![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Tynnribbe! Den har stått i ovnen siden i går kveld, og ser deilig ut nå. Tilbehør er jeg litt usikker på. Men kanskje salat og choronsaus.
|
Sitat:
Jeg pleier å bruke buklist i stedet for tynnribbe. Legger den i saltlake i 3 døgn, så "koker" jeg den i 1 time med vann i det ildfastefatet/dekket med folie over. Så står den i mellom 3-4 timer på 80 grader. Til sluttet under grillelementet for sprøsvor. Hvordan lager du Choronsaus? Bruker du både persille, kjørvel og estragon? |
Sitat:
|
Tunfiskgryte:) Billig og godt.
|
Pepperbiff, stekt løk/chilli, grønne grønnsaker surret i smør, blomkålpurè, ovnsbakte sellerirotstaver og fløte/peppersaus :sikle:
|
Kjøttsuppe av elg
|
Sitat:
|
Sitat:
|
I dag ble det gratinerte hotte scampi med fløte, hvitløk og fersk champinjong til forrett og til hovedrett greske kjøttboller med tzatziki og div rå grønnsaker og blomkål/sellerirotpurè.
|
Grillet kylling med karrisaus og masse salat.
|
Kyllingfilet fyllt med pepperoniost(tube), krydret og surret med bacon. Stekt i smør i stekepanna. Servert med blomkålmos, grønne festgrønnsaker (eldorado) og hjemmelaget bearnesaus :D
|
Sjokoladekake med smeltet smør og sukrin, og ost til, ha ha! Første gang jeg har spist kake på nitti millioner år, sånn ca.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....54#post1244654 |
Jippi i dag er det fredag å da har vi alltid noe ekstra godt til middag. I dag så skal jeg lage min super gode ostelasagne, salat og rømmedressing :D Mmmmm jeg og ungene har gledet oss i mange dager :)
Ostelasagne er kjempe enkelt, jeg lager først en god kjøttsaus med hermetisk tomat, hvitløk,urter og kjøttdeig. Deretter legger jeg skivet jalapeno ost og kjøttsausen lagvis og avslutter med raspet ost. Serveres med en enkel salat og hjemmelaget rømmedresing eller dip :sikle: |
Røkt torsk m/hvit saus, smørdampa grønnsaker og sprøstekt bacon:)
|
Tacomarinert kyllingfilet med salat og tacodressing.
|
Mannebeinet sin bursdag i dag så det er viltgryte av elg. Med einebær, rømme, tyttebær, sopp, gulrot, bacon, løk og kraft fra alt :) Serveres med blomkålmos.
|
Svineribbe m/kokte greencases!
|
Kremet kyllinggryte :D
|
jeg skal prøve å lage viltgryte i dag!
Med seterrømme, biff, løk, sopp og litt gulrot. Jeg er spent, har aldri lagd det før :) |
Endelig! Jeg spiser innmat og jeg LIKER det! Morrpølsegryte. En del andre ting rundt, men poenget er at jeg får i meg noe innmat og nyter det. Ikke bare spiser det fordi jeg vet det er sunt selv om det ikke smaker så godt. Jeg prøvde å lage morrpølsegryte på måten moren min gjør det, men jeg fikk det ikke til å smake godt. Så da gikk jeg over til plan B og tilsatte ting som smaker mye. Som hermetiske tomater, pesto, sambal oelek, kyllingfond. Så det ble en hot tomatgryte med morrpølse. :snill: Det blir ikke siste gangen jeg lager det!
|
Mye snadder fredagsmat, det her :)
Vi var på farten her idag, så det ble grillet kylling og spearribs + blandet salat med ost og hardkokt egg i tillegg og Creme Fraiche, Enkelt :) og raskt! Samt en vedig god rødvin, Nam, mener jeg :) |
Lasagne og salat :D
|
Kyllingfilet med sesamfrø på seg. Også sånn ferdigpose brokkoli og blomkålgrateng.
|
Ribbe! Nam nam, med rosenkålmos og hjemmelagd rødkål. Rosenkål blir faktisk overraskende godt ved å lage mos av den, det tar bort den skarpe smaken:)
|
Røykelaks marinert i pepper og hvitløk m/luksuseggerøre og salat til:D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07. |