![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Grønssakssuppe med masse godt i :sikle:
|
Skal prøve å få slengt sammen en kyllinggryte:) Har paprika, løk og creme fraiche.
|
Idag blir det blomkålsuppe ala Hellstrøm:)
|
Tacosalat :)
|
Nå spiste jeg kyllingfilet med en ss tahini med salt, 20 g ridderost og 26 g egenmekka kjekskake jeg ikke anbefaler å bake uten justeringer.http://forum.lavkarbo.no/showthread....45#post1247545
|
CC-lasagne og spinatsalat.
|
I dag ble det braissert høyrygg av kalv med pannestekt jordskokk og sopp og grønnkål samt bearnaisesaus
|
Min mor sin tomatsuppe (siste boksen :( ) med kjøttdeig, cottage cheese og kanskje litt atkinspasta.
|
I dag blir det enkelt og greitt surra svinesteik, rotmos, saus og resten av blackeye bean-salaten.
|
I går taco, i dag taco-salat. Med tacokrydder hentet herfra. :)
|
Squash-pasta med skinkesaus.
|
I dag skal vi ha opprydning i kjøleskapet, eller sop-i-hop om du vil.
Jeg lager et eller annet helt unikt utifra hvilke rester kjøleskapet byr på.:D |
Andebryst med blomkålmos og avokadokrem med CF og chilli.
|
Egenmekka kjøttkaker av en pakke karbonadedeig fra first price blanda med 3 egg stekt i ghee. 1/4 av dette pluss saltet "så lett"-ost + dijon sennep.
|
Har hatt planer om å lage både ditt og datt, men i dag blir det skikkelig latmannsmiddag her. Jeg lager meg en omelett med kremost og skinke.
|
Jeg skulle egentlig ha egg og bacon på jobb, men to av kollegaene mine spurte om jeg kunne lage mat til dem også. Så da ble det til at jeg kjørte hjem (bor 2,5 km unna) og hentet råvarer. Jeg lagde spinatstuing og serverte med stekte kyllingfiléter, brokkoli og rå rød paprika. Det var noe av det bedre de hadde smakt og de smattet godt. :snill: Selv om de var forferdelig skeptisk til spinat. Og han ene spurte hva søren jeg hadde gjort med brokkolien fordi han liker vanligvis ikke brokkoli. Stekt i smør... :lol:
|
Boknafisk m/sprøstekt bacon og kokt brokkoli med smelta smør over:)
|
Saftig ribbe med barbeque-krydder..... :sikle:
|
I dag ble det ad-hoch-gryte av hjort. Saus med sopp, paprika, en skive brunost, 3 skiver cheddar, tyrkisk youghurt, krydder og helmelk (laget på spikersuppeprinsippet). Godt ble det også.
|
Ble 2 hamburgere med ost, og mye salat med sukkerfri ketchup og hamburgerdressing.
|
kylling og baconpizza. snytgodt!
|
Grillet kylling med salat (hjerte og ruccula, cherry tomat, agurk og pinjekjerner) samt ekstra virgin olivenolje.
|
Sitat:
Brunosten brukte jeg for å runde den litt for sure og "tynne" youghurtsmaken og cheddaren satte heller ikke merkbar smak annet enn å runde litt mer og jevne. Gadd ikke bruke maizenna og noe annet lettvint jevning hadde jeg ikke for hånde. Kryddret med løkpulver, litt timian, gurkemeie, pepperblanding og salt. |
Skal rett fra skolen på seinvakt. Så tenker det blir salat med pepperbiffskinke, og ost på toppen.
|
Pitapizza av lavkarbopita, tomatpurè, kjøttdeig med masseeee barbequekrydder, fetaost, løk, paprika
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |