![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Kan jeg reagere på katt selv om jeg ikke har gjort det før? Bor hos broren min og passer katten. Finner kattehår i senga støtt og nå har jeg prikker på armene og overkroppen. Har klødd litt i ansiktet og men det blir ikke nupper i huden av det. Hva tror dere?
|
Sitat:
Lillebroren min fikk i sommer klarert at han er allergisk mot katt, men ingen av oss reagerte når vi hadde katter når vi var mindre. + jeg har aldri reagert særlig selv, men etterhvert har jeg blitt katteallergiker jeg også, noe som var synd når jeg var sammen med eksen, for han hadde verdens skjønneste katt. :P |
Sitat:
Ellers er det enkelte katter som har mer allergener i pelsen enn andre, spesielt de korthåra. Uansett, det er ikke noe digg å sove i kattehår, selv om jeg ikke er allergisk (men jeg var før jeg la om kostholdet), så det kan være en stor fordel å ha sengeteppe når man har en katt som okkuperer senga ens på dagtid. |
Sitat:
Og oss i mellom så kjenner jeg noen flere med umedisinert lavt stoffskifte og rare astmadiagnoser eller uforklarlig hoste som bare aldri går over. Kronisk astma-bronkitt er ikke en diagnose i boka. Men myxødem rundt lungene er... den er bare så gammel at det er flaut... Jeg krysser fingre veldig for deg hos den nye legen. |
Sitat:
Om det er meg du mener, så er jeg gjennom (enda) en ny runde med utredning, men ikke med noen ny lege, annet enn en jeg er i kontakt med pr mail :). |
photo: hvordan går det mobil prosjekte har du fått det til:)?
|
Sitat:
Men jeg har sendt en veeeldig detaljert mail til SE Norge, så får håpe de vet svaret. |
Noen som har erfaring med kokeboken til Skaldeman?
Den som tilhører litt GI-0 ? |
Sitat:
Sitat:
|
Kjenner til problemet med kattehår, altså. Men her er det også litt opp til katteier å faktisk børste katta! Om det er utekatt så er som regel problemet mindre, men jeg drar over katta med børsten nå og da, og daglig på våren, for da røyter han som en gal!
Men, tenk på det, er det ikke bedre at det er fuglelopper enn at du er allergisk, da? Om katta er ute, så er det så godt som sikkert at h*n kommer til å få litt lopper i pelsen. Om det er fuglelopper skal jo katta ha slanga seg i senga en stund før de går over i sengetøyet, og det fikses lett med et sengeoverkast ;). Dessuten så lever ikke fuglelopper utenfor pelsen til katta i særlig mer enn en dag eller to. |
Min eks hadde skogskatt, og han var til tider en veldig liten slaskepus x)
Bortskjemt også, siden han fikk ligge i sengen. HELDIGVIS aldri på min side av sengen, så jeg slapp jo det=P Børstet ham hver dag og da ble det litt bedre ang. røyting, siden han hadde såpass mye pels. Sist jeg var og besøkte, så hadde eksen fått ny sofa, og katten egen plass i sofaen med egne tepper, så den ikke ødela sofaen :p |
Byggjer ein magemusklar ved å gå trapper? Kjenner eg er støl i øvre del av magen, og kan ikkje sjå nokon annan grunn til det.
|
Sitat:
|
Jeg har også skogskatt, den er svart, sofaen er svart, jeg kler meg stort sett bare i svart. Praktisk, vettu :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Haha, ja kanskje DET er tingen?! Sjefen min uttrykte her ein dag: "var det deg eg såg i full fart oppover trappa mot 10. etasje?" Så full fart var det vel ikkje akkurat men... :o Men trappene går lettare no. Eg treng eigentleg berre om å gå til 7. men har lagt inn heilt til topps for å gi meg litt meir utfordring. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.:mad:
Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet. :( Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse. jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band. Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet. Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i. Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !:mad: Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø... |
Jeg ville tatt en telefon til kommunen ja:mad:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja jeg håper de kan det, for slik det er nå kan ikke hagen brukes på flere uker :mad: Er rett og slett litt sinna. de kunne fint ha samlet snøen andre steder, og så tatt det bort når de har kommet med lastebil og fjernet snø før.
edit skrivefeil |
Sitat:
Ingen nye i det hele tatt? |
Sitat:
|
Disse lavkarbo/ketolyse-bøkene, får man lånt dem på bibliotek???
|
Sitat:
|
Jeg har en veldig gammel kokebok etter min oldemor, der finner jeg masse spennende:) Det aller meste kan gjøres om til lavkarbo:)
|
Kan øyekatar smitte mellom katt og menneske?
|
Lurer også nå. :confused: :rolleyes:
|
Sitat:
Om nesen er åpen, vil bakteriene skylles fint ut og ingen katarr oppstår! Du, som jeg kranglet med barnelegen om det på spl. skolen!:p Tenker du forresten på om du kan smitte katten eller omvendt? Katter kan smitte mennesker med enkelte ting(som du sikkert vet;)), men jeg har aldri hørt omvendt! En veterinær sa på tv her om dagen at en hund ikke kunne smitte et menneske med forkjølelse og omvendt, fordi det er forskjellige virus som gir forkjølelse hos hund og hos menneske! Tipper det som regel gjelder mellom katt og menneske også! |
Sitat:
|
Jeg kjøpte Cocosa igår på helsekost. 500 ml - extra virgin oil.
Men det står merket MCT på etiketten. Så det egentlig er mct og cocosa av samme ting? |
Sitat:
MCT er mellomkjedede fettsyrer , som har den unike egenskapen at de omsettes som energi i stedet for å lagres. |
Okei :-) leste en eller annen plass at cocosa er bedre enn mct. Men d frister å kjøpe mct i tillegg.
Jeg er så dårlig i engelsk at det er vanskelig å lese mer om mct å cocosa - de korrekte info. Mulig jeg er litt rotete selv om jeg har linker til noen tråder om d. Men vesentlig forskjell m de to har jeg bare ikke funnet ut. |
Fy flate, nå er jeg forbanna!
Fikk svar fra Sony Ericsson, bare p**spreik, alt sammen: Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |