![]() |
Sv: Desember/januarstarter-tråden!
Sitat:
JA, frokosten er også mitt problem! Gikk veldig bra med egg og bacon i første runde jeg tok den kuren her. Nå funker det IKKE med det til frokost... |
Sitat:
|
Jeg har planer om å bli flinkere til å skrive opp og regne ut hvor mye karbo og fett det er i maten jeg spiser, og har prøvd meg på www.diett.no men der står det ikke samma innhold som det står på pakkene. F.eks. Philadelfia ost, min i kjøleskapet har 3,2 karbo pr 100, mens der står det 2karbo pr 100. Kan jo ikke stole på den siden da jo..... Frem med kalkulator på den gamle måten da....
|
De som sliter med å spise frokost, har dere prøvd cottage cheese i forskjellige former? F. eks med litt hakkede paranøtter? Eller litt fun saft? Eller andre ting man kan tenke seg å blande inn...? Jeg synes det er godt og rask frokost. Eventuelt ha cottage cheese ved siden av bringebær, eller bringebær med seterrømme. Eller så kan dere se på forskjellige typer smoothies som ligger under oppskrifter. Dette er hvertfall de "søte" frokostene jeg kommer på.
Eller isbergsalat med reker/tunfisk, samt andre grønnsaker etter smak og sånn "frokostsalat" istedetfor dressing. Den er 2 hk per 100 gram. Ja, også er det jo noen som drikker kaffe med cocosa. Personlig synes jeg det er helt forferdelig, men kan jo prøve. Eller kaffe med eggemelk, det er jo deilig. Disse to typene med kaffe er jo bra med fett i, og enkelt å lage om morgenen. Vet ikke helt hvor lenge det metter da... |
Har ostelasagne i ovnen nå :) Gleder meg til å smake, håper den er god,men istedetfor tomatpure, så hadde jeg en dasj ketchup uten sukker oppi, har det noe å si? det er jo søtstoff oppi der, men ikke nok til at det skal ødelegge en ketose vel? en liten dasj av ketchup i hele den retten?
Her er oppskriften om noen andre vil forsøke: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37014 |
Jeg bruker både ketchup og tomatpurre...og er fortsatt i ketose:D
|
Sitat:
|
Sitat:
Og hvor er grønnsakene her da? Husk at karbohydratene i løpet av dagen skal først og fremst komme fra grønnsaker som vokser over jorda! |
Sitat:
Ja jeg vet det ble lite med grønt i går, men var tom for Salat. Var i butikken tidlig i dag og kjøppe masse salat :D Vanligvis spiser vi salat til alt omtrent :p Er kanskje litt dårlige på grønnsaker, blir som regel blomkål eller brokkoli. |
mye god lesning her nå, spørs om jeg bare må BITE tenna sammen og klore meg fast det jeg er god for! Er mye godt man kan lage, som jeg på ingen måte har tenkt på.. *Hallo, nå må jeg vååååkne...*
|
Den oppskriften var bare helt nyyyyyydelig, jeg brukte kavli ost med bacon, skal jammen gjentas den der :)
|
Veldig lyst å forsøke meg på min meny igjen om jeg kan, setter pris på om noen vil synse noe om min meny, da jeg ikke legger det inn noe sted, så jeg vet ikke hvordan min sammensetning er.
Tar dagen idag, selv om den ikke var så spennende: Frokost: omelett, av egg, vann/fløte, bogskinke, vårløk, og græddost, serveres med salat av hjertesalat, agurk, snack paprika, og en god dasj CF, stekes i smør.. Lunsj: ble det samme som frokost idag.... Middag: Ostelasagnen som nevnt ovenfor, servert med samme salaten som til frokost og lunsj, samt CF Elles mye mye vann.. Hva bør jeg endre? Igår hadde jeg omeletten til frokost. lunsj: hardkokte egg delt på langs, med en liten dasj majones, reker og en bit snackpaprika MMMMm Middag: Rosenkål/blomkål kyllingfileter med fløte over |
Sitat:
|
Sitat:
Har grønt til hvert måltid, MYE :) bortsett fra de hardkokte eggene :) TUSEN TAKK for svar :D |
Sitat:
|
Kan jeg også bli med?? Begynte på ketolysekuren 17.1 (måtte trappe ned litt på karbene før det!;) siden var ørlite på "kjøret") og har til nå tatt av 2 kilo:D (Strålende fornøyd med meg selv...!)
Jeg er sikkert treg i pappen, men jeg har også laget sånn ticker, men får den ikke frem på profilen min...... Hvordan gjør man det? Anybody? Elsker sånne diagrammer - så lenge de går riktig vei da!:o |
Sitat:
Tusen takk for tilbakemld :D) Setter kjempestor pris på det :D |
Sitat:
|
Sitat:
Det er riktig at du skal holde deg til den karbomengden som står i boka, men at man helst skal ha disse karbene hovedsaklig fra grønnsaker. Ikke det, jeg var ikke alltid like flink til det jeg heller ;) |
Sitat:
Men ja jeg varierer, å det med grønnsakene syns jeg er enklest, for det eelsker jeg, men jeg sliter mer med variasjon på det andre...:o men jeg forsøker å lage noe nytt hver dag så jeg slipper å bli matlei, men det er vanskelig syns jeg, men syns det går greit enda.. :) Setter pris på at dere gir tilbakemld vil få dette til :D |
Sitat:
|
Åh takk! Fikk det til :-)))
|
Sitat:
|
-0,1 kg denne uka.. Ikke akkurat like motiverende ;)
|
Mange flinke og hjelpsame folk her inne, må eg seie :)
Ein ting som eg syns er dumt med ketolysedietten er dei små marginane. I går kveld drakk eg eit glas appelsinjus fordi eg kjende at eg brygga på ei forkjøling, og appelsinjus brukar å hjelpe for meg (vitaminar eller placebo, kven veit). Men då blei jo ketosen sabotert, og eg risikerte kanskje til og med å gå opp i vekt på grunn av alt feittet eg hadde ete. Derfor trur eg kanskje ikkje dette er dietten for meg i lenga. Veldig lite fleksibelt. |
Sitat:
|
Sjokolade og buffalowings til frokost, middag og kvelds i nesten 11 dager nå. fandens besøk og fylleturer. Anyway, da jeg troppet opp på vekta idag tidlig viste den hele 87kg, men det føles ikke slik som det gjorde da jeg var 87 kg i jula. Da var jeg trøtt og slapp og tung og oppblåst..nå føler jeg meg som jeg gjør på 83 kg..får man ikke særlig vann i kroppen av sjokolade? har nemlig ikke spist så mye feil mat..bare denne sjokkisen.
|
Sitat:
|
hadde salat og egg til middag... bli lei av grønnsaker og gidder ikke å lage meg mat. men jeg lagde pannekaker til gutta og de rørte jeg ikke :). må kjøpe meg kylling i morgen. spiser litt lite nå om dagen. må nesten presse meg til å spise noe. uff. må bare klage litt. men vekta og cm går ned da :D.
|
Slenger meg på her :D Startet på mandag som var 24 januar.
Skal vel ned nesten 30 kg tipper jeg. Startvekt 101.9 kg. |
Har vært dårlig i magen i 2 dager jeg nå. Mageknipe og skikkelig laus mage.. og sjefen spurte meg i dag om det ikke var maten som gjorde meg dårlig. Jeg sa nei, for orker ikke negative tanker om maten jeg spiser nå. Men er det noen mulighet for at det kan ha vært det??? eller ska jeg rekne med at det er farang???
|
Tja...si det. Har jo kun min egen erfaring med dette.
Når jeg forsøkte meg på lavkarbo første gangen for 2 år siden, ble jeg utrolig dårlig i magen. Kjentes ut som noen stakk kniver i magen min. Det ble mange runder med lege, sykehus og undersøkelser. Jeg kuttet ut lavkarbo, men var likevel dårlig. Smertene vedvarte i 10 måneder, før jeg fant ut at jeg reagerte på svinekjøtt og andre matvarer med mye histaminer i. Jeg hadde jo gaflet i meg enorme menger bacon, svinekjøtt, reker, laks, oster osv. når jeg startet på kuren. Når jeg kuttet ut disse matvarene (som har mye histaminer i seg) så ble smertene borte i løpet av to dager :) Så, enden på visa er at jeg har HISTAMIN-INTOLERANSE og lever deretter. Fungerer fint å gå på lavkarbo uten å spise svinekjøtt også. Så nå prøver jeg runde nr 2. Håper virkelig at det "kun" er influensa du har :) God bedring. |
Jeg lurte litt på hvor mange kalorier dere stapper i dere i løpet av en dag? Jeg fikk inntrykket fra boken at det ikke gjorde så mye at vi skippet måltider. Jeg ligger på litt under 200Kcal hver dag. Er dette lite eller mye? Spiser masse grønnsaker og salater, og prøver så godt jeg kan å få i meg fett. Tror det går relativt greit.
Boken la også vekt på mosjon. Iallefall 30 minutter hver dag. Trener dere hver dag? |
Jeg teller ikke kalorier what so ever.....kun karbohydrater og ligger på 15-20 karber om dagen
Trener styrke og kondis 2-3 ganger i uka...i tillegg så er jeg ute på ski 1-2 ganger pr uke |
Hei
Jeg er først og fremst mest redd for å få for lite kalorier, og ikke for mye. Nå får jeg ikke det inntrykket av o'boken at han er veldig opptatt av mange måltider osv. så lenge vi er passe mett. Antar at det også gjelder under ketolyse, at om vi får for lite energi inn så vil kroppen prøve å spare på energien. |
Sitat:
Jeg har aldri tenkt på hvor mange kcal jeg har hatt i meg.... og det er vel først etter et lengre platå man bør vurdere å senke kcal. |
Var i butikken å handla i dag...og hva finner jeg i frysedisken:D...ketolysepølser - både wiener og kjøttpølser....dro med meg i pakke av hver:D Måtte teste winerpølsa da jeg kom hjem....mmmmmm de var knallgode:D:D
|
MaritR : hvor kjøpte du de pølsene??:)
|
Sitat:
|
Jeg satt å funderte litt på hva konsekvensene er av å få i seg litt for lite karbohydrater?
Altså mindre enn det ketolyse-kuren foreskriver. Kan det motvirke vektnedgang? Er det prosesser som trenger karbohydrater for å fungere? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40. |