Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Anarko 21-02-11 23:35

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1036852)
Var det den lureste plassen å kaste det? :confused: Luktet det ikke? Hadde det ikke vært bedre å kaste i søpla?

Men lykke til! Hold ut!

Kan ikke angre seg når man har kastet det i ovnen vet du ;)
Jeg slutta å røyke for 7 mnd siden. Det går bra så lenge du er innstilt for det :)

Carisma 21-02-11 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1036885)
Takk Kanutten!! Akkurat nå trenger jeg ei hand:hylgrine:

Begynn å hekle! Jeg hekla en haug med luer da jeg slutta, det hjalp :D Mye av det jeg røyka var for å ha noe å henge fingrene i, og det måtte erstattes :ja:

langaard 21-02-11 23:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1036889)
Begynn å hekle! Jeg hekla en haug med luer da jeg slutta, det hjalp :D Mye av det jeg røyka var for å ha noe å henge fingrene i, og det måtte erstattes :ja:

Vurderer å kjøpe strikkepinner og garn!! Men f....n det her er ikke lett:mad:

Huldr 21-02-11 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1036736)
Nope, mange kjenner ikke den bitre smaken og synes bare at det smaker søtt og godt. Sikkert surt også da, akkurat som appelsiner og slikt. Rare greier. Grapefrukt som er så avskyelig for mine smaksløker på grunn av den bitre smaken som forteller hjernen min at dette er giftig.

Jeg tror ikke det stemmer helt altså. Jeg kjenner den bitre smaken av grapefrukt, men jeg liker den bitre smaken ...

Jeg tror at enten smaker noen mer av bitterstoffene, eller så er det bare det at de ikke liker bitter smak i det hele tatt. Kanskje begge deler, at det ene gjerne følger av det andre.

Vi hadde en sånn test på vgs der man dryppet et stoff på tunga. Noen vred hele fjeset på grunn av den bitre smaken, andre (deriblant jeg) kjente ingen smak whatsoever. Det er genetisk. Så jeg vil tro at det kan gjelde bitter smak i for eksempel grapefrukt også :)

Carisma 22-02-11 00:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1036895)
Men f....n det her er ikke lett:mad:

Jeg brukte nikotinplaster de to første ukene. For da får man ikke de toppene med røykesug. Tyggis bare understreker toppene, mens plasteret gir jevnt tilsig av nikotin.

langaard 22-02-11 00:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1036909)
Jeg brukte nikotinplaster de to første ukene. For da får man ikke de toppene med røykesug. Tyggis bare understreker toppene, mens plasteret gir jevnt tilsig av nikotin.

Takk:) Føler jeg trenger all mulig støtte nå:)

Grolla 22-02-11 00:34

Hei.

Jeg lurer på om noen vet om plasser i Oslo dem selger ketolyse pølser? :)

Furine 22-02-11 09:46

Greier heller ikkje smaken av grapefrukt. Det smakar magesyre/galle for min del.:o Prøvde ei tid å drikke grapefruktjuice (leeenge sidan no), ja for eg likte jo Schweppes Grapesoda, men rein juice, fyyydaa!

ada-emilie 22-02-11 17:13

Jeg liker grapefrukt. De søte. Eventuelt strø sukrin over.

Photobscura 22-02-11 17:28

Noen som faktisk opplever raskere hårvekst ved inntak av b-vitaminer? Da særlig b-12. Jeg har tatt det innimellom, men husker aldri fra gang til gang om det hjelper, for jeg klipper meg så ofte ... (særlig siste året, for å få bort slitt hår etter avfarging, men det er jo ikke nødvendig lenger). Jeg er så lei av halvlangt hår, asså.

Sanney 22-02-11 17:33

jeg har for tiden for mye b12 i kroppen jeg :p jeg har vel egentlig ikke merket noe på håret, men syns jeg kanskje røyter litt mindre enn før. men nå vokser håret mitt unormalt fort uansett =/
men håret på legga mine har hvertfall roet takta etter at jeg gikk over til lavkarbo, og forhøyet b12 har ikke gjort at det vokser fortere.
eneste "bivirkningen" masse b12 skulle ha var visst økt matlyst da jeg ringte legekontoret og spurte..

Minnepinna 22-02-11 21:14

Noen av dere snakker om vitamintilskudd på ketose (og lavkarbo). Hva tar dere, og hvorfor? Jeg tar bare krom, magnesium, kalsium (alt i ett) og Omega3. Kalsium (og Omega3 for opptak av kalsium) fordi dette øker forbrenningen (og for skjelettet, selvfølgelig), magnesium pga mage og kramper, krom for søthunger og stabilisering av blodsukker (alt-i-ett pakke). Spiser mye grønnsaker og litt nøtter så jeg regner egentlig med at jeg får i meg det jeg skal, men lurer nu likevel...?????
http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a015.gif

MAR 23-02-11 00:21

Jeg tar ketolyse-tablettene - bare sånn for sikkerhets skyld. Men så er jeg også på ketolysekuren :)

Jeg hadde en stund en veldig lavkarbovennlig lege, og han syntes det var en fin løsning. De som kan en hel masse om kosthold greier seg helt sikkert uten om de vil, men jeg synes det er veldig behagelig å ha alt fikset på den måten. Det blir dessuten bare noen-og-femti kroner i uken, om man kjøper alle sammen, så det er jo ikke egentlig dyrt heller :)

Photobscura 23-02-11 02:04

Jeg tar ingen kosttilskudd, annet enn magnesium etter anledning, hender jeg har behov for det i ekstra tørste perioder.

Egwene 23-02-11 18:26

Jeg har hatt litt problemer i det siste med at jeg ikke har gått ned noe mer i vekt.
Har stått stille i noen uker nå, og føler jeg blir litt "rastløs" og vil gjerne komme meg iallefall 1 kg lenger ned.

Om noen kan som har peil på Skaldeman(eller bare peiling generelt) kan gi litt hjelp/tips, så taes de imot med takk.

En dagsmeny kan se ca sånn her ut:
Frokost:
Hamburger med tomatost i skiver og bacon.

Lunsj:
Strimlet svinekjøtt stekt i smør, og litt fløte.

Middag:
Kjøttsaus/kjøttdeig med parmesan eller ferdigrevet vanlig ost.

Drikker vann til alt, tar ikke noen vitamintilskudd.
Av og til så er jeg ikke sulten på morgenen, og da blir det heller en litt større lunsj.

vaskeklut 23-02-11 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1038323)
Jeg har hatt litt problemer i det siste med at jeg ikke har gått ned noe mer i vekt.
Har stått stille i noen uker nå, og føler jeg blir litt "rastløs" og vil gjerne komme meg iallefall 1 kg lenger ned.

Om noen kan som har peil på Skaldeman(eller bare peiling generelt) kan gi litt hjelp/tips, så taes de imot med takk.

En dagsmeny kan se ca sånn her ut:
Frokost:
Hamburger med tomatost i skiver og bacon.

Lunsj:
Strimlet svinekjøtt stekt i smør, og litt fløte.

Middag:
Kjøttsaus/kjøttdeig med parmesan eller ferdigrevet vanlig ost.

Drikker vann til alt, tar ikke noen vitamintilskudd.
Av og til så er jeg ikke sulten på morgenen, og da blir det heller en litt større lunsj.

Forsøk å kutte meieriprodukter og tomat en stund, og eventuelle andre "partystoppere" du måtte få i deg. Husk å spise når du er sulten, ikke ellers!

Supera 23-02-11 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1038323)

Men hvor lenge har du holdt på? Man snakker ikke om platå før man har stått stille noen måneder altså... Jeg går som regel bare ned en uke for så å stå stille i tre uker. Helt normalt. Litt syklus og greier, vet du.

Egwene 23-02-11 19:29

Åh, beklager.
Glemte å skrive det:P
Jeg begynte 3 Januar, og har vært heldig med å gå ned til 80 kg fra 86.
Men den vingler nå bare mellom 80 og 81-82 kg.

Supera 23-02-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1038408)
Åh, beklager.
Glemte å skrive det:P
Jeg begynte 3 Januar, og har vært heldig med å gå ned til 80 kg fra 86.
Men den vingler nå bare mellom 80 og 81-82 kg.

Det var det jeg mistenkte siden du ble medlem i januar 2011. Men du har jo gått ned 6 kg på 7 uker! Det er jo ikke noe å kimse av! Det er sannsynligvis kroppen som trenger litt tid til å ta seg inn igjen. Det er helt normalt. Man går som regel ikke ned jevnt og trutt hver dag, men i hopp. Det er altfor tidlig til å snakke om noe platå, så bare fortsett og så kommer nok nedgangen når kroppen er klar.

Egwene 23-02-11 20:47

Ja, du har vel rett.
Jeg har bare ikke tenkt over hvor kort tid det egentlig har gått, føler jeg har brukt lang tid, men når du sier det på den måten høres det mye bedre ut x)
*tar meg en babybel-mini*

Kanutten 23-02-11 20:52

Har spist 10 fiberrik på størten nå jeg!!! Og jeg som skal reise med fly i morgen tidlig...Går det bra?? :o

Minnepinna 23-02-11 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1038493)
Har spist 10 fiberrik på størten nå jeg!!! Og jeg som skal reise med fly i morgen tidlig...Går det bra?? :o

Hva er fiberrik??? Hvis det er vanlig mageregulerende fiber er det bare å ikke drikke vann, da blir du hard som stein... http://www.cosgan.de/images/midi/frech/a025.gif

.

Anarko 23-02-11 21:02

Er det ikke da man MÅ drikke vann for å ikke bli hard som stein?

Minnepinna 23-02-11 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1038501)
Er det ikke da man MÅ drikke vann for å ikke bli hard som stein?

Ja, så jeg tenkte at hun muligens var redd for diaré???? Og da hjelper det å IKKE drikke vann... :rolleyes:

Kanutten 23-02-11 21:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1038503)
Ja, så jeg tenkte at hun muligens var redd for diaré???? Og da hjelper det å IKKE drikke vann... :rolleyes:

Var det jeg tenkte på da.. Blir aldri hard i magen av å spise fiber. Håper det kommer ut i løpet av natta. Det var nok reisefebern som tok meg. :p

Anarko 23-02-11 21:29

Jeg misforstod det du skrev :)

Svima 23-02-11 21:33

Etter en travel dag i dag, gikk jeg innom og spiste på en kro.
Jeg valgte biffsnadder med dobbel salat.
Veldig vannskelig å beregne når man er ute.
Har noen her inne, anelse om sånn ca. beregning på karber?

Minnepinna 23-02-11 21:43

Jeg leste ett eller annet sted at man ikke skal overdrive rømme og fløte. Jeg har brukt mengder hittil, det er jo masse godt fett...??? :confused:

vimsen85 24-02-11 00:44

Jeg var ferdig med mensen for ca. 9 dager siden, men i går blødde jeg litt og det fortsatte i dag. Det er lyst på farge og litt rart. Jeg hadde bare 4-5 dager mensen sist, mens jeg vanligvis har 8-9. Kan mensen være forsinket? Venninna mi mente jeg var gravid. Kan man være det selv om man har hatt en kort mensperiode og noen dager med småblødninger? Eller er det bare noe annet med hormonene. Jeg blir nervøs...

Nerthus 24-02-11 00:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1038709)
Jeg var ferdig med mensen for ca. 9 dager siden, men i går blødde jeg litt og det fortsatte i dag. Det er lyst på farge og litt rart. Jeg hadde bare 4-5 dager mensen sist, mens jeg vanligvis har 8-9. Kan mensen være forsinket? Venninna mi mente jeg var gravid. Kan man være det selv om man har hatt en kort mensperiode og noen dager med småblødninger? Eller er det bare noe annet med hormonene. Jeg blir nervøs...

Det viktigste spørsmålet her blir vel om du bruker prevensjon eller ikke :) Jo mer nervøs du blir - jo rarere vil kroppen oppføre seg - er du usikker tar du en test eller stikker innom legen :)

Nerthus 24-02-11 01:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1038546)
Jeg leste ett eller annet sted at man ikke skal overdrive rømme og fløte. Jeg har brukt mengder hittil, det er jo masse godt fett...??? :confused:

Hvis kostholdet ditt fungerer for deg skal du ikke endre det. Punktum ;)

(Mange andre har problemer med resultat når det gjelder vektnedgang - og i slike diskusjoner kommer gjerne typiske MULIGE partystoppere opp som tema - og man prøver gjerne å redusere på slike for å se om det gir effekt. Dette vil IKKE gjelde dere som går fint og jevnt ned i vekt - så ignorer slik informasjon til dere evt kommer i en situasjon der dere må gjøre justeringer for å få resultater :))

vimsen85 24-02-11 01:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1038716)
Det viktigste spørsmålet her blir vel om du bruker prevensjon eller ikke :) Jo mer nervøs du blir - jo rarere vil kroppen oppføre seg - er du usikker tar du en test eller stikker innom legen :)

Egentlig er vel sjansen ikke så stor for graviditet. Klarte ikkje å skrive om den lille muligheten som kanskje fant sted uten å bli litt for intim. Men brukte kondom for det meste. Så sjansen er forhåpentligvis liten. Men kan man ha noe som ligner på vanlig mensen selv om man er gravid?

Anarko 24-02-11 02:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1038722)
Egentlig er vel sjansen ikke så stor for graviditet. Klarte ikkje å skrive om den lille muligheten som kanskje fant sted uten å bli litt for intim. Men brukte kondom for det meste. Så sjansen er forhåpentligvis liten. Men kan man ha noe som ligner på vanlig mensen selv om man er gravid?

Mange får blødninger til tross for graviditet. Mener det er gratis graviditetstest på helsestasjoner. Sjansen er nok liten ja, men for å være på den sikre siden kanskje?

vimsen85 24-02-11 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1038738)
Mange får blødninger til tross for graviditet. Mener det er gratis graviditetstest på helsestasjoner. Sjansen er nok liten ja, men for å være på den sikre siden kanskje?

Gratis er bra! (Siden jeg har 9,- på konto). Da skal jeg finne en og sjekke det. Det er vel best å være på den sikre siden, ja. Takk for hjelpa!
*angst*

Anarko 24-02-11 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1038871)
Gratis er bra! (Siden jeg har 9,- på konto). Da skal jeg finne en og sjekke det. Det er vel best å være på den sikre siden, ja. Takk for hjelpa!
*angst*

Lykke til :)

Babycherry 24-02-11 14:22

Er ketolysevitaminene å få kjøpt på meny feks? Eller må de bestilles?
Og kan man bruke dem selv om man ikke går på ketolysedietten men på generell lavkarbo?

Nerthus 24-02-11 14:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1039172)
Er ketolysevitaminene å få kjøpt på meny feks? Eller må de bestilles?
Og kan man bruke dem selv om man ikke går på ketolysedietten men på generell lavkarbo?

Finner de på meny her jeg ihvertfall - og jeg går ikke på ketolyse - men bruker de allikevel :)

Jeg bruker magnesium i tillegg på kveldene pga leggkramper i beina som noen opplever blir verre på lavkarbo.

Babycherry 24-02-11 14:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1039186)
Finner de på meny her jeg ihvertfall - og jeg går ikke på ketolyse - men bruker de allikevel :)

Jeg bruker magnesium i tillegg på kveldene pga leggkramper i beina som noen opplever blir verre på lavkarbo.

Ja åkei, jeg trodde det var magnesium i di tabelettene? Eller tar du ekstra kanskje?

Nerthus 24-02-11 14:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1039195)
Ja åkei, jeg trodde det var magnesium i di tabelettene? Eller tar du ekstra kanskje?

De tar jeg ved siden av - fås på helsekosten :) Jeg må opp i 600 mg hver dag og enda har jeg rykninger og kramper og urolige bein - men jeg får ihvertfall sove (tilslutt) og slipper våkne opp med kramper slik jeg gjorde før :)

Babycherry 24-02-11 15:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1039218)
De tar jeg ved siden av - fås på helsekosten :) Jeg må opp i 600 mg hver dag og enda har jeg rykninger og kramper og urolige bein - men jeg får ihvertfall sove (tilslutt) og slipper våkne opp med kramper slik jeg gjorde før :)

Uff, hørtes ikke noe godt ut! :(
Jeg sliter med mye hodepine, senstrekk og innimellom urolige bein når jeg har lagt meg, så ska prøve ekstra magnesium og se om det hjelper!
Takk for svar! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.