Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   I DAG har jeg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52514)

Gekke83 30-08-13 20:57

Sv: I DAG har jeg

Idag har jeg vært på LØFT kurs (LØsningsFokusertTilnærming), fikk kjempemye ut av det, og er rimelig fornøyd med opplevelsen!

Lava 30-08-13 21:20

Jeg har pottet om en stor lilje, og det ble 6 nye planter som jeg liksom ikke har plass til her. :p

smgj 01-09-13 18:42

Eller i helga, rettere sagt, vært på 3 dager med swing og Rock'n Roll på Hamar. :D Lært mye nytt og hatt det storveis.

vaskeklut 01-09-13 18:59

- Satt (og snart fortært) sesongens første fårikål på kok :D

TrillTrall 01-09-13 19:28

Vært med ungene i marka i nesten 3 timer. :) Vi møtte 3 islandshester + en storhest også, de var utrolig kosete og ungene måtte dra meg videre. :lol: Fant 3 av 5 cacher vi lette etter. Løp intervaller da vi kom hjem. Fornøyd med dagen. :D

Pearl 01-09-13 20:55

Kokt, blendet og frosset ned 11 porsjoner med grønnsaksuppe.
Og spist en.

Veronicakar 18-09-13 20:45

Idag har jeg jobbet overtid og plantet meg i sofaen klar for ukas DOKUMENT2; Et lass av fett (med godeste jørgen foss!)

Bønna200 18-09-13 20:58

I dag har jeg kasta bort en hel kveld med å se på reiser på nettet. :rolleyes:

Gerd 18-09-13 21:00

I dag ( og i går) har jeg vaska rundt i stua mi :D

TrillTrall 18-09-13 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veronicakar (Innlegg 1458916)
Idag har jeg jobbet overtid og plantet meg i sofaen klar for ukas DOKUMENT2; Et lass av fett (med godeste jørgen foss!)

Det har vi tenkt å se også, men jeg er så trøtt at jeg er helt sigen og klokka er ikke mer enn 21:14... :sove:

annex 21-09-13 13:53

...drømt meg bort på nettet med å se på hytter og leiligheter med garasje, heis og stooor veranda, og levert lottokupongen.....
Og jeg fikk multer av naboen!

BenteR 24-09-13 18:58

I dag har jeg startet på detox etter og ha fått diagnosen "kronisk kvikksølvforgiftning" sist uke.
Lang vei foran meg:(

vaskeklut 24-09-13 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1459856)
I dag har jeg startet på detox etter og ha fått diagnosen "kronisk kvikksølvforgiftning" sist uke.
Lang vei foran meg:(

Oi!! Stakkar! Hvordan detoxer man for det? Stor klem til deg fra meg! :klem:

BenteR 24-09-13 21:10

Knasker http://www.medicmarine.no/products/marin-detox som skal binde kvikksølvet slik at det transporteres ut av kroppen.
Når nivåene i kroppen blir lave nok, må jeg starte med og sanere amalgamen i tennene, og det må tas saaakte (og så jeg som har ekstrem tannlegeskrekk). Så ny omgang detox for til slutt og ta en kur som visstnok skal fjerne kvikksølv lagret i hjernen.
Parallellt tar jeg tilskudd for og styrke binyrene.
Såvidt jeg skjønner er veien lang frem til målet, og det kommer til og koste mye penger.

Dilly 27-09-13 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1459876)
Knasker http://www.medicmarine.no/products/marin-detox som skal binde kvikksølvet slik at det transporteres ut av kroppen.
Når nivåene i kroppen blir lave nok, må jeg starte med og sanere amalgamen i tennene, og det må tas saaakte (og så jeg som har ekstrem tannlegeskrekk). Så ny omgang detox for til slutt og ta en kur som visstnok skal fjerne kvikksølv lagret i hjernen.
Parallellt tar jeg tilskudd for og styrke binyrene.
Såvidt jeg skjønner er veien lang frem til målet, og det kommer til og koste mye penger.

Lykke til med behandlingen :klem:

TrillTrall 27-09-13 15:52

... skrudd sammen 10 slike barnestoler fra Ikea:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00153700/

på jobben, før jeg takket for meg dro hjem over to timer før jeg egentlig skulle. Hodet dunker, kroppen er øm og slapp og jeg orket ikke mer...

Nå har Lille Gubben kommet hjem og jeg har fått en ny ulltrøye fra Devold - herlig! Ulltrøyer får man aldri nok av! :) Men jeg skulle hatt noen longser til... ;)

akas 27-09-13 18:05

... fulgt begge mine gamle foreldre til deres siste hvile. :love:
Vemodig, trist, sorgfullt, men likevel vakkert.

Kanutten 27-09-13 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1460361)

Kondolerer :klem: Begge to? Samtidig?

Bønna200 27-09-13 20:18

Sitat:

KOndolerer igjen, akas. :suss:
Men jeg synes det er nydelig at de fikk følge hverandre i den siste "reisen". :klem:

smgj 27-09-13 21:19

Sitat:

Kondolerer. Men sier som andre - det høres på en måte godt ut at de fikk være sammen til slutten.

langaard 27-09-13 23:31

Akas, kondolerer. Dette er nesten mer enn et menneske kan bære! Stor varm klem til deg:klem::suss::hearts:

BenteR 27-09-13 23:39

Akas;
kondolerer så mye!
:klem:

akas 28-09-13 10:05

Takk for medfølelse! Far døde fredag i forrige uke etter å ha fått lungebetennelse torsdagen. Mor var da veldig svak etter å ikke ha spist eller drukket på flere døgn. Hun fikk et bekkenbrudd for noen uker siden, og det satte henne tilbake. Men hun lå i mange døgn etter at de trodde det skulle ta slutt, så hun døde på mandag, 3 døgn etter min far.

Ja, det er tungt, og jeg har sykmeldt meg hele neste uke. Regner med at jeg får en reaksjon nå når alt det praktiske er ordnet med, og etter at de tilreisende har dratt hjem.

Men vi ser også det vakre i det, og det var en veldig fin seremoni i går, der barnebarn rammet det hele inn med musikk, og min søster og jeg holdt minnetalen. Min fars båre ble båret av mennene i slekten, derav 2 barnebarn, og mors ble båret av 5 "jente"-barnebarn + min yngste søster. Godt å tenke tilbake på.

elien 28-09-13 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1460410)
Takk for medfølelse! Far døde fredag i forrige uke etter å ha fått lungebetennelse torsdagen. Mor var da veldig svak etter å ikke ha spist eller drukket på flere døgn. Hun fikk et bekkenbrudd for noen uker siden, og det satte henne tilbake. Men hun lå i mange døgn etter at de trodde det skulle ta slutt, så hun døde på mandag, 3 døgn etter min far.

Ja, det er tungt, og jeg har sykmeldt meg hele neste uke. Regner med at jeg får en reaksjon nå når alt det praktiske er ordnet med, og etter at de tilreisende har dratt hjem.

Men vi ser også det vakre i det, og det var en veldig fin seremoni i går, der barnebarn rammet det hele inn med musikk, og min søster og jeg holdt minnetalen. Min fars båre ble båret av mennene i slekten, derav 2 barnebarn, og mors ble båret av 5 "jente"-barnebarn + min yngste søster. Godt å tenke tilbake på.

Kondolerer så mye:klem:

Kanutten 28-09-13 17:09

Mamma og pappa flytter snart inn i en klin ny leilighet på sine eldre dager.
Så i dag har jeg snakket med blomsterforhandleren rett ved og avtalt at på den første fredagen hver måned skal de få en bukett/plante levert på døra.

Jeg vil være anonym, de skal ikke vite at den er fra meg, jeg vil bare gi dem noe tilbake etter alt det de har gjort for meg og jeg vet at en bukett/plante vil glede dem. Om jeg så må gjøre det hver måned i 20 år gjør det ingen ting. Glad i mamma og pappa jeg! :love:

Bønna200 28-09-13 18:29

Gjort alt klart for USAtur i morgen. :D

akas 28-09-13 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1460473)
Gjort alt klart for USAtur i morgen. :D

God tur, Bønna! Kos dere!!! :klem:

Bønna200 28-09-13 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1460494)
God tur, Bønna! Kos dere!!! :klem:

takk, akas! :klem:

Carisma 29-09-13 16:18

Og sambo fått uventet barnefri og ikke klart å gjøre noe konstruktivt i det hele tatt :rolleyes: vi som har snakka om så lenge at vi burde skaffe barnevakt så vi fikk avslutta alle prosjektene vi har på halv tolv her. :o kom bare litt brått på!

Dilly 02-10-13 19:26

I dag har jeg vært flink og klippa hekken for 4. Og siste gang denne sesongen (poppelhekk=straff)
Jeg ville klippe plenen også, men måtte gi meg da mørket senket seg litt over kl. Sju :(

Veronicakar 09-10-13 13:57

Idag har jeg feiret at vekten ENDELIG begynte å rikke på seg igjen! Med MASSE kaffe :D

kennygirl 09-10-13 14:41

I dag måtte jeg opp tidlig og ha meg på jobb pga sykdom. Jeg som hadde tenkt å sove leeeenge :mad:

langaard 09-10-13 14:58

Første dagen uten røyk :eek:

nellie 09-10-13 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1461890)

Hipphurraaaaaa!

langaard 09-10-13 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1461892)
Hipphurraaaaaa!

:suss:

TrillTrall 09-10-13 15:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1461890)

Sånn sprek og flott dame som deg kan ikke drive med sånt tull som røyking vet du! Flotte saker! :heia:

langaard 09-10-13 15:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1461905)
Sånn sprek og flott dame som deg kan ikke drive med sånt tull som røyking vet du! Flotte saker! :heia:

Takker, dette skal jeg klare :klem:

Antoinette6 09-10-13 21:43

Veeeeeldig bra, langaard ! :heia:

Jeg skal også. Snart. :ja:

langaard 09-10-13 21:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1461933)

Just do it, røykfriNette
Skal heie på deg til arma faller av:D:heia::heia:

TrillTrall 09-10-13 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1461933)

Hva venter du på?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.