![]() |
Sv: Maistarternes veietråd!
Sitat:
|
Yes :) Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til :) Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...
|
Sitat:
|
Sitat:
Da jeg var på Roskilde-festivalen i sommer (spiste mye pizza, burger, baguett osv, var jo det man fikk tak i der.... Pluss en hel masse øl selvfølgelig) så gikk jeg opp 2,5 kg, men da jeg kom hjem igjen og startet opp igjen raste det nedover! Minus 3 kg på en uke! Men i dag altså, ny bestenotering og strålende fornøyd!!!:D:D |
Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også :)
I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble :) Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet .. Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn? |
Sitat:
Forresten, du kan ikke være gravid igjen vel?? |
:)
Sitat:
|
Sitat:
|
I hear you, sister.... Jeg har vært i undertøysbutikk i dag for å kjøpe ny BH som faktisk passer (etter barnefødsler, amming og 20 kg opp ante jeg virkelig ikke hvilken størrelse jeg skulle se etter - og nå var det virkelig på tide å bytte ut den gamle amme-BH'en med knekt spile og hull).... Ok, der sporet jeg litt av...
Back on track: I dag stod jeg "toppløs" i prøverom mens en dame målte meg med målebånd for å finne BH-størrelse, og jeg må si at den eklingen jeg ser i speilet overhodet ikke føles som MEG. Jeg har en gedigen slaskete bilring som tyter ut overfor bukselinningen (som slett ikke er stram) og henger over kanten. På ryggen har jeg en fold som jeg svetter i når jeg blir varm, jeg ser at jeg nesten ikke har nakke - bare en fold midt i spekket, jeg er rund på en polstret måte over skuldrene. Jeg kikket på meg selv i speilet og tenkte "herlighet, du ser ut som en 50år gammel vaskekjerring"... Slapp og deigete og pølsete og rar i fasongen. Har meldt meg på intensivtreningskurs, oppstart 16. august. Vi får håpe ting strammes litt opp og at kroppsstørrelsen minker. Jeg hadde ikke hatt SÅ mye imot å være overvektig dersom vekten var mer jevnt fordelt, men jeg har det aller meste fremme på magen. Ser ut som om jeg er ganske så gravid, og det er leit. |
Det høres ut som vi er ganske like, Vatti :) Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.
Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen. Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 .. Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke.. Takk, jenter :) |
Sitat:
Tips: var i London i fjor og var innom Marks&Spencer. Der hadde de måledamer, og kjempebillig stort undertøy! (bh-ene jeg kjøper her hjemme koster 7-800 kroner, det er altfor mye!) Der fikk jeg 5 undertøyssett for tusenlappen! :-) (størrelsen var forresten 85E så da vet jeg det til her hjemme hehe):) |
Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med. :) Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning. ;) Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, Mammamiia, kjemepfint!! Standhaftig og flink og det gir resulatater. Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv.
Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe.... |
Sitat:
I dag er vekta OPP 400 gram... :confused: Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... ;) Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker... |
Sitat:
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy!:D Skal ta testen i dag tenker jeg. |
Sitat:
Hehe. Kanskje jeg skulle ta meg ei skikkelig kule jeg og.... Næææææ... prøve å pøse på med Mjøsvatn istedet tror jeg.... Skal nemlig opp sju i morgen og ta i mot en meget aktiv 1,5-årig liten frøken.... som skal sysselsette mormor hele dagen! *pæs* Det ble reker, egg, avokado og rømme til frokost i dag. |
Hei!
Kan jeg få være med her? Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om :) Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være) :p |
Sitat:
|
Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg :( Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit :(
|
Sitat:
Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, - men jeg reagerer ihvertfall på varmen... da tviholder kroppen på vann. Faktisk så mye at jeg må gå på vanndrivende innimellom. Sier som Gjertrud Sand: Vi får tru de bli likar i mårra! ;) |
Sitat:
Et par dager med strengt regime, så er du back in business! Jeg er fremdeles i ketose, som jeg har vært siden mai (med to små glipper), og har nå gått ned den svimlende sum av .... *trommevirvel* 1,1 kg Hmmm, jeg føler kaaaaanskje at noe er i ferd med å skje nå. Vi får se, vi får se. Hadde det ikke vært for at jeg føler meg bedre og har mer energi med ketogent kosthold så hadde jeg jammen sluttet for lenge siden. Blir spennende å se hvordan det går når jeg begynner med trening 16. august. Både gleder og gruer meg. Håper virkelig det har en positiv effekt og at jeg dermed vil RASE ned i vekt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36. |