![]() |
Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
Venter i spenning :stuart: - god helg forresten :klem: |
Henger med her jeg også :) Har akkurat kommet tilbake fra en ferieuke i Danmark, og jeg skal innrømme at jeg ikke hadde med meg ED-posene dit. Har kost meg med masse is :) Er tilbake på den smale sti igjen i morgen, skal faktisk bli litt deilig :)
Lykke til videre folkens, og fortsatt god sommer ! |
Fungirl: Da tror jeg at har klart å legge deg til som venn -har ikke gjort det før.
Grotingeling: Good :heia: Tutte: velkommen tilbake fra Danmark. Kjenner meg godt igjen på isfronten, men tenker som så at ferie er ferie og nå er jeg tilbake i hverdagen igjen. Idag skal jeg forresten over til Fase 1- Det hadde jeg glemt frem til nå. Lykkelig uvitende.... Da blir det ikke noen omelett til lunsj :( |
Sitat:
|
Sitat:
En litt kjedelig historie. Hadde en kaffepause med litt "Euro Kjeks", smokk, der knasa det i tanna....:( Jeg tok ut det som plaget munnhulen, litt tann og en liten metallbit fra kjeksen.....:eek: Har noen hatt lignende opplevelser. Frustrert Sola :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Men tror dere at det er mulig å få sånt dekket? Hvis man ødelegger tennene ved å spise ett eple så har man vel ikke krav på å få penger igjen av butikken....
Bare lurer altså for ser det igrunn som veldig lite sannsynlig :( |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror de har ferie på Eurodiett. Jeg sendte mail til de for 2 uker siden som jeg ikke har fått svar på enda. Du får ha litt tålmodighet, mange er vel tilbake igjen nå neste uke. |
De hadde ferie forrige uke, men moren min snakket med de på tlf mandag :)
|
Spørs nok om en får noe dekket ja, men det skader jo ikke å prøve ! :) For det skal jo ikke være noen harde ting inni kjeksene ! Synes hvertfall de skal få tilbakemeldingen :)
|
Der var siste dag i fase 2 over.... nå skal jeg over i fase 1 igjen...
Blir kjipt uten et glass vin på kvelden, men jeg tror nok det skal gå greit fordet. Skal være i fase 1 i to uker før jeg hopper inn i fase 2 igjen. Håper på en liten boost igjen neste uke nå! :) |
Lykke til med fase 1 igjen. 2 uker går sikkert kjempefort. :heia:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
|
Sitat:
Tusen takk. Dagen Blei feira med go middag sammens med barn/svigerbarn, Og nu er det tid for en deser :) |
Her i gården er det fortsatt ferietider, så vekten står i grunnen ganske så stillt. Men det var jo i grunnen det jeg satte meg som mål også, spiser en del bær og en sjelden gangen en is. Til helgen reiser jeg en uke igjen til Danmark, da blir det ikke så mye fokus på ED. MEN når jeg kommer tilbake er hverdagen her igjen, og det skal egentlig bli litt godt :) Ikke så altfor lenge til jeg skal tilbake på Fase 1 igjen, og håper da å kunne se litt nedgang igjen ! :) Ha ei kjempefin uke folkens !
|
Ha en fin uke du også, Tutte. Kos deg i Danmark.
Da er jeg over i fase 2. Hadde en deilig lunsj idag: salat med ørret og eggrøre :nam: |
Sitat:
Det går sakte men sikkert nedover. Mitt hode vil ha litt "raskere" nedgang! Men veit jo at dette er det riktige. Så ser jeg på at andre bare raser ned. Bør jeg være fornøyd med ca 1kg i uka:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hode henger mere med, når en er motivert, og det har jeg vært og er;) |
Ikke ett innlegg her siden forrige onsdag?!
Jeg har nå vært en uke i fase 2 - og kjenner at jeg ble nok veldig godt vant til både bær og nøtter i fase 3. Jeg savner det, så jeg er spent på hva kurslederen sier på torsdag når vi skal ha vårt siste gruppemøte. Regner med at jeg har 3-5kg igjen før jeg er VELDIG fornøyd. :) Idag er det planleggingsdag i både barnehagen og SFO - synd at det ikke er SOL. Kanskje vi heller tar en tur ut i skogen. |
NB. Glemte å skrive at jeg har gått ned 1,2kg denne uken :yuhu: :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er innom og sier hei på dere:)
Hopper straks over i fase 2, regner med å være der fra mandag av. Har lest gjennom hele tråden, så nå er jeg oppdatert og klar :cool: God helg alle sammen! |
Gratulerer med en kjempefin start Tuddelu. Jeg er sikker på at fortsettelsen blir like vellykket. :)
|
Sitat:
Jeg har virkelig lyst å klare dette. Er i grunnen mest spent på når tiden kommer til vedlikeholdskosten. Begynte like godt i fase 2 idag jeg, var tom for middagsretter og har ikke rukket bestille nye. Lagde omelett av 2 egg, champingong, løk, purre, hakkede tomater med krydder, basilikum og oregano og en god salat til. Herlig!:) Oppdaget også at jeg kan spise lammekjøtt nå som jeg er i fase 2 .. det er jo fantastisk! Det passer bra nå som lammesesongen er rett rundt hjørnet;) Kanskje blir det ett glass hvitvin på meg ikveld også .. deilige lørdagskvelden. Hvordan går det med dere andre her i fase 2? Er det noen som har bestilt eurodiet med ekspress over natt og som vet om man får pakken levert på døren? Det koster jo tross alt ganske mye mer enn vanlig frakt .. |
Jeg har gjort det og den kom på døren hjemme dagen etter. Ja, og så fikk jeg mange mail for å få informasjon om hvor langt pakkern var kommet.
|
Så flott å høre:) Greit å ha muligheten med ekspress når det begynner å bli lite mat igjen .. der har blitt mye brownies i det siste :D
|
Her minker det på ed produkter, litt krise faktisk!!
Jeg har karamelldessert, aspargessuppe og grønnsakssuppe igjen. Disse likte jeg virkelig ikke, så jeg prøver å unngå dem. Men hvis det er krise så må jeg .. noen som har tips til hvordan friske opp karamelldesserten?? Den kan jeg alltids prøve meg på .. Drar innom helsebutikken imorgen og kjøper kjeks og soyanøtter, da har jeg litt mat i hus. Også bestille produkter med ekspressfart!;) Middagen idag er reddet hvertfall, idag blir det kylling med salat til - gu som jeg gleder meg til kyllingen:) |
Jeg vet ikke hva du kan gjøre med karamelldeserten, men Aspargessuppen har jeg fått spiselig ved å koke sellerirot, blomkål, løpstikke og salt, mose grønnsakene og har alt oppi suppen. Løpstikken og sellerien overdøver i en viss grad suppesmaken. Grønnsakssuppen har jeg ikke funnet noen måte å få spiselig.
Ellers kan du hvis det blir krise kjøpe Fedon sin proteinbar på Sunkost helsekosten. Det er den samme som eurodiett sjokoladebar. |
Sitat:
Nå har jeg kjøpt inn endel kjeks, kommer nok til å kjøpe fedon sin proteinbar også .. det var lurt:) Varene mine er her forhåpentligvis imorgen formiddag, så da går ting tilbake til "normalen". Hvordan tilbereder dere kjøtt, fisk og fugl i fase2? Det står i brosjyren at det bør stekes på svak varme i ovn, helst 100 grader. Hvor lang blir steketiden da? Jeg har surfet litt innom oppskriftssidene, skal se om jeg finner noe der. |
Velkommen til Fase 2, tuddelu! :blomster: Nei, har ikke smakt karamelldessert så ingen tips herfra. Men alle supper kan du tilføye grønnsaker som du koker sammen med ED suppen. + masse krydder.
Jeg er godtesjuk for tiden. Kaster i meg både 1 og 2 barer på en dag, og i helgen spiste jeg opptil 7 ED måltider! Satser på at det er en overgangsperiode (for ett eller annet) og at jeg snart er tilbake igjen til normalen. Regner med at vekten ved neste veiing ikke viser noe særlig nedgang. Men jeg skal heller satse på å få inn en treningsøkt. Hvor lenge har jeg sagt dette nå :o? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |