Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Egwene 18-02-11 10:00

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tigi Bedhead har egen herreserie med shampo etc.
Og jeg ville anbefalt det, hehe.
Bedhead har mye bra^^

Photobscura 18-02-11 10:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1033360)
Og jeg ville anbefalt det, hehe.
Bedhead har mye bra^^

Bortsett fra at det lukter sukkertøy :p. Artig en liten stund. Enerverende etter en tid ... (Eller, nå vet jeg ikke med herreserien, da).

Egwene 18-02-11 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1033366)
Bortsett fra at det lukter sukkertøy :p. Artig en liten stund. Enerverende etter en tid ... (Eller, nå vet jeg ikke med herreserien, da).

Jeg vet ikke helt hva herreserien lukter jeg heller, men regner med at den burde lukte mer maskulint x)

Jeg likker sukkertøylukten! XD

Photobscura 18-02-11 10:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1033389)
Jeg vet ikke helt hva herreserien lukter jeg heller, men regner med at den burde lukte mer maskulint x)

Jeg likker sukkertøylukten! XD

Jeg er ikke så veldig søt av meg, så jeg fikk nok av den etter en stund. Brukte bare den flytende voksen. Føltes som jeg hadde dytta huet i pulveriserte love hearts :p.

Ferskenbeinet 18-02-11 10:51

har aldri syns noe om sjampo/balsamene til tigi selv altså. Og ja mange lukter sukkertøy! Dumb blonde og foxy curls feks... blæhh (irriterer meg at jeg er avhengig av skummet i foxy serien) Curls rock derimot lukter friskt og godt, så det finnes NOE som ikke lukter snop! Men kjenner at siden jeg ikke syns særlig om de sjampoene jeg har prøvd så har jeg vel ikke helt troen på herreutgavene heller... hehe

nellie 18-02-11 10:52

Jeg liker heller ikke Tigi:nei:
Heller Redken! De har også for menn.

Egwene 18-02-11 10:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 1033413)
har aldri syns noe om sjampo/balsamene til tigi selv altså. Og ja mange lukter sukkertøy! Dumb blonde og foxy curls feks... blæhh (irriterer meg at jeg er avhengig av skummet i foxy serien) Curls rock derimot lukter friskt og godt, så det finnes NOE som ikke lukter snop! Men kjenner at siden jeg ikke syns særlig om de sjampoene jeg har prøvd så har jeg vel ikke helt troen på herreutgavene heller... hehe

Catwalk-shampoene lukter faktisk ikke så mye sukkertøy fant jeg ut nå i dag.
Fikk ny shampo og balsam i posten i går og testet i dag, jeg regnet med en godterilukt, men den uteble=P
Den lukter godt, men ikke søtt og klissete x)

Har aldri testet Redken, så jeg vet ingenting om lukten i forhold til Tigi, hehe.

Egwene 18-02-11 11:12

Jeg kom på en ting;
Hvilken smak er det på baconcrisp/bacongull?

Jeg har gått tilbake nå til så strikt Skaldeman som mulig(vet det ikke står i filosofiboksen enda), så lurer på om det funker å bare bruke stekt bacon som en liten helgesnacks?

Ferskenbeinet 18-02-11 11:42

Klart bacon fungerer om du vil ha snacks, men det er mye salt i det da, så du kan samle litt vann. Ostechips er og et fint alternativ vil jeg tro (uten at jeg kan noe om skaldemann)

Ferskenbeinet 18-02-11 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1033418)
Catwalk-shampoene lukter faktisk ikke så mye sukkertøy fant jeg ut nå i dag.
Fikk ny shampo og balsam i posten i går og testet i dag, jeg regnet med en godterilukt, men den uteble=P
Den lukter godt, men ikke søtt og klissete x)

Har aldri testet Redken, så jeg vet ingenting om lukten i forhold til Tigi, hehe.

stemmer det, sikkert bare bed head serien som lukter sukkertøy

Egwene 18-02-11 11:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 1033455)
Klart bacon fungerer om du vil ha snacks, men det er mye salt i det da, så du kan samle litt vann. Ostechips er og et fint alternativ vil jeg tro (uten at jeg kan noe om skaldemann)

Er bare at jeg skal på overnatting med venner i helgen, og siden de mest sansynlig skal ha salt chips, så tenkte jeg at jeg kunne knaske litt bacon imens x)
Har hørt lest at man kan legge det litt i vann over natten/dagen for at det skal bli mindre salt.
Stemmer det?

Ferskenbeinet 18-02-11 11:55

det høres jo logisk ut, har aldri prøvd! Ostechips funker og fint å lage på forhånd å ha med i en pose. Digg å dippe i rømme/salsa...

Egwene 18-02-11 11:57

Kanskje jeg kan lage litt før jeg drar bort i kveld.
Men skal iallefall prøve det med bacon, så får jeg se hvordan det går, hehe.

Pøsh 18-02-11 12:53

Jeg har ikke tid nå til å finne ut om Skyr youghurt er grei å spise, så jeg slenger inn spørsmål her.

Furine 18-02-11 12:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pøsh (Innlegg 1033543)
Jeg har ikke tid nå til å finne ut om Skyr youghurt er grei å spise, så jeg slenger inn spørsmål her.

Den naturelle er jo uten noko form for sukker, men det er jo så godt som feittfritt..
LenaBeatrice.net har eit innlegg om akkurat dette.

christine76 18-02-11 12:58

De høye boksene er grei, om enn med litt lite fett. De lave boksene er full av sukker.

Pøsh 18-02-11 12:59

Takk jenter!

Supera 18-02-11 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pøsh (Innlegg 1033543)

Det spørs jo hvor streng du skal være. Putt litt fett i hvis du skal spise det i alle fall. Det er fettfritt! Skyr + kremfløte er godt. :snill: Men velg den naturelle versjonen!

TrineG 18-02-11 13:13

noen som kan anbefale en god hvit vin ? Med minst mulig sukker så klart:)

Egwene 18-02-11 13:43

Går Mozzarella som en fet ost?

Gerd 18-02-11 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1033593)
Går Mozzarella som en fet ost?

http://www.matvareguiden.no/matvare6573.asp

Kitt 18-02-11 13:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1033565)
noen som kan anbefale en god hvit vin ? Med minst mulig sukker så klart:)

Ligger egne lister her inne!

Denne feks

Egwene 18-02-11 13:55

Takk skal du ha!

Rin 18-02-11 14:08

Sitat:

Mine flasker med tigi control freak lukter bare intenst sitrus - jeg setter pris på både dét og at de er det mest effektive anti-frizz jeg noengang har hatt klørne i. :p

Furine 18-02-11 14:45

Er det i Danmark (København) stengt i butikkar etc som i Norge torsdag og fredag i påska? Nokon som veit?

Kitt 18-02-11 14:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033643)
Er det i Danmark (København) stengt i butikkar etc som i Norge torsdag og fredag i påska? Nokon som veit?

Det er i hvert fall helligdager i Damark også, så regner med at det meste er stengt!

Furine 18-02-11 14:56

OK, takk! Belgia er det vanlege dagar nemlig, men har jobbfri, vurderte ein tur til Køben då, men kanskje litt teit om alle butikkar er stengt.

Kanutten 18-02-11 14:58

I Dublin er butikkene åpne alle dager bortsett fra boxingday. Fullt liv på søndagene altså!

Furine 18-02-11 15:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1033656)
I Dublin er butikkene åpne alle dager bortsett fra boxingday. Fullt liv på søndagene altså!

Katolikkar dei også, som her. :ja: Kanskje vi skulle sjekke ut Dublin igjen. Har ein "gavesjekk" som går for to overnattingar på hotell i diverse byar i Europa, må liksom berre finne ut kor vi vil satse på å reise.

Kanutten 18-02-11 15:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033659)
Katolikkar dei også, som her. :ja: Kanskje vi skulle sjekke ut Dublin igjen. Har ein "gavesjekk" som går for to overnattingar på hotell i diverse byar i Europa, må liksom berre finne ut kor vi vil satse på å reise.

:eek: Du er da vel ikke i tvil?? :lol:

Furine 18-02-11 15:07

Jaaau. Har jo vore der før. Lenge sidan men... Vil gjerne igjen, men vil samtidig så gjerne vise sambu København. Men lite vits i om der er stengt.

Kanutten 18-02-11 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033663)
Jaaau. Har jo vore der før. Lenge sidan men... Vil gjerne igjen, men vil samtidig så gjerne vise sambu København. Men lite vits i om der er stengt.

København er megastengt.. En uke FØR påsken, i selve påsken og uka etter. :ja: Heeelt sikker. :o

Furine 18-02-11 15:10

Samtidig kunne Paris, Amsterdam, London vore fint. Og Barcelona, Roma, Venicia... Hm.. Trur eg må sjekke ut kva det kostar med flyreiser/togreiser hit og dit.

Kanutten 18-02-11 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033665)
Samtidig kunne Paris, Amsterdam, London vore fint. Og Barcelona, Roma, Venicia... Hm.. Trur eg må sjekke ut kva det kostar med flyreiser/togreiser hit og dit.

Amsterdam er nyyyydelig!!! Sies det. :p Jeg vil også dit!

Furine 18-02-11 15:21

Amsterdam ligg jo berre to timar unna med tog. Men trur nok det er like stengt der dei dagane. Amsterdam er fin den. :)

langaard 18-02-11 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033643)

Hei:) Jeg har sett reklame, der de lokker med påskeåpne butikker i Køben:)

Furine 18-02-11 16:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1033701)
Hei:) Jeg har sett reklame, der de lokker med påskeåpne butikker i Køben:)

Oh, er ikkje du grei, då! :D

Kanskje 18-02-11 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av maynard (Innlegg 1033294)
Jeg baker sjeldent kake etter oppskrift, er typen som har baket i alle år og vet sånn ca hva jeg skal ha i for å få ei grei kake...fint for meg når jeg lever lavkarbo og vil ha ei kake ;)

God sjokoladekake:
5egg
ca 1dl splenda og sukrin etter smak
vispes sammen med stålvisp (ikke eggedosis)
smelt 200gr mørk sjokolade (86%) med 150gr smør
bland alt sammen og ha i ca 1dl soyamel og 0,5dl mandelmel
2ts vaniljepulver
1-2tsbakepulver
stek på nederste rille i ca 20min og avkjøl (blir bedre om den står over natten)
server med krem og bringebærsaus
Bringebærsaus lager du ved å gni/mose bringebær i ei sikt (melsikt) slik at frøene ikke blir med.
For en pakke bringebær på 400g har du i ca 4dråper sitrondråper og søtning etter smak. Søtning må være i melisform eller flytende. Dvs feks sukrinmelis, splenda, stevia eller flytende natreen.
Spis og nyt :)

Suksessterte:
Mandelbunn:
250gr mandler males
5eggehviter piskes hvitt med ca 1dl splenda og 0,5dl sukrinmelis
Blandes og stekes på 180grader i ca 25min på nederste rille i rundform.

Eggekrem/gulkrem:
5eggeplommer
1dl fløte
2ts vaniljepulver
1dl sukrin +0,5dl splenda (søtning etter smak)
kokes langsomt opp på svak varme under omrøring. Taes av etter det begynner å boble. Avkjøles (går fort i kjøleskap)
Visp ca 125gr romtemperert smør og ha i avkjølt eggeblanding og smør over mandelbunnen :)

Som nevnt i begg oppskrifte så tar man i søtning etter smak. Smak på røra og kjenn om det er søtt nokk for deg ;)

Mandelbunn kan man også ha feks sjokoladekrem på, krem med frukt på ol.
Stol på fantasien :D

Mandelmel får man kjøpt på de fleste helsekostbutikker, evt man kan lage selv ved å rett og slett kverne mandler.
Sukrin/sukrinmelis og vanilljepulver får man kjøpt på de helsekost.
Soyamel og splenda fåes kjøpt i de fleste store dagligvarebutikker.

Sukrin er visst det samme som erythritol og det kan man kjøpe billig på iherb.com: http://www.iherb.com/now-foods-eryth...454-g/579?at=0 (frakt på 4$ under 3lb)

Håper det var til hjelp :)

takker så masse for oppskrift. Fikk sannelig lyst på kake :)

Carisma 18-02-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1033355)
Redken-produkter er veldig gode.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1033360)

Sitat:

Bortsett fra at det lukter sukkertøy

Redken ødela håret mitt fullstendig, og jeg fikk ikke orden på det igjen før jeg oppdaget Tigi! Herreserien lukter mint (hvertfall den grå), ellers er det forskjellig lukt på alle. Jeg bruker superstar, den lukter jordbær. Ordentlig, ikke sånn syntetisk som frisørshampoer vanligvis gjør.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1033664)
København er megastengt.. En uke FØR påsken, i selve påsken og uka etter. :ja: Heeelt sikker. :o

Eh, nei :nei: De har åpent samme dagene som i Norge. Har vært der i de dagene først i påskeuka mange ganger.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1033673)
Amsterdam ligg jo berre to timar unna med tog. Men trur nok det er like stengt der dei dagane. Amsterdam er fin den. :)

Amsterdam har bare stengt langfredag, ikke skjærtorsdag. Hvertfall var det åpent da vi var der i påsken 2004. :ja:

Photobscura 18-02-11 23:18

Det sier også ganske mye om hvor forskjellig hårkvaltitet forskjellige folk har. Du er jo mørk, Carisma (om det er naturlig?) mens jeg er lys, da har jeg også sannsynligvis tynnere hårstrå enn deg f.eks. Jeg er veldig fornøyd med Redken, men håret mitt blir tydeligvis fort lei av produkter, og jeg bytter gjerne mellom to. Matrix ser ut til å få bra respons :D. Sølvshampooen derfra er det beste jeg har prøvd! For ikke å snakke om proteinhårkuren!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.