![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Matvareguiden er genial! :D |
Sitat:
|
Takk for tipset om Spinat!
|
Og spinat er godt også :)
Er det noen som har noen erfaring med produkter fra Burt's Bees? Har kjøpt shampoo og er godt fornøyd og nå lurer jeg på å kjøpe andre ting også. |
Sitat:
|
Sitat:
|
:) likte godt at de er uten parabener og silikon.
|
Hey.
Jeg skal trekke en visdomstann i dag(ugh:( ) og lurer på om noen har litt tips ang. mat?:P I tilfelle jeg blir hoven og supervondt utover kvelden, så hadde noe som var enkelt å spise vært greit. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, jeg burde vel lage noe smoothie kanskje.
Moren min har ordnet i stand til trøndersodd i kveld, men jeg kjenner jeg blir kvalm bare av tanken. |
Med litt ordentlig kryssmedisinering husker du ikke resten av dagen i hvertfall. :p
Ettersom jeg husker selv, brød jeg meg fint lite om hva jeg spiste samme dagen. Dagene etterpå var verre, men da var jeg jo ikke helt dopet heller og bedre istand til å ta vare på meg selv. Det verste var smaken av det som kommer opp mens det gror - Bleurgh. Men ting som ikke krever tygging. Suppe og kanskje eggemelk? Omelett etterhvert. Lykke til |
Sitat:
|
Sitat:
misunner deg ikke veldig:( jeg har fjernet en visdomstann som hadde kommet litt fram og en som måtte opereres bort. jeg hadde ingen problem med å spise etter at den som hadde kommet litt frem ble fjernet. jeg hadde fått kjevesperre noen dager før den ble trekt så det var deilig å kunne åpne munnen igjen da den ble fjernet. da jeg opererte ut den som ikke hadde kommet frem lot jeg munnen være helt i fred og bare drakk vann resten av dagen.dagen etterpå var det bare å fore på med smertestillende og prøve leve normalt.spiste ikke knekkebrød på en stund men det meste gikk ned,tygger bare på andre siden av munnen.men det kommer til å være ømt og sårt en stund framover. lykke til. |
Ja, det er kanskje greit å presisere for min del også; Jeg opererte ut en, og den andre måtte meisles i stykker og trekkes ut bitvis (var jeg ukoselig nå? :snill:). Og samme prosedyre på neste side to år senere. Da tar det selvfølgelig mer tid før det gror!
Morsomt med sterke smertestillende, da. :p |
Jeg er såpass heldig da, i følge tannpleieren som sjekket tennene, at den jeg skal trekke har vokst ganske langt ned og ikke sitter så godt i kjevebeinet som den egentlig skal.
For jeg har ingen visdomstenner i underkjeven, så den har vokst lenger ned enn andre tenner. Så de sa det skulle gå veldig, veldig bra. Håper virkelig at jeg kan stole på dem, for har en liiiten tannlegeskrekk x) |
Jeg har måttet trekke alle visdomstennene mine etterhvert som de har dukket opp, for jeg har ikke plass til flere tenner. :cool: Den ene gikk det betennelse i før jeg fikk den fjernet, så det var ikke en behagelig opplevelse, men de øvrige var uten komplikasjoner, og selve trekkingen foregikk enkelt og greit og uten traumer. Og jeg har også litt tannlegeskrekk, altså. :p Det kan hjelpe mye om du får ha litt musikk på øret så du slipper å konsentrere deg fullt og helt om det som skjer i munnen. I tillegg sier jeg alltid klart ifra til tannlege om at jeg er veldig nervøs, så vedkommende er obs på å si fra om hva som foregår og spørre hele tiden om bedøvelsen er tilstrekkelig og sånt.
Tilføyer fløtegrøt til måltidsforslag! |
Dere som trener - hva spiser dere før treninga?
noe som gir god energi? :) |
Jeg trener på morgenen, og spiser da ikke før etter jeg har trent. Før trente jeg på kveldene med kampsport, og da passet jeg på å spise noe lett før trening. Middag blir for tungt når man skal trene litt hardt. En salat, omelett, slike ting, passer fint før trening :)
|
Egwene. Lykke til med visdomstennene:)
Her var det mange "fine" historier for en med liiit tannlegeskrekk:) Gir deg en :klem:, og lykke til. |
Sitat:
Føler jeg overvant tannlegeskrekken litt i dag, for tannlegen var veldig snill og flink. Han visste at jeg gruet meg veldig, så han var ekstra forsiktig. Så middagen i dag har vært en smoothie, og nå er jeg mett for resten av kvelden^^ Håper jeg kan tygge skikkelig i morgen, for da skal broren min lage verdens beste hamburgere<3 |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg måtte i en alder av 12 år trekke to jeksler oppe (melketenner) og få knust/operert ut de nye tennene som lå oppi kjeven, siden det faktisk ikke var anlegg for nye tenner i underkjeven og det ville gitt skjev tannstilling. Jeg var så ung at jeg fikk ikke noe særlig smertestillende ettertpå, var på paracet-nivå. Husker godt de der sinnsyke kraterene jeg hadde, som var vanskelig å holde rene også smaken - URGH. Fordelen var at jeg hadde god plass til alle visdomstennene og de kom gjennom uten problem. Måtte bare dele denne solskinnshistorien, siden det var så mye tannhistorier her :D |
Sitat:
Jeg er alltid så avslappet hos tannlegen at jeg kan sovne i stolen.. :snill: Sprøyte har jeg kun hatt når han har rotfylt eller trukket visdomstennene.. Dvs tre ganger har jeg fått bedøvelse. Jeg synes det går greitt å ha det vondt den lille stunden det tar med boring selv om han treffer nerven. For når jeg da er ferdig, så ER jeg ferdig! :heia: Skal innrømme at jeg synes bedøvelsesstikket er sabla vondt! :eek: |
Jeg lurer på om det er med syrinduft som med smaken av grapefrukt. Altså at noen opplever det som "giftig" mens andre synes det lukter/smaker godt og søtt. Jeg klarer ikke syrinduft... Jeg brekker meg nesten av lukta. Den lukter rett og slett giftig for meg. Mora mi drar stadig inn slike blomster om sommeren og hun synes de lukter sååå godt. Bare ca 1 av 4 kjenner den bitre smaken av grapefrukt (jeg er en av dem)... Noe av det samme med syrinduft?
|
Sitat:
"Noen kjenner bitter smak av grapefrukt??" Jeg trodde det var den bitreste av alle frukter og at ALLE kjenner bittersmaken! :wacko: Hos meg er det kaffe som er problemet.. Jeg synes kaffe er godt!!! :sikle: Vel og merke de første minuttene etter første slurken.. Etter det har jeg en smak i munnen som ligner på bark... Hvis du har gnagd bark av selje for å lage seljefløyte? :snill: Derfor drikker ikke jeg kaffe. Smaken blir PYTON etterhvert. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
sliter med sure og bitre ting selv, og hater smaken av kaffe. lukta og. jeg får til og med gorilla vrengtryne av lovehearts :p
|
Sitat:
Jeg fikk som bivirkning av svineinfluensavaksinen at smaksløkene endret seg. Det var forferdelig! ALDRI om jeg utsetter meg selv for det igjen. Prøv heller spise maten på en annen måte.. Bitterheta sitter langt bak i munnen.. Resten husker jeg ikke. :o Det er derfor man ruller smaken i munnen når man drikker vin/øl etc. For å kjenne alle smakene. Og hvorfor skal du på død og liv spise noe du ikke liker smaken av?? Da er jo letteste veien og holde for nesa mens du spiser for da forsvinner smakssansen! |
Sitat:
|
Sitat:
Hva er hensikten? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Så bra :) Lykke til med røykeslutt.
|
Sitat:
Og jeg kan klipe hardt hvis du jukser. :lol: |
Sitat:
Men lykke til! Hold ut! |
Sitat:
Mat kunne jeg spise vanlig etter tre timer fikk jeg beskjed om. Tok stingene (3 stk) etter en uke, det var faktisk mer ubehagelig enn selve trekkinga. :rolleyes: |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |