![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Ja, gjer det Frøy! Når legevakta seier det, så... Greit å vere føre var! Håper dei finn ut av det kjapt.
|
fikk ikke time før imorra jeg.. smertene er mye mindre nå, sitter jeg stille en stund eller ligger kjenner jeg dem nesten ikke.. men hvis jeg står eller går kommer de tilbake.. mye mulig det føles mindre smertefult da jeg begynner å bli vant til den... har jo hatt det siden igår morges
|
Jeg kan jo ikke bare avskrive det, men kan i hvert fall berolige deg med at det overhodet ikke er symptomer på blodpropp, Frøy.
Symptomer er smerter både i ro og ved gange, hevelse, rødhet og varmefølelse! Det skjer mye rart i en kropp som er vanskelig å si hva er! Sannsynligvis er det muskulært og vil bli borte av seg selv, sakte, men sikkert! |
Ja, det går nok kjapt, men jeg er så sliten, skulle helst sovet litt før jeg drar ned dit. Det skulle visst gå greit bare jeg kom i løpet av ettermiddagen. Må bare holde meg rolig, jeg ble litt redd nå. Usj.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er ganske vant med rare symptomer, det skal mye til før jeg drar til lege for det :p |
Sitat:
Kun et fåtall av de som virkelig har symptomer på blodpropp har det og du har jo ikke symptomer en gang!!! Ro deg helt ned du, dette er nok ikke noe å stresse seg opp for!:klem: Med mindre du ikke har fortalt meg om ppiller, familiær tendens til blodpropp etc etc!:p |
Sitat:
|
Jeg har aldri hatt noe sånt som dette før, og man trenger ikke ha smerter for at det skal være blodpropp visstnok. Hun foreslo at jeg skulle komme ned og snakke med en sykepleier som kunne se på det. Mest sannsynlig er det jo ikke noe, men når de sier så klart at det bør sjekkes, så stoler jeg på det. Jeg ringte faktisk en gang til nå og spurte igjen på bakgrunn av at du sa det du sa, Kitt.
Jeg er en sånn som går så lite til lege som jeg bare kan, så jeg synes det er litt greit når andre sier bestemt at dette bør sjekkes jeg da ... Men jeg er rolig igjen altså. Ble bare redd et lite øyeblikk, for jeg forventet at hun skulle si "Neida, dette er ingenting", og så fikk jeg en helt annen beskjed. Jeg tenker for øvrig at det kan ha sammenheng med at jeg mister mye magnesium/kalium pga en annen lidelse jeg har. Greit å få tatt den sjekken ihvertfall. |
Sitat:
|
Takk Kanutten :klem: Hehe, har allerede lest det der. Når jeg først satte i gang med dette kom jeg på at jeg kunne google også :p
|
Man trenger ikke ha smerter, nei! Selv om det er veldig uvanlig med dvt uten smerter!
Det er kvalifisert medisinsk personale som tar telefonen, men de er også mennesker og etter alle skriverier i avisene LIVREDDE for å gjøre feil! Uansett bedre med en sjekk for mye!;) Håper du slipper å sitte der alt for lenge, Frøy!:) |
Sitat:
:eek: Åhh?? Flere enn meg som kan google?? :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er som regel veldig flinke folk som bemanner disse telefonene, og det er ikke alltid man blir ønsket velkommen til Legevakten, så sier de at man bør komme, så tar man seg en tur! :) |
Noen andre enn meg som får luft i magen av solsikkebrød? Sånn 90% solsikkefrø og litt egg og anna. Har luft i magen hver dag :(
|
Jeg syns det er helt utrolig at ingen vi brøyte til meg i vinter! Må da finnes en eller annen spirrevipp med traktor i nærheten??? *sukk*
Nå skal de bare passe seg ellers starter jeg eget brøytefirma og tar fra de alle sammen kundene :D |
Noen som har gode råd mot urinveisinfeksjon? Ikke jeg som har det, men ei jeg kjenner. Hun er i tillegg allergisk mot de fleste antibiotikasorter, så det er ikke et alternativ.
|
Er det noen som vet om det det stemmer at forbrenningen faktisk går ned når man slutter å tilføre kroppen nikotin....? Jeg slutta å snuse for 5 uker og 1 dag siden (klapp på skulderen, hihi), og gikk altså opp 3 kg bare første uka!! Selv om jeg spiste noe mer enn jeg pleier, syns jeg det var skrekkelig mye!!!!
Og så sier en kollega av meg, at "det er fordi forbrenningen går ned når du slutter å tilføre kroppen nikotin". Kan det stemme? Og vil det evt. snu? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jepp, tranebærjuice funkar. Finst visst tranebærtablettar på apoteket også. Tranebærte eventuelt?
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25. |