Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

xpd 29-08-11 20:44

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.
http://fitnessbloggen.no/udos-choice/

Jabba 29-08-11 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av xpd (Innlegg 1195111)
Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.

Jeg har iallefall IKKE kastet bort penger på Udo`s......
Jeg tror faktisk jeg er IN LUUUUVVVV i denne mirakeldrikken....:D

Regret 29-08-11 20:53

Sitat:

Hadde aldri i verden byttet ut udo's med selolje. Hvorfor velge omega 3, når omega 3,6 og 9 fungerer PERFEKT! Har ikke kastet bort ei eneste krone, det er som Jabba sier - mirakeldrikke!
http://www.bestpricenutrition.com/im...69_32oz_tn.jpghttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...uI66kK-Vzo_zIg

Bravo 29-08-11 21:19

Sitat:

Nei altså - som kilde til DHA og EPA og slikt, så blir nok lite konvertert fra ALA som det er mye av i Udo's choice-oljen, men vi som er med i tråden her eksperimenterer med akkurat Udos fordi det ser ut til at den, sammen med cocosa, av en eller annen grunn har en god effekt på forbrenningen, og mange i tråden her opplever at vekten omsider rikker seg i riktig retning, noen har fått bevegelse når de lenge har stått på et vektplatå o.l.
Så bortkastet er dette nok ikke, men at vi også trenger marine omega 3-tilskudd vil også være riktig.

MissPivotal 29-08-11 21:49

Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Bestemamma 29-08-11 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal (Innlegg 1195176)
Blir med, jeg også :) Cocosa hadde jeg, og i dag har jeg vært og kjøpt Udos :) Men seriøst. Dette er noe av de mest vemmelige jeg har smakt noensinne. Trodde jeg skulle kaste opp på flekken! Konsistensen av cocosa bart, og smaken av udos *grøsse* Må definitivt kamuflere det i noe om jeg skal klare dette :P

Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Regret 29-08-11 22:17

Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Yrla 29-08-11 22:52

Ja, har sett konfektoppskrift med sukrin, kakaopulver og cocosa her inne. Sikkert bare å blande sammen om du kan se hva som blir riktig mengde.

Regret 29-08-11 22:54

hmm tror jeg skal prøve meg litt fram jeg! Kanskje noe andre er interessert i også? Hvor lett hadde det ikke vært å ta en bit konfekt om morgen og kveld og ha tatt hva man trenger av kokosoljen hehe :p

Yrla 29-08-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1195201)
Enig med deg her....:D

Men jeg gjør som det ble tipset, holder pusten og holder den til jeg får skyllt munnen med masse vann...Udosen er på sett og vis vannløslig så smaken forsvinner fort bare mann får skyllt...Jeg putter noen dråper med Stevia med godsmak etter i tillegg til å skylle med vann.....:p

Hvorfor ta den bar når du kan ta den over maten med smaken tildekket av krydder?

Rin 29-08-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195215)
Kan jeg bake eller lage noe med cocosa som jeg kan oppbevare lett, slik at jeg bare kan spise noe lite og godt, men allikevel få i meg den mengden cocosa jeg trenger allikevel? :rolleyes: Altså, slik at jeg slipper noe varm eller måtte stå å lage noe hver dag, bare for å ta den? Greier ikke å ta den bar.. Konfekt kanskje?

Jeg husker jeg gjorde noe sånt en gang - jeg tok en plate mørk sukkerfri sjokolade av noe slag, smeltet den i vannbad, blandet med rimelig stor mengde extra virgin cocosa, og la det hele i kjøleskapet. Det ble mektig og klissete, men det hindret ikke at det ble spist opp. :cool:

FrkMarge 29-08-11 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195215)

I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:)
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Cassiopeia 29-08-11 23:49

Sitat:

Kanskje lese tråden så du i det minste har en ørliten anelse om hva vi snakker om før du anbefaler andre oljer?

LibraGirl 30-08-11 00:01

Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p

Yrla 30-08-11 00:56

Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Regret 30-08-11 01:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1195272)
I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT:)
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Der sier du noe! Jeg har helt glemt det der. Jeg elsker cocosa før, og det var fordi jeg hadde det i kaffe med en del kremfløte oppi, samt sukrin. Det ble som en iskaffe. Hvordan kan jeg glemme det..

og 157cm: Det der hørtes utrolg godt ut! Må prøves!

Jeg skal fikse og trikse på kjøkkenet mitt i morgen, for da skal jeg faktisk ikke på jobb, men guttungen skal i barnehagen (4. dag / 2. dag alene) så jeg trenger å ha noe å henge fingrene i for å ikke tenke på ungen hele dagen :p *hønemor*

LibraGirl 30-08-11 01:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1195286)
Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det:eek:
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta :)

Regret 30-08-11 01:52

Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

LibraGirl 30-08-11 01:58

Hehe samme har jeg Regret, men kunne jo være noe jeg ikke
hadde fått med meg :)
Er i den formeining om at jeg spiser så mye fett jeg klarer/orker
å om jeg får dårlig mage å må løpe mye på do, ja da har jeg spist
litt for mye ;)

Yrla 30-08-11 02:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl (Innlegg 1195293)
Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det:eek:
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta :)

Ja, det var deg jeg mente. Ok. Takk.

Cyan 30-08-11 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195294)
Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

Klart man kan få i seg for mye fett. Man kan få i seg for mye av det meste ;) Men det er ikke noe å tenke på så lenge som kroppen din fungerer som den skal og du går ned i vekt og/eller centimetre :)

Cherry 30-08-11 09:34

Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt :D:p

Fyyyysj!

MissPivotal 30-08-11 09:38

I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! :D Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

Regret 30-08-11 09:40

Da er bakehatten på. Sitter å ser over oppskrifter nå og jeg ser at bountysjokolade er kanskje det beste alternativet til å få i seg cocosa i konfekt / småtteri. Man trenger jo egentlig ikke sjokoladen om det blir for mye karber i den, ikke at det er så utrolig mye sjokolade man får i seg pr. stk, og selvsagt om man greier å holde seg til x-antall mange om dagen for å få så mye cocosa man trenger og ikke spiser alle på en gang, så er jo dette en idé :p
*forsvinner inn på kjøkkenet*

Cherry 30-08-11 09:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal (Innlegg 1195437)
I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! :D Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

kjøp nøytral kokosolje

MissPivotal 30-08-11 09:42

Åh! Er det det samme om vi bruker pure eller extra virgin? I så fall blir ikke dette noe problem :D

kennygirl 30-08-11 09:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1195432)
Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt :D:p

Fyyyysj!

Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang :p

MissPivotal 30-08-11 09:54

Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :) Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Bravo 30-08-11 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl (Innlegg 1195283)
Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!:eek:
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb :D
Elsker dette!!!:p

Herlig! Jeg er litt spent på høst/vintersesongen i år, for jeg pleier å få tørre hender og masse vonde sprekker hver gang luftfuktigheten går ned vinterhalvåret. Har forhåpninger nå, da:)

Cherry 30-08-11 11:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1195446)
Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang :p

Greia er vel at min kokosolje i utgangspunktet ikke var flytende før jeg holdt flaska under varmvann og blanda den i fløteskyren min :p......rett fra kjøleskapet:p

Men kokossmak liker jeg ikke.

Kan forøvrig rapportere om at ca. 40 minutter etter inntak av kokosolje når energien min nye høyder. Som en duracellkanin, og jeg er preggers!

Regret 30-08-11 11:42

Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos :p Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens :rolleyes: Liker dere kokosboller da?

MissPivotal 30-08-11 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195566)
Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos :p Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens :rolleyes: Liker dere kokosboller da?

Jeg liker kokos :p Spiste masse kokosyoghurt før, og en god del kokosboller før der igjen ;) Så det jeg mener er at jeg ikke liker smaken eller lukten fra cocosa. Og oppvarmet blir den enda mer intens. Føsh!

Yrla 30-08-11 12:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal (Innlegg 1195450)
Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :) Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Jeg klarte ikke å få den i meg som jeg skulle da jeg kjøpte den jeg heller, så jeg brukte den til å steke ting i ved lave temperaturer. Den har en tendens til å sprute i panna pga de små partiklene som er i, så ikke putt oppi mye av gange. Evnt. sett på lokk.

Rin 30-08-11 12:46

Jeg var aldri noe glad i kokos før - likte ikke verken bounty eller kokosboller - men med kostomlegging har sikkert smaksløkene mine endret seg litt, jeg er i alle fall veldig glad i kokosmelk og annen "naturlig" kokos-smak i mat nå. :) Synes ikke cocosa smaker ille heller, men liker ikke konsistensen så godt, så rører den helst ut i varm drikke.

Jabba 30-08-11 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1195566)

Åhhhh - herregud!!! KOKOSBOLLER ER DET BESTE JEG VET!!!!

Regret 30-08-11 13:09

at smaker har forandret seg har jeg latt merke til også! Alt smaker så mye mer og jeg finner ting jeg ikke likte før som godt, merkelig!

Da har jeg gjort ett forsøk på å gjøre det lettere å få i seg cocosa og det ble sjokoladenøttefisker :p
http://i231.photobucket.com/albums/e...a/IMG_9385.jpg
Det ble 70% sjokolade med cocosa og en hasselønøtt i og det fungerer supert for de som liker mørk sjokolade (jeg er ingen fan av det..). I en posjon (2 fisker) så ble det 1ts cocosa, 8g sjokolade og 2 hasselnøtter = 2,48 g kh. Litt mye for en på ketolyse, så jeg skal se om jeg får til noe uten sjokolade også :)

MissPivotal 30-08-11 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal (Innlegg 1195450)
Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld :)

Oh, joy! :D Cocosa med CF 50/50 var kjempegodt! :D Fikk også i meg Død mann på flaske, eller Udos som dere kaller oljen, når jeg blandet det ut i peanøttsmør :D

Cassiopeia 30-08-11 19:51

En kilo ned... Måtte det bare fortsette!

Photobscura 30-08-11 20:21

Sitat:

Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker! :)

Megvel 30-08-11 20:41

Jeg har iallefall akkurat bikka under 68 igjen!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.