Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 04-03-11 14:02

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tar faktisk steinene ut med tenna! :lol: Altså, så lenge det bare er jeg som skal spise den, da. Jeg verken kan eller vil ha lange negler. Utrolig upraktisk når man f.eks spiller gitar, eller har negler som brekker for et godt ord.

Furine 04-03-11 14:47

Eg brukar enten gaffel eller skei, den kjem dumpande ut ganske kjapt.
Deler den opp som Supera og Nerthus seier.

Synest ofte avocadoane kan vere så vasne, dei skal jo vere feite. Skal tru om det kan vere ei sesonggreie?

Supera 04-03-11 15:41

Jeg lurer på hvorfor det er ett ski-VM og ett skiskytter-VM. Hvorfor ikke bare ha det samlet? For det er visst sååå forskjellig hvis man i tillegg til å gå på noen planker har med seg noe skytevåpen. :rulleøyne

Lillemy71 04-03-11 15:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1046436)
Jeg lurer på hvorfor det er ett ski-VM og ett skiskytter-VM. Hvorfor ikke bare ha det samlet? For det er visst sååå forskjellig hvis man i tillegg til å gå på noen planker har med seg noe skytevåpen. :rulleøyne

Det har jeg også lurt på. Man har jo skihopping, langrenn og kombinert samtidig men nedoverski og våpen det skal ikke få være med :D

vimsen85 04-03-11 19:22

Kan man ta en svineknoke ut av frysen helle vann på og sette den på kok uten å tine den først? Jeg bruker å koke den ganske lenge uansett, for kjøttet kan være litt seigt dersom det ikke blir kokt lenge. Vil det ha noe å si om den er frosen?

Furine 04-03-11 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1046601)
Kan man ta en svineknoke ut av frysen helle vann på og sette den på kok uten å tine den først? Jeg bruker å koke den ganske lenge uansett, for kjøttet kan være litt seigt dersom det ikke blir kokt lenge. Vil det ha noe å si om den er frosen?

Blir det ikkje litt som Photobscura sin tjälknöl? Det kjøtet kokar ho i alle fall frå frosen tilstand, trur eg?

Kanutten 04-03-11 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046604)
Blir det ikkje litt som Photobscura sin tjälknöl? Det kjøtet kokar ho i alle fall frå frosen tilstand, trur eg?

Jeg koker ofte frosset kjøtt. Bare pass på og skum av etterhvert.

vimsen85 04-03-11 19:38

Okei :D Da skal jeg sette den på. Jeg fikk så sykt lyst på, så det blir nok seeeein middag i dag :p Får spise litt nå. Nam, svineknoke!

Kanutten: hvem er Andersen (har Fedon giftet seg og lagt til et navn?)?

Kanutten 04-03-11 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1046615)
Okei :D Da skal jeg sette den på. Jeg fikk så sykt lyst på, så det blir nok seeeein middag i dag :p Får spise litt nå. Nam, svineknoke!

Kanutten: hvem er Andersen (har Fedon giftet seg og lagt til et navn?)?

:lol: Neida! Jeg holder bare meg til maten de to herrene anbefaler. Jeg er IKKE i ketose, men teller karber likavel jmf KetolyseAndersen OG spiser endel av maten som Fedon anbefaler. :ja:

vimsen85 04-03-11 19:42

Ahaaa :) :lol: Fedon-Torkil altså ;) Fungerer det bra?

Kanutten 04-03-11 19:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1046618)
Ahaaa :) :lol: Fedon-Torkil altså ;) Fungerer det bra?

Jada, jeg trives godt med det! Det ble med denne komboen lettere å lage EN middagsrett hver dag mot tidligere i allefall to forskjellige.

Kanskje 04-03-11 19:44

Sitat:

*klappe klappe*
hehehe! den var god ! Helt enig,
er det virkelig TO slike ski VM??? Er det ett igjen???:eek:

Carisma 04-03-11 19:46

Sitat:

Kan de ikke heller skyte på hverandre? Hadde blitt mye mer spennende da!

Kanutten 04-03-11 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1046622)

:lol:

Den som bommer på en løper må gå strafferunder. Den som blir truffet må stå stand by og telle til 50 før han kan begynne stake igjen. :ja:

Kanskje 04-03-11 19:50

Jeg skiftet lysreøene i akvariet her for en måneds tid siden. Nå blomstrer grønnalgene nedi der. Det er virkelig IKKE pent. har masse planter, men de får også alger på seg nå. Trodde de plantene skulle bruke opp energien i vannet så ikke algene fikk blomstre??
Noen gode tips?
Må vel kaste noen hundrelapper ut vinduet og kjøpe inn noen algespisere igjen ... synd det er så grusomt dyrt med akvariefisk!

Har faktisk fisk oppi der som må være en 3-4 år nå. men det er ikke så mange fisk igjen, for jeg har en bande av ulike tetraer som har rottet seg sammen, og spist opp samtilige andre. hadde vel 25 nydelige kardinaltetra og tror det er rundt 6 igjen. sukk.

men hva med algene?

Kanskje 04-03-11 19:51

Sitat:

hehe !!! jo, kunne blitt ganske så fargerikt det .....enten de brukte paintball kuler, eller vanlige kuler ....

nei, huffameg :p

Furine 04-03-11 19:53

Sitat:

Med det i tankane blir jo jaktstart ganske interessant!

grotingeling 04-03-11 19:57

Sitat:

Jeg lurer på hvorfor det er ett ski-VM og ett skiskytter-VM. Hvorfor ikke bare ha det samlet? For det er visst sååå forskjellig hvis man i tillegg til å gå på noen planker har med seg noe skytevåpen.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1046441)
Det har jeg også lurt på. Man har jo skihopping, langrenn og kombinert samtidig men nedoverski og våpen det skal ikke få være med :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1046621)
*klappe klappe*
hehehe! den var god ! Helt enig,
er det virkelig TO slike ski VM??? Er det ett igjen???:eek:

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1046623)

Den som bommer på en løper må gå strafferunder. Den som blir truffet må stå stand by og telle til 50 før han kan begynne stake igjen. :ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1046629)
hehe !!! jo, kunne blitt ganske så fargerikt det .....enten de brukte paintball kuler, eller vanlige kuler ....

nei, huffameg :p

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046632)

http://www.pic4ever.com/images/25r30wi.gifhttp://www.pic4ever.com/images/25r30wi.gifhttp://www.pic4ever.com/images/25r30wi.gif

Carisma 04-03-11 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046632)

:D

Jeg stemmer for komboen skihopperskyting!

Furine 04-03-11 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1046639)
:D

Jeg stemmer for komboen skihopperskyting!

:lol: Aka russisk rulett!

Kanutten 04-03-11 20:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046641)
:lol: Aka russisk rulett!

:lol: Jaktstart i skihopperskytinga?? Mange som hopper ut samtidig og skal skyte på hverandre??

Sanney 04-03-11 20:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1046627)
Jeg skiftet lysreøene i akvariet her for en måneds tid siden. Nå blomstrer grønnalgene nedi der. Det er virkelig IKKE pent. har masse planter, men de får også alger på seg nå. Trodde de plantene skulle bruke opp energien i vannet så ikke algene fikk blomstre??
Noen gode tips?
Må vel kaste noen hundrelapper ut vinduet og kjøpe inn noen algespisere igjen ... synd det er så grusomt dyrt med akvariefisk!

Har faktisk fisk oppi der som må være en 3-4 år nå. men det er ikke så mange fisk igjen, for jeg har en bande av ulike tetraer som har rottet seg sammen, og spist opp samtilige andre. hadde vel 25 nydelige kardinaltetra og tror det er rundt 6 igjen. sukk.

men hva med algene?

kan anbefale deg om å søke og lese litt på akvaforum.no angående alger :)
litt alger har jeg ikke problemer med, er jo naturlig det. men ikke pent når det tar helt over. har ikke sugemaller i de fleste karene mine, men jeg bruker timer på lysene så de er på 10 timer om dagen. står lyset på lenger enn 12 timer så er det algene og ikke plantene som får næringen av det, så hvis du har lyset på hele dagen, så prøv å reduser tiden. nye lysrør betyr jo bedre og mer lys. og dermed mer energi til det grønne.
og akvariefisk er ikke alltid dyrt. men noen kjeder er vesentlig dyrere enn andre. om det er noen akvarieklubber i nærheten så pleier de gjerne å ha auksjoner hvor man kan gjøre varp :)

langaard 04-03-11 20:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1046623)

Nei huff da!!:eek::lol:

Photobscura 04-03-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046604)

Jeg koker jo ikke tjälknölen, jeg langsteker den i ovnen! Men ja, fra frossen tilstand.

Furine 04-03-11 20:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1046675)
Jeg koker jo ikke tjälknölen, jeg langsteker den i ovnen! Men ja, fra frossen tilstand.

Sorry, det var steiking, det! :o Som sagt, TRUR EG! ;) Men kva med å steike den knoken..? Burde ikkje det funke også? Ser dei har svineknoke, usalta sådan, på sjappa her, vurderer om det kunne funke på seinsteiking i omnen...?

vaskeklut 04-03-11 20:32

Jeg lurer på hvor denne våren som alle snakker om er? I dag så var det tidenes høstregn, og nå er det full snøstorm :blinke:

Furine 04-03-11 20:34

1 Vedlegg
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1046700)
Jeg lurer på hvor denne våren som alle snakker om er? I dag så var det tidenes høstregn, og nå er det full snøstorm :blinke:

Den har gøymt seg her hos meg!

vimsen85 04-03-11 21:08

Heldige deg Furine! Jeg koker nå knoken min nå. Gleder meg til den er ferdig. NAM! Men den va litt hårete. Syns de burde vokse grisen :lol:

vaskeklut 04-03-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046703)

Suuukk... Er du villig til å dele? Bittelitt liksom bare?

Furine 04-03-11 21:24

Eg deler gjerne! No skal det seiast at det var -2 då dette biletet vart tatt! :lol:

Huldr 04-03-11 22:09

Sitat:

Våren er i likhet med ungdommen en overdrevent rost årstid - mer kjennetegnet av bitende vinder enn av mild bris ;)

(Fritt etter Samuel Butler)

Svima 04-03-11 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1046760)
NAM! Men den va litt hårete. Syns de burde vokse grisen :lol:

:stortsmil

:klem:
Kos deg, med den hårete grisen.
Barberingen er tingen:)

Jabba 04-03-11 23:34

Hvilke av de norske lavkarbo nettbutikkene har best utvalg? Og lavest porto?

knh 04-03-11 23:37

Sitat:

Skjønner at du også befinner deg i trondheim:p helt grusomt vær i dag! Og ekstremt glatt! Oppfordrer folk i trondheim til å la bilen stå ;) Holdt på å få en bil oppi ræva i sta da jeg stoppa i et lyskryss. Heldigvis var sjåføren smart å svingte opp på fortauet isteden;)

Nerthus 04-03-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1046903)
Skjønner at du også befinner deg i trondheim:p helt grusomt vær i dag! Og ekstremt glatt! Oppfordrer folk i trondheim til å la bilen stå ;) Holdt på å få en bil oppi ræva i sta da jeg stoppa i et lyskryss. Heldigvis var sjåføren smart å svingte opp på fortauet isteden;)

En av mine hovedargument for å flytte fra bartebyen til indre østland... her er været så stabilt at det NESTEN er kjedelig... fordelen med trondheim er at våren kommer litt tidligere da...når det blåser og regner "fra alle kanter og i sirkel" som mamman min fortalte i dag ;) Her ligger det MYYYYYE snø enda!

Anarko 05-03-11 04:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1046703)

Det der er det nydeligste jeg har sett på en stund :)

Hilsen Anarko som nettopp er kommet hjem fra byen og har kun drukket sukkerfritt

Lillemy71 05-03-11 12:04

Sitat:

Den er her i Stavanger. Her er det 10 pluss grader og strålende sol. Snøklokkene står i full blomst, og krokus og påskeliljer er ikke langt unna. Fuglene kvitrer i vilden sky (Vibå er her) og har helt tydelig begynt på vårkurtiseringen. Deilig !!

Ikke for å gjøre noen misunnelig altså.......http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/000203FB.gif
Nå skal jeg bare støvsuge, rydde og henge sengetøy ut på snora, så skal jeg gå eller jogge meg lang tur ute ved sjøen. Etterpå blir det deilig biffmiddag
http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/000201CF.gif

knh 05-03-11 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1046907)
En av mine hovedargument for å flytte fra bartebyen til indre østland... her er været så stabilt at det NESTEN er kjedelig... fordelen med trondheim er at våren kommer litt tidligere da...når det blåser og regner "fra alle kanter og i sirkel" som mamman min fortalte i dag ;) Her ligger det MYYYYYE snø enda!

Kommer fra indre østland, så det blei en stor forandring da jeg flytta opp hit ;) men det har jo på en måte sin sjarm også da :p Er ferdig med studiene til våren, og da blir det østlending av meg igjen, kommer til å savne trondheim!!

og våren her pleier å være heeelt fantastisk ja :D bare synd det er midt i hektiske eksamensperioder :p

så ett spm:

For noen dager siden kom det en metallisk piping/knirking (vanskelig å forklare lyden, hehe) fra høyre bakhjul på bilen, hørtes absolutt ikke bra ut og tenkte at jeg måtte få den på verksted for turte ikke kjøre med den "skumle" lyden! og i går når vi skulle flytte bilen til en annen parkeringsplass hørte vi lyden når vi rygga ut bilen, så blei den helt borte! Tok sjansen på å kjøre en runde, og hørte ingenting...kjæresten tok enda en tur med bilen seinere, og ingen antydning til denne lyden som hadde vært ekstrem for noen dager siden!

Noen som har peiling på hva dette kan ha vært :p ?

TrillTrall 05-03-11 12:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1047122)
For noen dager siden kom det en metallisk piping/knirking (vanskelig å forklare lyden, hehe) fra høyre bakhjul på bilen, hørtes absolutt ikke bra ut og tenkte at jeg måtte få den på verksted for turte ikke kjøre med den "skumle" lyden! og i går når vi skulle flytte bilen til en annen parkeringsplass hørte vi lyden når vi rygga ut bilen, så blei den helt borte! Tok sjansen på å kjøre en runde, og hørte ingenting...kjæresten tok enda en tur med bilen seinere, og ingen antydning til denne lyden som hadde vært ekstrem for noen dager siden!

En stein som hadde kilt seg fast "inne i" hjulet? Skjedde med oss en gang og vi sendte bilen på verksted til og med... :lol:

Carisma 05-03-11 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1047122)

Det kan være en stein.... Men da jeg opplevde det samme (på forhjulet) endte det med at fjæra i opphenget røk midt på østre akervei, oppkuttet dekk, henting av falck (på lille julaften!!) og syk bil i hele jula + utgifter til nytt dekk og oppheng. Heldigvis er broren min bilmekaniker ellers hadde alt annet kosta også.
Så hvis dere ikke har hatt bilen på sjekk på en stund ville jeg kosta på en liten runde. Better safe than sorry!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.