![]() |
Sv: Velkommen til spørsmål & svar
Jeg går på helsekost butikk og kjøper soyprotein pulver,veldig lite carbs.og veldig bra å bake med..
|
Okay, 1000 takk:D
Holdt faktisk i det i butikken i sta, men turte ikke ta med...:eek: Men da blir det en tur til ;) |
Kan philadelphia ost fryses ned ? :)
|
hvis j sku bestemme meg for¨å ta en fest..hvordan vil da kroppen reagere på noen rusbrus? blir man ille dårlig tro?
|
alt kan fryses;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Om du er i ketose, så kan du gjerne oppleve å tåle mye mindre enn du er vant til. Om du drikker noe såpass sukkerholdig som en rusbrus, så kan du bli direkte dårlig, avhengig av hvor lenge du har holdt på med lavkarbo. Jeg ville heller gått for en tørr cava/hvitvin eller rødvin, forsåvidt. Og tatt det laaaangsomt, passet på å få i deg godt med mat (gjerne skikkelig fet mat) før drikkinga, og være nøye på å få i meg nok vann. Sånn generelt anbefales det heller ikke å drikke alkohol de første par ukene man er i ketose, dersom du er det. Men igjen, vanskelig å si, når jeg verken vet hva du legger i egenkomponert eller rusbrus :p. |
Sitat:
Tror jeg er litt treg i knollen (har vært ute og reist og sovet utrolig lite i det siste) i dag så jeg må bare spør for å være sikker. Dersom jeg spiser en entrecote på 300 g, så gir det ca. 552 kcal, hvorav 34,5 g fett og 60 g protein (iht matvareguiden.no). Dvs at dersom jeg skal ha 1500kcal/133g fett/80g protein så har jeg fortsatt ca 100 g fett og 20 g proteiner og gå på eller??? Akkurat nå prøver jeg meg på SDS igjen i håp om at vekta skal gå nedover så da tenker jeg ikke på slikt. Men det er greit å vite dersom jeg skal prøve meg på et annet opplegg. Synes forøvrig det er vanskelig å spise rikitg slik at dette regnestykket går opp, blir som oftest for lite eller for mye av noe. |
Sitat:
|
Sitat:
Har blitt for gammel til å gidde å tie still!:p Men du, litt for mye eller for lite spiller ingen rolle, det jevner seg ut i løpet av en uke eller sånn. Det er mer prinsippet bak, at man skal ha noen tall å forholde seg til, som er poenget!:) Lykke til med SDS! :) |
Sitat:
Ville bare sjekke at jeg har forstått prinsippene riktig, er litt sånn teskje-dag i dag kjenner jeg :o. Tenkte også bare å nevne at jeg har gått tilbake på SDS for det er det eneste opplegget som har fått meg ned i vekt, så jeg vil prøve det en ny periode. |
Så vidt jeg kan skjønne, stemmer regnestykket ditt veldig bra! :)
(Men jeg har sår på hornhinnene og ser alt i en liten tåkesky om dagen:p) |
Sitat:
|
Sitat:
Men som sagt, vær obs på at du kan bli fortere full enn du er vant til! PS: Kan du please ikke skrive "sms-språk"? Typ, j i stedet for jeg etc. Ikke vondt ment, men det er innmari slitsomt å lese ... |
Sitat:
rusbrusen er d nok mye sukker i ja..litt bedre med sukkerfrie da kanskje?! ingen planer om alkohol før om noen uker,da d er julebord til samboer. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet grevens cider har et par alternativer med svært lite karbo, jordbær ihvertfall og enten pære eller eple har 0.6 g karbo pr 100 gram hvis du ikke gidder å blande selv. JEG tenker at man gjør det man må gjøre når man har tatt et kostholdsvalg ;) |
Sitat:
jepp,har tatt ett kostholdsvalg,men det er itte dermed sagt at man itte kan unne seg to fester i året;) jeg er rimlig slavisk når det kommer til kosthold så j ser itte på det som noe problem:) så det går så bra at det;) |
jeg lurer på hvor stor pris forskjellen er på produkter her og i sverige. vet at kjøtt og kylling er billigere men jeg tenker på alt det "fugle frøet" man baker med og sojaprotein pulveret,ost,fløte,bacon.
|
Min erfaring som gammel "Harry- handler" er at det meste er billigere, om enn bare pga kursen!
Men ting som Fiberhusk er ca 1/3 av prisen. Vi reiser til Nordby ved Svinesund og i Nordby Mat får du alltid fersk ribbe til en billig penge feks. Maximat i andre enden har Göl pølser blant annet med svært lite karber. Det finnes flere tråder/lister her inne om hva man bør kjøpe i Sverige. Skal se hva jeg finner! Denne er fin i hvert fall! |
Sitat:
|
God kveld alle sammen:)
jeg er en gutt på 25år som seriøst må gjøre noe for og gå ned i vekt. Aldri vært noe særlig glad i poteter og pasta så lavkarbo burde passe meg bra. Jeg stinker rett og slett på kjøkkenet så det jeg lurte på er hvilken diett det er lettest og sette seg inn i for nybegynnere. Tenkte å kjøpe meg boka slank med ketolysekuren da jeg tror den er "enklest" å følge. Eller tror dere jeg burde starte med en annen? Atkins?fedon? det her er sikkert et dumt spm, men kommer man i ketose hvis man kjøper en 2ukers meny fra spisdegslank.no |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24. |