekk om det er noen mulighet i programmet du bruker for å brenne CD'n for å velge filtype :)

TrillTrall 31-10-10 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958829)

Hvilket program bruker du da? Jeg mener Windows Media Player har flere valgmuligheter der.

Cherry 31-10-10 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 958841)
Hvilket program bruker du da? Jeg mener Windows Media Player har flere valgmuligheter der.

Funker ikke å brenne i WMP her. Bruker roxio burn, integrert brenneprogram på pcen.

Opheliia 31-10-10 21:08

Hvor stor er en striesekk? Jeg skulle ha kledd meg ut som Ronja Røverdatter på en bokstavfest...men altså, jeg må jo passe i striesekken:o Iallefall slik at den går ned under rompa (helst litt nærmere knærne:p)?

Opheliia 31-10-10 21:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Opheliia (Innlegg 958859)
Hvor stor er en striesekk? Jeg skulle ha kledd meg ut som Ronja Røverdatter på en bokstavfest...men altså, jeg må jo passe i striesekken:o Iallefall slik at den går ned under rompa (helst litt nærmere knærne:p)?

Jeg fant ut at Clas Ohlson selger.. 80*100 cm...jeg passer jo oppi den:p

Cherry 01-11-10 00:27

Hvor finner jeg en sånn kjole som i denne videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=pauJj...eature=related

v i l h a N Å !

Carisma 01-11-10 01:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958959)
Hvor finner jeg en sånn kjole som i denne videoen?

http://www.youtube.com/watch?v=pauJj...eature=related

v i l h a N Å !

http://www.marilynmonroedresses.com/

Nerthus 01-11-10 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 958850)
Funker ikke å brenne i WMP her. Bruker roxio burn, integrert brenneprogram på pcen.

Fikk du det til Cherry?

Cherry 01-11-10 12:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 959010)
Fikk du det til Cherry?

Fikk jo konvertert filene, men de vil fortsatt ikke spille av på vanlig anlegg, og nå er jeg tom for tomme plater *hyyyl*

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.