Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

KarMa40 17-02-11 11:07

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Beklager, denne skulle det vært, med alfabetiske kategorier:

http://www.now-2-u.com/Products/index.htm

Og husk:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tol...epslanguage=NO

Photobscura 17-02-11 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1032468)
Beklager, denne skulle det vært, med alfabetiske kategorier:

http://www.now-2-u.com/Products/index.htm

Og husk:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tol...epslanguage=NO

Beklager, nå føler jeg meg vanskelig altså, men dette forvirret meg enda mer! Det jeg spør om er altså om noen kan anbefal meg ett enkelt produkt med pulver av spirulina og hvetegress som også koster mindre enn 200 kr.
Kjenner veldig godt til det med tollreglene, altså. Jeg har god erfaring i å bestille fra nettet, men stort sett alt annet enn helsekostvarer fra det store utland.

Kanutten 17-02-11 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1032491)
Beklager, nå føler jeg meg vanskelig altså, men dette forvirret meg enda mer! Det jeg spør om er altså om noen kan anbefal meg ett enkelt produkt med pulver av spirulina og hvetegress som også koster mindre enn 200 kr.
Kjenner veldig godt til det med tollreglene, altså. Jeg har god erfaring i å bestille fra nettet, men stort sett alt annet enn helsekostvarer fra det store utland.

Sjekk HER da!

j88 17-02-11 11:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1032491)

http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0-g/16051?at=0 denne er det samme som norske purley greens. ser de ikke har den inne nå, men de bruker å få den kjapt inn igjen.

Photobscura 17-02-11 12:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1032515)
Sjekk HER da!

Takk takk! Men har alt sjekket der inne, og selv om det var mye spennende, så var det dårlig med akkurat den typen jeg ville ha :o.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1032533)
http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...0-g/16051?at=0 denne er det samme som norske purley greens. ser de ikke har den inne nå, men de bruker å få den kjapt inn igjen.

Ah yes! Takk! Akkurat hva jeg leter etter :). Har uansett ikke råd til å kjøpe den før om to tre uker, så får satse på at den er inne til da :)

Jabba 17-02-11 12:21

Hva funker best:
Hold-in strømpebukser eller Hold in-truser?
Og har Cubus noe som er brukanes?

trønderpija 17-02-11 13:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trio (Innlegg 1032166)
Den er helt fin! Men det er noen som mener at det er best å ikke bruke MCT til å steke i. Vet ikke hva du skal bruke den til?

Formålet er ikke steking - men å ha i mat kaffe te osv :)
Jeg skal uansett kjøpe Cocosa til steking :) Som i følge helsekosten skulle komme inn i dag.. :)

hernon 17-02-11 13:18

Tåler glassflasker med øl (altså inneholder de kullsyre) en flytur?
Blir pakket i hardshell kuffert, så det er mer lufttrykket jeg tenker på.

trønderpija 17-02-11 13:21

Et spørsmål :
Skulle/kunne cocosa dekke fettbehovet iløpet av dagen ?

Furine 17-02-11 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hernon (Innlegg 1032591)
Tåler glassflasker med øl (altså inneholder de kullsyre) en flytur?
Blir pakket i hardshell kuffert, så det er mer lufttrykket jeg tenker på.

Eg har i alle fall i nærare 10 år hatt med meg glasflasker med øl heim til faderen frå Belgia, med fly. Eg pakkar dei inn i sokkar, eller andre greie ting, sko etc (og det har vore i mjuke baggar). Berre sørg for at dei ikkje får skrangle rundt inni der, så skulle det vel gå greit.

Supera 17-02-11 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderpija (Innlegg 1032593)
Et spørsmål :
Skulle/kunne cocosa dekke fettbehovet iløpet av dagen ?

Det er ikke så mye omega-3 i det, men fettbehovet som energibehovet fra fett? Ja, energibehovet fra fett kan man dekke fra kokosolje. Men men spiser jo som regel litt andre ting også da. 2 % omega-6 og 0% omega-3 i kokosolje.

Carisma 17-02-11 19:53

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke bare kan spise når jeg er sulten, i stedet for å vente til jeg blir kvalm og ikke orker mat? Argh! :cool:

Nerthus 17-02-11 20:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1032903)
Jeg lurer på hvorfor jeg ikke bare kan spise når jeg er sulten, i stedet for å vente til jeg blir kvalm og ikke orker mat? Argh! :cool:

Det lurer jeg også på hvorfor du gjør? Håper du spiser når du er sulten neste gang da snuppa ;) :p

knh 17-02-11 20:36

Hvor lenge holder en gulrotkake seg i kjøleskapet? :p

Bakte til kjærestenes bursdag på tirsdag, men vi var så mette etter middagen så orket ikke noe, og i går måtte han plutselig reise sørover på jobbintervju... så den står fortsatt urørt i kjøleskapet :p

Karissima 17-02-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1032955)
Hvor lenge holder en gulrotkake seg i kjøleskapet? :p

Bakte til kjærestenes bursdag på tirsdag, men vi var så mette etter middagen så orket ikke noe, og i går måtte han plutselig reise sørover på jobbintervju... så den står fortsatt urørt i kjøleskapet :p

Kan du ikke fryse den da :D

knh 17-02-11 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 1032969)
Kan du ikke fryse den da :D

Har tenkt på det:) men har veldig lite plass i fryseren :p hehe... Så hadde vært greit å vite sånn ca hvor lenge den holder, sånn at den kanskje kan bli spist opp før den blir dårlig ;)

Nerthus 17-02-11 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1032980)
Har tenkt på det:) men har veldig lite plass i fryseren :p hehe... Så hadde vært greit å vite sånn ca hvor lenge den holder, sånn at den kanskje kan bli spist opp før den blir dårlig ;)

4-5 dager kanskje hvis den får stå ordentlig kaldt... skyndt deg og spis den opp du - del med noen som fortjener det - gi bort et par stk til naboen og sånn :)

knh 17-02-11 21:19

okay :) Takk!
Skal på dobbel bursdagsfest i morgenkveld, satser på at den fortsatt er fin så kan jeg ta den med dit ;)
hvis ikke blir den sikkert uansett spist opp når folk blir fulle nok :p hehe...

e84 17-02-11 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna (Innlegg 1026880)
Sånt skjer når man først begynner å se på. Man må jo få med seg hva som skjer videre. Jeg var hekta på Glamour... Nå ser jeg en episode pr. måned cirka og allikevel virker det som det står stille...

Men 'Days of Our Lifes' er skikkelig dårlig, assa... http://www.world-of-smilies.com/wos_...iert/e0220.gif

haha, i know the feeling! Da jeg gikk på ungdomsskolen måtte jeg løpe hjem fra skolen hver dag for å rekke den nye episoden av Days Of Our Lives...var helt hektet! PÅ samme måte var jeg hektet på Hotell Cæsar en stund også. Har heldigvis ikke vært avhengig av noen av delene på mange år nå da, er jo slitsomt å være hooked på serier som går hver eneste dag...LOL :D

Jabba 17-02-11 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1032547)
Hva funker best:
Hold-in strømpebukser eller Hold in-truser?
Og har Cubus noe som er brukanes?

Noen som har peiling ??? :D

LineJM 17-02-11 22:22

Kommer an på hvor mye og hva du skal holde inn :P Aner ikke om de har på cubus, de er ganske bra på bher men har ikke kikket på sånt der. De har mye brukanes shaping undertøy på lindex derimot. både "truser" og korsettlignende greier.

senorita 17-02-11 22:24

okei.. skikkelig teit spm.. Men om man tygger noe, og spytter ut? Da har man vel ikke fått i seg altfor mange karbene av det? :P Feks smågodt... sukk.. jeg tygget litt på det idag og så ombestemte jeg meg og spytta det ut.. hoho.. men har vel tygget ut alle karbene da? :P

kennygirl 17-02-11 22:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1033090)
Kommer an på hvor mye og hva du skal holde inn :P Aner ikke om de har på cubus, de er ganske bra på bher men har ikke kikket på sånt der. De har mye brukanes shaping undertøy på lindex derimot. både "truser" og korsettlignende greier.

Så på de korsett-greiene i dag, men torte ikke prøve :p MEN da jeg så på de tenkte jeg: Er de ikke veldig vanskelig å få igjen :confused:

Jabba 17-02-11 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1033090)

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på å ha på meg kjole i et selskap vi skal i på lørdag. Jeg har ikke hatt på kjole siden jeg var jentunge....
Siden jeg har litt mage som jeg føler stikker ut hadde vært greit å klemt den inn med et eller annet....:D

senorita 17-02-11 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1033074)

http://www.figleaves.com/uk/product....e=&colour=Nude

jeg har noe alla denne :D flotte greier :)

LineJM 17-02-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1033098)
Så på de korsett-greiene i dag, men torte ikke prøve :p MEN da jeg så på de tenkte jeg: Er de ikke veldig vanskelig å få igjen :confused:

neida, bare litt uvant til å begynne med. Jeg har en sånn med maange hekter og den er helt grei å få igjen. Den er utrolig kjekk under kjoler også, siden den er litt glatt så faller gjerne kjolen litt finere. .)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1033099)
Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på å ha på meg kjole i et selskap vi skal i på lørdag. Jeg har ikke hatt på kjole siden jeg var jentunge....
Siden jeg har litt mage som jeg føler stikker ut hadde vært greit å klemt den inn med et eller annet....:D

Lurt! Tror nesten du blir nødt å prøve da. Problemet med de "trusene" kan være at samtidig som de holder inn mestepartne så dytter de opp samtidig og flytter en valk litt oppover.... :rulleøyne

langaard 17-02-11 22:39

:D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1033074)

Ha ha:) kom til og tenke på SLANKETRUSA de solgte på Cubus for ei stund tilbake:D Jeg foretrekker hold in srt.bukse helt uten truse:D

Carisma 17-02-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LineJM (Innlegg 1033116)
Problemet med de "trusene" kan være at samtidig som de holder inn mestepartne så dytter de opp samtidig og flytter en valk litt oppover.... :rulleøyne

Strømpebukse! Da bare drar man dem langt nok opp, så dukker det overflødige opp på puppa i stedet! :D

langaard 17-02-11 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1033134)
Strømpebukse! Da bare drar man dem langt nok opp, så dukker det overflødige opp på puppa i stedet! :D

:lol::lol:

LineJM 17-02-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1033134)

! :lol: og sant.

Nerthus 17-02-11 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1033099)

Jeg kjøpte meg en "hold in" underkjole på lindex som jeg er KNALLfornøyd med! Strømpebukse gir kant på ryggen - men denne er glatt og tight, sitter ordentlig godt og en kjole over blir kjempefint!
Har selvfølgelig strømpebukse under, men kjolen er så tight at den "visker" vekk kant etter strømpebukse :) føler meg faktisk litt sexy med den underkjolen :)

Jabba 17-02-11 23:01

Da får jeg ta meg en shopping runde i morgen!!! Takk for alle svar folkens!

kennygirl 17-02-11 23:04

Jeg hadde en hold-in underkjole en gang og den bare gled opp eller ned... Helt GRUSOM!!

Hadde den under på et ball en gang og underkjolen ble igjen på ballet - i søppelbøtta!

langaard 17-02-11 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1033171)
Jeg hadde en hold-in underkjole en gang og den bare gled opp eller ned... Helt GRUSOM!!

Hadde den under på et ball en gang og underkjolen ble igjen på ballet - i søppelbøtta!

:lol::lol:Hold in, hold ut:lol:man skal jo lide for skjønnheten:D

Karissima 17-02-11 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1033171)

:lol:
Har en liggende som jeg kjøpte på nettet. Prøvd en gang og deretter lagt innerst i skapet

Kanskje 18-02-11 00:27

Noen som vet om en enkel, god NYBEGYNNER KAKE man kan lage? Helst med ingredienser som ikke er vanskelige å få kjøpt. Har lyst å ha noe som alternativ når andre skal kose seg med kake. Men så er jeg ikke noen god kokk da :p

maynard 18-02-11 05:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1033254)
Noen som vet om en enkel, god NYBEGYNNER KAKE man kan lage? Helst med ingredienser som ikke er vanskelige å få kjøpt. Har lyst å ha noe som alternativ når andre skal kose seg med kake. Men så er jeg ikke noen god kokk da :p

Jeg baker sjeldent kake etter oppskrift, er typen som har baket i alle år og vet sånn ca hva jeg skal ha i for å få ei grei kake...fint for meg når jeg lever lavkarbo og vil ha ei kake ;)

God sjokoladekake:
5egg
ca 1dl splenda og sukrin etter smak
vispes sammen med stålvisp (ikke eggedosis)
smelt 200gr mørk sjokolade (86%) med 150gr smør
bland alt sammen og ha i ca 1dl soyamel og 0,5dl mandelmel
2ts vaniljepulver
1-2tsbakepulver
stek på nederste rille i ca 20min og avkjøl (blir bedre om den står over natten)
server med krem og bringebærsaus
Bringebærsaus lager du ved å gni/mose bringebær i ei sikt (melsikt) slik at frøene ikke blir med.
For en pakke bringebær på 400g har du i ca 4dråper sitrondråper og søtning etter smak. Søtning må være i melisform eller flytende. Dvs feks sukrinmelis, splenda, stevia eller flytende natreen.
Spis og nyt :)

Suksessterte:
Mandelbunn:
250gr mandler males
5eggehviter piskes hvitt med ca 1dl splenda og 0,5dl sukrinmelis
Blandes og stekes på 180grader i ca 25min på nederste rille i rundform.

Eggekrem/gulkrem:
5eggeplommer
1dl fløte
2ts vaniljepulver
1dl sukrin +0,5dl splenda (søtning etter smak)
kokes langsomt opp på svak varme under omrøring. Taes av etter det begynner å boble. Avkjøles (går fort i kjøleskap)
Visp ca 125gr romtemperert smør og ha i avkjølt eggeblanding og smør over mandelbunnen :)

Som nevnt i begg oppskrifte så tar man i søtning etter smak. Smak på røra og kjenn om det er søtt nokk for deg ;)

Mandelbunn kan man også ha feks sjokoladekrem på, krem med frukt på ol.
Stol på fantasien :D

Mandelmel får man kjøpt på de fleste helsekostbutikker, evt man kan lage selv ved å rett og slett kverne mandler.
Sukrin/sukrinmelis og vanilljepulver får man kjøpt på de helsekost.
Soyamel og splenda fåes kjøpt i de fleste store dagligvarebutikker.

Sukrin er visst det samme som erythritol og det kan man kjøpe billig på iherb.com: http://www.iherb.com/now-foods-eryth...454-g/579?at=0 (frakt på 4$ under 3lb)

Håper det var til hjelp :)

Ferskenbeinet 18-02-11 09:30

Noen som kan anbefale en bra hårting (sjampo/kur/vitamin etc.) for vintertørt herrehår?

langaard 18-02-11 09:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 1033350)
Noen som kan anbefale en bra hårting (sjampo/kur/vitamin etc.) for vintertørt herrehår?

leave in hårkur fra redken kankje:) Redken sine produkter er veldig bra:)

Photobscura 18-02-11 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 1033350)

Noe litt billig og kjapt er jojobaolje (fås kjøpt på helsekost, eller på nettet). Jeg kliner og masserer det inn i hårrøttene og tuppene og har det i natta gjennom eller noen timer på dagtid før jeg vasker det ut med shampoo. Hjelper veldig for meg!
Ellers er jeg enig i Langaard. Redken-produkter er veldig gode. Matrix er også supert!
Ellers ville jeg kanskje kosta på meg et frisørbesøk, sånn at en proff kan avgjøre hvilken hårtype med hvilke problemer du har. Det er veldig forskjellig hvor sånne tørrhetsproblemer kommer fra; slitasje, hodebunn, proteinmangel etc ...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.