![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Har akkurat kost meg med ribbe , masse grønnsaker og en deilig saus.
I dag fikk jeg faktisk hele svoren perfekt stekt, det er ikke ofte her i huset. Vanligvis serverer jeg en svor som noen steder er nesten seig, og andre steder en smule....godt stekt (les; nesten svart) |
Taco-salat!
|
Mannebeinet lagde hamburgere til jeg kom hjem. Med salat, hamburgerdressing, sukkerfri ketchup og sylteagurk fra rema med 6g karbo pr 100 g. NAM!
|
Ribbe!
|
Kolje hvertfall. Men hva jeg skal ha til aner jeg ikke.. Mannen skal få den kjære poteta si hvertfall:p Ille viktig med potet til fisk. Blir blomkål på meg kanskje.
|
I dag skal jeg omsider få somlet meg til å lage Hellstrøms blomkålsuppe.
|
Sitat:
|
Lasagnerester og salat fra i går :D
|
Ribbe, den har stått i to timer nå - kun fire igjen :heia:
|
Langtidsstekt skinkesteik m/ hjemmelaga surkål,sellerirotmos og fløtesaus:)
|
Kyllingsuppe her i dag. Tenker og piske eltesjefen her i huset, eldste sønnen min, i gang med å lage noen speltrundstykker med gulrot i, slik at det blir rundstykker til suppen.
|
Kjøttdeig og grønnsaker, pluss salat i tomatsaus.
|
Kjempekrydrete kyllinglår. Graver frem noe grønnsaker fra frysen.
|
Stekt breiflabb med auberginepure i går. Andelår med sellerirot og asparges i dag.
|
Sitat:
Så da ble det kyllingfilet med ost -og tomatsaus med masse urter og squash. |
Sitat:
|
Lørdag ble det krabbesalat i små salatblader til forrett. Til hovedrett Carpaccio med olivenolje, sitronsaft, parmesan og pinjekjerner servert med grønn asparges m masse smør.
I går ble det pinnekjøtt med blomkål/sellerirot- puré. Nam, nam :) |
I dag tror jeg det blir cottagecheeselasagne. Første gang jeg prøver det, men tror det blir namnam. Legger til: taco-cottage-cheese-lasagne.
|
Sitat:
Det tacokrydderet du kjøper er fullt av sukker... Sukker står som regel som første eller andre ingrediens! Og krydderet er utrolig enkelt å lage selv. Det eneste krydderet du trenger å kjøpe er sannsynligvis spisskummen. Resten er helt vanlige krydder de aller aller fleste har i krydderskapet.Søk på tacokrydder i forumet, så finner du mange oppskrifter. Du kan også lage din egen versjon med for eksempel karri eller koriander. Tacoskjell har jeg laget ved å ta skivet skinkeost og legge oppå en hvelvet kopp i mikroen (med bakepapir ganske stramt rundt koppen). Jeg husker ikke hvor lenge. Jeg tror 90 sek var akkurat passe for to stk i min mikro. La skjellet ligge i 30 sek før du tar det av koppen. Ei høykarbovenninne synes at de skinkeostskjellene var bedre enn de maisskjellene man kjøper. :snill: Resten av tacoen er for det meste plankekjøring. Skipp mais og bruk fullfet rømme (eller creme fraiche) i stedet for lettrømme som de fleste bruker og velg en tacosaus uten tilsatt sukker. Jeg skipper som regel tacoskjell og blander bare alt i en skål. Altså tacosalat. Mmm! |
http://www.matprat.no/tradisjon/trad...-og-lokstuing/
Minus poteter, og selfølgelig ekte smør til steking :) (Og ekte creme fraice) Tenkte istedet å ha kokt brokkoli til dette. |
Nakkekoteletter med blomkål og brokkoligrateng, eldorado style.
|
Fiskegryte med røkt kolje
Fun-gele og hjemmelaget vaniljesaus til dessert. |
Biff og kokte grønnsaker.
|
Forrett: Stekt ørretfilet og dijon-sabayonesaus m/ kokt hodesalat og svartkaviar blandet med sjalottløk, chili og gressløk. Mmmmmm :)
Hovedrett: Stekt kyllingfilé, tomat og mozzarellasalat med majones/rømme/sitron & en liten dæsj ketchup- dressing, samt kokt grønn asparges(rester fra lørdag) med mye smør. På 2. uka nå med ketose, går veldig bra så langt :) Mye bedre enn hva jeg hadde tenkt meg! LOL! |
Dobbelt-krydret kebab-salat med chevré og spinat.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |