![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sorry, jeg ser det allerede er oppklart. Beklager...:p
|
I dag hadde jeg wok i ovnen med tikka masala saus (biologisk med lite karbo...husker ikke hva den heter da jeg har kastet glasset)
masse sterkt krydder og en hel pakke kyllingkjøttdeig. Ved siden av drakk jeg vann med sitron |
I dag hadde jeg taco.
Masse kjøtt, masse rent krydder, masse grønn salat, asparges, stekt sopp og pastasaus med lite kh. Kjempegodt. Savnet ikke de teite salte chipsa eller noen lefse...bedre med ekstra kjøttdeig (av kylling og kalkun, da det er eneste kjøttet jeg spiser utenom fisk) Skikkelig lørdagskos med andre ord. Senere etter jeg har gått en laaaaang tur skal jeg kose meg med cavalier mørk sjokolade;) :p :D |
Vafler :D
|
Rent kyllingkjøtt og rå grønnsaker
|
Tacopaien min :D
og husets vin (vann og sitron) :p |
oste lasagne i kveld :D
|
Middagsgjester i kveld, så nå står mor og slaver over lammelåret! :D Gleder meg! Sliter litt med tilbehøret, som ikke akkurat er tilpasset meg, men det ordner seg.
|
Ble kalkunbryst med stekt paprika, stekt løk, stekt sopp, ost og salat.
Det var SÅÅÅÅ digg:D Savner verken ris, pasta, brød eller poteter. Kjøper heller en større kalkun og kooooser meg med:D |
Jeg hadde italienske kjøttboller i tomatsaus. Alt etter eget hode :D
(aldri laga eller spist no sånt før, men følte for å ha ost i kjøttboller og sjekka skapet for passende ingredienser :)) Karbonadedeig Revet ost Hvitløksspulver Løkpulver Oregano Basilikum Salt Ganske mye olivenolje Kna alt sammen en stund så alt er godt blandet. Trill kjøttboller (skal bli oljete på henda = brukt nok olje i deigen) Stek i middels varme i blanding av olje og smør. Ikke for høy varme. Brent smør/olje smaker ikke godt og er vel ikke så sunt. Legg kjøttbollene på et fat og ha mer olje og smør i panna om det trengs. Skrap opp kjøtting som sitter fast i bunnen og tilsett 1 finhakka løk og masse finhakka hvitløk. (fortsatt middels varme) La mykne og tilsett salt og orgeano + basilikum. (alle krydderne skal være tørka) Hell oppi en boks hermetisk tomat og la putre ei stund. Legg kjøttbollene tilbake i sausen og la småkoke på lav varme uten lokk til sausen tykner og bollene er gjennomstekt/kokt. Samboer åt på seg vondt i magen av disse :D Jeg spiste 4 og ble sykt mett... Ta noen til kveldsmat så blir det bra ;) |
Kokt kveite/hellefisk med brokkolimos og sandefjordsmør. :sikle:
|
Indrefilet med gratinert brokkoli, champignon og løk surret i fløte. Kjempegodt!!
|
Kyllingfille med bacon:D
Namnam..! |
Nakkekoteletter og blomkål med pesto + stekt sopp.
|
Entrecote med stekt aubergine og rømme.. mmmmm
|
Vi skal ha lavkarbopølser...stekt kryddret blomkålris og en blanding av løk og squash surret i litt ketcup og vann..
Veldig godt faktisk :) |
Enkelt i dag. Ferdiggrillet kylling og salat.
|
Noe kjempegodt idag laks i folie iovnen med masse gulrot og purre med salt og olivenolje pluss litt lofoten fiskesaus m smør nam nam,,,,,,
|
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8176 Disse var kjempegode, selv om jeg ikke fant krydderet. Hadde chili, løkpulver og piffi-krydder i isteden. Grønn salat med litt tomat, reddiker og fetaost. Og så litt ris til resten av familien.
Dette ble en 6*er på terningen! |
Seifilet smurt med pesto, all over, pakka inn i bacon. Serveres m dampa brokkoli og fløtesaus med pesto til de andre, pesto og smør til meg (tester utelatelse av fløte en stund til). NAM! Funker like bra på laks og steinbit samt kylling.
|
I dag skal vi ha foliebakt kyllingfilet med grillkrydder,vårløk, aubergine, cherrytomater. Gratinert med ost. Blomkålmos m/sellerirot og sjampinjongsaus. DIGG :D
|
I morgen skal vi ha Nilles kyllingfajita-form. Den er rågod!
|
I dag skal jeg ha pytt-i-panne. Med pølser, løk, brokkoli, potet. Stekt i masse smør. Kanskje jeg tar et stekt egg til også.
|
Jeg spiste en variant av lasagne i dag:
- Kjøttdeig - Sopp - Løk - Hakkede tomater på boks - Ost |
Sitat:
*sikle* Den tror jeg det blir her i morgen ja. :D |
Tror jeg skal lete litt etter oppskrifter her, så får vi se hva det blir. :)
|
Laks på grønnsakseng: Stekt aubergine, squash, vårløk og fersk sjampinjong. På toppen la jeg Laksefilet krydra med urtesalt,pepper og fersk dill. Lot trekke til fisken var ferdig. Servert med smørstekt blomkål og brokkoli. :D NAMMIS!!!
|
kyllingfilèt m bacon rundt...wokgrønsaker og squash surret i fløte og timian....mmmmmmmmm
|
For en inspirerende tråd!
Jeg skal ha ferdigstekt kylling og nøttebrød m/masse smør! Gleder meg! |
Fylt kyllingfilet med jukseris og sjampinjongsaus. Og salat :)
|
Lettsalta uer med brokkoli og løk surra sammen med bacon
|
Jeg vil fortelle hva jeg hadde til middag i går.. Da spiste jeg ostesmørbrød (brukte Iset-brød). ÅÅÅåå så godt! Trodde ostesmørbrød var tapt for meg på lavkarbo, men den gang ei!
|
Idag skal jeg ha ovnsstekt kyllingfilet med indisk saus og grønnsaker og masse ost!! Nam!
|
Idag har vi hatt stekt ørret med løk, paprika og gulrøtter med egge/rømme-smør. Min datter hadde potetstappe til. Min datter som laget middagen. Kom til dekket bord. :blomster:
Jeg har forsøkt meg på en variant av ostekakene som verserer her inne. Har fått litt inspirasjon fra flere oppskrifter. Bunn av hakkede mandler, valnøtter og smeltet smør. Ostemasse av philadelfiaost, kremost, snøfrisk, rømme, creme freche og rømme. Gele av fun light tropisk. Litt av geleen blandet jeg i ostemassen, resten som lokk på toppen. Venter besøk av en venninde. Kan nesten ikke vente. :hungry: |
I dag blir det taco. I stedet for lefser bruker jeg salatblader. Funker sikkert like bra.
|
En lavkarbopizza er planlagt til i kveld.
|
Røkt svinekam med asparges, broccoli, og spinat og soppstuing.
Spinat og soppstuing: En hel kinahvitløk og en liten løk surret i hvitløk. Når gyllent hadde jeg oppi 2 store sopper. Så oppi pannen med 1 1/2 dl kremfløte, litt creme freche, fetaost, kremost, en stor pose fersk spinat der stilkene ble tatt vekk. Surret til det tyknet. :stortsmil:sikle::sikle::sikle: |
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4186
Indrefilet i dag! Gleder meg!! |
hmm..litt matlei og uggen. kanskje lage juksepotetsalat og no kjøtt eller spekeskinke til?
|
ca 150 g bacon i terninger, brunes i stekepanna
1/2 løk kuttes og haes sammen med bacon ca 2 dl fløte 4 ss rømme urtesalt sitronpepper 1 halv tint torskefilet skjæres i store terninger brokkoli blomkål litt gulrot la alt surre i panna til fisk og grønnsaker er kokt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |