Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

Photobscura 22-10-12 16:21

Sv: Hva leser du nå?

Kongens Fald av Johannes V. Jensen.

Fedona 22-10-12 16:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1394830)
Vel - dette er godt kjent, men jeg siterer wikipedia-artikkelen om Fifty Shades:

(Om det er uklart: "Fan fiction" er navnet på det folk bedriver når de liker en bok/film/etellerannet og begynner å skrive sine egne historier om figurene. Stort nettfenomen, og svært ofte preget av erotikk.)

Dette hadde jeg ikke hørt før, men så har jeg ikke lest så mye OM boka på forhånd ;) at boka i seg selv er twilight fikk ikke jeg til å stemme, men at utgangspunktet er det har du jo rett i når jeg leser disse lenkene. Men som sagt jeg har ikke satt meg inn i bakgrunnen for boka.. Jeg har iallfall bestilt bok Nr to og tre for å se hvordan det går med disse to :D

Språket vil nok ikke gi Nobels litteraturpris nei, det er jeg enig i :rolleyes:

Zillah 25-10-12 17:56

Eg har for lengst gitt opp A Song of Ice and Fire... i alle fall for ei stund. Så glødande anbefalt, men eg =sukk= kom liksom ikkje inn i det. Så no har eg begynt på The Hunger Games av Suzanne Collins, som poden nettopp har lest ut i sedvanleg forrykande tempo. Engelsk. (Han forstod alle orda utan "cornucopia" og det er eg jo godt nøgd med.)

Absolutt ei bok for diskusjon.

Bønna200 25-10-12 20:44

"Isbaderen" av Kjell Ola Dahl. Vanskelig å legge fra seg! :)

Carisma 25-10-12 22:43

Santa Psyko av Johan Theorin

vaskeklut 25-10-12 22:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1395935)
Santa Psyko av Johan Theorin

åååh, er den bra?

forøvrig. jeg leser "dette er mine gamle dager" av tore renberg. (hvor er det blitt av charlotte isabell?)

Maria29 25-10-12 23:36

Mengele zoo av Gert Nygårdshaug leser jeg nå:)

Anarko 25-10-12 23:40

Kakkerlakkene av Nesbø. Dilla? Jadda. Kjøpte 3 bøker av han for litt tilbake. Snart 2 down, 1 to go.. noe som kan ta sin tid siden eksamen nærmer seg med stormskritt :/

vaskeklut 25-10-12 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1395959)
Kakkerlakkene av Nesbø. Dilla? Jadda. Kjøpte 3 bøker av han for litt tilbake. Snart 2 down, 1 to go.. noe som kan ta sin tid siden eksamen nærmer seg med stormskritt :/

men tenk på så god tid du får til å sluke bøker etter eksamen! \o/

Anarko 25-10-12 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1395960)
men tenk på så god tid du får til å sluke bøker etter eksamen! \o/

Kan hende eksamen sluker min lyst til å sluke bøker? Hehe. Etter nyttår er det jo egentlig bare å gå i gang med lesing til nye eksamener.. spesielt siden den ene er en større oppgave som skal leveres som hjemmeeksamen. Hadde det ikke vært for mr. Nesbø nå hadde alt lesestoff vært stress i allefall. Kan hende det ikke er så mye lesestoff, og jeg kan lese mye krim på kveldstid :)
Jeg er forresten nettopp begynt å blogge. Om noen skulle ville ha nynorsk lesestoff, er det bare å stikke innom. Jeg setter pris på besøket :)

gamlebyen 26-10-12 08:48

Ny bok fra Iain M. Banks!!!
The Hydrogen Sonata

happy happy joy joy!

Photobscura 26-10-12 09:01

Alberte og friheten av Cora Sandel.

Carisma 26-10-12 09:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1395993)
happy happy joy joy!

Ren&Stimpy! :love:

gamlebyen 26-10-12 09:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1396023)
Ren&Stimpy! :love:

Its the Happy Happy Joy Joy song!

Rin 26-10-12 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1395993)
Ny bok fra Iain M. Banks!!!
The Hydrogen Sonata

happy happy joy joy!

Hah, jeg leste the state of the art på en togtur her om dagen, etter tidligere tre culture-bøker - jeg er ikke heeelt overbevist ang Banks, dog. Har et visst håp om at bøkene etterhvert blir bedre enn Use of weapons? (Det er den jeg synes alle skryter opp i skyene...) - Ellers kan jeg vel holde meg til Reynolds for kontemporær britisk romopera. ;)

gamlebyen 26-10-12 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1396034)
Hah, jeg leste the state of the art på en togtur her om dagen, etter tidligere tre culture-bøker - jeg er ikke heeelt overbevist ang Banks, dog. Har et visst håp om at bøkene etterhvert blir bedre enn Use of weapons? (Det er den jeg synes alle skryter opp i skyene...) - Ellers kan jeg vel holde meg til Reynolds for kontemporær britisk romopera. ;)

Jeg elsker jo Iain M. Banks, og Iain Banks. Use of Weapons var den flørste Culture-boka jeg leste. Synes Against a dark background, Consider Pheblas, Matter, Excession, etc er knallbra. Player of games, ikke fultl så mye, men likte ideen hans.

Kjøpte også Leviathan Wakes av James Corey. Blir spennende.

Lest mye romopera i det siste. Tror jeg må lese litt Gibson igjen snart.

Bik 26-10-12 21:36

Leser "Vi skal arve vinden" av Gunnar Stålesen. Spennende krim :)

amritam 29-10-12 17:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1396034)

Den første Banks-boka jeg leste var "Look to Windward", og jeg syntes den var genial. Derfor begynte jeg å lese dem forfra. men da ble jeg skuffet, så jeg har ikke kommet så langt og vet ikke om jeg noen gang kommer videre.

amritam 29-10-12 17:52

Har nettopp lest ferdig Dødssymfoni av Jørgen Jæger. Ganske bra krim, men det finnes jo bedre.

Begynt på Kitty's Big Trouble av Carrie Vaughn. Helt grei lettlest serie om varulver, vampyrer m.m. når jeg ikke orker å tenke for mye ;)

langaard 29-10-12 19:11

Gjøkungen av Mary H Clark:)

Lich 29-10-12 23:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1396044)
Jeg elsker jo Iain M. Banks, og Iain Banks. Use of Weapons var den flørste Culture-boka jeg leste. Synes Against a dark background, Consider Pheblas, Matter, Excession, etc er knallbra. Player of games, ikke fultl så mye, men likte ideen hans.

Kjøpte også Leviathan Wakes av James Corey. Blir spennende.

Lest mye romopera i det siste. Tror jeg må lese litt Gibson igjen snart.

Romopera? Helt nytt begrep for meg, litt nysgjerrig .

gamlebyen 30-10-12 09:41

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_opera

Kjente sci-fi/rom opera-forfattere: Iain M. Banks, James Corey, Arthur C. Clarke, Frank Herbert, Isaac Asimov.

Bønna200 03-11-12 21:46

I kveld har jeg begynt på Svik av Trude Teige. Den er foreløpig bra, men jeg tror det skal mye til før den topper den forrige. :)

Carisma 07-11-12 10:00

Jeg har en bestemor som leser Danielle Steele og den typen bøker. Noen som kan anbefale noe i samme stilen? Tenkte kjøpe julegave og det er ikke en sjanger jeg er bevandret i... :o

vaskeklut 07-11-12 12:30

Nå leser jeg Lars Kepler sin Ildvitnet. SPENNENDE :eek:

mereo 07-11-12 13:06

Steve Coll- Ghost Wars, bra bok for folk med litt fritids og er spesielt interesserte..

Anarko 07-11-12 14:19

Marekors av Jo Nesbø.

Bønna200 11-11-12 16:25

Djevelkysset av Unni Lindell.

Ladejarlen 16-11-12 07:52

John Zerzans Running on emptiness: the pathology of civilization.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Zerzan

Veldig interessant og mange gode poeng.

Photobscura 16-11-12 08:40

Professor Andersens natt av Dag Solstad.

Bønna200 16-11-12 14:12

Skyggedød av Anne Holt.

Bønna200 20-11-12 15:30

Feelgood. :D Når du minst venter det av carole Matthews. Underholdende og sidene flyr av gårde av seg selv. :p

Photobscura 20-11-12 15:41

Hanne Ørstaviks Kjærlighet. Tror kanskje jeg ikke hadde valgt den selv, om den ikke hadde stått på pensum. Rare boka.

gamlebyen 20-11-12 15:48

Deadpool!

Rin 20-11-12 15:59

Jeg bygger opp under mitt gode rykte som heltidsgal katteperson og leser "A streetcat named Bob". :p

vaskeklut 20-11-12 16:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1404280)
Jeg bygger opp under mitt gode rykte som heltidsgal katteperson og leser "A streetcat named Bob". :p

Crazy cat lady :love:

amritam 20-11-12 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1404272)
Hanne Ørstaviks Kjærlighet. Tror kanskje jeg ikke hadde valgt den selv, om den ikke hadde stått på pensum. Rare boka.

Leste Presten av Ørstavik for noen år siden. Aldri mer Ørstavik på meg.

Photobscura 20-11-12 18:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1404335)
Leste Presten av Ørstavik for noen år siden. Aldri mer Ørstavik på meg.

Kan jo se noen kvaliteter (som litteraturstudent blir man ganske anal på detaljer etterhvert. :p), men den fenger ikke helt, ender i stedet opp med å bli irritert på karakterenes svake motiver. Men en ting er helt topp med boka, den er på 114 sider! :D

amritam 20-11-12 18:06

Raven cursed av Faith Hunter.

amritam 20-11-12 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1404336)
Kan jo se noen kvaliteter (som litteraturstudent blir man ganske anal på detaljer etterhvert. :p), men den fenger ikke helt, ender i stedet opp med å bli irritert på karakterenes svake motiver. Men en ting er helt topp med boka, den er på 114 sider! :D

Så fint, da blir det ikke så tungt å komme igjennom likevel ;) Jeg tror at grunnen til at jeg ikke likte Presten, var at den handlet om en masse problemer jeg følte meg ferdig med for lenge siden, så for meg ble det bare elendig og kjedelig, men det er sikkert mange som kan finne noe givende i den.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.