![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Hatt datafri i helgen, men her kommer oppdatering: torsdag: tacosalat, fredag: grillet jeg, og det ble sommerkottiser med grilla tomat, sopp, og falsk potetsalat med blomkål. Lørdag: pinnekjøtt og søndag: pinnekjøttrester :D
I dag: noe som ikke er så salt.. heh. |
i dag blir det laks, brokkoli og litt rømme eller zatziki. Merkelig nok, blir jeg aldri lei av det!
|
Har masse hele paprika igjen etter konfen, så det blir gratinert paprika med resten av tacokjøttet fra i går :)
|
Linsesuppe og kyllinglår:)
|
I dag blir det grilling av flintsteik! :heia: Og grønne saker til, selvfølgelig.
|
Ja, siden jeg kokte en hel høne på lørdag og bare brukte 1 1/2 bryst så blir det nok kylling (høne) på meg i dag...:o
Skal prøve å steke det og så kjøre på med taco krydder og se hvordan det blir:rolleyes:. |
Indrefilet av svin (tilbud! :D) salat, ruccola, sopp, soltørka tomat, agurk, litt sweet chilidressing som jeg lager selv.
|
Squash cabonara!!!nomnomnom
|
Sitat:
Så da får vi avvike fra planen og lage indisk kyllingkjøttdeigsuppe istedet. |
Er kvalm i dag så det blir tørrfisk og farris. :sikle:
|
Sitat:
|
Ekstra spicy red curry kjøttdeig og hva enn grønnsaker jeg har.
|
Her ble det torskefileter innpakka i jarlsbergost og stekt i ildfast form med fløte og koriander + smørdamps nykål og gulrøtter
Vi har en date med Vin Disel i "Pitch Black" på NRK3 om ti minutter og da skal vi ha moccakake |
Pølser med stæsj.
|
Bønnas Tikka masala :D
|
Moussaka:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag ble det røkt torsk med brokkoli og blomkål + hjemmelaga potetsalat:)
|
Samme som i går. Full fart i dag, så kjekt å ha rester :)
|
Meatza!
|
Salat med tunfisk og røkt torsk:)
|
I dag var jeg veldig snill :engel_ikk og lot mannen få resten av Bønnas nydelige tikka masala. Det ble kyllingklubber med blomkålmos på meg - så egentlig klager jeg ikke så mye ;)
|
Tandoori kylling og stekte grønnsaker;)
|
Stekt laks med asparges, persillepesto og gulrøtter (+rømme blandet med persillepesto)
Fant oppskrift her og lagde det i forrige uke. Var så godt at dette blir fast i menyen. :) |
Har tenkt å prøve ut en lk-bunn jeg såg i et gammelt hjemmet med egg og fiberhusk. Så det blir pizza :) håper bare den smaker godt, men den har fått gode karakterer av de som har smakt :)
|
Blomkålmos og karbonader:)
|
Stekt laks og salat.
|
Indisk kyllingkjøttdeigsuppe. Greit med store posjoner, så har man noen ganger. :)
|
Pølse i lompe:D
|
Karbonade og speilegg -smørbrød
|
Kålrabistappe med kylling:)
|
I dag blir det grilling av flintsteik. Uansett vær!
|
Lurer på om jeg skal forsøke å lavkarboisere :) denne oppskriften:
Den er hentet her_sånn og der er det bilde også. Laks med krydderurtemos Med lækker mos af bønner, purløg, rucola og kørvel (4 pers.) 20 min. + bønneudblødning og kogning 4 stk. laksefilét uden ben og skind 1 usprøjtet lime eller citron 2-3 spsk. flydende, klar honning 1 spsk. grov sennep 250 g hvide cannellini bønner 30 g smør 1 dl cremefraiche 1 fed knust hvidløg 100 g rucola ½ bundt purløg ½ bundt kørvel Salt og peber Udblød bønnerne natten over og kog dem i 50 min. De skal kunne moses, så lad dem evt. koge lidt længere og trække i kogevandet. Læg laksen i et smurt, ovnfast fad, riv skal af lime eller citron over laksen. Rør citrussaften med sennep og honning og smør det på laksen. Stil fadet i ovnen ved 225° i 8 min. Mos bønnerne i en gryde med smeltet smør og lidt vand, tilsæt cremefraiche, hvidløg, salt og peber og varm det op. Vend de skyllede krydderurter og rucola i og lad dem varmer med i 10 sek. Serveres med citronbåde til. |
Sitat:
Jeg har en leirgryte av diverse rester som kanskje er klar om et par timer - kyllinglår, svinekoteletter, kokosfløte, currypaste, grønnsaksrester og diverse oppi der... |
Jeg var innom en Rema butikk i dag, som skal stenge i morgen. Fikk med meg 6 pakker med grillskiver til halv pris. Gjett hva det blir til middag :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag blir det grillkjøtt (avhengig av hva vi finner på butikken) med fetasalat og bernais. Til forrett tar vi noen grillede scampi med marinade. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26. |