![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg lurer litt på hva slør for øynene kan komme av? Jeg har det i blant, og veldig akkurat nå, og det er liksom ikke bare å blunke vekk, det kommer tilbake, særlig på høyre øye, og alt blir litt blury og dust. Irriterende.
Jeg vet jeg har slitt litt med tørre øyne. Ikke noe jeg tror jeg merker noe til, men de gangene jeg våger meg på linser, så er det alltid det evige problemet, at de fleste linser blir for tørre for meg. |
Sitat:
|
Sitat:
Kom tilfeldigvis over det og det høres ut som det jeg hadde på øyet mitt!:eek: Når du sier drøy, hvor lenge regner man med at den varer? Skal ikke sånne ting bare brukes en måned av gangen eller er det enpack? |
Sitat:
Jeg har blitt testet for alt mulig, som man skal når man tar linsekontroll, har et mulig anlegg for en eller annen stær, med trykk på mulig. Men det har vært fullstendig uforandret i fire år. Men, jeg glemmer det når jeg ikke har det, så hvor ofte jeg har det vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg har det nå. Men, det kan jo også faktisk ha noe med at jeg er tom for sminkefjerner, og de siste par dagene har vaska vekk øyesminken med lano? :p. |
Sitat:
Den som jeg sa var drøy varer i 3 måneder.. Iallefall! Kom deg til øyelege, jeg har sagt det før! MIN en gang i året. Gjerne hvert halvår. |
Dere erfarne Djengis Khan-spisere :p Jeg hadde gleden av å innta en buffet-middag der i dag, lenge siden sist, men det slår meg at jeg aldri har funnet ut av om de sausene der er fryktelige mht sukkerinnhold. Noen som vet? Jeg tror ikke det gikk "galt" uansett, men kjekt å vite sånt for fremtiden...
|
Jeg lurer på hvorfor vi blir overrasket av snøen hvert år... den var jo på værmeldingen i forrige uke for svingende, og likevel SKAL folk på død og liv kjøre i snøen med slitte sommerdekk... idioter!
|
Sitat:
Derfor ble jeg litt satt ut da jeg leste om noe annet, og plutselig leste om dette her. Det hørtes ikke ut som om det var uvanlig, men han visste ikke hva det var!:( Øyelegen vil ikke se meg oftere enn hvert annet år. Jeg er ung og har ikke hatt noen endringer de siste 6 årene. Bortsett fra denne harde tanten, da! Det er 6 måneders ventetid hos øyelegen min. Kanskje jeg skal bestille time nå, så jeg kommer til i april/mai. Da er det et år siden sist! |
hæh? jeg er en tidlig diagnostert diabetiker, i 2007 tror jeg at jeg var hos øyelege første gang. eller 2008. sa det var så fint at fastlegen fikk bestemme neste gang. det ble i våres. nå vil han ha meg inn hvert år selv om jeg er ung og alt det der... og alt var helt fint også.
dem sier jo at diabetikere bør gå minst annehvert år, men om du mistenker noe er galt så burde dem jo ta deg inn fortere enn opprinnelig tenkt? |
Jeg har forresten også ofte både tørre øyne og "slør", men jeg har både grønn stær i familien og synsnervebetennelse tidligere i år, så jeg tør ikke uttale meg kategorisk om hvorvidt noe er en konsekvens av noe annet. :cool: Som regel kommer slørsynet med trøtthet/stress, dog.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det er vel kanskje grønn stær optikeren så mulige tegn til. Skal snart tilbake, så kan sjekke det ut da. Men det er som sagt ikke hele tiden. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Tenker jeg snakker med den nye fastlegen min, jeg. Etter å ha gått med blodsukker på rundt 15 siden januar, er det sikkert lurt å gå litt oftere til øyelegen også! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|