![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg er nok litt enkel sånn, for jeg bryr meg rett og slett ikke om hva andre vet om meg!!! Lurer de på noe, så kan de bare spørre!!! Har overhodet ingen hemmeligheter, hverken medisinske eller andre!!!:p Jeg er mye mer redd for å ikke få den behandlingen jeg trenger fordi opplysningene ikke er tilgjengelige!!!:eek::eek::eek: Det kan jeg faktisk dø av!!! |
Sitat:
Men å samordne de mest essensielle opplysningene er sikkert ikke så dumt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
er dte greit å bruke pinex+ibumetin mot magesmerter selv om paracetamol av en eller annen grunn anbefales? responderer best på førstnevnte.. hatt smerter i 8 timer nå og er dyktig lei...
fikk bare beskjed at jeg skal bare følge med på smertene og det er jo litt vanskelig om man gnasker smertestillende |
Sitat:
|
Sitat:
Annen episode med bevisstløs pasient og opiatmisbruk! Kunne også blitt fatalt fordi sykehuset ikke kom inn i legen journal midt i påsken!:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Jeg tror en del leger kunne hatt godt av kursing i etikk, respekt og å lytte til pasientene sine. Og bli mer bevisst på hva en journal skal brukes til. Men nå er jo dette en spørretråd da ... Får avslutte diskusjonen her vel, for min del i alle fall :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Man skal ALDRI ta smertestillende mot magesmerter man ikke vet hva er!!! Litt synd om blindtarmen sprekker eller tarmslyngen blir koldbrann, liksom!:eek: Håper det går bra med deg, snuppa!:klem: |
Hvor lenge holder en flaske vin som har vært åpnet? :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vil mye heller lagres på en chip som det faktisk kan spores hvem som har lest og printet fra :ja: |
Noen som har oppskrift på Bosniatøfler i babystørrelse?
|
Sitat:
Hvis du har slik pumpe som suger ut luften i flasken, så ville jeg ha kunne latt den stå et par dager. Jeg TROR at man kan bruke "utgått" vin i rødvinssaus, ellers er det nok bare å helle den ut, hvor trist det nå enn måtte være, hehe |
Sitat:
|
Sitat:
Hvis du har magesmerter pga høyt syrenivå i magesekken, kan det imidlertid være lurt å holde seg unna Ibumetin fordi ibuprofen kan irritere mageslimhinnen, og dermed gjøre vondt vondere. Vet du hvorfor du har vondt da? :) |
nei, jeg vet ikke det. hadde vært en del enklere om jeg visste :p
spurte hvilke type smerte jeg bør være ekstra obs på, på legekontoret da jeg var innom og hentet prøvesvar idag, må gå forbi der fra jobben uansett. svaret var "alle sammen!" men fikk bare beskjed om å se det an og heller komme tilbake om det ble værre. smertene forsvant fror det meste etter tablettene, bortsett fra det punktet over høyre hofte.. smertene holder på å komme tilbake nå, så dette var heller langvarig.. 14 timer så langt. får se hvordan jeg er imorgen... |
Du burde kanskje være litt obs på blindtarmen og få sjekket det ut.
|
Har du andre symptomer i tillegg? Feks diare eller forstoppelse? Leddplager? Stor variasjon i energinivå? Hvis du har det burde du vært undersøkt litt nærmere når det gjelder plager i tarmen.
Jeg vet også at vanncyster på eggleder/eggstokk mm kan være ekstremt smertefullt, slike cyster sees vanligvis greit med ultralyd hos en gyn. :) God bedring ihvertfall! |
fremdeles smerter, dog ikke like ille som på det værste igår. skal til å ringe legen, for som dama i skranken sa, man skal ikke gå rundt og ha vondt. har ingen andre symptomer som jeg vet om, toalettbesøkene går greit..
|
Håper du finner ut av det snart, Sanney!
Jeg har også et medisinsk spørsmål. For et par tre dager siden hadde jeg en litt rar opplevelse. Jeg fikk plutselig en slags snørende følelse et stykke oppe i skinneleggen, og samtidig ble jeg litt svimmel. Og jeg har enda den greia i leggen, det er litt lamt på en måte, men jeg har ingen problemer med å gå eller noe sånt. Ikke vondt heller. Men jeg tenkte på blodpropp faktisk ... Tror jo ikke det er det, men er det noen som kan avkrefte det? :o Kitt? |
Snørande kjensle i leggen har eg hatt, men eg var ikkje svimmel samtidig. Det viste seg å vere beinhinnebetennelse. Men det var vel vondt i tillegg trur eg. Det er over 15 år sidan, så detaljane er ikkje så klare...
|
Jeg ringte legevakta jeg, de sa at det burde sjekkes ...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |