![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Sitat:
|
Føler meg sjikkelig feit nå! haha! Mange av dere veier det som jeg VIL veie og noen til og med under det! 110 kg kærlighet er jeg laget av og skal ned til 70 i løpet av 2011 om jeg så skal... jaaa!! Jeg skal bli så slank å fin!
(jeg forstår at det ikke betyr noe hva jeg mener, men jeg ville bare si at man skal være nøyd med seg selv så lenge det ikke går ut over helsen) |
Sitat:
|
Å jadda...snakk om å ta sorgene på forskudd....tidligere idag fikk jeg oppgang på vekten, å jeg tok en sticks med det samme, som ikke viste utslag på ketose, men nå ikveld, 2 timer etter siste måltid, er det fullt utslag på ketose :D
heldigvis... Velkommen til dere nye nå, har ikke fått oppdatert meg på alt enda, da jeg er nettopp kommet hjem, men jeg bare måtte fortelle at jeg ikke hadde falt ut av ketosen, for jeg ble sååååå glad :D |
Sitat:
Goooood! Jeg skal snart ta en stix, jeg også....:o |
Sitat:
|
Jeg startet i går og er sååååå klar :D ! Har gått på Ketolyse før, gikk ned 9 kilo på 2 mnd :) Men så har jeg gått opp nesten allt igjen da jeg ikke var så flink lenger :( men den feilen skal jeg ikke gjøre igjen :)
Målet nå er å gå fra 66.6 kg og ned til 50 kg :) er 160 høy :) |
Må bare si en ting til dere, hvis dere er lei egg frokostene eller hva du måtte spise; Prøv Nannahs knekkebrød! De er sinnsykt gode, kun 1 g karber per knekkebrød. Veldig enkle og lage, og SINNSYKT gode! Mye bedre enn vanlig knekkebrød!
|
Sitat:
|
Nannahs knekkebrød!
- 200 g solsikkekjerner (3,5dl) - 1 dl linfrø - 1 dl sesamfrø - 2, 25 dl kli (kruskakli) - 2 SS fiberhusk -1/2 ts salt - 5 dl vann - Rør alt sammen - La den hvile i 10 min slik at fiberhusken får svellet - Ha på bakepapir på to plater, fordel det på to plater ( det er vanskelig å fordele utover, virker umulig til tider, men et godt tips er å ta på seg en pose på hånden, da klistrer den sge ikke like godt. - Det skal smøres tynt utover - Lag ruter med pizza hjul 4x4 ruter per plate ( totalt 32 stk) - Stek begge platene samtidig på 160 gr (varmluftsovn) i 1 t og 10 min. - Snu platene og bytt plass minimum to ganger. |
Sitat:
Takk! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
ANBEFALER på det sterkeste at du forteller både at du er på diett og hvilken type diett.. |
Sitat:
Men til slutt måtte jeg bare forklare han at dette var det jeg ville, og at jeg må ha klare grenser, hvis jeg skal ha håp om å klare dette. Han ble nok litt overrasket i begynnelsen, men nå som han ser hvordan dette kostholdet påvirker humøret mitt, og at nåla går nedover, så støtter han meg 100%. han er bare glad til, for nå er det jeg som lager all maten, og han spiser bare det han får servert han, og nyter det :) Bare bit i det sure eplet, hvis du har vansker for å si det, skriv det ned på en lapp, jeg lover deg at han kommer til å ta det mye bedre enn du tror! Så får det være opp til han om han vil fortsette med sitt kosthold, eller smake på alt det gode du kan diske opp med! Lykke til! |
Sååå flinke dere er :heia:
Jeg gikk opp igår, om det er pga all norvegia`en jeg puttet i meg, sitronpepperen, eller mensen i anmarsj, eller andre grunner er jeg ikke helt sikker på, men jeg har ihvertfall fjernet sitronpepperen, kjøpt meg græddost, å fortsetter som før å håper på nedgang til mandag :) Jeg vet jeg ikke skal gå på vekta hver morgen, men klarer liksom ikke holde meg borte heller :flau: er jo såååååå spennende. Så jeg et at jeg står på det samme som igår, altså fremdeles oppgang siden sist, men jeg fortsetetr med fatt mot, denne gangen SKAL det gå Jeg VIL inn i en flott kjole i bryllupet vi skal i i juni, å jeg vil så veldig gjerne kunne gå i bikini til sommeren, å bade sammen med ungene, uten å måtte se etetr om det kommer andre ned til stranden vår, å dermed begynne å fiske, eller fange krabber delvis påkledd heller Ikke det at det ikke er kjekt, men mine unger elsker å bade, å jeg vil ære med de, samme når de skal i bassenget...PYTON for meg...men vil så veldig gjerne, men føler meg fæl... skikkelig uvel...:( Min mann fatter ikke hvorfor jeg skjuler meg, å han syns ikke det er nødvendig at jeg gjør dette, så selv om jeg forteller at jeg gjør det fordi jeg ikke trives med meg selv,å at jeg nå har en BMI som er over på fedme, så når det ikke inn, men han respekterer at jeg ønsker heldigvis, selv er han tynn, å kan fråtse i det han har lyst på, å det skjer........nada.....noen som har det men så lenge han respekterer at jeg ønsker dette, å ikke lager noe styr når jeg spiser noe annet enn de, så er det supert :D |
Sitat:
|
Hvor er de gode oppskriftene til Gerd som mange snakker om her inne, lett og lett men finner de ikke jeg, er de samlet en plass, eller er det en her og en der?
|
Å, nå lagde jeg noe utrolig godt, i og med at jeg likevel skulle lage "ordentlig" pizza til guttene mine :D. Så nå har jeg en isboks av "rester" (det meste faktisk, for den er mektig og god) som blir både lunsj på jobb og middag i morgen. Fant en oppskrift inne på et av forumene, som jeg justerte litt og tilpasset mine smaksbehov:
Pizzabunn: 1 beger cottage cheese (moses) 4 egg (piskes) 150-200 g revet hvitost --> blandes og bres utover bakeplaten, og forstekes midt i ovnen på 200grader i 15-20 minutter Fyll: Kjøttdeig av svin Oregano Små biter salt påleggspølse (fårepølse/salami/chorizo e.l) En liten boks tomatpuré Fersk rosmarin (hakkes) Hvitløk 2 ss smeltet meierismør blandet med et par spiseskjeer matfløte Salt og pepper Revet hvitost på toppen Stekes på 200grader. |
Sitat:
|
I dag har jeg hatt tomatsuppe med indiske kjøttboller (en oppskrift jeg fant her inne). Den var sinnsykt god. Samboer som ikke er noen lavkarbo fyr, spiste to store skåler og syntes dette var den beste tomatsuppen han noensinne har hatt. Sitat fra han; Nå er det garantert slutt på toro tomatsuppe, nå er det kjerringas tomatsuppe som gjelder:p
Men over til noe annet, jeg føler at jeg spiser alt for lite. I dag har jeg spist 1 knekkebrød og 1 skål suppe + en halv atkins bar før trening. Klarer liksom ikke få i meg mer, blir kvalm hvis jeg skal dytte inn på noe mer. Noen andre som sliter med det samme? Kan dette gi en stopper på vektnedgangen? ( at jeg ikke spiser sånn ekstremt mye fett).. :) |
Sitat:
|
Har en stor jobb foran meg med å lese meg opp på den tråden ser jeg :) Bra med mye aktivitet, det gir masse inspirasjon!
Må benytte anledingen til å anbefale noen oppskrifter jeg fant her inne. Middagen i dag ble denne gryteretten her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15737 Den falt virkelig i smak så den kommer jeg til å lage flere ganger. Hadde blomkål med smør som tilbehør. Nå sitter jeg og nyter disse vaflene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37282 Disse var heller ikke dumme. Jeg stekte pannekaken først, smurte på litt tomatpuré og skinkeost, og hadde på skinke og ost før jeg brettet den dobbelt og stekte den litt til. Resultatet ble en deilig toast :) Lunsjen i dag besto av eggerøre, laks, salat og rømme. Har spist salat med ost og skinke et par dager nå, og kjenner at det var greit å finne noe annet å spise også. Og et tips når søtsuget kommer... kaffe med fløte og et par suketter :) Nesten som kaffe latte :p |
Sitat:
|
Sitat:
I og med at glykogenlagrene dine er så godt som tomme, så må kroppen bruke et eller annet anna. De alternativene den har, er protein og fett fra kroppen selv. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |