Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20445)

Pearl 29-05-10 11:42

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til videre. Det skal bli spennende å følge med deg. Kommer nok til å komme innom MUPen din. Du har gjort en kjempejobb til nå, så jeg er sikker på at resultatene kommer fremover også. :klem:

studine:) 30-05-10 11:37

Hei! Vært litt fraværende en stund.. men her er det liv i leieren. Skjønner IKKE hva som skjer, men fra jeg kom hjem fra Tunisia (68.8 kg) til i dag (66.8kg) har det skjedd noe snodig.. det er jo tross alt bare EN UKE. Jeg klager ikke, men det er jo greit om det går LITT saktere.. Blir jo rent bekymra. Men det skal sies, 66.8kg er FANTASTISK:D jeg har laget meg ny ticker også... med et litt mer ambisiøst mååål=) halleluja!

Popp 31-05-10 11:20

Det er bare å ta til seg, studine. Så deilig med en liten tunisa ferie, den var vel fantastisk deilig!

Ha en fin mandag, alle sammen!
http://www.cheesebuerger.de/images/m...edene/c020.gif

Pearl 03-06-10 22:00

Inspirert av min gamle mormors oppskrift på lammefrikase med neper, laget jeg idag en veldig enkel middag som jeg syntes smakte kjempegodt.

Kokte opp lammekjøtt, hadde oppi MYE neper og salt.

Det var alt. Den suppen/sausen ble bare så god.

Pearl 17-06-10 13:17

Var ute med jobben i lunsjen idag. Bestilte selleribiff med broccoli og blomkål fordi jeg syntes det hørtes ut som noe jeg kan spise. Ble mistenkelig fort mett. Sjekket ut på nettet når jeg kom tilbake og ser at de fleste vender selleribiffen i egg og MEL :( før de steker den. Så nå er jeg redd for at det får negative konsekvenser. Kommer nok til å bli veldig opptatt av vekten de neste dagene. Får trene litt ekstra idag for å brenne opp melet.

studine:) 17-06-10 15:44

Du skal se det går bra, Pearl. Jeg skjønner skrekken.. men du vet jo godt at dette er et unntak, og det er regelen som betyr noe!

Pearl 17-06-10 17:11

Si meg hvordan har du blitt så klok når du er så ung? :klem:

studine:) 19-06-10 19:59

Hehe Pearl, ikke vet jeg om jeg er så klok;) men jeg har da vært der, og det var i alle fall det jeg ble fortalt=)

Hvordan går det nå da?

Pearl 20-06-10 02:54

Det har gått ganske bra i grunnen. Jeg har fortsatt å gå nedover med vekten, så jeg skal ikke klage mer :).

Sola 55 28-06-10 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 893532)
Det har gått ganske bra i grunnen. Jeg har fortsatt å gå nedover med vekten, så jeg skal ikke klage mer :).

Nå er jeg og i fase to, og er spent på hvordan dette vil gå. :)

Tutte 28-06-10 21:40

Nå er jeg også akkurat gått over i fase 2, blir herlig med et "vanlig" måltid til dagen :)

Sola 55 29-06-10 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 896932)
Nå er jeg også akkurat gått over i fase 2, blir herlig med et "vanlig" måltid til dagen :)

:oJeg og Tutte, vi får ønske hverandre lykke til :-):)

Tutte 29-06-10 15:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 897155)
:oJeg og Tutte, vi får ønske hverandre lykke til :-):)

Masse lykke til ! :) Dette går nok bra skal du se ! :)

Pearl 29-06-10 18:14

Så kjekt å se dere her Sola og Tutte. Lykke til med et LITT mer sosialt kosthold. :)

Tutte 29-06-10 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 897262)
Så kjekt å se dere her Sola og Tutte. Lykke til med et LITT mer sosialt kosthold. :)

Tusen takk for det ! :) Ja, det gjør det litt lettere i endel settinger å være over i fase 2 ! :)

grotingeling 29-06-10 19:28

Stå på alle sammen, fase 2 er helt ok å gjennomføre på sommeren.
Nå har dere jo anledning til å spise både grillmat (bare ikke pølser i noe særlig grad) og spekemat, noe som gjør sommerens sosiale happenings sååååå mye enklere :spisesnak:ja:

Sola 55 29-06-10 20:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 897289)
Stå på alle sammen, fase 2 er helt ok å gjennomføre på sommeren.
Nå har dere jo anledning til å spise både grillmat (bare ikke pølser i noe særlig grad) og spekemat, noe som gjør sommerens sosiale happenings sååååå mye enklere :spisesnak:ja:

Takk for oppmuntring, spekemat med eggerøre blir vel for drøyt?:cool:

grotingeling 29-06-10 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 897314)
Takk for oppmuntring, spekemat med eggerøre blir vel for drøyt?:cool:

Nei da, det går helt fint!
Det gjelder bare å begrense mengden av hver :p

Tutte 29-06-10 21:41

Grotingeling: Hvordan går det på ketolyse ? Håper vekten din samarbeider bedre nå ! :)

Sola 55 29-06-10 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 897326)
Nei da, det går helt fint!
Det gjelder bare å begrense mengden av hver :p

Ok det va fint å høre:p

studine:) 30-06-10 08:41

=) livet er heeeeerlig!!!! sommeren er kjempeflott! Pluss at jeg har gått over i fase 3 da:D så jordbær er greit også;) :D fantastisk:) I dag veier jeg 64.1 kg:D jippi!!!!:D

Sola 55 01-07-10 09:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 897469)
=) livet er heeeeerlig!!!! sommeren er kjempeflott! Pluss at jeg har gått over i fase 3 da:D så jordbær er greit også;) :D fantastisk:) I dag veier jeg 64.1 kg:D jippi!!!!:D

HJÆLP :rolleyes: I dag skulle jeg justere kurven min, men finner ikke ut av det...:p

Sola 55 01-07-10 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 897978)
HJÆLP :rolleyes: I dag skulle jeg justere kurven min, men finner ikke ut av det...:p

Jeg greide det:D

grotingeling 01-07-10 15:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutte (Innlegg 897358)
Grotingeling: Hvordan går det på ketolyse ? Håper vekten din samarbeider bedre nå ! :)

Ketolyse fungerer strålende, masse deilig mat:p
Vekta på hotellrommet viste i dag 86 kg, og jeg merker jo at jeg har gått sammen en del siden ferien startet.
Holder imidlertid tickeren uendret til jeg kommer hjem, er jo vanskelig å vite om denne hotellvekta viser det samme som min egen :rolleyes:

Ellers har jeg skrevet litt om ferien så langt i MUP'en min om du er interessert :D
Nå står legoland for tur :heia:

Kikkin 04-07-10 00:53

Nå går jeg over i fase 2! Hatt 18dager i fase 1... Har veiedag på mandag, så da får vi se hva resultatet av fase 1 er!

Sola 55 04-07-10 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 898822)
Nå går jeg over i fase 2! Hatt 18dager i fase 1... Har veiedag på mandag, så da får vi se hva resultatet av fase 1 er!

Hei Er godt i gang med fase to, det er svært spennende. Koseligt å kunne ta seg et glass vin :)

Kikkin 05-07-10 09:39

Gått ned 8kg på 18 dager i fase 1... er ganske fornøyd nå! Håper det fortsetter!! :)

Sola 55 05-07-10 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 899153)
Gått ned 8kg på 18 dager i fase 1... er ganske fornøyd nå! Håper det fortsetter!! :)

Så bra Kikki, jeg hadde 9 kg på samme fase og tid. Trener du ?:)

savoy 05-07-10 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 899153)

Så flott, gratulerer!

Popp 07-07-10 08:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av studine:) (Innlegg 897469)
=) livet er heeeeerlig!!!! sommeren er kjempeflott! Pluss at jeg har gått over i fase 3 da så jordbær er greit også fantastisk I dag veier jeg 64.1 kg jippi!!!!

Så flott! Gratulerer og kos deg med jordbærene!!

Kikkin: Flott nedgang :heia: :heia: og lykke til på Fase 2

Jeg har 2,5 uke igjen av fase 3c før jeg tilbake igjen til Fase 1. Skal si tiden siden Januar har gått fort. Jeg har blitt tynnere og igår fikk jeg kommentar om at jeg også virker høyere?! :D

Sola 55 08-07-10 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 899916)
Så flott! Gratulerer og kos deg med jordbærene!!

Kikkin: Flott nedgang :heia: :heia: og lykke til på Fase 2

Jeg har 2,5 uke igjen av fase 3c før jeg tilbake igjen til Fase 1. Skal si tiden siden Januar har gått fort. Jeg har blitt tynnere og igår fikk jeg kommentar om at jeg også virker høyere?! :D

Hei Nå spør jeg sikkert dumt, men hvorfor tilbake i fase en? Min lege har snakket om det i forhold til for lite vektnedgang, men trodde at når en var i fase 3 da var en på god vei mot det normale!

Popp 08-07-10 14:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sola 55 (Innlegg 900388)
Hei Nå spør jeg sikkert dumt, men hvorfor tilbake i fase en? Min lege har snakket om det i forhold til for lite vektnedgang, men trodde at når en var i fase 3 da var en på god vei mot det normale!

Ingen spørsmål er for dumme! Jeg har noen kilo igjen, men man skal visst maks være i Fase1 og Fase2 sammenlagt i 90 dager. Da får ikke kroppen samme utslag av ED lenger og bukspyttkjertelen må få seg en pause. Så derfor skal jeg tilbake til Fase1 (men kanskje ikke mer enn 10 dager) i stedet for til Fase4 som er lavkarbo på lengre sikt.

Pearl 09-07-10 09:14

Det er så kjekt at det er så mye liv i tråden, selv om det er sommer. :)

Sola 55 09-07-10 23:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl (Innlegg 900684)
Det er så kjekt at det er så mye liv i tråden, selv om det er sommer. :)

Du vet dette er lærerikt for oss som er ferskinger :D Og da er det her en får tips og råd ;)

Kikkin 21-07-10 22:12

Jeg er på ferie i vesterålen, og har bare nettilgang på mobilen. Koser meg masse i fase 2, godt med kjøtt eller fisk hver dag og godt å kose seg med vin sammen med de andre på kveldene! Skal være i fase 2 ut måneden, så skal jeg tilbake i fase 1 igjen.
Har gått ned 0,7kg siste uke, og på mandag er det veiedag igjen. Men det er ikke den samme badevekta som hjemme, så jeg er spent på hva vekta hjemme viser når jeg kommer hjem. Reiser ikke hjem før neste torsdag, den 29.7... Skal prøve å følge med litt her framover da! :)

Fungirl 22-07-10 14:18

Hei hei :)

Bare innom for å fortelle at jeg lever og fremdeles er i Fase 2, her har jeg vært gruelig lenge og ser ut som jeg skal holde meg her. Har ikke hatt noen nevneverdig nedgang siste mnd, mest fordi det har vært så mye som har skjedd og jeg har vært drittlei. Men nå skal jeg holde meg i Fase 2 frem til jeg skal til legen igjen 3.september. Så blir det en uke hvor jeg overhodet ikke har tenkt å drasse med meg posene til Tallin, så da blir det pause den uka men jeg skal gjøre mitt ytterste for å tenke lavkarbo iallefall :)

Hvordan står det til med dere? Både "gamle" og nye medlemmer? :)

:klem:

grotingeling 22-07-10 20:10

Her var det mange nye siden jeg "la opp" på ED gitt :D
Kjekk å se at det er så mye aktivitet, og ikke minst kjekt å se at mange av dere har gode resultater.
Jeg sliter litt med å komme skikkelig i gang på ketolyse (litt slapp holdning fra min side :rolleyes:), men har greid å holde vekta noenlunde stabil.
Denne uka har jeg tatt meg sammen, og går nå skikkelig inn for ketolyseopplegget.
Har gitt meg selv frist fram til 18. august som er neste kontroll hos Fedon-legen, og får jeg det ikke til å fungere så er sjansen stor for at jeg kommer tilbake på ED.
Time will show, men uansett så skal jeg kvitte meg med de resterende kilogram.....

Popp 23-07-10 12:27

Hei og halllllllllloooooooooooooo til Fungirl. Hyggelig å høre fra deg, siden vi ikke kan følge deg opp på noen journaler. Lykke til med 3 september og kos deg i Tallinn.
Grotingeling: Kom igjen, ta deg sammen - dette klarer du!

Fungirl 23-07-10 14:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 905299)
Hei og halllllllllloooooooooooooo til Fungirl. Hyggelig å høre fra deg, siden vi ikke kan følge deg opp på noen journaler. Lykke til med 3 september og kos deg i Tallinn.

Jeg er på bloggen så om dere vil lese det jeg skriver der så må dere legge meg til som venn/kontakt :) Har ikke skrevet så mye i det siste, rett og slett mangel på tid, men satser på at jeg er igang igjen kanskje allerede i helga med bloggingen :)

grotingeling 23-07-10 15:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 905299)

Klart jeg gjør :D, var bare litt oppgitt forrige dagen - now I'm back :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.