![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hihi, eg greier heller ikkje tanken på Tigi, men det er på grunn av dårleg erfaring med ein Tigi-frisør. Eg skulle ha rundjult den vesle skiten av ein mann! Eg skulle ha ein klipp til €15, enda opp med alt mogleg skit til €50 (det var det året det var så bratt!), ja for eg hadde jo så stygt hår, og han måtte jo berre kure det, og brenne meg i nakken 3 gongar, og la meg betale €2 for hårspray eg instendig ba om å få sleppe..! :mad: Takk for info om opning i Køben! Amsterdam fann eg ut av på nettet. Litt dumt å reise stadar om mykje er stengt der. Så vi må tenke litt på dette. |
Men det er jo en masse severdigheter i Amsterdam, som man kan bruke fredagen på :ja: Vi brukte den i dyreparken :D De fleste ville nok valgt museene... Også shoppet vi torsdag og lørdag.
|
Sitat:
|
Hva kan jeg spe kjøttdeig med for å få den festest mulig? Utenom fløte og ost da...
Skal lage hjemmelagede karbonader.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg bruker å tilsette smør i både kjøttpuddinger, kjøttkaker og karbiser :D Og det blir en god avrunda smak med smør :ja: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Lurer på en ting til jeg...eller rettere sagt to ting:
1. Slike Stay-Up strømper....holder de seg virkelig oppe av seg selv eller er hofteholder et must? 2. Jeg sliter med dårlig holdning og merker nå at jeg til stadighet får vondt i ryggen. Hva kan jeg gjøre for å forbedre holdningen min ? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg prøvd å lage "taco skjell" av ost, uten hell.:eek:
Jeg la de over aluminiumsfolie:eek: (tenkte jeg skulle prøve å få en bøy, så jeg kunne fylle de) Ikke prøv. De satt helt fast:) Ha ha.:) Har noen et råd? |
Sitat:
|
Takk takk:)
Da prøver jeg det. Ha en fin dag:klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Et lurt tips for å få de til å sitte enda bedre, er å ta litt vann på den "gummilisten" som er i strømpen. Altså, dra på deg strømpen, men ikke den øveste biten, den lar du være vrengt nedover så du ser den gummikanten.. Fukt fingrene med vann og gni rundt gummien, brett opp strømpen helt og den sitter som et skudd!! På den annes side, synes jeg hofteholdere er mer sexy, da slipper man (jeg i alle fall) at noe tyter ut over kanten... |
Noen som vet hvordan Paris er med åpningstider i påsken da? Jeg har tenkt å reise der, og hadde ikke tenkt på det med åpningstider før jeg leste her i tråden. Gjør ikke noe om det er stengt en dag eller to, men litt kjedelig om det er stengt hele oppholdet.
Og stay-ups holder seg fint oppe. Men det er jo veldig sexy med holdere da. |
Kan noen svare meg på om det å få en aktivitetsplan fra Nav som skal undertegnes en uke etter jeg leverte søknad og gjennomførte "intervju" er et godt tegn på at man får vedtak? :snill:
Og så lurer jeg på, jeg har kun brukt blodsukkermåleren min til å måle fastende blodsukker. Jeg fikk i dag det for meg at jeg skulle teste hvor mye blodsukkeret mitt påvirkes av maltitol, bare sånn for moro skyld. Så jeg lurer da på hvor lenge etter siste måltid jeg bør vente med å måle blodsukkeret, og hvor lenge etter inntak av sjokoladen jeg bør vente med å sjekke stigningen? |
mener at det er 2 timer etter inntak som er "regelen", uten at jeg skal være altfor skråsikker.
|
Sitat:
|
vel, før målingen kan jo du ta rett før du spiser greia, og etter målingen 2 t etter du har spist maltitolen.
forøvrig har jeg to bokser med sticks ett eller annet sted. jeg vet bare ikke hvor. så jeg måtte få ny resept... i og med at jeg har diabetes får jeg jo kraftig redusert pris, så jeg aner ikke hva sticksa egentlig koster... |
Sitat:
Jeg husker ikke hvor mye de koster, kanskje rundt 200 kr for hundre strimler? Fikk meg nettopp nye blodsukkermåler, så jeg har fortsatt noen av de strimlene som fulgte med. Jeg får jo ikke blå resept på dem, ettersom jeg "bare" er insulinresistent. :rolleyes: |
jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for siste måltid, hvis du bare vil sjekke virkningen av maltitol. med lavkarbo spretter jo ikke blodsukkeret opp allikevel.
jeg hadde to produkter på samme resept, så det er bare en pris på kvitteringen min.. men mener jeg ble fortalt at det er 50 kr per boks av 50 sticks. så 1 kr sticksa. og uten resept er det 3 kr sticksa. men kommer vel ann på merket og. er uansett så sløv på å måle at det blir ikke store utgiftene i året... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen her som kjenner til et bra sted å overnatte enten i Northwich eller i Knutsford i England?? Det er rett sørvest for Manchester flyplass. Det må passe for eldre folk. Mamma og pappa får en tur dit fra oss barn i gave, akkurat der fordi vi har familie der. Men samtidig må det passe for sambo og meg (les pubber) siden vi skal reise sammen med dem..
|
Sitat:
Jeg skjønner at det er noen pekuniære begrensninger, men du trenger jo ikke teste alt og dersom du måler Matterhorn og Montt blanc for noe som burde være Kolsåstoppen, kan vel legen hjelpe med resept?... Krysse fingre for Nav forresten ... |
Sitat:
Jeg har hatt veldig reaktivt blodsukker tidligere, og kjent veldig godt om jeg har fått i meg noe jeg ikke har tålt, noe som sånn generelt skjer svært sjeldent. Bare ordet glukosebelastning får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Jeg har blånekta de siste to årene. Det er rett og slett en for hard påkjenning! Jeg tror ikke jeg har merka noe av å spise maltitolsjokolade før, men det hadde vært interessant å se om det skjer noe. Og så ligger jo bare den måleren der. Brukte den en del da jeg la om kostholdet etter diagnosen, men som sagt bare for å sjekke fastende blodsukker, og at det faktisk bevegde seg nedover. |
Jeg lurer på om dette er riktig tråd å spørre om hvordan dere holder magen i gang på lavkarbokosthold. Min er usedvanlig treig for tiden. :flau:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg merker på magen når jeg spiser frokostbollene til Gerd. De funker :cool:
Magen min har generelt blitt mye bedre enn før. |
Sitat:
Men det kan jo også hende at du ikke er så treg i magen. Man har som regel mindre avfall når man spiser helt rent mat, enn man får på et mer tradisjonelt norsk kosthold, med mye brød og sånn. Men, som sagt. Om du føler deg treg i magen, prøv å legge noen ss linfrø i et glass lunkent vann til det danner seg et litt tykt slimaktig lag, og drikk det. Det fungerer lakserende og er helt uskadelig. Om enn ikke så innmari apetittelig. :p |
Takk for tipset - skal prøves. Har lest her inne at maltitolsjokolader også kan virke lakserende. Det er kanskje også verdt et forsøk? :D
|
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor jeg - som vanligvis båder er hyggelig og høflig - to ganger har glemt å takke for svar her inne?
Takk, Furine og Kitt :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |