Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Pruttilutt 09-06-11 20:58

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134279)
stilig, pruttilutt! Det må vi få til! ;)

Åååå...jeg får av og til litt angst av denne kosten jeg! Hodet mitt streiket totalt, og jeg kan liksom ikke fatte hvordan jeg kan gå NED når jeg trykker i meg så mye FETT!?! jeg vet jo mange gjør det, men får litt panikk tendenser! Må nok snikveie meg imorgen å forsikre meg om at jeg ikke har gått opp 5 kg :p

Og denne sultfølelsen som liksom skal forsvinne? Har jeg ikke sett!

Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:

Charlott 09-06-11 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134279)
Og denne sultfølelsen som liksom skal forsvinne? Har jeg ikke sett!

Hehe, du vet hva det tyder på?? At du ikke har spist NOK fett :cool:

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p

MariaB 09-06-11 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134287)
Det er mange veier til Rom, men Rom var ikke bygd på én dag. Gi det tid, et par-8 uker kanskje:rolleyes:

Hodet eller vekta? :p
jeg har jo gått fint ned til nå, men hodet henger ikke alltid med:o

Pruttilutt 09-06-11 21:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1134289)

Når jeg gikk ned på det meste spiste jeg 200-250 gr fett om dagen, funka fett :p

Har du en oversikt over slike matdager? Hørtes ut som jeg skulle legge meg på det :P Har en mistanke om at jeg rett og slett spiser for lite :P Der har man igjen for at man er så sjukt lat og aldri har gidda telle noe annet enn karber...

MariaB 09-06-11 21:07

Sitat:

Ja, jeg hører dere sier det, men hodet henger ikke heelt med ennå! :p
MER fett liksom!:eek: hihi

MariaB 09-06-11 21:09

Har forøvrig spist ca 140 gr fett idag (sånn ca, veier ikke alt) og prosentvis er tallene

fett 75 %
Protein 23 %
Karbohydrat 2 %

Hvordan er det?

Charlott 09-06-11 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134299)
Har du en oversikt over slike matdager? Hørtes ut som jeg skulle legge meg på det :P Har en mistanke om at jeg rett og slett spiser for lite :P Der har man igjen for at man er så sjukt lat og aldri har gidda telle noe annet enn karber...

Syntes det var fantastisk moro å sjokkere omgivelsene, og meg selv, med alt dette fettet, hadde derfor oversikt ;) Skal kikke litt og se om menyene mine ble med over på denne maskinen jeg.... :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134305)
Ja, jeg hører dere sier det, men hodet henger ikke heelt med ennå! :p
MER fett liksom!:eek: hihi

Helt sprøtt! Men fryktelig stilig egentlig :p

Foksy 09-06-11 21:16

Appelsinpiken: Det er helt sikkert vann du har holdt på mens du har mensen, men når kroppen forbrenner fett (fra kroppen!!!:D) både bruker den, og skiller ut vann, så det kan være det også. En av de viktige grunnene til å bruke nok vann. Kroppen trenger det til forbrenningen :)

MariaB: De tallene ser veldig bra ut :)

Pruttilutt: Jeg er med på å slå juligruppa fra i fjor. her sklir det jo av for tida :D

KarboMamma 09-06-11 21:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1134004)
:d:d:d:d:d

Hva i alledager er det jeg holdt på med her? Skulle liksom være koselig å skrive en haug med smilefjes tilbake :o

Nytt forsøk: :D:D:D

KarboMamma 09-06-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134272)

Ps: Karbomamma er ikke medregnet, for hun har streng beskjed om å ikke veie seg før mandag :D

Hihi, du er så streng at jeg tør ikke annet enn å følge ordre ;)

Pruttilutt 09-06-11 21:24

Goodie!

Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?

Foksy 09-06-11 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134332)
Goodie!

Forøvrig har jeg registrert meg på diett.no, og jeg er frustrert allerede! Jeg får det ikke til!!!! Hvorfor kan jeg ikke legge inn kjøttdeig, f.eks?

Hvor prøver du å legge det inn? Det er en hel haug av ferdigregistrerte matvarer der, mange forskjellige kjøttdeigslag. Når jeg skriver kjøttdeig i en av linjene, under middag f-eks, så dukker det opp massevis av valg under som jeg kan velge fra...

Pruttilutt 09-06-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1134337)
Hvor prøver du å legge det inn? Det er en hel haug av ferdigregistrerte matvarer der, mange forskjellige kjøttdeigslag. Når jeg skriver kjøttdeig i en av linjene, under middag f-eks, så dukker det opp massevis av valg under som jeg kan velge fra...

Prøver legge det inn under middag og matvare... Skriver kjøttdeig, ser den fra Nordfjord, kommer opp en "g" i kolonne 2, og i "mengde" skriver jeg 250 (lagde supper, resten til i morgen). Det kommer ikke opp noe ny linje for neste matvare...:confused:

MariaB 09-06-11 21:34

pruttilutt: Hvis du begynner å skrive kjøttdeig i et av måltidsfeltene, kommer det mange opp!

Bytausa 09-06-11 21:35

Pruttilutt: har du husket å klikke på 'Add'? Etter det skal det komme opp en ny linje :)

Pruttilutt 09-06-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bytausa (Innlegg 1134352)
Pruttilutt: har du husket å klikke på 'Add'? Etter det skal det komme opp en ny linje :)

Jeg oppdaterte lettleseren, jeg hadde lagt til kjøttdeig, rå 17 ganger :D

Her ble prosenttallene mine, da... (og jeg har mine STERKE tvil når det gjelder karbohydratene... mener å ha litt peiling på hva jeg pakker i skrotten av djevlene)

Fett 78% (91,4 g)
Protein: 13 % (33 g)
Karbohydrat: 9% (24,4 g) :D:D Det må være feil med mindre ferdigkryddertacoposen er på 12 karb!

Pruttilutt 09-06-11 21:42

Jeg har fått magevirus, her høres ut som tørketrommelen går på tom mage og det SVIR! Flere på jobb ligger strak, bestis ringte nå og sa bare "Hei, du, æ sku ...faen æ må på dass"
Og jeg er tørst. Lurt å fylle på med vann nå siden tarmen antakeligvis er på randen av galskap? Eller burde jeg la være? Mange mener jo vann skal hjelpe, andre sier det bare forverrer tilstanden i tykktarmen siden den frastøter vannet og ikke tar det opp:confused:

Hilsen sjukingen *auau*

Appelsinpiken 09-06-11 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134264)
uff da! Ikke så lett å få tak i noe på veien heller kanskje?

Ang vann så kan jo det ha med mens å gjøre! Hadde vært greit det da ;)

Woho! Jeg feilberegna hvor lenge jeg måtte sitte å henge på Oslo s. Har nå rukket å handle inn både det ene og det andre til lunsj i morgen fra Rimi (og alt sammen skal dippes i aioli!).
Fikk kjøpt litt å spise på også, så jeg ikke dør av sult innen jeg er hjemme (en time igjen!).

Grugleder meg til veiing i morgen. Føler jeg ikke har gått ned noe som helst...

Rikkem0r 09-06-11 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134272)
Ja, vet dere... Nå skal jeg fortelle dere noe morsomt.
I fjor, i jilustartergruppa, så telte jeg over etter cirka 2 uker og 2 måneder hvor mye vi hadde sammen gått ned i vekt. Nå varierer det i antall mennesker og slikt, men jeg synes vi er mange allerede til å være så tidlig i måneden! :D

Etter omtrent 2 uker har vi SAMMEN gått ned 35 kg!!!

Gleder meg til å telle om 2 måneder (selv om det er et ERT#"RTG å lese gjennom hver eneste post) - vi hadde 2-ukers måling på 27 kg og 2-månedersmåling på 165 kg! Skal vi slå dem eller? :rolleyes:

Ps: Karbomamma er ikke medregnet, for hun har streng beskjed om å ikke veie seg før mandag :D

:heia: Så flinke vi har vært, alle sammen!=) Gleder meg til å komme hjem til egen mat og vekt og målebånd jeg.. Spent på hvordan de 2 ukene her kommer til å påvirke kroppen ja :forvirret
Idag blei det namme-frokost; salat med agurk og fetaost + oljen fra den oppå salaten såklart, 1,5 egg med majjo og 2 biter litt salt sau/lammekjøtt med baconbiter i smeltet smør til saus :sikle: Har ikke blitt no mer mat enda, men finner nok noe snacks i lunsjen kl.23 :) Også passer jeg på å drikke mye vann- henter meg ny vannflaske hver gang den jeg har er tom:rolleyes:

Bytausa 09-06-11 21:45

Det var denne *liker*-knappen da :D

Det samme har skjedd hos meg (at jeg må oppdatere nettleser og få et lite sjokk, altså) :p
Jeg syns det er veldig greit å se fordelinga av fett/ protein/ karber der da, hjelper meg å forstå hva jeg spiser :)

MariaB 09-06-11 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bytausa (Innlegg 1134370)
Det var denne *liker*-knappen da :D

Det samme har skjedd hos meg (at jeg må oppdatere nettleser og få et lite sjokk, altså) :p
Jeg syns det er veldig greit å se fordelinga av fett/ protein/ karber der da, hjelper meg å forstå hva jeg spiser :)

hehe, ja, diett.no har en tendens til å låse seg:p

Foksy 09-06-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134356)
Jeg oppdaterte lettleseren, jeg hadde lagt til kjøttdeig, rå 17 ganger :D

Her ble prosenttallene mine, da... (og jeg har mine STERKE tvil når det gjelder karbohydratene... mener å ha litt peiling på hva jeg pakker i skrotten av djevlene)

Fett 78% (91,4 g)
Protein: 13 % (33 g)
Karbohydrat: 9% (24,4 g) :D:D Det må være feil med mindre ferdigkryddertacoposen er på 12 karb!

:D
Den har låst seg hos meg noen ganger også :p

Om du trykker på nedfellsmenyen øverst i den matoversikten din (til høyre) kan du bytte om fra energi til fett, karbs, protein osv. Da kan du se nøyaktig hvor mange karbs en matvare du har lagt til inneholder. Kanskje du finner smådjevelen ;)

Pruttilutt 09-06-11 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1134384)
Den har låst seg hos meg noen ganger også :p

Om du trykker på nedfellsmenyen øverst i den matoversikten din (til høyre) kan du bytte om fra energi til fett, karbs, protein osv. Da kan du se nøyaktig hvor mange karbs en matvare du har lagt til inneholder. Kanskje du finner smådjevelen ;)

Ah! Herlig! Skal se en gang til :P

MariaB 09-06-11 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1134384)

Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p

Pruttilutt 09-06-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134391)
Ah! Herlig! Skal se en gang til :P

15 karb totalt etter å ha snakket hardt til meg selv om å konsentrere meg :P

Fett: 81%, Protein: 13%. Karbohydrat: 6%

KarboMamma 09-06-11 22:12

Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

KarboMamma 09-06-11 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma (Innlegg 1134413)
Hjeeeelp!:eek: Dærsken, da skal jeg lage hjemmelaget neste gang også... Til de mumsige kjøttbollene:hungry:

Eh... har jeg blingsa? Tror jeg går og legger meg... Driver bare og surrer, og siterer meg selv i hytt og gevær. Kan man skylde på ketose? Evnt ammetåke selv om man ikke ammer lenger? I think so!:o

Foksy 09-06-11 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1134395)
Takk for tips!
Snodig å se at jeg har brukt mest karbs på fløte idag:p

Fløten er slu ja :p

Har såvidt tatt meg "råd" til å bruke en slant i espresso'n to ganger i dag. I morgen er siste fettfastedag for meg, skal til kjæresten på lørdag og være sammen med flere barn osv, går ikke å ikke spise da. Både for energien sin skyld, og barna. Ikke kult om de begynner å spørre hvorfor jeg ikke spiser osv...vil skåne mest mulig :) Også begynner jeg å få lyst til å sette tenna i et stort stykke kjøtt og spise meg mett igjen! :rolleyes:

Morla 09-06-11 22:18

Nok en dag med masse deilig mat forbi, tror jeg er en anelse mindre sulten og fysen. Ikke det, har spist svært så rikelig i dag og! ;) Menyen ble:

2 egg + 5 skiver bacon

2 mini babybel-oster på vei fra jobb (sulten!)
Rå Salmalaks, rødløk, lime, rømme og fløte til middag

Salat av isbergsalat, agurk, gul paprika, rødløk, kokt skinke, mozzarella og brie + olivenolje til kvelds.

Totalt: fett: 199g, protein: 131, karbo: 12,6g

Sliter litt med å huske å ta alle ketolysetablettene til forskjellg tid, skulle ønske jeg bare kunne hive innpå alle om morgenen!

Jeg har veiedag på lørdag, veldig spent! :O Og da skal jeg prøve pizza av jalapeno-ost, det gleder meg til. Kjekt å gjøre litt forskjell på hverdag og fest!

Er vi ikke flinke, alle sammen!!! :D :heia:

Pruttilutt 09-06-11 22:18

Sitat:

Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Charlott 09-06-11 22:21

Sitat:

Leste MUSLIMSKE kjøttbollene :p :p

Elanessë 09-06-11 22:26

Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

Bytausa 09-06-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1134427)
Vi må lage hjemmelaget krydder heretter ;)
Blir en runde rundt i sommerbyen i morgen for å finne cumin.

Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

KarboMamma 09-06-11 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elanessë (Innlegg 1134444)
Kanskje Karbomamma kan redigere det første innlegget i denne tråden eller noe, med noen setninger fra hver av oss som presenterer oss? Bare nicket, slik at vi kan følge med hvor mange og hvem som er med her, hvor mange kilo vi ønsker å gå ned og litt kort om hvordan vi gjør det (evnt tidligere historie)

God idè! Ordner det i morgen!

Pruttilutt 09-06-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bytausa (Innlegg 1134447)
Meny har både cumin og de andre krydderne som trengs. Jeg har laget en stoor porsjon (ganget med 10) :D

Jeg har ikke tilgang til Meny her oppe i Tromsø. Dog, jeg hadde blitt veldig glad om noen donerte en dæsj hjemmelaga tacopulver til meg :rolleyes: :love:

Dollsine 09-06-11 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1130798)
De har vel ikke det på Kiwi?:)

Helsekosten!

Dollsine 09-06-11 22:41

Sitat:

200-250 gram pr dag!!! Jeg tror jeg på det meste har fått i meg 150 gram. Kan du gi et eksempel på hva du spiste på en sånn dag??

Nysgjerrig nok 09-06-11 22:53

Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Rikkem0r 09-06-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok (Innlegg 1134514)
Liten oppdatering og et spørsmål -
Etter nesten to uker (som har gått veldig fort takket være forumet <3 ) så er statusen som følger:
Er varm i kroppen - love it.
Har av-og-på hodepine, - håndterlig men irriterene.
Har spist masse godt mat takket være innspill og oppskrifter - TAKK!! :D
Har vel hatt de to første ukene EVER uten voldsomme blodsukkersvingninger - kjempemotiverende!
- og så er det spørsmålet: Ketostix er testet hver tredje dag - med veldig forskjellig resultat. Hva betyr det? Normalt? Noe jeg gjør feil - eller ikke riktig nok?

Ønsker dere en fin fin kveld og natt - alle sammen!!

Hvis du med forskjellig resultat mener forskjellig nyanse av rosa/lilla er det helt normalt, har med hvor mye vann du drikker osv, men utslag er utslag uansett:)
Ha en fiiin kveld/natt du og :)

Karbear86 09-06-11 23:02

hmmm hvor mye nøtter kan man spise?

I dag har jeg spist :
halv boks med cottage cheese, med litt sukkerfritt syltetøy og nøtter
omelett med 3 egg og skinke
det samme til middag
og smoothie til kvelds.

er dette alt for lite?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.