![]() |
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Euphita:heia: der var jo du også.
Ismaskinen bruker 15 til 40 min. Men jeg har jo ikke fått testet den så mye ennå da. |
Sitat:
|
Hmm. kanskje jeg har migrene uten å vite det :P Synes jeg kan få litt sånn tåkesyn nå og da, men har aldri vært plaget med hodepine. Men etter at jeg begynte å spise lavkarbo har jeg hatt hodepine litt oftere.. Det kan vel være at jeg har gått ut av ketose, og så inn igjen, og at det er det som forårsaker hodepinen..
Er det en stor operasjon du skal ha? Håper du kommer deg fort på beina igjen :) Og jeg har iallefall ikke tatt pinseferie - har eksamen i morgen og sitter derfor ved dataen nesten hele dagen og leser og gjør oppgaver.. På fredag er det sommerferie!! :) |
Hva skal du ha eksamen i? Masse masse lykke til.
Skal operere håndleddet, ganglion ikke noe store greier. Du er ikke stiv i nakken da, men litt dårlig blodsirkulasjonen til hode kanskje? Ikke rart når man sitter klistret til pcen... Inn og ut av ketose gir hodepine ja, det har jeg også merket. Men den hodepine har vært moderat synes jeg. I natt var jeg skikkelig kvalm, hadde fått i meg litt lite fett på dagen og drakk en stor eggmelk med kakao på kvelden. Lurer på om det ble litt voldsomt for kroppen. |
Annne: masse lykke til med eksamen! Er det en du har igjen eller?
Høres ut som hodepinen er pga ut og inn av ketose ja. Bjella: håper operasjonen går fint, og at du er tilbake i ketose raskt igjen :) Var opp på vekta her idag, men jeg ante at kanskje mensen er i anmarsj, så satt her og leita i mine tidligere innlegg, og regna, og fant ut jeg var 1 uke på overtid!!! Uæææh! Regna 5 ganger før jeg fant ut at jeg regna ene uka to ganger, puh, så da er jeg i rute og tanta kommer nok på besøk hvert øyeblikk som helst. Oooog derfor viste vekta opp ;) |
Krysser fingrene for at det går bra for Annne i dag :heia:
Mensvondt, oppblåst og lekker, jaja- går da over vet jeg ;) Været er litt fint men ser ut som det skyer til. Idag må jeg handle inn mere min mat. Tom for alle grønsaker! Hvordan oppbevarer man best brokkoli og blomkål forresten? Syns de blir så fort stygg, jeg gjør sikkert noe feil. |
Sitat:
Jeg oppbevarer blomkål og brokkolien i grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet, synes de holder seg greit der. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal spise i dag siden jeg burde ut av ketosen? Rart men det frister ikke med mer karbo... Det eneste jeg har litt lyst på er softis hehe. Vet for å være ærlig ikke helt hva jeg skal spise, for at det er greit nok før operasjon. |
Du skal ikke være i ketose når du opereres?
Jeg har gitt opp brøderstatning, jeg syns det smaker høgg samme hva jeg baker. Lagde nannas knekkebrød idag, og de var gode. Får holde meg til det. Kjenner jeg savner brødet aller mest av alle høykarbo matvarer. Spørs om det ikke blir en aldri så liten brød-sprekk i ferien! |
Sitat:
Brød har jeg også kuttet mye ut, savner det ikke heller egentlig. Jeg mener det beste er å finne nye spisevaner, ikke finne erstatninger (dårlige ofte) for høykarbo matvaner. Når jeg tenker hva jeg kan spise isteden for hva kan jeg spise i steden for brød feks er det mye lettere. Om du forstår hva jeg mener. I dag kjøpte jeg "Frisk med Lavkarbo" på notabene halv pris av rød pris :D Hungrer etter mer kunnskap, brenner for lavkarbo og vil gjerne øke kunnskapen. |
Jeg var i narkose i ketose. Snakket med legen i forkant, og han sa det eneste aberet var at jeg kom til å bli ekstra slapp etter operasjonen.
|
Sitat:
|
http://2.bp.blogspot.com/-355e-Hw6xD...0/IMG_2893.JPG
Denne har jeg laget :D Bare for deg Annne...:p Og dommen er at den var goood, om du liker mørk,mørk sjokolade. Er veldig mektig og man orker ikke mye. Som konfekt liksom. Jeg har krem ved siden av. Når det gjelder oppskriften så byttet jeg ut sukker med sukrin og natreen. Brukte freia sin 70% kokesjokolade. Link:http://www.matpaabordet.com/2011/05/...adesorbet.html |
noen som vet hvorfor det er ikke lurt å drikke fettkilden sin?
|
Sitat:
|
Ja las det i en tråd for en stund siden og det festet seg hos meg... At det var lurt å "ikke drikke fettkvoten sin". Men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det..?
|
Oh my god for en lekker is!!! Jeg vil smaaaake!
Ok, greit å få i seg litt mere karber i ht narkosen da skjønner jeg. Jeg er sulten men har ikke lyst på noe. Hadde middagsrester jeg skulle ha til middag, men kjøttdeigen var blitt dårlig. Så begynte jeg å smørdampe blomkål og brokkoli for å lage ny middag, men det svei seg grunnet uforutsette hendelser og da orka jeg ikke mere. Før dette hadde jeg og laget knekkebrød, bakt boller til høykarbofamilien samt laget fiskegrateng fra bunnen av til samme gjengen. Er ikke så glad i å lage mat jeg, så da var jammen matlagingsenergien for idag brukt opp. Men jeg må ha mat. Tro hva jeg skal gjøre. Lyst på pizza men ooorker ikke lage. Syt syt syt :lol: |
Det ble middag!
Seiler patent a la lavkarbo! Skar opp kjøttdeig i skiver og trykte de litt ut, krydder på hver side og i stekepanna. Ost på tilslutt så den smeltet oppå. Steikte egg i samme panne, så la jeg opp kjøttkaken på en tallerken, salatblad, rømme, agurk, tomat og speilegget på toppen. Den her kan videreutvikles tenker jeg. Det var godt, men hadde gjort seg med mere smak. Himla lettvint iallefall, for sånne som meg som ikke eeeelsker å lage mat ;) |
Takk for alle lykkeønskninger! Jeg håper at alle kryssede fingre hjalp. Dere er gode :) Tror det gikk greit, men tør ikke å ha noen forhåpninger.. Vi får se når sensuren kommer..
Og Bjella, herremin det så jo helt fantastisk ut!! Jeg føler meg beæret ;) Og inspirert.. Mørk sjokolade har jeg ikke noe imot ;) Men jeg tror ikke det funker å lage sorbet uten ismaskin.. Masse lykke til med operasjonen. Kanskje du kan øke karbene ved å spise masse masse sjokoladesorbet? :) Mmmm! I dag hadde jeg gått ned nok en kilo! 65, sto det gitt!Og det til tross for mange små synder i det siste.. Det tallet har jeg bare glimtet før, og det forsvinner alltid fort igjen. Men nå er forskjellen at jeg ikke har sultet meg og er heelt tom innvendig, jeg synes faktisk jeg har spist ganske mye.. I går var vi på middag borte, og jeg smakte et lite kakestykke til og med. Klarte å begrense meg til ett bittelite stykke da :) Når det gjelder å ikke drikke fettkilden, så håper jeg at det ikke stemmer, for jeg har nettopp begynt med te og kokosolje i tillegg til Udos choice.. Og det drikker jeg jo alt sammen. Kanskje det kan ha noe med at man kan bli litt dårlig i magen av å shotte olje. Merket det da jeg tok Udo's på tom mage her om dagen.. :rødme: I morgen får jeg hjemmeeksamen, og skal bare skrive skrive skrive i to døgn. Har en diger pai-sak i ovnen av 6 egg, fløte, to kyllingfileter, masse fetaost, spinat, tomat og soltørket tomat. Det skal jeg leve på framover ;) |
oppskrift? *blafre*
Du må lykke til på eksamen! |
Noen som las om hvor farlig det er å gå på ketolyse i VG i dag?
|
Sitat:
Tar det med en stor klype salt jeg. Stoler mer på dette: http://espenrostrup.com/ |
Lucifine, var det meg du siktet til når du ba om oppskrift? På pai-saken? Det var så mye matprat oppover at det var ikke så godt å si :P
Lurer også på hva det er de advarer mot.. Får nesten litt lyst til å gå og kjøpe VG bare for å se.. Finner ikke artikkelen på nettet :S Sikkert noe sånt som at fett tetter alle blodårene og at det er viktig med fiber for fordøyelsen, og at man ikke må gå på en "ekstremdiett" som utelukker frukt og grønt, for da går man glipp av så mange viktige vitaminer.. Husker en ernæringsfysiolog som sa i Dagbladet at lavkarbo var usunt bl.a. fordi man det var så vitkig å få i seg grønnsaker.. Det er rart, jeg er sikker på at jeg spiser minst like mye grønnsaker nå som før, hvis ikke mer! Nå har jeg grønnsaker til hver eneste middag, og gjerne flere av måltidene også. Det er sikkert mange som spiser brødskive med ost/kjøttpålegg/nugatti til frokost og lunsj, ferdig pastarett til middag og flere skiver eller en yoghurt eller noe til kvelds.. Der er det jo ikke en eneste grønnsak eller noen sunne fettsyrer. Bare masse sukker og raffinerte kornprodukter. Og tilsetningsstoffer.. |
Sånn er det her også Annne! Jeg spiser veldig mye mere grønsaker nå enn tidligere. Grønsaken jeg fikk i meg 2-3 ganger i uka, var gulrot;)
Nå er det salat, sopp, squash flere ganger i uka, blomkål og brokkoli hver eneste dag- samt agurk og litt tomat men det spiste jeg tidligere og da. Jeg skal til legen i morgen, han vet ikke at jeg spiser lavkarbo men lurer på om jeg skal si det i morgen? Har forsåvidt ingenting med årsaken til legetimen da. Vi får se, om han ser at jeg har gått ned så kan jeg fortelle kanskje. |
Ferdig operert, i pillerus og ikke i ketose....
Skulle møte fastene, det eneste jeg tenkte på da vi kjørte til sykehuset var baconpølse:o På oppvåkninga fikk jeg to glass saft og en kopp te. Litt ør og snøvlete var det første jeg sa til mann at nå har jeg lyst på baconpølse:cool: Så da gikk turen til bensinstasjon, pølse med rekesalat uten brød, men så ble det en softis etterpå. Jaja |
Haha så herlig Bjella! Også baconpølse da, hihi.
Grattis med vel overstått operasjon! |
Takk! Ikke vært noe i form i dag. Tar paralgin forte, voltaren og er ikke vant til så sterke medisiner. Men pga smertene må jeg ta dem. Svimte nesten av da jeg sto opp i dag. Har igrunnen sovet i hele dag. Klart å få i meg nesten en helt plate med Walters sjokolade. Trøstespising jada. Hånda veier dobbelt så mye. Og har fått mensen også. Syte innlegg... sorry.
|
Næmen uffa da Bjella, alt vondt på en dag du da :klem: men da er du ferdig med det og ;) Håper smertene er mindre i morgen!
Jeg skal veie meg i morgen, har mens så jeg forventer ikke noe nedgang. Lørdag skal jeg på festmiddag, og fest såd a spørs det om jeg greier å kjøre heeelt lavkarbo. Lavkarbomat skal nok gå bra, verre med lavkarbodrikke ;) |
Sitat:
Veiingen gikk over all forventning i dag, hadde ikke trodd at jeg hadde gått ned noe, etter oprasjon og utskeielser, var redd for at jeg skulle ha gått opp. Smertene er ikke så ille heller, så trenger ikke de sterkeste smertesstillende. Da blir jeg litt mer i form også. Annne: er du ferdig med eksamen nå? Håper du ble fornøyd! Har du sommerferie nå? Synes det er så lite aktivt her nå, hvor har mange av dere blitt av??? Vi blir jo en liten eksklusiv mai-klubb her nå, hyggelig det også altså. Men håper ikke folk har gitt opp. Ser jo på veietråden at det er noen fler der inne. Og så var det vel en som skulle på ferie nå??? Euphita:D du må superkose deg på festmiddag og fest! Kos deg med drikken også du. Etter hva jeg har erfart med min kropp, tåler den små utskeielser. Hvordan gikk veiingen din i dag? |
Jeg er her enda, styrer bare med mye jobbing for tiden. Vekta er enda -7.6kg men hadde meg en aldri så liten utskeielse på onsdag så skal ikke klage..
|
Jeg er her også, men har bare fått tid til å stikke rett innom og lese :)
Skal veie på søndag, men gleder meg ikke denne gangen siden vekten stod stille sist uke. Kjedelige greier, men forstod det slik at det er vanlig med en liten pause i vektnedgangen tredje uken? Jeg har gått ned i cm, men allikavel plager det meg litt av vekta ikke har rikket seg :P Jeg bakte lollypops ketolysebrød her en kveld og har spist litt av det de siste dagene. Det skal inneholde 2,24 kh pr 100 gram og det er jo kjempelite! Allikevel så lurer jeg på om det er det som gjør at jeg føler meg så oppblåst og tung i magen? Jeg er ferdig med mensen så det kan ikke være den nå lenger. Noen andre som føler det slik når de spiser brød/knekkebrød? Det inneholder linfrø, cc, sesamfrø, egg, olje og kruskakli. Så jeg lurer rett og slett på om det er klien magen reagerer på, for alt det andre har jeg jo spist i snart fire uker. Jeg skjærer tynne skiver (ca. 0,5 cm) og har masse pålegg oppå. |
Har hørt at brøderstatninger kan være en hinder for noen, Men det er også noe med den berømte tredje uken...
|
Gikk skeis med veiingen her idag, men syns å huske fra sist mens, at jeg må bli ferdig med den for at mens-grammene slipper taket. 200g opp :(
Nå er det middag, nytt tilbehør. Skal fortelle om det ble vellykket eller ei ;) |
og tilbehøret ble vellykket!
Smørdampet brokkoli som fikk kjøle seg av. La det i bunnen av en form. Helte over en blanding av majones, kesam og fløte. Fetaost og litt mais, resten av sausen oppå og på toppen smørstekt solsikkefrø. Det var supergodt! Lagde ene delen av formen med blomkål, men det var ikke så godt som brokkoli. Dette blir en slager ja :) |
Så hyggelig at dere tar en tur innom lucifine og Tufso86 selv om det er travle tider.
Veldig vanlig med lite nedgang i uke 3 ja. Jeg er også opptatt av at vekta skal gå nedover, men det er jo cm som syns da ;) Sånne brøderstatninger med frø, syns jeg personlig at jeg liksom ikke blir mett av. Og ofte trigger det spise-mer-behovet hos meg. Euphita: Å så gøy med noe nytt tilbehør, ofte det som stopper opp for meg. Må prøves. Og du neste uke er vekta riktig vei igjen jeg :heia:på deg. Jeg har laget og fortært flere av disse i dag, gud så gode. http://lavkarbokjerringa.blogspot.co...ty-my-way.html Falt i smak hos mann også. |
(Sniker litt i tråden selv om jeg ikke begynte før 16. mai:p)
Måtte bare kommentere bounty-oppskriften. Liker egentlig ikke bounty, men de der såg veldig gode ut! Må nok prøve dem en gang ja :sikle: Takk for tips! |
Sitat:
Jeg syntes den var bedre enn vanlig bounty, test så får du heller gi bort resten ;) |
Jeg også er her inne fortsatt, men har mye jobb og prosjekter på gang om dagen så lite tid til internett.
Har nå vært på lavkarbo/ketolyse i 8 uker og gått ned 7,4 kg, strålende fornøyd med nesten 1 kg i uken i gjennomsnitt. Første delmål skal feires med tur til frisøren i morgen :D Blir nok en aldri så liten sprekk i morgen også, så og si den første på 8 uker. Skal på fest, så tror det blir litt mere jarber enn ellers. Ha en strålende dag alle sammen. Her står kakebaking på menyen i kveld. Har laget gerds ostekake i muffinsformer som jeg skal spise i morgen i selskap, så lager jeg moussekake som ikke er fullt like lavkarbovennlig... |
Sitat:
|
Til de som skal på fest og liker hvitvin kan jeg anbefale Trulli (italiensk) med bare 0.3 kh pr liter! Kjempegod vin som jeg synest var lett å drikke for en som ikke liker vin sånn kjempegodt - og jeg er vant med søte viner med masse kh i :D
Fikk tipset i en annen tråd her inne. |
Å så kjekt med mere liv her da!
Begynner man i mai, så er man maiblomst ja :) Og takk Bjella :) jeg har litt problem med nok mat igjen, stress hjemme og da glemmer jeg å spise. Brøderstatningsmat trigger sulten hos meg og! Syns Nannahs knekkebrød er gode, mne jeg blir aldri mett liksom! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45. |