![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg slutta å røyke for 7 mnd siden. Det går bra så lenge du er innstilt for det :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tror at enten smaker noen mer av bitterstoffene, eller så er det bare det at de ikke liker bitter smak i det hele tatt. Kanskje begge deler, at det ene gjerne følger av det andre. Vi hadde en sånn test på vgs der man dryppet et stoff på tunga. Noen vred hele fjeset på grunn av den bitre smaken, andre (deriblant jeg) kjente ingen smak whatsoever. Det er genetisk. Så jeg vil tro at det kan gjelde bitter smak i for eksempel grapefrukt også :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei.
Jeg lurer på om noen vet om plasser i Oslo dem selger ketolyse pølser? :) |
Greier heller ikkje smaken av grapefrukt. Det smakar magesyre/galle for min del.:o Prøvde ei tid å drikke grapefruktjuice (leeenge sidan no), ja for eg likte jo Schweppes Grapesoda, men rein juice, fyyydaa!
|
Jeg liker grapefrukt. De søte. Eventuelt strø sukrin over.
|
Noen som faktisk opplever raskere hårvekst ved inntak av b-vitaminer? Da særlig b-12. Jeg har tatt det innimellom, men husker aldri fra gang til gang om det hjelper, for jeg klipper meg så ofte ... (særlig siste året, for å få bort slitt hår etter avfarging, men det er jo ikke nødvendig lenger). Jeg er så lei av halvlangt hår, asså.
|
jeg har for tiden for mye b12 i kroppen jeg :p jeg har vel egentlig ikke merket noe på håret, men syns jeg kanskje røyter litt mindre enn før. men nå vokser håret mitt unormalt fort uansett =/
men håret på legga mine har hvertfall roet takta etter at jeg gikk over til lavkarbo, og forhøyet b12 har ikke gjort at det vokser fortere. eneste "bivirkningen" masse b12 skulle ha var visst økt matlyst da jeg ringte legekontoret og spurte.. |
Noen av dere snakker om vitamintilskudd på ketose (og lavkarbo). Hva tar dere, og hvorfor? Jeg tar bare krom, magnesium, kalsium (alt i ett) og Omega3. Kalsium (og Omega3 for opptak av kalsium) fordi dette øker forbrenningen (og for skjelettet, selvfølgelig), magnesium pga mage og kramper, krom for søthunger og stabilisering av blodsukker (alt-i-ett pakke). Spiser mye grønnsaker og litt nøtter så jeg regner egentlig med at jeg får i meg det jeg skal, men lurer nu likevel...?????
http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a015.gif |
Jeg tar ketolyse-tablettene - bare sånn for sikkerhets skyld. Men så er jeg også på ketolysekuren :)
Jeg hadde en stund en veldig lavkarbovennlig lege, og han syntes det var en fin løsning. De som kan en hel masse om kosthold greier seg helt sikkert uten om de vil, men jeg synes det er veldig behagelig å ha alt fikset på den måten. Det blir dessuten bare noen-og-femti kroner i uken, om man kjøper alle sammen, så det er jo ikke egentlig dyrt heller :) |
Jeg tar ingen kosttilskudd, annet enn magnesium etter anledning, hender jeg har behov for det i ekstra tørste perioder.
|
Jeg har hatt litt problemer i det siste med at jeg ikke har gått ned noe mer i vekt.
Har stått stille i noen uker nå, og føler jeg blir litt "rastløs" og vil gjerne komme meg iallefall 1 kg lenger ned. Om noen kan som har peil på Skaldeman(eller bare peiling generelt) kan gi litt hjelp/tips, så taes de imot med takk. En dagsmeny kan se ca sånn her ut: Frokost: Hamburger med tomatost i skiver og bacon. Lunsj: Strimlet svinekjøtt stekt i smør, og litt fløte. Middag: Kjøttsaus/kjøttdeig med parmesan eller ferdigrevet vanlig ost. Drikker vann til alt, tar ikke noen vitamintilskudd. Av og til så er jeg ikke sulten på morgenen, og da blir det heller en litt større lunsj. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Åh, beklager.
Glemte å skrive det:P Jeg begynte 3 Januar, og har vært heldig med å gå ned til 80 kg fra 86. Men den vingler nå bare mellom 80 og 81-82 kg. |
Sitat:
|
Ja, du har vel rett.
Jeg har bare ikke tenkt over hvor kort tid det egentlig har gått, føler jeg har brukt lang tid, men når du sier det på den måten høres det mye bedre ut x) *tar meg en babybel-mini* |
Har spist 10 fiberrik på størten nå jeg!!! Og jeg som skal reise med fly i morgen tidlig...Går det bra?? :o
|
Sitat:
. |
Er det ikke da man MÅ drikke vann for å ikke bli hard som stein?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg misforstod det du skrev :)
|
Etter en travel dag i dag, gikk jeg innom og spiste på en kro.
Jeg valgte biffsnadder med dobbel salat. Veldig vannskelig å beregne når man er ute. Har noen her inne, anelse om sånn ca. beregning på karber? |
Jeg leste ett eller annet sted at man ikke skal overdrive rømme og fløte. Jeg har brukt mengder hittil, det er jo masse godt fett...??? :confused:
|
Jeg var ferdig med mensen for ca. 9 dager siden, men i går blødde jeg litt og det fortsatte i dag. Det er lyst på farge og litt rart. Jeg hadde bare 4-5 dager mensen sist, mens jeg vanligvis har 8-9. Kan mensen være forsinket? Venninna mi mente jeg var gravid. Kan man være det selv om man har hatt en kort mensperiode og noen dager med småblødninger? Eller er det bare noe annet med hormonene. Jeg blir nervøs...
|
Sitat:
|
Sitat:
(Mange andre har problemer med resultat når det gjelder vektnedgang - og i slike diskusjoner kommer gjerne typiske MULIGE partystoppere opp som tema - og man prøver gjerne å redusere på slike for å se om det gir effekt. Dette vil IKKE gjelde dere som går fint og jevnt ned i vekt - så ignorer slik informasjon til dere evt kommer i en situasjon der dere må gjøre justeringer for å få resultater :)) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
*angst* |
Sitat:
|
Er ketolysevitaminene å få kjøpt på meny feks? Eller må de bestilles?
Og kan man bruke dem selv om man ikke går på ketolysedietten men på generell lavkarbo? |
Sitat:
Jeg bruker magnesium i tillegg på kveldene pga leggkramper i beina som noen opplever blir verre på lavkarbo. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sliter med mye hodepine, senstrekk og innimellom urolige bein når jeg har lagt meg, så ska prøve ekstra magnesium og se om det hjelper! Takk for svar! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |